19 Февруари, 2018 13:29 9 038 26

Шведска тройка

  • volvo-
  • xc40-
  • двигател

Volvo представи първия трицилиндров двигател в 91-годишната си история. Новият мотор с модулна архитектура от семейството Drive-E ще дебютира под предния капак на компактния кросоувър XC40.

Моторът с работен обем 1.5 литра развива мощност от 158 к.с. и максимален въртящ момент 265 Нм, достъпен в диапазона от 1 850 до 3 850 об/мин. Първоначално ще се куплира с шестстепенна предавателна кутия, а от догодина ще може да се съчетава с осемстепенен автомат срещу допълнително заплащане.

Трицилиндровото XC40 ускорява от 0 до 100 за 9.4 сек. и развива максимална скорост 200 км/ч. Комбинираният разход на гориво в цикъл WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure - Световна хармонизирана методика за изпитания на леки коли) е 7.1 л/100 км.

Новият двигател ще се произвежда на съществуващата поточна линия за четирицилиндрови бензинови и дизелови мотори и ще може да се интегрира в хибридни задвижващи системи. XC40 ще получи такава и изцяло електрическа версия през 2019 или 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 някой си

    27 14 Отговор
    безмислен двигател
  • 2 Хех

    17 21 Отговор
    Безмислен коментар ⬆️
  • 3 спамер

    16 5 Отговор
    безсмислен отговор на безмислен коментар :)
  • 4 спамер Дуе

    9 4 Отговор
    Живота няама смисъл
  • 5 mititu

    4 2 Отговор
    Какъв е смисъла тогава?
  • 6 Божидар

    6 1 Отговор
    Защото ми става всеки ден...
  • 7 Да да

    8 1 Отговор
    Безсмислен въпрос- Ако 3 цилиндров дава 7.1 на сто,колко е харчил аналогичния 4 цилиндров?

    Коментиран от #15

  • 8 Радо

    14 2 Отговор
    Трицилиндровият мотор е голямо недоразумение, преди 2-3г. видях на живо нов Ситроен, обурудван с трицилиндров бензинов двигател на Тойота, мисля 1250куб.см...тракаше и вибрираше като ярмомелка.

    Коментиран от #10, #12, #14

  • 9 Ads

    5 0 Отговор
    Следва двуцилиндров и после от моторетка-едноцилиндров.
  • 10 Пчеличката Мая

    3 7 Отговор

    До коментар #8 от "Радо":

    Като видиш Екобууста на Форд, ела пак в темата с твоя 25 годишен 4 цилиндров. :)

    Коментиран от #13, #16

  • 11 Моторчета

    3 0 Отговор
    Дали ще пасне на скутера ми?
  • 12 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Радо":

    Недоразумение е за теб , за производителя за начало е поне 25% намаление на цената , щото това значи бутало , сегменти , биела , лагери , цилиндър , 4 клапана с водачи , пружини и хидравлични повдигачи , 1/4 от коляновия и разпределителните валове и т.н. ПО-МАЛКО !!!! Цената на частите не е в килата , а в обработката , а именно тя се спестява ! Освен това означава изграждане на четири различни двигателя (1,5:2:2,5:3 литра , 3,4,5,6 цилиндъра) ,бензин и дизел (станаха 8) с индентични части , което е още 20%
    поевтиняване , това същото го направиха БМВ , но Волво спряха до 2 литра , щото смятат доста скоро да минат на електричество !
  • 13 шофер

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Пчеличката Мая":

    да, возил съм се няколко пъти на екобууст на форд и бях приятно изненадан, но се съмнявам, че при реална експлоатация ще харчи по-малко от предишния им 1,6 или 1,4 литров бензинов мотор
  • 14 ГОСТ ЧИТАТЕЛ

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Радо":

    Радко, карам Фиеста 1.0 екобууст. - 3 цилиндъра - 125 коня. Без да се заяждам, ако се качиш да те повозя ,ще останеш замислен. Звукът наистина на е като на 6 цилиндрова кола, но тва мен въоще не ме интересува.Върви точно като голям дизел- мах. въртящ момент почва от 1500-1700 оборота, но си е банзинова кола- зимата загрява за нула време, не като нафтовото ми Мондео преди тва- трябва да обиколиш града 2 пъти че да тръгне парно/ако е много студено/. Аз друга кола вече не искам -само Форд с Екобууст.

    Коментиран от #17

  • 15 Патето Яки

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Да да":

    Толкова гори и четири-цилиндрова 1.8-2.0л кола с пълна инжекция.
    Ползата е за производителя -по малко чаркове.
    Ако започне на път да прекъсва един цилиндър ще е много кофти.
  • 16 некойси

    0 3 Отговор

    До коментар #10 от "Пчеличката Мая":

    Какъв екобууст, какви 5 лв?
    Добре дошли в новия ден, добре дошли в ерата на електричеството.
    Всички разработки на ДВГ от тук на сетне са чиста загуба на време и средства.
    Просто няма смисъл :)

    Коментиран от #18

  • 17 Загубен

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":

    Странно е как човек като се влюби в нещо и ослепява.

    1100КГ кола ускорява за 10сек до 100км/ч но иначе друга кола не искам да видя.

    Щом една кола 125 коня тежаща 1 тон ускорява за 10сек значи нещо двигателят не е добре. В смисъл той си е добре за женска кола да разхождаш децата до градината, тренировки и т.н. ама нищо осбенно. Основното предимство му е разхода и от там емисиите за това и го хвалят всъщност.

    Коментиран от #22

  • 18 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "некойси":

    Ти да не си глашатая на миксерите?
    Винаги ми е било смешно такива като теб, как не се усещат какви простотии пишат!
    За кой ли път трябва да ти се обяснява, че ДВГ са и реактивните и ракетни двигатели?
    За кой ли път трябва да се обяснява, че ДВГ с водород, може би ще реши всички екологични проблеми и няма да има токсична факла, наречена батерия!
    Пък как не ви омръзна да пишете, че новия ден е със стара технология, не знам?!

    Коментиран от #19

  • 19 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Дай едно предимство на ДВГ на водород пред варианта Водород-горивна клетка-електромотор.

    Гаранция че не можеш. ДВГ по цикълна на Ото горящо водород в цилиндите си е вероятно най-глупавото нещо - шум, вибрации, изгорели газове, скоростна кутия, масла, филтри, охладителна система - всичките простотии остават.

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Не едно, много предимства мога да ти дам - създадена инфраструктура, липса на електромагнитно поле и дълга автономност.

    Пък ти явно не си си научил урока и бръщолевиш едни и същи простотии и лъжи?! Как не можа да научиш, че когато водородът гори, се отделя само и единствено вода? Какви изгрели газове бълнуваш пак?
    Пък шум, вибрации, масла, филтри и охладителна система имат всички миксери, ама ти май ни мислиш за някакви невежи като теб, та продължаваш да повтаряш както папагал едни и същи лъжи?!

    Апропо, научи ли се как се пише - резервУар или резервОар - бухахахахахахаха
  • 21 Скептик

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Гост горивната клетка ако има едно нещо с което да се характеризира е БЕЗМИСЛИЕ!!!!!

    Ще правиш кола да я пълниш с водород ама после ще го правиш на ток и т.н е то защо тогава да не направиш едно EV????
    А да сетих се щото можеш да го пълниш с гориво ама тогава що да не е хибрид???
    А сетих се емисиите ама не може ли да използваш метан тогава? Изобщо АБСОЛЮТНО безмислие на горивната клетка за автомобили, да не говорим колко скъпи са катализаторите.
  • 22 ГОСТ ЧИТАТЕЛ

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Загубен":

    Всеки има право на мнение. Фиестата си върви съвсем добре .Ти я наричай женска или както там искаш, мен бе боли фара, щото съм и скъсал найлона на седалките и само сипвам и карам. Пари за 300 коня кола нямах , а употребявана кола ,никога няма да си купя ,при положение че мога да си позволя нова. Като разбираш от коли, трябва да знаеш, че ускорението от 0 до 100 не изчерпва една кола. Има още много други неща. Няма да ти губя времето да обяснявам.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":

    Ускорението не изчерпвало всичко в една кола, но пък най-важното било да е нова - що за щуротия?
    И едното и другото са си вид комплекси. Аз например за 30-те бона, които ти си се изръсил за Фиеста, бих си взел за 27 000 лева Infiniti M 35 HYBRID GT с 365 к.с. на 5 години. Пък ти си вярвай колко ти е хубава Фиестата!
  • 24 Загубен

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":

    Нито съм имал предвид да си вземеш 300 коня кола нито да обидя фиестата.
    Направи ми впечатление:
    - Аз друга кола вече неискам
    Звучи доста високопарно за една нормална кола като всяка друга малка кола.
  • 25 БОКО

    0 0 Отговор
    Идеален за картинг!
  • 26 гост

    0 0 Отговор
    Разбирам да са по-добри двигатели от старите атмосферни, но не са. На хартия може, но реално си имат турбо-дупка, харчат повече от атмосферките и имат по-нисък ресурс понеже са по-податливи на проблеми със всмукване и отделяне. На всичкото отгоре вибрират и бучат повече от четирицилиндров.