Volvo представи първия трицилиндров двигател в 91-годишната си история. Новият мотор с модулна архитектура от семейството Drive-E ще дебютира под предния капак на компактния кросоувър XC40.
Моторът с работен обем 1.5 литра развива мощност от 158 к.с. и максимален въртящ момент 265 Нм, достъпен в диапазона от 1 850 до 3 850 об/мин. Първоначално ще се куплира с шестстепенна предавателна кутия, а от догодина ще може да се съчетава с осемстепенен автомат срещу допълнително заплащане.
Трицилиндровото XC40 ускорява от 0 до 100 за 9.4 сек. и развива максимална скорост 200 км/ч. Комбинираният разход на гориво в цикъл WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure - Световна хармонизирана методика за изпитания на леки коли) е 7.1 л/100 км.
Новият двигател ще се произвежда на съществуващата поточна линия за четирицилиндрови бензинови и дизелови мотори и ще може да се интегрира в хибридни задвижващи системи. XC40 ще получи такава и изцяло електрическа версия през 2019 или 2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 някой си
13:36 19.02.2018
2 Хех
13:52 19.02.2018
3 спамер
13:58 19.02.2018
4 спамер Дуе
14:07 19.02.2018
5 mititu
14:43 19.02.2018
6 Божидар
15:00 19.02.2018
7 Да да
Коментиран от #15
15:09 19.02.2018
8 Радо
Коментиран от #10, #12, #14
15:32 19.02.2018
9 Ads
16:18 19.02.2018
10 Пчеличката Мая
До коментар #8 от "Радо":
Като видиш Екобууста на Форд, ела пак в темата с твоя 25 годишен 4 цилиндров. :)Коментиран от #13, #16
16:41 19.02.2018
11 Моторчета
18:19 19.02.2018
12 гост
До коментар #8 от "Радо":
Недоразумение е за теб , за производителя за начало е поне 25% намаление на цената , щото това значи бутало , сегменти , биела , лагери , цилиндър , 4 клапана с водачи , пружини и хидравлични повдигачи , 1/4 от коляновия и разпределителните валове и т.н. ПО-МАЛКО !!!! Цената на частите не е в килата , а в обработката , а именно тя се спестява ! Освен това означава изграждане на четири различни двигателя (1,5:2:2,5:3 литра , 3,4,5,6 цилиндъра) ,бензин и дизел (станаха 8) с индентични части , което е още 20%поевтиняване , това същото го направиха БМВ , но Волво спряха до 2 литра , щото смятат доста скоро да минат на електричество !
18:24 19.02.2018
13 шофер
До коментар #10 от "Пчеличката Мая":
да, возил съм се няколко пъти на екобууст на форд и бях приятно изненадан, но се съмнявам, че при реална експлоатация ще харчи по-малко от предишния им 1,6 или 1,4 литров бензинов мотор19:17 19.02.2018
14 ГОСТ ЧИТАТЕЛ
До коментар #8 от "Радо":
Радко, карам Фиеста 1.0 екобууст. - 3 цилиндъра - 125 коня. Без да се заяждам, ако се качиш да те повозя ,ще останеш замислен. Звукът наистина на е като на 6 цилиндрова кола, но тва мен въоще не ме интересува.Върви точно като голям дизел- мах. въртящ момент почва от 1500-1700 оборота, но си е банзинова кола- зимата загрява за нула време, не като нафтовото ми Мондео преди тва- трябва да обиколиш града 2 пъти че да тръгне парно/ако е много студено/. Аз друга кола вече не искам -само Форд с Екобууст.Коментиран от #17
19:54 19.02.2018
15 Патето Яки
До коментар #7 от "Да да":
Толкова гори и четири-цилиндрова 1.8-2.0л кола с пълна инжекция.Ползата е за производителя -по малко чаркове.
Ако започне на път да прекъсва един цилиндър ще е много кофти.
22:05 19.02.2018
16 некойси
До коментар #10 от "Пчеличката Мая":
Какъв екобууст, какви 5 лв?Добре дошли в новия ден, добре дошли в ерата на електричеството.
Всички разработки на ДВГ от тук на сетне са чиста загуба на време и средства.
Просто няма смисъл :)
Коментиран от #18
08:41 20.02.2018
17 Загубен
До коментар #14 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":
Странно е как човек като се влюби в нещо и ослепява.1100КГ кола ускорява за 10сек до 100км/ч но иначе друга кола не искам да видя.
Щом една кола 125 коня тежаща 1 тон ускорява за 10сек значи нещо двигателят не е добре. В смисъл той си е добре за женска кола да разхождаш децата до градината, тренировки и т.н. ама нищо осбенно. Основното предимство му е разхода и от там емисиите за това и го хвалят всъщност.
Коментиран от #22
09:47 20.02.2018
18 Антиелектрика
До коментар #16 от "некойси":
Ти да не си глашатая на миксерите?Винаги ми е било смешно такива като теб, как не се усещат какви простотии пишат!
За кой ли път трябва да ти се обяснява, че ДВГ са и реактивните и ракетни двигатели?
За кой ли път трябва да се обяснява, че ДВГ с водород, може би ще реши всички екологични проблеми и няма да има токсична факла, наречена батерия!
Пък как не ви омръзна да пишете, че новия ден е със стара технология, не знам?!
Коментиран от #19
12:17 20.02.2018
19 Гост
До коментар #18 от "Антиелектрика":
Дай едно предимство на ДВГ на водород пред варианта Водород-горивна клетка-електромотор.Гаранция че не можеш. ДВГ по цикълна на Ото горящо водород в цилиндите си е вероятно най-глупавото нещо - шум, вибрации, изгорели газове, скоростна кутия, масла, филтри, охладителна система - всичките простотии остават.
Коментиран от #20, #21
13:16 20.02.2018
20 Антиелектрика
До коментар #19 от "Гост":
Не едно, много предимства мога да ти дам - създадена инфраструктура, липса на електромагнитно поле и дълга автономност.Пък ти явно не си си научил урока и бръщолевиш едни и същи простотии и лъжи?! Как не можа да научиш, че когато водородът гори, се отделя само и единствено вода? Какви изгрели газове бълнуваш пак?
Пък шум, вибрации, масла, филтри и охладителна система имат всички миксери, ама ти май ни мислиш за някакви невежи като теб, та продължаваш да повтаряш както папагал едни и същи лъжи?!
Апропо, научи ли се как се пише - резервУар или резервОар - бухахахахахахаха
13:24 20.02.2018
21 Скептик
До коментар #19 от "Гост":
Гост горивната клетка ако има едно нещо с което да се характеризира е БЕЗМИСЛИЕ!!!!!Ще правиш кола да я пълниш с водород ама после ще го правиш на ток и т.н е то защо тогава да не направиш едно EV????
А да сетих се щото можеш да го пълниш с гориво ама тогава що да не е хибрид???
А сетих се емисиите ама не може ли да използваш метан тогава? Изобщо АБСОЛЮТНО безмислие на горивната клетка за автомобили, да не говорим колко скъпи са катализаторите.
14:05 20.02.2018
22 ГОСТ ЧИТАТЕЛ
До коментар #17 от "Загубен":
Всеки има право на мнение. Фиестата си върви съвсем добре .Ти я наричай женска или както там искаш, мен бе боли фара, щото съм и скъсал найлона на седалките и само сипвам и карам. Пари за 300 коня кола нямах , а употребявана кола ,никога няма да си купя ,при положение че мога да си позволя нова. Като разбираш от коли, трябва да знаеш, че ускорението от 0 до 100 не изчерпва една кола. Има още много други неща. Няма да ти губя времето да обяснявам.Коментиран от #23, #24
17:29 20.02.2018
23 Гост
До коментар #22 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":
Ускорението не изчерпвало всичко в една кола, но пък най-важното било да е нова - що за щуротия?И едното и другото са си вид комплекси. Аз например за 30-те бона, които ти си се изръсил за Фиеста, бих си взел за 27 000 лева Infiniti M 35 HYBRID GT с 365 к.с. на 5 години. Пък ти си вярвай колко ти е хубава Фиестата!
17:49 20.02.2018
24 Загубен
До коментар #22 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":
Нито съм имал предвид да си вземеш 300 коня кола нито да обидя фиестата.Направи ми впечатление:
- Аз друга кола вече неискам
Звучи доста високопарно за една нормална кола като всяка друга малка кола.
18:48 20.02.2018
25 БОКО
14:23 21.02.2018
26 гост
15:54 21.02.2018