Учени установиха, че популярността на криптовалутата вреди сериозно на атмосферата. Става дума за това,че за генерирането на един биткойн в атмосферата се изхвърлят 118 кг. въглероден двуокис.
За производството на биткойни се използва голямо количество електрическа енергия, като в болшинството от случаите тя се получава от въглища и нефт. Учените изчисляват, че за производството на един биткойн в атмосферата се отделят вредни емисии, равняващи се на тези изхвърлени от автомобил за 2 500 километров пробег.
Като цяло, "копаенето" на биткойни е довело до изхвърляне на 17 млн тона въглероден двуокис в атмосферата. До момента за биткойните са изразходвани 98 млрд киловат часа електроенергия.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антиелектрика
Значи за зареждането на електромобилите не се отделя въглероден двуокис, а когато същото това електричество се впрегне за криптовалута, то става вредно!
Да ви уринирам на псевдонауката!
Коментиран от #2, #6
11:51 27.12.2017
2 Пенислав
До коментар #1 от "Антиелектрика":
Заби ги много точно.Те електромобилите се зареждат от Луната и Марс според еколозите.11:57 27.12.2017
3 банкер
12:17 27.12.2017
4 123
Коментиран от #5, #16, #18
14:08 27.12.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Електрика
До коментар #1 от "Антиелектрика":
Кой е твърдял, че зареждането на електромобилите е безвредно и не отделя емисии? Разбира се, че се отделят, но са от 4 до десетки пъти по-малко отколкото от ДВГ за изминаване на километър. Просто са по-малкото зло.Коментиран от #7, #8
18:54 27.12.2017
7 Антиелектрика
До коментар #6 от "Електрика":
Това, че електромобилите са по-малкото зло, са свободни съчинения на лобистите. Нито батериите са безопасни и безвредни, нито ЕМП може с лека ръка да се зачеркне.Най-малкото зло са ДВГ на водород - проблемът е добивът и съхранението. Обаче решава всички проблеми - нулеви емисии в движение като електричка, използване на сегашната инфраструктура за производство на ДВГ, липса на токсичност при батериите и никакво електромагнитно облъчване.
Коментиран от #12, #21, #32
19:14 27.12.2017
8 Патриот
До коментар #6 от "Електрика":
А какво праим с батерията като свърши?Навсякъде ли мога да я изхвърля?
Коментиран от #10
20:02 27.12.2017
9 Анонимен
20:17 27.12.2017
10 Електрика
До коментар #8 от "Патриот":
Ако имаш за изхвърляне златни ланци пръстени сребърни прибори, нещо от платина, да знаеш че ще те взема само 50 лв за да ги изхвърля вместо тебе. Дори ще дойда да ги взема на място.Същото е и с батериите за електромобили. Кой иска да изхвърли няколко хиляди долара на боклука? Съвременните литиево-йонни батерии имат живот около 2000 цикъла 80%DOD, преди капацитетът им да падне под 80% от първоначалния.
Това са около 800 хиляди километра пробег, които е почти невъзможно да се изминат за живота на автомобила, следователно батерията ще има още живот, след като живота на автомобила свърши.
Мястото за вторичната употреба на тези батерии е в масиви за съхранение на енергия. Почти всички производители на електромобили имат такава програма.
Чак след това, идва време за рециклиране.
20:52 27.12.2017
11 Електрика
В Тесла усъвършенстваме програмата ни за рециклиране от години. Преди да изпратим батериите си за рециклиране, можем да използваме отново около 10% от батерията (тегловно), напр. корпуса на батерията и някои електронни компоненти. В Северна Америка работим с братята "Кинсбурски", за да рециклираме около 60% от батерията. В Европа наскоро започнахме да работим с Umicore и сега, когато продаваме автомобили в Япония и Азиатско-тихоокеанския регион, скоро ще имаме новини за рециклирането в Азия.
Нека да се съсредоточим върху процеса на рециклиране на Tesla с Umicore, което е първият път, когато успяхме да използваме система за рециклиране на затворена верига.
Производствените заводи на Umicore са в състояние да рециклират батериите ни в напълно използваеми материали и значително да намалят въглеродния отпечатък при производството на литиево-йонни батерии.
Технологията Umicore за рециклиране на батерии може да спести поне 70% от емисиите на CO2 при възстановяването и рафинирането на тези ценни метали. Той прави това, като създава "продукти" и "странични продукти", вместо да следва процеса на механично разделяне.
Оригинал.
At Tesla we have been refining our recycling program for years. Before sending our battery packs to be recycled we can reuse about 10% of the battery pack (by weight), e.g. the battery case and some electronic components. In North America we work with Kinsbursky Brothers to recycle about 60 percent of the batt
20:54 27.12.2017
12 Електрика
До коментар #7 от "Антиелектрика":
Батериите са много по-безопасни от резервоар с бензин, а да не говорим водород.Дали е вредно производството? Да си чул за някакво замърсяване около гигафабриката на Тесла? А около някоя друга гигафабрика? А тези сладури не са си изградили фотоволтаичния покрив все още.
Вредата от Електромагнитно поле в електромобила, както и горенето на водород в бутален ДВГ е само плод на твоята Фантазия и никой друг не говори за тях. Точно на това му се казват свободни съчинения.
Защо се правиш, че не си спомняш изследването, което доказа че Тесла със 700 конски сили и два тона и половина, вреди на околната среда много по-малко отколкото малолитражен маломощен градски електромобил като в изследването са включили и производството на батерията, а не са включили вредните емисии за производството на бензина?
Коментиран от #13
21:14 27.12.2017
13 Антиелектрика
До коментар #12 от "Електрика":
Започва отново да ми става досадно да споря с теб за каквото и да е!Нямам намерение под всяка статия да поствам различни линкове, а ти вечно да извърташ всичко.
Дадох ти линк за изследване на израелци за вредата от електромагнитното поле в хибриди, ти прочете само първото изречение. Няма смисъл да ти давам линкове за реални изпитания с горене на водород в обикновен ДВГ, защото пак ще се направиш на разсеян.
В съседната тема се извърташ като фурнаджийска лопата и спрях да си правя труда да ти отговарям.
Ще го направя и тук, освен ако нямаш нещо конкретно да ми кажеш, а не само да си чешем клавиатурите!
21:38 27.12.2017
14 Електрика
"Електрика
(гост)
ОТГОВОР 21 08:03 20.12.17
Разбира се, че електромобилите МОЖЕ да излъчват електромагнитни вълни, това обаче може да се случи САМО И ЕДИНСТВЕНО ако не се вземат мерки да се ограничат чрез екраниране и/или скъсяване на пътят на кабелите с променлив ток (между инвертора и електродвигателя) и местоположението им така, че да не минават под пътниците.
Вече ти намекнах, че последните статии от тази тема са от 2008 година. Не си ли зададе въпроса ЗАЩО?
Отговорът се крие в цитатът който даде и ме караш да чета, но самият ти не си разбрал!
Преведи си тази част и те моля да я напишеш на български за останалите които не разбират английски:
"The Ministry of Environmental Protection is expected to publish the results of the study this week. The study will group hybrids sold in Israel into three different radiation groups, reports Israel’s Calcalist. It’s expected that the current-gen Prius will be deemed ‘safe’, while the Honda Insight and Civic Hybrid (as well as the prev-gen Prius) will be listed as emitting ‘excessive’ radiation."
22:09 27.12.2017
15 Електрика
Средният оперативен емисионен фактор от производството на ток в България е 616 грама CO2 на киловатчас (на база данни от доклад на МОСВ за емисионния фактор на парниковите газове за националната електрическа мрежа на Република България за периода 2014 - 2020 г).
Учени от TNO (Холандската организация за приложни научни изследвания) дават усреднени стойности от пет изследвания на различни типове батерии за електромобили между 2008 и 2013 г. и достигат до извода, че производството на една батерия излъчва средно количество емисии от 150 кг CO2 на киловатчас (kWh) от капацитета на батерията.
Я да видим, какво ще стане, ако използваме 1000 от циклите живот на батерията, за зареждане от фотоволтаик и връщане на електроенергия в мрежата, когато няма слънце?
Ще пестим по ПОНЕ 600гр. СО2/квч. за всеки цикъл. 1000 цикъла - 600кг/квч. Като извадим 150кг за производство на батерията, спестява 450кг.СО2 за всеки kWh от батерията.
100kWh батерия, ще спести 45 тона СО2 само от това плюс още 60 тона от изминатите километри.
Колко ще спести бензинов автомобил? А производството на горивото му? А четири пъти повече енергия за производство на водород, за глупавата ти идея, вместо просто да заредиш батерията?
22:48 27.12.2017
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Бомбички
Коментиран от #19
08:29 28.12.2017
18 Биииткойн
До коментар #4 от "123":
Какво изкарване бе? Инвестираш 100 долара, които се превръщат 2000 долара без основателни икономически причини. Това не е изкарване, това е спекулиране!10:06 28.12.2017
19 Електрика
До коментар #17 от "Бомбички":
В електромобилите се използват доста по-безопасни батерии, но и те са запалими при определени условия.Вече започна подготовка за масово производство на безопасни батерии с твърд електролит, които са незапалими, по-евтини и с по-голяма енергийна плътност.
Горивата обаче нямат този шанс. Дори след 100 години ще продължават да горят и да са пожароопасния.
Коментиран от #23, #25
10:23 28.12.2017
20 Гост
11:16 28.12.2017
21 ОпОп
До коментар #7 от "Антиелектрика":
А я сега си представи един град от 5 мил. коли, свичкиъе на водородни клетки. Отделя се само вода - супер. Абза влагата, която ще стане замисляш ли се ? А я виж в световен мащаб автомобилите, колко са.Ел енергията е истината, но да е ЗЕЛЕНА, от Слънцето примерно. Стига да ае намери ефикасен начин за "складиране" и усвояване.
Коментиран от #22
17:12 28.12.2017
22 Антиелектрика
До коментар #21 от "ОпОп":
ХахахахахахахаКъде щяла да отиде водата от 5 млн. автомобила?
Ти сериозно ли питаш къде ще отиде водата или имаш някакво изкривено чувство за хумор?
18:33 28.12.2017
23 Антиелектрика
До коментар #19 от "Електрика":
Нали батерията беше много по-безопасна и чиста от резервоар с бензин:https://fakti.bg/avto/209381-dvoika-zagina-sled-vzriv-na-tesla
Бензинът гори бързо и не отделя токсични вещества освен въглероден двуокис. А ето какво става т.нар. малко зло:
https://fakti.bg/technozone/266131-35-ogneborci-gasiha-plamnala-tesla-video
https://www.zerohedge.com/news/2016-01-01/norwegian-car-b-q-tesla-model-s-bursts-flames-burns-crisp-while-charging
http://www.plugincars.com/second-tesla-model-s-battery-fire-causes-stock-plunge-128664.html
https://jalopnik.com/a-third-tesla-model-s-has-caught-fire-1460039546
Какви батерии щели да произвеждат след години, са чисти фантасмагории. Сега фактите са такива, че батериите са изключително опасни, особено при ПТП!
Що се отнася до цитатът ти по-долу за електромагнитното поле в миксерите, аз чакам да ми дадеш ОФИЦИАЛНИ ДАННИ за Тесла!
Къде са? Какво ми даваш някакви хибриди с 15 kW електромотор!
Или смяташ, че 500 kW електромотор ще има по-слабо ЕМП от 15 kW?
Екранировка срещу магнитно поле НЯМА, просто пак си изсмукваш от пръстите псевдо факти!
Коментиран от #24, #26, #33
18:51 28.12.2017
24 Електрика
До коментар #23 от "Антиелектрика":
А ти ще ми дадеш ли официални данни че не излъчваше Алфа лъчи?Какви официални данни искаш за нещо което не съществува?
Щом твърдиш, че Тесла излъчва радиация и рентгенови лъчи плюс магнитно (да не се бърка с електромагнитно) поле, дай данни за съществуване на такива?
Смяташ ли, че останалите автомобилни производители, които така и не успяват да произведат толкова мощен електродвигател на толкова ниска цена, нямаше вече да са направили измерванията и да са публикували резултатите колко са вредни мощните електродвигатели? Виж как от Hyundai, постоянно натякват колко им е икономична колата, и колко неикономична е Тесла, въпреки че Ионик е два пъти по-скъп от модел 3 за километър пробег!
А дали може да се екранира ЕЛЕКТРОмагнитно поле с висока честота, оставям на тебе да проучиш. И отново се правиш на разсеян, като не преведе "доказателството си" колко е вреден Приус. Какво стана с израелците, които според тебе го доказаха ? Сложиха му гриф "безопасен" за второто поколение, а оставиха "опасен" за първото. Следващият път като си публикуваш "доказателствата", помоли някой който знае английски да ти ги преведе. След скандалът с излъчванията 2008 година, всички производители на електромобили се грижат да няма излъчвания, защото знаят че ще бъдат проверени. След като оттогава насам няма подобни публикации, значи електромагнитните излъчвания МОГАТ да бъдат екранирани.
Коментиран от #27
20:25 28.12.2017
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Електрика
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Вместо да пишеш от чужди профили за да ме обидиш, да беше прочел нещо за производството на водород. После за горенето му в бутален двигател и КПД на всичко това. Ето ти една картинка за размисъл:http://auto.offnews.bg/news/Test_8/Eto-zashto-elektromobilite-na-baterii-sa-nedostizhimi-po-efektivnost_28620.html
При всички положения обаче електромобилите на батерии имат едно убийствено предимство пред останалите видове задвижващи системи, като в това включваме дори алтернативата - водородните електромобили. Въпреки че те също са "зелени", разликата в ефективността е огромна. А тази с двигателите с вътрешно горене е направо плачевна.
Ето защо една от най-активните неправителствени организации в Европа, лобиращи за по-чист транспорт - Transport & Environment публикува интересна информационна графика, показваща защо електричките на батерии са с много по-голяма ефективност.
Водещата по ефективност технология взима превес още на етап производство, съхранение и пренос на енергийния носител, като след този процес батерийните електромобили все още разполагат с 95% от първоначалната енергия, докато при водородните половината енергия вече е изчезнала.
В етапа на използване на енергията батерията нанася довършващия удар, за да теглим чертата на 73% ефективност, срещу 22% за водорода и мизерните 13% за двигателите с вътрешно горене. Тук т
Коментиран от #28
21:13 28.12.2017
27 Антиелектрика
До коментар #24 от "Електрика":
Ти ще ми дадеш ли данни за това колко е вредното количество тютюнев дим? Ами няма такова - смята се, че е вредно, както се смята, че е вредно електромагнитно поле на телефон с едва 2 W мощност:https://fakti.bg/technozone/276052-mobilnite-telefoni-vse-pak-prichinavali-rak
И там продължаваш да твърдиш, че това не било вярно!
Колко пъти трябва да ти поствам НА АНГЛИЙСКИ, че хората все още не могат категорично да кажат кои нива на ЕМП са вредни, но са категорични, че ЕМП вреди на здравето!
Ако ти искаш да си опитно зайче - ок, но аз не искам да бъда!
И спри да се инатиш и приеми, че всички вълни са ЕМП. Ако Алберт Айнщайн не ти говори нищо, то аз нямам вина. Та още той е доказал, че няма етер, а има електромагнитни вълни, каквато е и светлината. Колкото и да не може да проумееш, електромагнитното поле е поток от кванти фотони и е резултат на една от четирите фундаментални сили във Вселената - електромагнетизъм!
В този ред на мисли, при променливото електричество, електрическото поле е в резултат на напрежението, а магнитното поле в резултат на тока, но те не съвпадат винаги по фаза и за това се получават реактивните съставки. Обаче екранировка може да има само за електрически полета. За магнитното поле си трябва магнит.
То ако ставаше така, екранировката на кабела, щеше да е достатъчна.
Изобщо не знам защо не се опитваш да се задълбочиш малко в нещата, а се опитваш винаги да спориш на ниво 4-ти клас?
Коментиран от #29
21:18 28.12.2017
28 Антиелектрика
До коментар #26 от "Електрика":
Виж какво, ще те помоля малко да мислиш, преди да ме обвиняваш!НИКОГА НЕ СЪМ ПИСАЛ ОТ ДРУГ ПРОФИЛ!!!
Дори ти имаше наглостта да пишеш със стария ми ник, а сега ме обвиняваш, че те обиждам от друг профил!
Толкова ли си самовлюбен, че не може да приемеш факта, че повечето хора не те харесват?
Поведението ти е абсурдно и за пореден път се убеждавам, че не си заслужава да си губя времето!!!
21:23 28.12.2017
29 Електрика
До коментар #27 от "Антиелектрика":
Ти май си повтаряш опорките и въобще не мислиш когато ти подсказвам?За сетен път те питам, микровълновата печка с електромагнитни вълни ли работи? Мощността на магнетрона е 500 пъти по-мощен от един мобилен телефон. По какъв начин електромагнитните вълни, които бомбардират и загряват храната се ограничават само във вътрешността на печката? Защо между стъклата на на вратичката и има метална решетка? Дали не служи за екраниране на електромагнитните вълни?
Друг въпрос на който пропускаш да ми отговориш е каква е честотата на излъчване от електромобилите? Нали все пак батериите работят с прав ток? Променлив ток има само между инвертора и електродвигателя, но те обикновено са в един общ блок от масивен метал.
В кой честотен обхват от долу изброените работи двигателя?
НАРЕДБА № 9 ОТ 1991 Г. ЗА ПРЕДЕЛНО ДОПУСТИМИ НИВА НА ЕЛЕКТРОМАГНИТНИ ПОЛЕТА В НАСЕЛЕНИ ТЕРИТОРИИ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ХИГИЕННО-ЗАЩИТНИ ЗОНИ ОКОЛО ИЗЛЪЧВАЩИ ОБЕКТИ. Терминът е „хигиенно защитни зони”, което означава противодействие на замърсяване и вреда. Колко голямо може да е замърсяването с електромагнитни вълни. Наредбата третира замърсяването от всички видове източници. В таблицата по-долу са дадени пределно допустими нива на напрегнатостта и на плътността на енергийния поток на ЕМП в населена територия.
№ по Честотен обхват, в който работи Пределно допустимо ниво
ред излъчвателят
1. от 30 до 300 kHz 25 V/m
2. от 0,3 до 3 MHz 15 V/m
3. от 3 до 30 MHz
Коментиран от #31
22:42 28.12.2017
30 Електрика
2. от 0,3 до 3 MHz 15 V/m
3. от 3 до 30 MHz 10 V/m
4. от 30 до 300 MHz 3 V/m
5. от 0,3 до 30 GHz 10 µW/кв.cm
Аз повече се притеснявам от радарите на автономното шофиране
22:44 28.12.2017
31 Антиелектрика
До коментар #29 от "Електрика":
Ами вземи си отвори упътването на микровълновата и прочети дали е препоръчително да си близо до нея и дали трябва да има предмети около нея. Ти в електромобила къде ще отидеш на повече от 50 см от мотора, който пък е 500 пъти по-мощен от микровълновата?!И да си беше направил труда да научиш, че напрегнатоста на магнитното поле се мери в А/m. Това, което си дал е за електрическо поле, не за магнитно!
А честотата на асинхронния двигател в Тесла, сам си я намери колко е.
00:02 29.12.2017
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Даскала
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Хахахаа! Кой го каза! Човекът с мепесето с пластмасовия резервоар, който мога да легна да пробия с отвертка?! С който се моля да не ме хакне някой отзад или странично около задна лява гума... понеже за разлика от Тесла няма титанова коруба, ами има 2 презрамки...Ти статистика за хората-факли от възпламенен бензин и етанол водиш ли? Тоя беше риторичен - нито водиш, нито ти отърва, щото ще станеш смешен, ако ги постнеш..
Пак ти казвам - отивай навън на въздух, а ако те е шубе от полетата не се качвай нивга на метро, тролей и трамвай и кажи на жена си да зае.. (пийп) сешоара щото тия 2 киловата непосредствено до мозъка...
не е никак на добре!
Коментиран от #35
05:26 29.12.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Електрика
Мощността се използва за извършване на някаква работа. Електрическата енергия се превръща в електромагнитна целенасочено, като в единият случай работата която трябва да извърши е да загрее храната, а в другият да задвижи електромобила. Всичко останало се води загуба и се ограничава.
Както каза в един спор, загубите в кабелите са минимални, КПД на електромотора също е около 90%. Загубите и от кабелите и от електродвигатели са 99% топлинна енергия, следователно някакви мижави 0,хх% или по-вероятно 0,0хх% от цялата потребена мощност, се излъчват като електромагнитни вълни.
Ако не си учил в училище, когато захранващите кабели са успоредни един на друг, излъчването е от тях електромагнитни вълни се неутрализират и енергията отново се отделя във вид на топлина. Именно затова в жилищните инсталации не е добре да се ползва общ кабел за нулата, а винаги нулевия и фазовия кабел вървят заедно.
Следователно в електромобилите остава да се екранират няколко мижави вата излъчвания сравними с мобилен телефон, който подобно на магнетрона на микровълновата печка е проектиран със цел да излъчва ЕМВ в пространството, защото това му е работата.
Както няколко пъти ти казаха, нагревателят на сешоар е много по-опасен, защото просто е по-близо до главата, а интензитета намалява на квадрат, при всяко удвояване на разстоянието от източника.
Ак
Коментиран от #39
09:55 29.12.2017
37 Електрика
09:56 29.12.2017
38 Антиелектрика
До коментар #32 от "Даскала":
Явно обидните епитети са запазена зона само за теб. Казах, че не ме впечатляваш!След като модератора реши да изтрие моите, все пак имам право на отговори да видим сега дали пак ще ги изтрие.
Първо, НЕ СЪМ ПИСАЛ за въглероден двуокис и не знам какво общо има постът ти с мен, освен че е явна ненавист!
Второ, бензинът гори само ако има кислород и гори по същия начин както гори като се движи колата, докато литиево-йонната батерия гори спонтанно при удар, защото имат кислород в самата нея.
Така, че кой е плямпало и кой трябва да трае, хората сами виждат!
14:17 29.12.2017
39 Антиелектрика
До коментар #36 от "Електрика":
Пич, сам се издаде, че ник "Даскала" е твой, което показва що за човек може да бъдеш!Ти за пореден път се показа, че си изключително неграмотен и нагъл бай Ганьо!!!
Колко ли е трудно да проумееш какво е ток и какво напрежение? Колко ли е трудно да проумееш, че топлинната мощност не е електрическа? Колко ли ти е трудно да проумееш какво е реактивната съставка на променливото магнитно поле?
Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!
И точно ти ли ще ми говориш за голям град, докато живееш на село - уникална наглост!
Писна ми да ти давам линкове, а ти да се правиш на по-знаещ от Ом, Кирхов и Айнщайн!
Наистина повече не желая по никакъв начин да споря с теб, защото ти освен плямпане за функционална неграмотност, друго не може да кажеш!!!
14:29 29.12.2017
40 Патето Яки
22:40 29.12.2017
41 Електрика
Точно ти ли се намери да ми говориш за познаване на физичните закони, като дори фундаменталния закон на Ом не можах да ти помогна да разбереш няколко месеца!
Твърдеше , че токът на консумстор със съпротивление 0,06 Ома винаги е бил и ще бъде ТОЧНО 200 Ампера още от времето и батерията на Волт , ако се свърже към източник с ЕДН 12 волта, а вътрешното съпротивление на източника, в случая батерия, нямало практическо значение? Така пишело в Уикипедия в закона на Ом и аз не съм ги признавал!
Така ли беше? Продължаваш обаче да спориш по въпроси от които нямаш понятие:
"Публикувано във факти.бг: Колко ли ти е трудно да проумееш какво е реактивната съставка на променливото магнитно поле?
Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!"
Би ли ми отговорил на два елементарни конкретни въпроса, относно небивалицата?
1. Захранили сме консуматор от монофазен контакт с двужилен кабел. Токът през фазовия кабел е 10А. Колко е токът през нулевия кабел?
2. Същия пример, но с трифазен четири жилен кабел. Свързали сме три от същите консуматори между нулевия и всяка от фазите в звезда. Токът на всяка фаза съответно отново е 10А. Колко е токът през нулевия кабел?
Дори не ти трябва калкулатор! Ще те помоля да си спестиш епитетите и да отговориш с
08:21 30.12.2017
42 Електрика
08:27 30.12.2017
43 шуши
09:23 03.01.2018