13 Февруари, 2018 11:57 4 377 26

Tesla замисля тунел между фабриките си

  • tesla-
  • boring-
  • тунел

Строителната компания на Илон Мъск Boring планира да прокопае тунел между заводите на Tesla Motors в калифорнийския град Фримонт. Съоръжението ще свързва основната поточна линия и фабриката за седалки, съобщава Electrek.

Тунелът, в който автоматизиран конвейер ще придвижва готовите компоненти, ще помогне за драстично намаляване на броя на камионите и чувствително разтоварване на пътния трафик по шосетата в района. Мъск смята, че внедряването на такава система ще позволи ускоряване на доставките и достигане на планирания от Tesla тираж от 700 000 електромобила годишно.

Миналото лято Boring получи разрешение за строителството на тунел между Ню Йорк и Вашингтон, който ще бъде използван от вакуумните свръхзвукови влакове Hyperloop. Компанията работи и по пилотен проект за тунел в Лос Анджелис.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванчо

    9 14 Отговор
    Тия понеже се усетиха, че не могат да правят коли, затова решиха да експериментират в други области на науката.
  • 2 Driving pleasure

    7 11 Отговор
    Тоя изтрещелник кьорав лев няма камо ли долари, не е продал и една кола на печалба ама сега ще брули още кинта за мегаломански тунели - дерзай Илоне! И най-шашавите някой ден ще проумеят къв си бандит дано до тогава си стигнал до марс че иначе лошо ти се пише :)
    ... ама то и щуротията с Марс е пак поредния рекламен кьорфишек - дефакто мисия невъзможна :)

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Схема за финансиране

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Аз виждам нещата така:
    За всеки търг се иска някакъв опит.
    За да могат официално да смучат пари от някои щати за проекти ще кажат ние имаме опит направихме този тунел, добре щом е така ето ви едни милиони от данъкоплатеца и на нас да направите. Това си е схема.
  • 4 лимонад

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    ако не си забелязал - тоя шашавелник прави и коли и батерии и към Марс тръгна със сувалки и хипервлакове прави - как да е на печалба, но пък кой друг може да се похвали като него с толкова много бизнеси, на всичко отгоре все изглеждащи силно обещаваши ????.....

    Коментиран от #5

  • 5 Driving pleasure

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "лимонад":

    Честно казано не съм забелязал :) Колите не може да ги подкара там е на много минус, и с всяка кола са все на минус... Солар сити трябваше да го изкупи Тесла щото беше наунуране и още е... Мисия Марс е мисия невъзможна - може да изстреля нещо натам, но то няма как да стигне.Мисля че Хиперлуупа, дето уж правеше влакове накрая излезе с детска играчка огнефъргачка щото за влак не стгнаха ни акъл ни кинта...
    Ще дойде ден на тоя шашавелник да му изгърмят всичките балони и тоя ден няма да е далече :)
  • 6 Зорлем

    1 0 Отговор
    Този, последния абзац, мисля, че не е съвсем верен, тъй като Мъск се похвали в Туитър (като така мразения Тръмп?!), че имат разрешение, но после нещо май се оказа, че имали само "устно разрешение", каквото и да означава това.

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Това беше за тунела в Лос Анжелис , няма нищо общо ! И там ще стане , ама са намесени големи интереси и ще трябва повече време . Във Фримонт Мъск е Господ , каквото си иска да прави , никой няма да му каже гък !
  • 8 Язе

    1 2 Отговор
    Тия тунели да не са нещо като план за бягство?То при толкова поръчки и нищо не предадено знае ли човека кога ще му потрябва тунела.Със сигурност обаче ако се стигне до бягство,няма да е с кола от неговите.Ще е нещо от порядъка на 1000-1500к.с.и с резервоар.

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Язе":

    Ти гледай по-скоро на твоите любимци , дето правят тия с "резервоарите" да не им се наложи бягство , че имат опит вече по два три пъти , особено ГМ и Крайслер !!!! Щото те поръчки нямат и 500 , да не говорим за 500 000 , а пък и им стига само 15-20 % спад на продажбите , това сме го гледали вече бая !!! А Мъск няма кой да го събори , че и да бяга видиш ли !!!! От какво , от хората дето се редят на опашка да му дават пари ли ??? Що не се наредят при " резервУарите" , а ??!!

    Коментиран от #10, #17

  • 10 Прогрес

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Опашките ли са признак на успеха, еххх колко хубаво беше при комунизма :))
    На ония с резервоарити им виж цифричките че са 8 цифрени!!!!!!
    Тесла имат ли 7 цифрички в числото си за 2017?????

    Коментиран от #12

  • 11 Прогрес

    0 0 Отговор
    Сега погледнах за Тесла са около 100 000 а за ФВ 10 000 000 (и двете числа са малко по-големи). Така ако разделим двете цифри ще получим 100 пъти разлика!!!
    Та явно никой не ги иска тези резервоари??
    А вярно ли е че депозита може да бъде връщан, тоест никой не е обвързан да си вземе колата?
  • 12 Нулички

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Прогрес":

    Приходите през последното тримесечие бележат повишение до 3.29 млрд. долара при 2.28 млрд. година по-рано. Годишните постъпления са се увеличили с 55%, достигайки 11.8 млрд. долара, предимно благодарение на търсенето на моделите X и S.

    Приходите са 11 800 000 000.
    "Тесла имат ли 7 цифрички в числото си за 2017?????"

    Някой не може да брои. Аз виждам 11цифри, а ти?

    Нека изброим и цифрите на инвестициите?
    При Тесла са 10 цифрени, а при другите ЩЕ са толкова, ама друга година в бъдещето.

    Коментиран от #13

  • 13 Прогрес

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Нулички":

    Що се бъркаш дето не ти е работа и говориш глупости???
    1.Цифрите бяха за бройки не за приходи!!!!
    2. 3.3 милиарда приходи не е лошо(това не са приходи само от коли) но ФВ има 65 милиарда!!!!
    3.Приходите добре ама какво ще кажеш за загубите: 675 милиона за Q4 и за годината 2 милиарда!!!
    И стига с тези инвестиции всяко тримесечие ли има многомилионни инвестиции????
    В тези приходи между другото се включват и депозитите за 3 и СЕМИ които са си 100% печалба от нищо и пак са на загуба.

    Тази компания така не може да продължава. Няма да фалира, но ще мине през оздравителен период както и много други преди това които пренебрегват някои финансови закони и предупреждения.
  • 14 1 зарядна на всеки 30 електромобила

    1 0 Отговор
    Кажи ми коя друга компания инвестира в колонка за бързо зареждане с мощност 135 kW плюс батерия за съхранение на енергията към колонката плюс фотоволтаици за всеки 30 произведени автомобила? Това според тебе не са ли инвестиции? Тези инвестиции няма ли да носят чиста печалба, когато започнат да продават електроенергията от тях през следващите години? Колко милиарда дадоха за фабрики миналата година, а колко е оборотът от тях? Някакви мижави 1500 модел 3, струващи по 50 хиляди долара. Няма производство в света, което да излезе на печалба още първата си година. То ако ставаше така, автомобилните компании с милиарди приходи, щяха още след една година да произвеждат електромобили. Сещаш ли се какво им е оправданието - трябват им милиарди, само за разработката им плюс няколко години за организиране на производството, пари които ще ги доведат до загуба въпреки милиардите печалба които правят в момента от производството на бензинови и дизелови автомобили.

    Коментиран от #15, #18

  • 15 Прогрес

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "1 зарядна на всеки 30 електромобила":

    Инвестиции са ама като даваш само една цифра ПРИХОДИ това нищо не означава!!!
    Приходи идват от продадени коли, ел.енергия,депозити за предплатени коли, лизинги и т.н.
    Затова освен на годишна база има отчет и на тримесечие. Това е дълга тема как се анализират резултатите, има си маркери които издават доста иформация а моята реплика беше за търсенето на колите.

    Коментиран от #16

  • 16 Приходи

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Прогрес":

    Би ли анализирал маркера "55% увеличение на приходите на годишна база" Какво говори това за една компания? Защо акционерите не са притеснени от рекордните загуби за годината, а акциите не паднаха?

    Наистина материята е сложна, та чак ми е смешно, когато започнат да правят сметка колко губи на всеки един продаден електромобил.

    Колко според тебе ще е увеличението на приходите за тази година? Аз залагам на над 80%.

    Коментиран от #20

  • 17 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Сам виж защо не се редят при "резервоарите".Там отиваш и си купуваш кола а не ЧАКАШ като при твоя светия.Даваш една чанта пари и ти казват ела след две,три а може и пет години да си вземеш колата.Все едно преди 20 години да си предплатил за Нокия 5110 и тя да ти дойде сега.Найс а.При всяка пирамида първо се редят на опашка да си дадеш парите и след това чакаш,чакаш,чакаш,чакаш.Като при Мъск.Виж колко продават тия с"резервоарите"и колко твоя любим.Тунели,огнехвъргачки,коли в космоса,тостери,пакет "лукс"(седалки с плат).Очакваме да пусне кухненски робот,прахосмукачка,Блу меджик моп на батерии.Поръчвай,че не останаха.

    Коментиран от #19

  • 18 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "1 зарядна на всеки 30 електромобила":

    . То ако ставаше така, автомобилните компании с милиарди приходи, щяха още след една година да произвеждат електромобили. Сещаш ли се какво им е оправданието - трябват им милиарди, само за разработката им плюс няколко години за организиране на производството, пари които ще ги доведат до загуба въпреки милиардите печалба които правят в момента от производството на бензинови и дизелови автомобили.

    Вярваш ли,че компании произвеждащи коли от 100години не могат да направят електромобил?Те колите си ги имат,преправят се много бързо в електрички.Няма търсене и затова не се напрягат да ги произвеждат.То пък нали много разработки да вместиш два,три ел.мотора.Все още колите с ДВГ се продават в пъти повече,много повече от ел.коли и никой от европейските производители не иска да изпускат тези пари.

    Коментиран от #23

  • 19 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Язе":

    Тия с "резервУарите" продават по толкова от 20 години и подскачат до небето ако имат 2-3 % прираст и ако мислиш , че не си мечтаят за 50-60 като Тесла , изобщо не си в час ! Ама могат само да ги мечтаят , щото такъв прираст не се прави със стари барутници !!! Продажбите им в момента се крепят само на замяната на стари автомобили със нови , които не могат да чакат 2-3 години докато нарасне достатъчно производството на електромобили !! Откъде мислиш , че идват новите клиенти на Тесла , да не мислиш , че това им е първи автомобил ???? Пазара в Европа и Щатите отдавна е наситен , там новите клиенти са под 1-2 % , всичко останало е замяна на стар със нов !!! А сега си помисли откъде ще дойдат тия клиенти , като Тесла почне да бълва по 6-700 000 броя до две три години ?? И ако мислиш , че "резервоарите" не го знаят , много се лъжеш , точно затова треска ги тресе , ама в момента нищо не могат да направят , щото досега спаха !!!

    Коментиран от #26

  • 20 Прогрес

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Приходи":

    Увеличава продажбите, увеличава приходите, нали затова ги прави тези инвестиции.
    Обаче сега си помисли да купиш фурна и да произвеждаш 1 хляб на ден в началото а после 2, кога ще я избиеш тази фурна???
    Та този човек ако дава няколко милиарда всяка година и не може да достигне 100 000 броики как ще произвежда и камиони и Y и да увеличи 3 а трябва и малко да разнообрази старите. Обещал е и мега-чарджери за камионите и т.н.
    Разбираш ли вече никой не му вярва за сроковете защото за да се избие една инвестиция трябва и количество. Явно се помисли за полубог или суперлюбимец на хората който идва и спасява планетата от лошите и малко отлепи краката от земята но скоро ще се преземи.

    Между другото той направи някои корекции:
    1.Увеличи парите за гаранционна подръжка.
    2.Премахна безплатият ток, сега е до определени км.
  • 21 Да да

    0 0 Отговор
    Като си закупиш фотоволтаици,първата година си много а загуба. Продължаваш да купуваш и втората и третата година. Имаш приходи,но все още си на загуба. После спираш да купуваш. Приходите рязко изпреварват разходите. След 5 години вече си избил инвестираното. Остават ти само 95 години печалба! Някои дори на това не вярват,но пък плащат на тези които го направиха
  • 22 Приходи

    0 0 Отговор
    Когато си инвестирал в линия с капацитет 5000 хляба на ден, но доставчикът на оборудването ти бави месачка за тесто и караш работниците да местят на ръка първите дни, това е просто техническо затруднение, докато пристигне цялото оборудване.
    Тесла определено няма опит с масовото производство, но се учи от грешките си. Обърна ли внимание на това каква е продукцията която ще возят през този тунел? Най-обикновени седалки. Знаеш ли защо име да произвеждат седалки? Защото имаха огромен проблем с доставчиците на седалки, които ги саботираха и не искаха да им доставят седалки или им доставяха дефектни. Сега сами си ги правят, за което също са трябвали инвестиции. След още няколко такива случая, ще започнат да си произвеждат всичко в собствените фабрики, за което ще трябват първоначално много инвестиции, но след това ще ми донесе независимост и по-големи печалби.

    Не ми отговори и колко очакваш да се повиши оборота за тази година?

    Дори ако запази сегашното производство на модел 3 с мизерните 1500 бройки седмично, само това са допълнителни 4 милиарда приходи. Отделно произведените тази година автомобили ще трябва да си плащат тока за зареждане на суперчарджърите. Тези на които им е обещан безплатен ток, ще го получават до края на живота на автомобила, независимо от смяната на собственика.

    Коментиран от #24

  • 23 Приходи

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Язе":

    Ама разбира се че могат да правят електромобили, АМА НЕ ИСКАТ. Акционерите си искат дивидентите всяка година и искат бързи печалби. Да инвестират в електромобили означава няколко години да не получават дивиденти. Това е гадното когато не става въпрос за прогрес, а за бързи пари.

    Познай какво ще стане, ако (когато) оборота падне само с 10%? Това означава че вече са на загуба. Въпрос на време, електромобилите да откраднат тези 10% от пазара на ДВГ. Тогава акционерите Просто ще се отърват от акциите, ще си вземат парите и ще отидат да ги инвестират другаде, като например в Тесла, която вече ще е на печалба и ще изплаща дивиденти.
  • 24 Прогрес

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Приходи":

    На кривата ракета нали знаеш?? световната конспирация и пречи. Ама това са само за пред инвеститорите, те си знаят ама сега периодът е такъв с отрицателни лихви и ниска печалба в облигациите та все още си траят, но се озъртат да не стане късно.
    В момента приходите на Тесла не зависят от пазарен принци!!! Тоест колкото произведе толкова ще има приходи. Обаче един ден когато няма производствени ограничения тогава ще се разбере реално колко голям е пазарът му.
    Така че ето ти два проблема пред инвеститорите:
    1.Не може да се справи с производството.
    2.Никой не знае колко е реално пазарният дял на Тесла.
  • 25 Приходи

    0 0 Отговор
    1. Точно това е основния проблем в момента. Каквато и да е причината, този проблем ограничава продажбите и трябва да бъде решен бързо.

    2. Това всъщност е добра новина. Ако има по-голям пазарен дял от предвиденото, просто ще разшири производството като инвестира в повече производствени линии. Ако пазарният дял за модел 3 е само този, ще инвестира в друг продукт, модел y, Tesla semi, пикап, микробус, автобус и каквото ти дойде на ум електрическо превозно средство плюс зарядни станции за всички тях. Поне следващите 10 години, не виждам проблем с увеличаване на пазарния дял на Tesla на няколко фронта. Единствена конкуренция могат да бъдат китайците, но те първо ще гледат да задоволят собствения си пазар, който е необятен и скоро няма да го заситят.
  • 26 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Явно си много облъчен.1-2% на примерно 20-30млн.броя автомобили дали не е по-добре от 50-60% на 1000броя.Лесно е когато си произвел 500 броя тесла 3 да достигнеш следващата година 750броя.А за тези които говориш,че преди да вземат тесла са имали кола с ДВГ,защо мислиш,че в момента имат само тесла?При разстоянията в САЩ примерно дали разчитат на миксерите на Мъск.Пробвай да минеш 700-1000 км за един ден и ще си отговориш сам.