Last news in Fakti

15 Февруари, 2018 17:30 12 961 50

Едноцилиндрова Mahindra засрами Ford F-150

  • mahindra-
  • ford. jeeto-
  • f-150-
  • пикап-
  • камионетка

Индийската камионетка Mahindra Jeeto с мощност 16 к.с. има по-голяма товароносимост от най-продавания модел в Щатите Ford F-150, отбелязва не без изумление Jalopnik. По каталожни данни американският пикап с 3.5-литров V6 може да превозва товари с тегло до 648 кг, докато моторизираната рикша се справя със 700 кила.

Jeeto има едноцилиндрово моторче с обем 625 см3 с максимален въртящ момент 38 Нм, съчетано с четиристепенна предавателна кутия. Камионетката тежи 658 кг, а 10.5-литровият резервоар стига за изминаването на 400 км.

Сравняваният с товарната моторикша F-150 разполага с 380 коня и 637 Нм, предавани на четирите колела през 10-степенен автоматик. Пикапът има двойна кабина и междуосие 3 868 мм.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Батето

    28 11 Отговор
    Бха.. Абсурдно сравнение😂.. Автомобили с еднаква цел, но в различни класове.. 😉
  • 2 само арчат бензина

    91 11 Отговор
    Само арчат бензина тия Американци за това петрола е скъп мамка им !!! Те са виновни копилетата !!!
  • 3 ВСИЧКИЯ ПЕТРОЛ В САЩ

    91 14 Отговор
    Всичкия петрол в САЩ !!! Имат свръх потребление !!! За това бензина е скъп !!! А там е евтин ние плащаме за да имат САЩ !!!

    Коментиран от #8

  • 4 Реално

    56 18 Отговор
    Е то се знае,че американците правят само варели със фасон-нищо друго.

    Коментиран от #9

  • 5 ехееее

    51 4 Отговор
    убедихте ме, взимам кашона... мехиндрата де
  • 6 Хуй Иванов

    39 5 Отговор
    И все пак никъде не написаха, че лимита при форда е такъв, за да бъде общата маса на пикапа + товара макимум 3500кг. Тоест да се кара с категория Б...

    Коментиран от #26

  • 7 123457

    47 11 Отговор
    Г-н Георги Касабов, престанете да пишете глупости. Въобще стъпвал ли сте някога в Индия? Аз да и съм видял с очите си как тези "убийци" на Форд не могат да се изкачат по малък наклон дори с много по-малък товар от 600 кг. и се налага хора да ги бутат нагоре.
    Тези 650 кг са "препоръчителен" заводски товар, предполагам, че може да качи поне още толкова и да върви спокойно по баирите.

    Вие Г-н Георги Касабов, ако трябваше да избирате между двата автомобила, кой от тях бихте избрали за себе си. Макар, че според мен индийското не е автомобил макар и да има 4-ри колела.

    Коментиран от #28

  • 8 въпрос на политика е

    31 0 Отговор

    До коментар #3 от "ВСИЧКИЯ ПЕТРОЛ В САЩ":

    Там е евтин, защото така са решили властите им, а тук (в Европа) е скъп по същата причина - властите слагат убийствени акцизи.
  • 9 амион

    16 5 Отговор

    До коментар #4 от "Реално":

    Те на такъв варел както казваш лично съм товарил около 2 тона паркет.Жалко че не мога да сложа тука снимки на "Варела"
  • 10 Патриот

    21 5 Отговор
    "10 литровият резервоар стига за изминаването на 400км."
    ай стига бе!
    Това бензин. Те скутерите харчат повече!
    Тука има нещо сбъркано.

    А че целият свят или поне поробените като плащаме за да има САЩ е повече от ясно.
  • 11 гост

    14 2 Отговор
    Моят съдсед преди много години си беше направилкамионче с хидравлично повдигане на товарния отсек и возеше над 700-800кг тор, жито, та може и до тон да е стигал. Двигателчето беше от стара ява към 12кс., но това не е кола за нормално движение, тези коне движат МПС-то, с подходяща предавка може да се движи и натоварено, но нищо общо с нормалната кола. Да, този двигател има въртящ момент, но е за работа на село, не е за друго.

    Коментиран от #12

  • 12 ДВГ

    8 7 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Абе гост до кога ще се излагаш по този начин????
    Сигурно имаш познания за ел. мотори обаче за ДВГ си пълна нула!!!

    Колко въртящ момент да има двигател от 12 коня :)))
    Сигурно като това Jeeto от цели 16 коня и има ЦЕЛИИИИИ 38Нм!!!!!

    И научи най-после че между двигателят и колелата има трансмисия(дори и EVто) която мулитплицира момента затова тези 38 Нм на двигателят не са на колелата, вече започваш да ставаш смешен.

    Коментиран от #16, #18, #19

  • 13 Анонимен

    10 1 Отговор
    Аз пък с ремъркето мъкна 800 кг пясък, а пък метанката харчи 5 кг на 100 затова ги бия и двете брички.
  • 14 Sogo

    4 0 Отговор
    На кадет комби дизел съм товарил около 650кг. Задните гуми се скриха и едва спираше. Мерих на товарна везна на изхода на завод.
  • 15 ауди

    10 4 Отговор
    Симпатично камионче но с този двигател ептен са се изложили на Трабант е по-мощен на мотоциклед 600сс от 91г също.
    сигурно ако духне по-силен вятър ще го повърне назад.
  • 16 Наблюдател

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "ДВГ":

    Пич,не знам какво образование имаш,но дано не е в сферата на автомобилите.И въобще техническо.Всъщност,наясно ли си какво точно означава мултиплициране/мултипликатор и въртящ момент?

    Коментиран от #21

  • 17 Именно

    5 1 Отговор
    А ако закачите и един сешоар мощността ще се вдигне двойно!
  • 18 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "ДВГ":

    Двигател с 630кубика и 38 Нм е много по-подходящ за подобна тротинетка отколкото стар двигател от ява 250кубика и ако явата може да се движи с товар, то индийкото камионче със сигурност ще е в пъти по-добро от описаната от мен самоделка, ала не е нормална кола, а по-скоро работно ремарке. Какво не му е ясното на това и какво не е правилното не те разбирам?
  • 19 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "ДВГ":

    Една жигула е с двойна кубатура, двоен въртящ момент и почти двойно тегло спрямо индийската камионетка. Колко жигули имаше преправени на пикапи и си вършеха доволно работата.

    Коментиран от #20

  • 20 ДВГ

    7 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: Да, този двигател има въртящ момент.

    Ей това е проблема че двигателят НЯМА въртящ момент(много е малък), но колата има подходяща скоростна кутия. Това ППС едва ли може да вдигне повече от 100, просто е направено за града да носи хаинекена между склада и ресторанта примерно.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Иван

    1 6 Отговор
    Стига глупости. Това става за статия на 1ви Април само. Без да съм фен на Форд но модел 150 най-подаваната кола в света, а някой решил да го сравнява с няква рикша да не говорим че това я са верни данни я не. 16 кс и 700 кг пийте си хапчетата по-редовно.

    Коментиран от #31, #32

  • 23 куку руку ку

    4 0 Отговор
    А бе то и варбурга и мерцедеса возят по 5 човека, ама всеки иска мерджан. Махинрата е добра за в градски условия заради размерите си и ниската скорост на движение. Я направете и другото сравнение, за скорост на движение и удобство.
    Иначе всички да яхваме по един трактор, че нямал да закъса на навата...
  • 24 куку руку ку

    4 0 Отговор
    Mahindra Jeeto top speed 60 km/h...
    за какво говорим?
  • 25 От Уики

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "ДВГ":

    На мен са ми смешни такива като тебе, които се опитват да изглеждат остроумни, като използват термини, които не разбират. За сметка на това, в незнанието си, обиждат останалите! Как точно смяташ да увеличиш въртящият момент с мултипликатор:

    Мултипликатор (от лат. multiplico — умножавам, увеличавам) е устройство (съвкупност от зъбни предавки), предназначено да увеличава (мултиплицира) оборотите на въртене на двигател, намалявайки въртящия момент без значителни загуби на мощност. Намира приложение в областта на машиностроенето, селското стопанство, хранително-вкусовата промишленост и др. Промените на обороти и въртящ момент на мултипликатора са реципрочни на тези при редуктора.

    Коментиран от #29, #33

  • 26 Учуден

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "Хуй Иванов":

    Да де, като ракетата на Мъск--изведе кабрио в космоса!?!
    Смешно е да се оправдава Форд!!!
    Рикша вози повече!!!
    Да не говорим кое колко струва!!!
  • 27 ДДД

    3 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: 10.5-литровият резервоар стига за изминаването на 400 км.
    е по 2.6 на 100?
    е това е наи хубавата кола
  • 28 ГОСТ

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "123457":

    ти може само да избираш
    но с повечето хора не е така
    и аз избирам Анджелина Джоли
    ама ела виж какво ми се падна:(
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 DBS

    3 2 Отговор
    Махиндрата е товарна.Ако се вземе за сравнение товарният F150 Heavy duty ,нещата са други.Ще качи 2 такива отзад и десетина закачени (на ръчна) и ще ги влачи като куцо пиле домат.

    Коментиран от #36

  • 31 Буден

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Иван":

    Напълно съм съгласен,статията е глупава и излишна ( да ме прощават от m.fakti.bg) с оглед на това,че сравняват моторна рикша с един пикап,и то със задвижване на четирите колела.При това са посочени само ограничени характеристики на двете МПС- товароносимост,която при Форд е може би умишлено занижена, за да влезе в някакъв клас,нисък разход на гориво при Махиндрата и т.н.Не съм фен на американеца,но и той си има някакви плюсове,както и индиеца.Също така и минуси .Но с тази мощност на двигателя има и други МПС,които могат да носят/теглят дори по-голямо тегло-трактори,мотокари и т.н.Надявам се в бъдеще m.fakti.bg да публикува наистина смислени и полезни статии.
  • 32 разбирач

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Иван":

    Имам саморъчно направено тракторче с двигател от балкан 250,който е 12,5 конски сили 2-тактов двигател има деференциал от ниса и снего превозвам 800 кг жито без проблем,големите селскостопански машини (трактори )които превозват тонове са по 60-80 коня но имат деференциали и кутии който са предвидени за голям товар така че трай като не разбираш.
  • 33 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "От Уики":

    Па..чо написал съм трансмисия която мултиплицира момента и става въпрос за коли.
    Вместо да ми пишеш за фуражумелката си да беше помислил дали трансмисията на колата увеличава или намалява оборотите на вала.
    Хора без 3 клас дори за 2*2 питат уикипедиа се излагат като 6000 оборита от двигателяще ги увеличават още за да ги прехвърлят на колелата, пълен к...ун.

    Коментиран от #34

  • 34 Уики

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "ДВГ":

    Отново се опитваш с обиди да се измъкнеш от ситуация в която те е вкарало незнанието ти. Хората са казали, че глупост и бедност не можеш да ги скриеш!

    Всеки технически грамотен човек на твое място, щеше да се извини, че не се е изразил правилно и разговорът да приключи. Всички разбрахме по смисъл какво искаш да кажеш, но не се изрази технически правилно.

    Когато става въпрос за зъбна предавка, предавателното число винаги се отнася за оборотите, а не за момента, въпреки че те са свързани. Ако ще мултиплицираш, това означава че увеличаваш оборотите, ако ще редуцираш означава, че намаляваш оборотите.

    Мултиплициране на въртящ момент да си е твоя измишльотина. Все едно да кажеш че вкарваш въздух в кладенеца, вместо това че вадиш вода от него. Или да кажеш, че един трансформатор е повишаващ, защото токът във вторичната му намотка е по-голям.

    Ако отново не ме разбереш, запази си достойнството и поне не обиждай, ако решиш да отговаряш!

    Коментиран от #35

  • 35 ДВГ

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Уики":

    Това е oбяснение за човек от 5 клас затова те и попитах до кой клас си учил. Естествено един петокласник незнае какво е сила камо ли въртящ момент затова му обясняват само че със смяната на предавателното число сменяш оборотие и това е другото като пораснат.
    Когато обаче учиш устроиство на автомобила ще ти обяснят че скоростната кутия се поставя в ДВГ автомобила за да мултуплицираш момента на двигателят за да може най-малкото да потеглиш. После ще ти обяснят че HP=(Torque x RPM)/5252 и че скоростната кутия просто предава мощноста от двигателя към колелата като УВЕЛИЧАВА момента на колелата за сметка на оборотите.
    Ето ти и линк като за твоето ниво(супер елементарен) за да спреш да се излагаш:
    https://www.youtube.com/watch?v=49DxlXs8tyk
    Що се отнася до обидите когато стигнеш до гимназията ще те научат за трети закон на нютон след което си припомни коментар номер 16.

    Коментиран от #37

  • 36 Учуден

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "DBS":

    Извинете, но не може да има сравнение!!!
    Просто е смешно!!!
    Пътнически или товарен F150!!!
    Сравнете двигателите на Махиндрата и F150 и тогава ги защитаваите. СМЕШНО Е!!!
  • 37 От Уики

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "ДВГ":

    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Мултипликатор

    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Редуктор

    Ако не използваш непознати за тебе купешки думи, а беше употребил думата "увеличава" или "умножава" вместо "мултиплицира" нямаше да водим този безсмислен разговор!

    Трансмисията на автомобила редуктор ли е или мултипликатор? Мултипликатора какво мултиплицира?

    Попитах те, когато извадиш водата от един кладенец пълниш ли го или го празниш? Ти в момента спориш че го пълниш (с въздух), което погледнато по пътя на логиката е правилно, но лингвистично не!

    Коментиран от #39

  • 38 Нострадамус

    2 0 Отговор
    За България - Махиндра с газов инжекцион ;)
  • 39 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "От Уики":

    Не знам дали е смешно или трагично:)

    Та значи чуждицата му пречеле на националиста а не можа ли да си я преведеш????
    MULTIPLIES=Умножава.
    Та значи най-елементарно имаш момент на двигателят умножаваш го по GEAR RATIO (сам си го преведи) и получаваш момента след скоростната кутия(все още не на колелата). Какво още има до колелата ти сам се досети.Ако отношението е по голямо от 1 число като умножиш по друго друго по голямо от 1 се увеличава, ако е по малко от 1 ще се намали.
    Примерно за БМВ Е36(318i) имаш числа: 4.23; 2.52; 1.66; 1.22; 1 на предавките.

    Пак ли не успя да го разбереш????

    Коментиран от #40

  • 40 Уики

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "ДВГ":

    Аз много добре те разбрах още първия път и няма смисъл да ми обясняваш. Използваната от тебе чужда дума, в българския си вариант значи точно обратното на това което искаш да кажеш защото не е просто дума, а ТЕРМИН с точно определено значение на български, без значение какво означава в превод.

    Защо поне веднъж не отговори за какво служи мултипликатора, а постоянно обясняваш неща с които всички са съгласни и никой не ти е противоречал?

    Обърни внимание, че никой няма забележка към сметките ти за въртящият момент, така че може да престанеш да даваш примери във всяко свое мнение. Забележката е единствено за НЕПРАВИЛНОТО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТЕРМИНИ.

    ВСЕ ПАК СИ ПИШЕШ С БЪЛГАРИ!

    Коментиран от #41

  • 41 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Уики":

    Мултипликатор излезе от твоята уста!!!!
    Аз досега не съм чувал някой в автомобилната индустрия да използва тази дума!!!!!!
    Използва се трансмисия, скоростна кутия, диференциал обаче терминът мултипликатор само ти го използваш за автомобили!!!!
    Мултиплицирам означава чисто и просто умножавам. Приеми че има техническа литература и на други езици. А какво се умножава мисля че стана ясно.
    И последно понеже съм любопитен как се превежда на английски този МУЛТИПЛИКАТОР за автомобили ?????????????????
  • 42 Уики

    0 0 Отговор
    Разбира се, че няма превод на английски! Нали това ти обясняваме толкова време! Това е български ТЕХНИЧЕСКИ ТЕРМИН, който ти употребяваш съвсем не на място. В английския и за повишаващата и за понижаващата предавка се използва само един термин, за разлика от българския при който още от наименованието на устройството, разбираш какъв вид е предавката. Точно както, когато още от наименованието на въздушната помпа, разбираш дали увеличава или намалява налягането. Нали не би казал, че ще си помпиш гумите с вакуум помпа?

    Ако се направиш, че разбираш технически английски и преведеш "паля двигателя" като "burning the engine" Само българин би отгатнал какво наистина имаш предвид.

    Технически погледнато, скоростната кутия е редуктор, а не мултипликатор, но аз не съм чувал и редуктор да и казват, защото и този термин си има наименование!

    Няма и да чуеш някой да използва нито думата мултипликатор, нито МУЛТИПЛИЦИРА, когато става въпрос за автомобили. Спри да го използваш и ти, за да не се излагаш! Никой друг не се е опитвал да мултиплицира, освен тебе! Върни се и прочети!

    Коментиран от #44

  • 43 Хайде холан м

    1 0 Отговор
    Ясно че статията е за бъзик-двата автомобила нямат нищо общо!
    Индийчето е предназначено за тамошната теснотия и с малки разходи върши много работа.
    Американеца е създаден на принципа "Да направим Америка велика"....като ходим на покупки с 3 тона кола.И понеже няма ДДС а бензина е 80ст наши пари, излиза достъпно.
  • 44 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Уики":

    burning the engine ????????? това ме разби от къде го взе от Гугъл преводача ли?
    Дори и при ракетите се използва IGNITE а при автомобилите се използва просто start the engine!!!!

    Та когато се учиш от българската статия на Уикипедия вместо от учебниците и когато превеждаш в гугъл термини няма как да не се докараш до това конфузно състояние.

    Но ако не искаш да използваш чуждици тогава не използвай и термини като диференциал, автомобил, мултимедия, компютър, трансмисия и половината от частите на колата.

    И понеже отново лъжеш, те питам конкретно:
    1.Къде съм използвал думата мултипликатор???
    2. Мултиплицира глагол ли е и означава ли преведено умножава???
    3.Трансмисията на АВТОМОБИЛА УМНОЖАВА ли момента на двигателят по предавателното и число ???
  • 45 Уики

    0 0 Отговор
    "burning the engine ????????? това ме разби от къде го взе от Гугъл преводача ли?
    Дори и при ракетите се използва IGNITE а при автомобилите се използва просто start the engine!!!! "

    Не, Google преводача го превежда сравнително правилно, този пример го избрах специално за тебе, като копие на "мултиплицира въртящия момент" Дано схванеш каква глупост говориш на родния си език!

    В българския език думата мултиплицирам, не е превод от английска дума, а е глагол от съществителното мултипликатор. Мултиплицирам, означава че използваш мултипликатор. Хайде сега ти ми обясни как ще увеличиш въртящият момент, ако го подадеш на входа на мултипликатор?

    Какво се случва с въздуха или друг газ, когато го подадеш на входа на компресор? Точно както да компенсираш въздух означава да увеличиш налягането му, а да вакумираш въздух означава да му го намалиш, точно така мултиплицирането на въртящият момент, задължително го намалява, а оборотите се увеличават!

    Дори съм се ориентирала, че само технически неграмотен човек би използвал думата мултиплицира в автомобилната техника.

    Покажи ми използването на мултиплицира в който и да е учебник или научна статия, по начина и смисълът в който ти ги използваш?

    Коментиран от #46

  • 46 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Уики":

    ХаХа гост бил жена, най-вероятно преподавателка по български език.

    1.Само технически неграмотен човек не знае че момента на колелата не е същият като момента на ДВГто , та това е АБВто на автомобилите.
    2.Само тех. неграмотен човек не знае че трансмисията преобразува не само оборотите но и момента:))).
    3. Само тех. неграмотен човек когато говори за автомобили споменава за някакво чудновато устроиство наречено мултипликатор. Това по времето на комунузма ли го учи???? Е приеми че някои хора са завършили и университети извън източният блок.
    4.Само тех. неграмотен човек може да обърне спор за автомобили в това дали MULTIPLY/ MULTIPLICATION може да се каже мултиплицирам или не,това лингвистичен форум ли е????

    И за капак само АБСОЛЮТНО НЕГРАМОТЕН ЧОВЕК превежда думата ПАЛЯ като BURNING :)))) Просто нямам думи, това моят син дето е 3 клас ще ти се изсмее.

    Под нивото ми е да обсъждам повече теми за автомобили с преподавателка по Български език, ходи си преподавай Българският език в селското училище, това е технически форум.
  • 47 Уики

    0 0 Отговор
    "Само тех. неграмотен човек когато говори за автомобили споменава за някакво чудновато устроиство наречено мултипликатор. Това по времето на комунузма ли го учи???? Е приеми че някои хора са завършили и университети извън източният блок."

    Това обяснява всичко! Типично по шопски, от искъро по-длибоко нема! Щом не знаеш за такова устройство значи то не съществува! Приключвам спорът. Сигурно се кълнеш че Земята е плоска, а слънцето обикаля около нея защото така го виждаш! Бъди здрав!

    Коментиран от #48

  • 48 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Уики":

    По лошото е че Германците(които са изобретили автомобила) и англоезичните държави не знаят за него :))).
    Остави ги тези неща на хората дето разбират, аз имам много по важен въпрос към тебе:

    Ти гост ли си или не?????????????????????????
    Ама честно си кажи защото стилът е същият.
  • 49 Уики

    0 0 Отговор
    Не съм, нито съм учител по български, а по механика.

    Коментиран от #50

  • 50 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Уики":

    Ако ти си учител по механика аз съм трамвай, та ти не знаеш елементарни неща за нея!!!!! Незнаеш нито как се използва рамо(мотовилката при двигателят) нито трансмисията и какво влияние има върху момента. Това не е ли механика?????? А за лоста и Архимед поне чувала или си????
    Странно е че сега казваш учител а в пост 45 казваш ориентирала!!!!
    В пост 42 казваш обясняваме, тоест говериш от твое има но в множествено число :))).

    Та това силно ме притеснява вече гост/електрика/уики.