Last news in Fakti

9 Март, 2018 11:49 36 876 137

Защо дизелите имат по-висок въртящ момент?

  • дизел-
  • бензин-
  • въртящ момент

Дизеловите двигатели може да страдат от много недостатъци в сравнение с бензиновите, но дефицитът на въртящ момент определено не е от тях. Обикновено дори атмосферен мотор на нафта развива повече Нютонметри от бензинов агрегат с принудително пълнене.

На какво се държи тази диспропорция обяснява любопитен клип на образователния YouTube-канал Engineering Explained. Водещият Джейсън Фенске посочва пет основни предпоставки дизелите да генерират много по-висок въртящ момент от бензиновите двигатели:

1. Дизелите работят с по-висока степен на сгъстяване, което автоматично означава повече тяга.

2. Дизелът достига пълно изгаряне на горивната смес много по-рано от бензиновия мотор. Така тя избутва буталото по-продължително време, което означава повече извършена работа.

3. Дизелите обикновено имат по-дълъг ход на буталото, което означава повече изминато разстояние от горна до долна мъртва точка, а въртящият момент се равнява на силата, умножена по разстоянието.

4. Дизелите обикновено имат принудително пълнене и са изработени от компоненти, проектирани за турбодвигатели - чугунени блокове, подсилени бутала и т.н. Горивната смес е много по-богата на въздух, което означава повече кислород за горене и по-ефективна работа.

5. Дизеловото гориво има по-висока енергийна плътност. Това означава, че от него може да бъде произведено повече полезно действие, отколкото от същото количество бензин.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МИ ДА

    20 68 Отговор
    Защо бе, Касабов , защо?
    Не трябва да се образоваме от ЮтЮб. Утре ако публикувам клипче с друга глупост, ти ще напишеш ли статия за него като го приемеш за чиста истина?
    Като ти е интересно клипчето, иди при някой преподавател в МЕИ то по ДВГ и го питай за всяка от страните по всяка от точките които си описал в статията и тогава публикувай нещо такова.

    Коментиран от #2

  • 2 Петър Тонев

    56 15 Отговор

    До коментар #1 от "МИ ДА":

    Имаш психично разстройство

    Коментиран от #5

  • 3 Петър Тонев

    45 9 Отговор
    Специално тази статия ми беше много ясна и красноречива, без томове страници ни непонятни термини с които толкова се гордее материала че ги "знае" , даже има некой авто-експерти които почват да ти се карат ако сбиркаш нещо или те видят "лаик"
  • 4 ДВГ

    50 4 Отговор
    За който не знае това момче има канал в тубата и разбира много повече от всички нас взети заедно. Просто можем да гледаме и да се учим от хора като него!!!!!!

    Коментиран от #7

  • 5 МИ ДА

    8 27 Отговор

    До коментар #2 от "Петър Тонев":

    Ами гледай някой клип в тубата как да ме излакуваш, д-р Тонев... :D
  • 6 ЧЕСТНО

    10 23 Отговор
    НАПИШЕТЕ ЗА ЛАИЦИТЕ ЧЕ ЕДИНИЦА НАФТА ПРИ ИЗГАРЯНЕТО СИ ОТДЕЛЯ ПОЧТИ ДВОЙНО ПО ГОЛЯМА КОМПРЕСИЯ ОТ БЕНЗИНА И ТОЛКОЗ.ЗАЩОТО СТАРИТЕ ДИЗЕЛИ СА С ДЪЛГИ БУТАЛА А НОВИТЕ С ПО КЪСИ .

    Коментиран от #136

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ДВГ

    20 6 Отговор

    До коментар #7 от "МИ НЕ":

    Да направена е за такива като тебе.
    Момчето е инженер, било е на всякакви състезания, и разбира много повече от дървени глави като теб.
    Каналът в тубата е за пари ама ти и това не знаеш, защо изобщо приказваш като нищо не разбираш.

    Коментиран от #12

  • 9 Илиян

    29 16 Отговор
    Давам елементарен пример от живота, глупаците да вярват на Ютуб. Дизелов двигател на Фолксваген - 2000 кубика, 81 мм диаметър на буталата, 95 мм ход, без турбо, 69 коня, 140 нютон метра при 2200 оборота в минута. Бензинов двигател на Фолксваген 2000 кубика, 82 мм диаметър на буталото, 93 мм ход, без турбо, 115 коня, 170 нютонметра при 2400 оборота. Обори това мистър Ютуб канал!

    Коментиран от #22, #129

  • 10 инж дмн Иванов

    15 5 Отговор
    Да допълня:Нафтата има по-висока плътност от бензина и респективно повече енергия!

    Коментиран от #11

  • 11 ДВГ

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "инж дмн Иванов":

    Има го в клипа, точка 5!!!

    Коментиран от #42

  • 12 Аз съм бе

    29 4 Отговор

    До коментар #8 от "ДВГ":

    То затова на състезанията са дизел до дизела...
  • 13 Гост

    33 4 Отговор
    Само дето бензина гори по-бързо и всички други неща отиват на заден план.
    Те и въглищата имат висока калоричност, но парните машини гледам, че не ги ползват вече?!

    Коментиран от #23, #26, #135

  • 14 Нема Бира

    11 3 Отговор
    Всичко знаем ние българите, и форумите ни пълни с можещи майстори... ама кой ли е чувал за термо-динамичен цикъл на Карно? Това между всички философии за милиметри и бутала и енергия в горивата де... а каквито сме можещи и знаещи и хора до луната и Марс можем да изпратим....
  • 15 ЕдинОтКаращите

    3 2 Отговор
    Жоре!
    Пак се изказа неподготвен!
    И в коментарите има по някоя истина - ама не е само това !
  • 16 пп76

    5 0 Отговор
    Те и учебниците за 1-ви клас са много ясни и красноречиви и без томове страници непонятни термини. И вършат работа на първокласниците. Но за по-нататък не стигат, за повечето от нас.
  • 17 Guest10

    13 6 Отговор
    Хора стига сте давали за пример тези състезания само че няма дизел. Еми много ясно че няма. Там им трябва пъргавина, а й един болид тежи максимум 700-800 кг. Самият двигател е конструиран по друг начин. 1.6 литров мотор има 6 бутала. а и максималните обороти на болидите са колкото на пистов мотор. Не е уместно да се сравняват 2 те неща.

    Коментиран от #132

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 vasik atanasova

    16 19 Отговор
    ВСИЧКИ ТОП ВЕРСИИ НА АВТОМОБИЛИ СА С БЕНЗИНОВИ МОТОРИ
    ДИЗЕЛА Е ЗА СТИСНАТИ ХОРА
  • 21 656

    19 7 Отговор
    Да а ма на бензинка като ѝ сложат турбина както имат дизелите, става лудница. На дизела ако му се прецака турбото и направо умира

    Коментиран от #50

  • 22 Муха

    5 5 Отговор

    До коментар #9 от "Илиян":

    И в коя лека кола на VW слагат тоз дизелов двигател?

    Коментиран от #30

  • 23 ЧЕСТНО

    7 7 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    АБЕ ВИЙ ЧУВАЛИ СТЕ ЗА ДЕТОНАЦИОННО ЧИСЛО И ЧЕ ТО Е НАЙ ГОЛЯМО ПРИ НАФТАТА И НАЙ ВАЖНО ЗА КОМПРЕСИЯТА В ГОРИВНАТА КАМЕРА..ЗА КВИ ВЪГЛИЩА И БЕНЗИНИ МИ ДРЪНКАШ ТУКА.

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    7 6 Отговор

    До коментар #23 от "ЧЕСТНО":

    Май ти си единствения, който е чувал за детонационно число - хахахахахаха
    Карай си умрялата нафта и си мисли, че си с най-голямо детонационно число.
    Само да те светна, че най-калоричен е пропан-бутанът:
    http://www.remixbg.com/software/Table_11.htm
    Дано малко се образоваш като видиш цифрите и разбереш какви "глупости" пиша!

    Коментиран от #25, #53

  • 25 СУЛЙОО ГОВОРИШ ЗА ОКТАНОВО ЧИСЛО

    4 5 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    КОЕТО НЯМА НИЩО ОБЩО С ДЕТОНАЦИОННОТО.

    Коментиран от #27

  • 26 ДВГ

    6 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Гост ти изобщо изгледа ли клипа????
    Видя ли какво е обяснено???
    Разбра ли изобщо кой е този човек от клипа???

    Срамно е човек с най-много средно образование и то със сигурност не свързано с автомобили да поучава инженер занимаващ се с ДВГ и бил във бокса на всички по-големи състезания.

    Коментиран от #29

  • 27 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #25 от "СУЛЙОО ГОВОРИШ ЗА ОКТАНОВО ЧИСЛО":

    Сулйоо какво трябва да значи - явно не знаеш кога се слага "ь" и кога "й"?!
    Освен, че си неграмотен, явно и бавно схващаш, че НЯМА понятие като детонационно число!!!
  • 28 русенец

    10 2 Отговор
    Много противоречиви коментари, обаче в състезанията за прототипи Ауди печели с дизелови мотори. Не съм инженер по двг!
  • 29 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "ДВГ":

    Бъркаш ме с някой. Нито съм със средно, нито ме вълнува какво мислиш за мен, след като дори не си ми прочел коментара!
    Някъде видя ли да поучавам човека от клипа?
    Това, че със сигурност караш дизел, те прави доста заблуден ултрас.
    Дизела е пътник - ФАКТ!

    Коментиран от #32

  • 30 Чети бе

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Муха":

    VW Caddy. 2.0 SDI

    Коментиран от #34

  • 31 Гост

    0 1 Отговор
    Ела ми зареждай еспейса
  • 32 ДВГ

    9 2 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Не не те бъркам казваш бензинът гори по-бързо обаче ако видиш клипа от 1.20 до 2.30 човека го е обяснил толкова добре че дори и на първолак да му стане ясно!!!!!!!!

    И пак ти казвам не го гледай че е младо момчето, разбира си много от нещата които говори и работи. А тубата е само за реклама и пари.

    Това че казваш че дизелът е пътник е толкова вярно колкото и че бензинът е пътник ФАКТ.
    Да засега може да устиска с хибридите, но все повече мощноста на ДВГ ще се заменя с електрическа.
    Трябва да си супер заблуден да си фен на ДВГ и да мразиш дизела понеже реално където е дизелът там е и бензинът. Днеска единият, утре другият, просто режеш клонът на който стоиш.

    Коментиран от #36

  • 33 НАФТОВА ПЕЧКА

    1 8 Отговор
    Няма много истина в тази подвеждаща статия .

    Коментиран от #35

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ДВГ

    5 2 Отговор

    До коментар #33 от "НАФТОВА ПЕЧКА":

    И кое точно не е истина????
    Дай пример на 1 нещо което не е вярно???
    Направо съм потресен от повечето коментари, първо виж кой е този човек после се виж ти кой си господин никой и после коментирай.
  • 36 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #32 от "ДВГ":

    Ето, че мислиш в напълно погрешна посока.
    ДВГ не означава задължително горене на петрол (дизел и бензин).

    Пък за електричките, точно тук изобщо не смятам да пиша, защото са кьорфишек.

    Както и да е, кефи се на дизела, мен ме отвращава тракането и смрадта му!

    Коментиран от #37

  • 37 ДВГ

    9 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    А кой ти каза че се кефя???

    1. Дразни ме когато някой които наистина разбира прави добри неща и всеки се прави че разбира повече а ако видиш клиповете му ще разбереш че не е случаен човек и си разбира от работата.
    2.Като човек който разглежда ДВГ като една много сложна и финна за настроики машина няма как да не ме дразни такива определения като нафтова печка и т.н.
    Ако дизелът покрие еко нормите има място на пазара ако не си заминава, ама от сега да ти е ясно че бензинът никога няма да е по-икономичен от дизелът и винаги ще бъде притискан от CO нормите така както дизелът от NОх.

    Коментиран от #38

  • 38 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "ДВГ":

    Я ме цитирай къде точно казвам, че този не разбира?
    Казах си мнението, че бензина според мен е по-доброто решение. Не си измисляй неща, които не съм казал.
    И за разлика от бензина, който отделя въглероден двуокис, който се отделя от всички живи организми, то азотния окис е доста по-отровен.
    И пак да повторя - ДВГ не означава горене само на нефтени продукти.
    След като електричество се произвежда в батериите от химическа реакция, а не се ползва готово от кондензатор, по същия начин може да се ползва водород от химическа реакция, вместо да се ползва в чист вид в резервоар.
    Ама всичко е бизнес и геополитика.
  • 39 onq s konq

    5 1 Отговор
    В общи линии ДИЗЕЛЪТ Е МНОГО ПО-УДАЧЕН ЗА ДЪЛЪГ ПЪТ,ОТКОЛКОТО БЕНЗИНА.А под "дълъг път" разбирам разстояние ПОНЕ до вилата,между градовете,извън страната.Той не е за градско каране до "супера" на съседния ъгъл-просто не може да загрее и да си влезе в параметрите,НЕ МУ Е И ПОЛЕЗНО...не че не може!Друго съществено е,че ОТ ДИЗЕЛ ИМА БАЛКАН РАЗЛИКА-най-вече в зависимост от броя на цилиндрите.Слагаме моята 6-цилиндрова кола до същата марка,но 4-цилиндрова да работят на място...ами НЯМА МЯСТО ЗА СРАВНЕНИЕ ОТНОСНО ШУМА НА ДВИГАТЕЛА-НЯМА ГО "ТРАКАНЕТО"!А за икономичността на дизеловите двигатели ,мисля че е излишно да говорим.
  • 40 PlimP

    7 5 Отговор
    нафтата без трубо и съвременната елктроника не важи, изобщо няма база са сравнение между атм. дизел и атм. бензин, както и при модификацията с турбо, някой от вас дизелджии, пробвал ли е да потегли на 3-та (камоли на 4-та), не стаа нали, няма и да стане, тъпото двг сякаш ще се разцепи, дори потегляне на втора пак му идва ташкън, нафтата е гадна за каране, за това е и усложнена, за да е по-лесно и приятно, истината е в савременната автом. кутия, прецизна работа, помога на мотора и то много, винаги го държи в оборот, 6/7 и дори 8 предавки, без умните скорости си остава трагедия

    Коментиран от #52

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 LPG

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "ДВГ":

    Чети внимателно. Няма го.

    Коментиран от #48

  • 43 Шляхтиц

    7 0 Отговор
    Въртящият момент на един двигател с ВГ е определен най-вече от ДЪЛЖИНАТА на РАМОТО на КОЛЯНОВИЯ ВАЛ. Независимо двигателят дали е дизелов или бензинов въртящият момент се определя от ДЪЛЖИНАТА на РАМОТО. Дизеловите двигатели имат значително по-висока степен на компресия, която се постига предимно с по-дълъг ход на буталото, т.е. с по-дълго рамо на коляновия вал. Това ги прави по-тромави и по-ниско оборотни, но за това пък имат голям въртящ момент и автомобилът може да се движи на първа, втора или дори трета предавка и да ускорява съвсем задоволително. Това качество на двигателя, независимо дали е бензинов или дизелов, някога се наричаше ЕЛАСТИЧНОСТ!!!!!!!!!

    Коментиран от #47

  • 44 Гост

    4 4 Отговор
    Истината е, че истерията около дизела започна точно преди 20 год. С масовото турбиниране и комън рейл с-мите. Истината е, че дизела без турбо и актуална горивна с/ма е едно никакво нищо! Истината е, че в дизела, след определен пробег се появяват много паразитни шумове, които никой не може да неутрализира и натоварват още шумово и без това шумната конструкция! Истината е, че при равни мощности, на магистралата, бензиновия автомобил винаги е върха на ла.н.то относно максимална скорост!!! Истината е, че при екстремални климатични явления, винаги избираме и гласуваме доверие на бензиновия двигател - още през ВСВ германците са гласували доверие на бензинови мотори за танковете и САУ! Т. е. бензина е по-голяма "пернишка печка" от дизела! Истината е, че след ремапнат и "изкормен" дизел трябва да се движиш с противогаз, което е карциногенно, а е и показател за слабо възпитание, и уважение към околните! Дали си заслужава за едното "вижте колко съм як", от светофар до светофар, като на аутобана, издърпания на драг, с малко нютон метри конвенционален бензин, мъчително за теб и методично ще те подчини!
    Изобщо дизелът е за работни хора и автомобили със сериозен пробег, за да може да има някаква възвръщаемост на вложените средства, обаче това е валидно за определен времеви период! След определен такъв и изпадане във "времева безтегловност", бензина пак (отново и за кой ли път) е истината!
    Още старите хора са го казали, че всяка жаба трябва да си знае гьола - нафтата

    Коментиран от #51

  • 45 Гост

    4 1 Отговор
    е за трактори, камиони, комбайни и др. подобни, а семейството го возим в тих, непретенциозен (важно за семейния бюджет) и безотказен бензинов автомобил!
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 ДВГ

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "Шляхтиц":

    Още един който не е разбрал нищо.
    1.За първолаци момента е сила по рамо. Поради по голямата сила и рамо имаш по-голям момент.
    2.Най просто казано компресията при дизелът е по-голяма защото не използва свещ, затова за да се самозапали сместа трябва по голяма компресия за да се вдигне температурата.При бензина самозапалването не е желателно.
  • 48 ДВГ

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "LPG":

    Има го от 6:05 нататъка. Какъв инженер си като не можеш да си преведеш елементарни неща????
  • 49 Е пак ли

    2 1 Отговор
    Както вече писах сигурно собствениците на електрически автомобили се чувстват прецакани защото нямат горна мъртва точка или компресия или водна помпа или ауспуси а може и защото нямат ГНП.
  • 50 Но дизел, но фън

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "656":

    То щото на бензина като замине турбото не умира. Йахаха.
  • 51 Но дизел, но фън

    4 5 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Само да те светна, че всички иновации на бензиновите косачки, са взети от дизеловитр двигатели. Няма произведен бензинов двигател, който да надживее дизеловия. Взимаш една бензинова косачка и една дизелова кола с еднакви коне, натоварваш ги еднакво, и тръгвате по шипка. И само ще гледаш задния номер на дизела. Ако с бензинов агрегат изкачваш на 2ра,3та,с дизела катериш на 4та,5та. Един 2,0л бензинов двигател произвежда 30кс при 2000об. Един 1,9л дизел произвежда същите 30кс при 1300об.

    Коментиран от #54, #80

  • 52 Но дизел, но фън

    3 5 Отговор

    До коментар #40 от "PlimP":

    Хахаххахааххаахах. Да не си завършил школата на балшой театър. Я пробвай на едно изкачване да тръгнеш с бензиновата ти косачка(не автомат) без да пипаш педала на газта. Ще тръгнеш ама на зад с изгасен двигател. Хахаах
  • 53 Но дизел, но фън

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Хахахаха пропан бутана бил най-калоричен? Най голямата глупост. Пропан бутана е с октаново число между 102-108 октана. Да ама не е толкова калоричен като бензина. За дизела няма да говоря. А на дизела знаеш ли колко е октановото число? Изобщо знаеш ли какво е октаново число?

    Коментиран от #131

  • 54 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #51 от "Но дизел, но фън":

    Хайде пак измислици-премислици. Защо трябва да вземаме коли с еднакви коне?
    Сравняват се еднакви мотори - турбодизел срещу турбобензин, с еднакви кубатури. Това на коя скорост кой щял да изкачи Шипка е най-голямата тъпотия. Ще гледам задния номер на дизела, само на кукуво лято!
    Те за това всички състезателни автомобили са бензин, нали професоре?
    Тръгнал да сравнява 2 литра бензин с 1,9 турбодизел - аре стига простотии. Хората карат коли от по 250-300 к.с. и твоя умрял дизеляк никой не го брои за кола вече!

    Коментиран от #56, #57, #59

  • 55 COJONADO

    4 1 Отговор
    Защо не ходите да работите , ами си губите времето с всички тия глупости.
  • 56 Както и да е

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Ти да си виждал камион на бензин? Чувал ли си изобщо за КПД? Знаеш ли изобщо какво е това? Тук от всички професори тесни специалисти, повечето сигурно имат още вечерен час. Коли са виждали само на снимка, ама компетентни. Дизела е с много по-голям КПД от бензина. Бензиновата кола е по пъргава, по-бързо ускорява, но до там филма приключва.

    Коментиран от #58

  • 57 Както и да е

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    И понеже никой не ги брои за коли, то за това се опитват всячески да го ебават за да накарат хората да си купуват бензиновите косачки, вместо дизели
  • 58 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #56 от "Както и да е":

    И какво за КПД, я ми разправяй да те видя!
    Пък камионите какво общо имат с автомобилите, че ги даваш за пример? Все едно да ти дам за пример самолетите, че са на керосин.
    Като няма какво да кажеш, по-добре си замълчи!

    Коментиран от #60, #61

  • 59 Както и да е

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    А и забравих. Кои състезателни коли са на бензин? Формулата ли? Хахахаха така си мислиш ти обаче. То понеже са на "бензин" за това тея двигатели на състезателните коли нямат нищо общо с тези които виждаш по улиците. То за това след всяко състезание двигателя се сменява. Хахахах. Искаш сравнение на турбо дизел с турбо бензин. Ок. 1.9 тди 150кс от 0до100км ускорява за 8,6с.1,8т 150кс ускорява за 8,5с. Ако не вярваш погледни техническите характеристики на голф4 с двигатели 1,9тди 150кс и голф4 1,8Т 150кс.

    Коментиран от #62

  • 60 Както и да е

    3 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Ми какво да ти разправям. Коефициент на полезно действие, или КПД. При дизела е много по-голям от на бензина. То за това всички автомобили и машини, които трябва да вършат работа са с дизелови двигатели. Там където трябва сила и работа се вграждат дизели. Там където трябва бързо ускорение бензин. Съврвмените дизели нямат нищо общо с тези от преди 20г. Има доста клипове дето го доказват. Има диста литература, която го доказва. Всичко останало е въпрос на вкус и предпочитания
  • 61 Както и да е

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    А знаеш ли защо самолетите са на керосин? Това е най-чистото гориво. Това е най-лесно запалимото гориво. Температурата му на самозапалване е 220гр. Горе на студеното всяко друго гориво би замръзнало
  • 62 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #59 от "Както и да е":

    Пич, опомни се - сравняваш 20 годишни коли, а на мен казваш да не гледам 20 годишните дизели!!! И дори и там, бензинът пак е по-бърз, а е с по-малък двигател - не четеш ли какво пишеш?
    Излагаш се, по-добре недей повече да пишеш, че ставаш смешен!

    Коментиран от #63

  • 63 Както и да е

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Гост":

    Ок ето друго сравнение. Бмв 330i GT 2016г от 0 до 100 за за 6,1с туинтурбо двигател. Същото бмв 330дGT 2016г от о до 100 за 5,7сек пак туинтурбо. Айде сега да видим какво ще кажеш. Еднакви двигатели еднакво турбинирани всичко е еднакво. И двете са 2016та година. https://www.auto-data.net/bg/bmw-3er-gran-turismo-f34-lci-facelift-2016-330d-258hp-steptronic-24305 ето и линк за да се убедиш сам. https://www.auto-data.net/bg/bmw-3er-gran-turismo-f34-lci-facelift-2016-330i-252hp-steptronic-24286 линк2

    Коментиран от #65

  • 64 Както и да е

    0 0 Отговор
    Бмв 340iGT 326кс 6 цилиндъра тун палър турбо от 0 до 100 за 5 сек. Бмв 335dGT 313кс 6 цилиндъра туин палър турбо от 0 до 100 за 4,9сек.
  • 65 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "Както и да е":

    Ами какво да кажа, освен че или не може да четеш или се правиш на разсеян!!!
    Как може да сравняваш 2-литров бензин с 3-литров дизел??? Това ли за теб са еднаквите двигатели?
    Поне да беше видял какво пише в линковете, които пействаш.
    Наистина за пореден път те приканвам да не се излагаш повече!

    Коментиран от #66

  • 66 Както и да е

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Да на първите линкове не бях видял че единия е 4 а другия 6 цилиндъра. Виж 340i и 335i там и двата са 6 цилиндъра по 3000куб.см

    Коментиран от #67, #68

  • 67 Както и да е

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Както и да е":

    335d*
  • 68 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #66 от "Както и да е":

    А ти виж това BMW с 3-литров бензинов двигател, битурбо и 6 цилиндъра: https://www.auto-data.net/bg/bmw-m3-f80-cs-3.0-460hp-mdct-32077
    От 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди.
    Спри се с излагането вече! Не се ли усещаш, че пишеш глупости?

    Коментиран от #69

  • 69 Както и да е

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Хахахах не дей гледа М палър! Това няма нищо общо с фабричните модели. Нали? Виж колко коня е. Хахаах слагаш един чип на 335d и ще даде същото време на ускорение.

    Коментиран от #70

  • 70 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #69 от "Както и да е":

    Слагаш чип на бензина и отива на 600 к.с. или викаш то само дизела може да се чипосва?
    Нали мерим най-мощния дизел от 3 литра с най-мощния бензин от 3 литра и то с две турбини?
    Май не ти изнася, а?
    Ама какво да ти обяснявам, то едва ли ще приемеш истината?

    Коментиран от #71

  • 71 Както и да е

    2 1 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Хахахха то хората там са го написали бе пич. 340i 6 цилиндъра 3000куб.см за 5сек. 335d,6 цилиндъра 3000куб.см за 4,9 сек. Не тех ли да вярвам или на някъв пубер дето не прави разлика между тунинг автомобил и стоков. Бмв М5 Е 60 е бензинов и понеже е много готин за това на 70000км трябва да му се сменяват лагерите на биелите. Хахааххаха. Няма бензинов двигател, който да издържи толкова, колкото дизеловия. Живота на дизеловия двигател е двойно повече от бензиновия.

    Коментиран от #72

  • 72 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #71 от "Както и да е":

    М3 не е стоков автомобил - ти добре ли си?
    А, все пак мерси, че ме подмлади, доста отдавна бях пубер, някъде през комунизма :)))
    Хайде бягай да ореш на полето с трактора, че аз повече няма да ти отговарям на смехориите!

    Коментиран от #73

  • 73 Както и да е

    1 2 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Хахахахаахах М3, М5, М6. Са стокови автомобили? Хахахаахха ще ме пукнеш от смях. Тва все едно да кажел, че AMG е стоково. Хахахахахаахах. Колко коня е едно обикновенно бмв и колко е същото ама М палър? Май има разлика и то голяма. Хахахаахха. От всеки автомобил от всяка серия се правят определени бройки автомобили с логото М палър. Това е заводски тунинг на бмв. Ама разбираш ги обаче. Хахахахаахах. Колко истински Мки виждаш по улиците? Какво е М палър и какво е М пакет знаеш ли? Хахаахахха леле майкоооо. Почваш да ставаш смешен.

    Коментиран от #75

  • 74 Антонн

    1 4 Отговор
    Защо дизела замръзва зимата?
    Защо дизела не се използва в Авиацията ?
    Защо нямя формула 1 дизел ?
    Защо няма дизелови мотоциклети?

    Коментиран от #76

  • 75 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #73 от "Както и да е":

    Къде ли си бил в часовете по български, не знам?
    Научи основни понятия като стоков (идва от стока), тунинг и ъпгрейд.
    То трактористите нямате елементарни познания, тръгнали си да ми спориш и да се излагаш!
    И последно - Х5 М50d с 3 турнини, тунинг ли е или стоково?
    Хайде спри, аман от простотиите ти!

    Коментиран от #77

  • 76 Както и да е

    4 2 Отговор

    До коментар #74 от "Антонн":

    Ф1 керосин!
    Авиацията керосин!
    Замръзва лошия дизел.
    Има летен и зимен дизел.полярния дизел замръзва при - 45градуса.
    Вече има дизелови мотоциклети.
    При ф1 и мотоспорта се гони ускорение.
    Виж състезанието 24ч на Льоман последните 7 състезания каква кола го печели и с какъв двигател е. Там се гони издържливост. Там бензинов агрегат не може да изкара. На Париж-Дакар бензинови агрегати няма.
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Хаха

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Но дизел, но фън":

    На 1300 оборота си в турбо-дупка при трактора и нЕма никоййй :-))

    Коментиран от #83

  • 81 Иван

    1 2 Отговор
    Карам Опел 2.0,150 к.с,разработка на 30 г.Въртящия момент е 196 Nm.МОЛЯ,автора на тъпата статия да намери дизел без турбо с подобен върти.момент(за мощност да не говорим :-)))

    Коментиран от #82

  • 82 Хахахахах

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "Иван":

    Мерцеде 300D 113kс. 210Nm макс въртящ момент. Производство 89та 93та година.

    Коментиран от #86

  • 83 Както и да е

    1 1 Отговор

    До коментар #80 от "Хаха":

    Да, да, ама не. Ако прочетеш малко повече ще разбереш. Ама нейсе. По-лесно е да пишеш тъпотии.
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Хахахахах":

    Този мотор е 3000 кубика.Бензинов вади 280-300 Nm .И на празен ход ще е около 200 Nm

    Коментиран от #87

  • 87 Хахахахах

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Хаха":

    300Е 190кс 255Nm.
  • 88 Хаха

    0 0 Отговор
    Това ще е някакъв 12 клапанов мотор(не съм проверил). И пак 255>210Nm

    Коментиран от #89

  • 89 Хахахахах

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "Хаха":

    Да повече е 255 от 210. Но и 190кс са повече от 113кс. Нали? 73коня повече, а едва 45Nm повече. Ако имаше дизел със 73кс повече нещата щяха да са други. Дизела има по-голям въртящ момент и това е доказано. Триста и трийсе инжинера са работили, изчислявали, и доказали. Все хора знаещи много повече от всички нас взети заедно.
  • 90 Benz

    0 1 Отговор
    Koga pochnat da pravat krosovi i pistovi motori na dizel mi se obadete.

    Коментиран от #91

  • 91 Хахахахах

    2 3 Отговор

    До коментар #90 от "Benz":

    То по твоята логика кога почнат да правят камиони, кораби, трактори, багери, булдозери, локомотиви на бензин ела ми се обади. В статията никъде не се казва кое е по-бързо, по-мощно. В статията се обеснява защо дизела има по голям въртящ момент от бензиновия двигател. Обяснено е много точно и ясно. А и е абсолютно вярно. Ако имаш поне малки познания щеше да го знаеш. А това, че не ъеб не ти харесва е друг въпрос. Преди да се кача на дизел и аз така мислех. Да ама сега бензинова кола и на снимка не искам да видя.

    Коментиран от #92

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Хахахахах

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Benz":

    Викни си преводач, че не разбирам от маймуница.
  • 94 бмв е61

    1 0 Отговор
    изобщо някой от вас "шофьорите" имат ли идея защо е направен дизела и каква му е целта и защо само ни лъжат как видиш ли в Германия щя ли да спират дизела

    Коментиран от #98

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #77 от "Както и да е":

    Модератора до кога смята да държи обидни коментари?
    Смята ли епитетът "палячо" за нормален от човек, към който няма нито един подобен епитет и който пише с няколко ника в една тема?

    Коментиран от #97

  • 97 Както и да е

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "Гост":

    А епитета "тракторист" нормален ли е господин морал? Псуването на майки нормално ли е господин морал? Или вие софиянците като няма какво да кажете запопвате да псувате? А относно никнейм или каквото и да е тива е въпрос на личен избор каза кучето и си захапа опашката. Нямам намерение да споря с човек, който смята заводски тунинговани автомобили за серийно производство. С човек, който няма елементарни познания за двигателите и тяхното предназначение.. По добре да си пусна радиото, с него може и да се разбера.

    Коментиран от #99

  • 98 Както и да е

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "бмв е61":

    То има хора дето не знаят какво е тунингован автомобил, и какво е стоков/сериен, ти искаш да знаят за какво е дизела.
  • 99 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #97 от "Както и да е":

    Тракторист е еквивалентно на палячо ли - наистина не знам кой ти е преподавал в училище, но си много зле?
    И освен това явно не си добре, казах ти - върни се 5-ти клас и се научи кое е стоков (идва от СТОКА) и какво е тунинг (по-често се нарича афтърмаркет, защото е след покупка - ако изобщо ти говори нещо де), както и ъпгрейд!
    Наистина грамотността е показателна колко ти е багажа!

    Я ни кажи как 20 годишния ти Пасат с 130 к.с. е най-големия в махалата - хахахахахахаххахаха

    Коментиран от #100

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Както и да е

    1 0 Отговор
    ЕТО ТИ МАЛКО ИНФОРМАЦИЯ ДА СЕ ОБРАЗОВАШ МАЛКО ПРОФЕСОР ВУЧКОВ!!!
    "Обикновено всеки модел е означен с три цифри и една или няколко букви (пример 325iX) – първата от цифрите е свързана с принадлежността на автомобила към дадена серия (в примера 3-та серия), следващите две – с обема на двигателя, а буквите показват типа на гориво и други специфики. Изключение правят автомобилите, разработвани от спортното поделение на BMW – BMW Motorsport, които са означавани с буквата M и цифра на серията, която представляват (пример BMW M3)."
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Както и да е

    1 0 Отговор

    До коментар #103 от "Както и да е":

    Явно вече няма какво друго да кажеш и нормално за професорите Вучкови да започват с обидите. Иди при другаря ти във "Времена и нрави" такъв рейтинг ще направите, че ще ударите тъпомера в луната.

    Коментиран от #105

  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Както и да е

    1 1 Отговор

    До коментар #105 от "Гост":

    През 1988 г. персоналът на BMW Motorsport GmbH вече наброява 400 души, а 5 години по-късно подразделението е преименувано на BMW M GmbH.

    В наши дни М е ключовият компонент на марката, въпреки че продажбата на моделите, разработени от отдела, са скромни на фона на общите за BMW.

    Преди 2 години M GmbH продава около 63 000 автомобили, което изглежда нищожен резултат на фона на близо 2 млн. продажби на баварската марка. Трябва обаче да се отчете, че преди 30 години BMW Motorsport GmbH продава едва 5000 бройки от модела M3.
    ЕТО ТИ ОЩЕ ЛИТЕРАТИРА ДРУГАРЮ ВУЧКОВ. M PAWER Е ДЪЩЕРНА ФИРМА НА БМВ АУТО ГРУП.
  • 108 Както и да е

    1 1 Отговор
    Мощност или въртящ момент - кое е по-добре?

    Това е въпрос на лаици и за лаици, но ние сме длъжни да го разгледаме. Трябва да се знае, че автомобил с по-голяма мощност по правило достига и по-висока максимална скорост. А автомобил с по-голям максимален въртящ момент ускорява по-добре от място. По-важното за един двигател е да разполага с оптимален работен диапазон. Този термин означава диапазонът на оборотите между пиковия въртящ момент и максималната мощност.
    ЕТО ТИ И ОЩЕ ИНФОРМАЦИЯ КАКВО Е МОЩНОСТ И КАКВО Е МАКСИМАЛЕН ВЪРТЯЩ МОМЕНТ. ДА, БЕНЗИНОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ ИМАТ ПОВЕЧЕ КОНСКИ СИЛИ ИЛИ КИЛОВАТИ, НО ПО-МАЛЪК ВЪРТЯЩ МОМЕНТ. РАЗГЛЕДАЙ БМВ 330IGT 6 ЦИЛИНДЪРА, 3000КУБИКА ТУИН ТУРБО ДВИГАТЕЛ. И 330D GT6 ЦИЛИНДЪРА, 3000КУБИКА,ПАК ТУИН ТУРБО ДВИГАТЕЛ. ГЛЕДАЙ КОНЕТЕ ИМАКСИМАЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ

    Коментиран от #109, #114

  • 109 7527

    0 0 Отговор

    До коментар #108 от "Както и да е":

    Охас
  • 110 Както и да е

    2 1 Отговор

    До коментар #105 от "Гост":

    БМВ 340I GT 326 кс при 5500об. 450Nm от 1380 до 5000об.
    БМВ 335D GT 313кс при 4400об. 630 Нм/1500-2500 об/мин
    И двата двигателя са 3000куб туин пауър турбо и 6 цилиндъра.
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Както и да е

    0 0 Отговор

    До коментар #111 от "Психо":

    Хахахах пич, явно не можеш да четеш. Взимам на месец толкова, колкото ти за половин година, а може и повече. Чети, ако не можеш, викни някой първолак да ти прочете какво пише. Това дето го пиша е взето от инжинери, които с това изкарват хиляди в зелено, за час време. Трябва само някой да го прочете. Стига да може разбира се. Айде Вучко отивай да пишкаш, че местят кенефа.
  • 113 Както и да е

    1 0 Отговор

    До коментар #111 от "Психо":

    Тея забрани само промит мозък няма да знае за какво се правят. Понеже бензиновите коли застояват и никой не ги взима, хоп забрана за дизели. Да ама не за всички дизели!!! Само за старите под определен евро стандарт. И само за градовете. Ама пак трябва да се чете. Стига да можеш де. Като гледам ти е трудно.
  • 114 Теория

    2 0 Отговор

    До коментар #108 от "Както и да е":

    Това не е вярно!!!
    Водещо е мощноста!!!!!!!
    Защо е това,защото мощноста е работата която се извършва и тя е еднаква(с малки загуби) на двигател и на колела!!!!
    Мощност=момент*обороти обаче момента на двигателят не е равен на момента на колелата, той се манипулира със скоростната кутия(заедно с оборотите). Всичко което е важно е каква мощност можеш да извадиш и кога!!! При съвременните автомати загубата е много малка защото в спорт моде оборотите се нагласят именно за мин. загуби.

    Та генерално обобщено дизел по голям момент обаче слаби обороти. Една бензинка винаги можеш да я форсираш със здрави обороти и дизелът овяхва!!!!
    Тук въпросът е единствено защо всички се правите на спортисти и 1-2 сек по-малко ги правите в култ.

    Коментиран от #115, #116

  • 115 Както и да е

    1 2 Отговор

    До коментар #114 от "Теория":

    Е не. Още един инжинер. Стига бе хора. Спорите с хора учили години за това. Как разликата в мощността на двигателя с тази на колелата е малка? При неправилен избор на скоростна кутия и диф, загубите на мощност може да са огромни. Нима мислиш, че за драг състезанията тези компуненти са същите като на твоята кола дето ходиш до морето? Конската сила или киловатите е мощността на един двигател. А максималния въртящ момент е силата с която същия двигател върти колелата. Защо на колите с много голям въртящ момент се слага 4х4 задвижване? За да се разпредели този въртящ момент на всички колела, а не само на две. По този напин се намалява приплъзването на колелата и по-лесното ускорение. Най-бързата кола в България на колелата има 1200кс, а на двигателя 1400кс. При драг състезание са важни конските сили повече на колелата, от колкото на двигателя. Не че не е важно и това.
  • 116 Както и да е

    2 1 Отговор

    До коментар #114 от "Теория":

    И другото. Много си прав за времената. 1,2 секунди са фрапантни само по състезанията. На пътя времена няма. Който бърза да тръгне по-рано. А дали дизел или бензин вече е въпрос на вкус. Аз лично от както си взех дизел, бензинова кола няма да си взема повече.
  • 117 Теория

    1 0 Отговор
    1.Колко е според теб загубата в трансмисията ??? Отговор 5%-15% в зависимост от трансмисията. Това е загуба в трансмисия няма нищо общо дали е бензин или дизел все тая.
    2.Реално тебе параметрите на двигателят не те топлят а тези на колелата. Мощноста е същата като на двигателят минус загуби в трансмисия ако искаш ползвай дино за точен резултат.
    3.Момента се манипулира чрез трансмисия, искаш голям момент на колелата слагаш ниска предавка и готово. Изходното е колко мощност вади двигателят в даден момент, остави на компа да сметно колко момент да подаде към колелата.

    Коментиран от #118

  • 118 Както и да е

    1 2 Отговор

    До коментар #117 от "Теория":

    Ти гледал ли си как се прави дино тест? Пак питам. Мислиш ли че една скоростна кутия и диф при драг авомобил е същата като на автомобила, с който си ходим до морето? Пак ти давам пример имено с драг автомобил 1200кс на колелата, 1400 + - на двигателя. Но това се постига със специално изчислени скорости и диф за тази цел. Там се иска максимално ускорение за минимално разстояние. Както и максимална скорост. Ако двигателя има много мощ(конски сили, киловати), много сила(въртящ момент), но скоростите и дифа не са изчислени да ги предават на колелата, то файда от як двигател няма. Това се казва предавателно число. При всички скорости тези числа са различни. За всичи двигатели се слагат различни скорости. Не можеш да сложиш скорости от двигател 100кс на двигател 300+ защото няма да издържат при голямо натоварване.

    Коментиран от #120

  • 119 Аман от разбирачи

    2 0 Отговор
    Пичове ама вие сериозно ли ? Нормално е дизелът да е по-издържлив там са около 30тина атмосфери компресия иска се по-здрав и повече метал отколкото на бензиновия агрегат . Всеки един от вас си е поставил на пиедестал видът двигател и си отстоява мнението -ок ама не се плюйте бе хора. Убеден съ че дори и не се познавате в действителност. Всеки двигател има плюсове и минуси . И не е вярно че няма бензинови трактори- ДТ75 основен дизелов и стартиращ дизеловият -бензинов . Това в кръга на шегата.

    Коментиран от #121

  • 120 Теория

    0 0 Отговор

    До коментар #118 от "Както и да е":

    Съгласен съм с някои доуточнения:
    1. В твоят пример загубите са по малко от 15% както съм и написал.
    2.Драгстерите нямат скоростна кутия, те не правят икономия на гориво, и не си пазят двигателте :))
    Като обобщение за нормално ускорение най-важното е отношение тегло/мощност за екстремно влиза в сила и тркцията.Когато имаш този коефициент заедно с предназначението на ППСто ще избереш и правилната скоростна кутия.
  • 121 Теория

    0 0 Отговор

    До коментар #119 от "Аман от разбирачи":

    Да така е само да добавя че най-голямото предимство на дизелът е и неговият най-голям враг:
    Тоест ИКОНОМИЯ=АЗОТНИ ОКИСИ
    AdBlue е решение на проблема на икономичните двигатели.
  • 122 такае

    0 1 Отговор
    еми то е много лесно а вече е измислено , правиш двигател с горепосочените качества но му слагаш бензин и готово , новите бензинови двигатели са точно това , форд от доста години разработва двигател с пълнене 1:20

    Коментиран от #123

  • 123 Теория

    1 0 Отговор

    До коментар #122 от "такае":

    Те хубаво го разработват ама къде е на пазара, няма го????

    Това число не е за двигатели със свещ, при тази компресия горивото ще се самозапали и ще се получи обратен ефект.

    Това което прави Мазда и вече е на пазара е бензин да работи като дизел тоест без свещ, ноооо отново САМО при ниски обороти, настъпиш ли я всичко идва по старому.

    Та ето един въпрос за размисъл защо дори и бензинът искат да го правят като дизелът, явно има защо нали?

    Коментиран от #125

  • 124 Иван

    0 0 Отговор
    Следващото поколение ще е без свещи.Поне така са обещали...
  • 125 Както и да е

    2 2 Отговор

    До коментар #123 от "Теория":

    То всяко нещо в днешния бензинов двигател е взето от дизеловия. Дюзи, горивна система,турбини. Всичко.
  • 126 куку руку ку

    1 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: 3. Дизелите обикновено имат по-дълъг ход на буталото, което означава повече изминато разстояние от горна до долна мъртва точка, а въртящият момент се равнява на силата, умножена по разстоянието.
    Те това ме разсмя. Вярно, че сила по разстояние, но кое разстояние?
    А иначе винаги съм казвал, че мен ме интересува въртящият момент на един автомобил. От мощността се интересуват само от НАП.
  • 127 123

    1 4 Отговор
    Е тогава що ги изхвърлят европейците, а?! Щото дизелаците са шумни, капризни, лесно се трошат и са замърсителни....

    Коментиран от #128

  • 128 Както и да е

    5 2 Отговор

    До коментар #127 от "123":

    Хахахахаха четете бе хора. Тея забрани ще са чак 2025г и то само старите дизели под Е4. Нито се трошат повече, нито нищо. Погледни ауспуха на един нов дизел и кажи от къде ще се изцапаш. Днешните дизели нямат нищо общо с тея преди 20-30г. Новите дизели имат филтри за твърди частици. Имат ADBLUE системи.
  • 129 АнтиЕС

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Илиян":

    Този дизел на Фолксваген от миналия век ли е????
  • 130 Реалист

    0 1 Отговор
    "Обикновено дори атмосферен мотор на нафта развива повече Нютонметри от бензинов агрегат с принудително пълнене." Това е пълна глупост, могат да се дадат стотици примери с реални двигатели, които опровергават това твърдение...Нещата обяснени в клипа са принципно верни, но се пропуска нещо много важно: Силата на дизеловите двигатели е обикновено в много тесен честотен диапазон- 2000-2500 оборота, а след 4000 дизелът практически умира, т.е. не може да работи....Именно там идва силата на бензиновия мотор, които развива до 20000 оборота при състезателните болиди. В крайна сметка максималната скорост, а оттам и максималната мощност( работа за единица време) се постига при максимално високи обороти. Въртящият момент безспорно е важен, но не е всичко...Дизеловият двигател създава донякъде измамното усещане, че много върви, защото при ниски обороти има голяма тяга, след определени обороти обаче всичко приключва....Доста едностранчива статия и клип.

    Коментиран от #133

  • 131 Кало

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Но дизел, но фън":

    Специалиста дизела има цетаново число и е в границите на 45-60 цетана
  • 132 Батко

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Guest10":

    На 24 часа печелят само дизели.
  • 133 Онзи

    0 0 Отговор

    До коментар #130 от "Реалист":

    На твоите 7000к об.и моите4000 скороста е еднаква.просто бензинката само реве и си отива по бързо
  • 134 111

    1 0 Отговор
    турбото му е майката една кола няма ли турбо не ми я хвали няма значение бензин или дизел
  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "ЧЕСТНО":

    Всъщност никой не позна такта въздух се поема компресира и се подава гориво колкото трябва. Затова кпд е високо. Най добре газотурбинен обаче има 1н клип как аматьорски се подава много гориво и мотора прави бау бум и никаква тяга. Така че вкарай по малко въздух и хода 2 метра да е ще си доникъде.
  • 137 droich

    0 0 Отговор
    статията е вярна виждали сте бензинов тир