Last news in Fakti

29 Май, 2018 16:42 4 942 29

Електрическо Audi с 1200 коня

  • audi

Немската инженерингова фирма Schaeffler превърна спортния седан в електрически суперкар. Прототипът 4ePerformance има сериозно доработена каросерия с раздути калници, а 2.5-литровият турбиниран петак е заменен от 4 мотора от Formula E.

Двигателите на електрическото Audi са взети от болида ABT Schaeffler FE01, който участва във Формула-Е през сезон 2016-2017. Те са монтирани по двойки на предната и задната ос. Всеки развива мощност от 299 и въртящ момент от 320 Нм, което означава сумарна мощност 1 196 к.с.

4ePerformance ускорява от 0 до 200 км/ч за по-малко от 7 секунди. Двете двойки електромотори са снабдени с едностепенна трансмисия, но всеки от тях е зацепен с колелото със зъбна предавка, което позволява векторизация на въртящия момент. За захранването им се грижи комплект акумулатори с общ капацитет 64 кВтч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Олд

    7 11 Отговор
    Стига бе тва не е състезателна кола даже не и кола това е спорт а бес скорости без нищо само гас и спирачка и тва развалихте

    Коментиран от #13

  • 2 Driving pleasure

    11 6 Отговор
    Поредната електро-простотия
    И на кого му трябва тия 4 мотора ще изцедят тия смешни 64 кВ като сокоизтисквачка лимон :D

    Коментиран от #3

  • 3 Антиелектрика

    11 6 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Ами то се оказа, че нито е АУДИ, нито е в производство.
    Сигурно ще може да измине цели 25 км и да врътне цяла ЕДНА обиколка на Ринга - хахахахахахаха

    Коментиран от #4

  • 4 Driving pleasure

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Оптимист цели 25 км бая попътен вятър ще трябва :)

    Който иска може да напише в "тубата" 1257 HP Opel Kadett WKT - същата работа като това ама много по-вънуващо
    7.7 до 200 ама само с предно без сложни електроники 4 мотора и бла бла простотии

    Коментиран от #5

  • 5 Никой

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Ех много ви бъркат тея електрички, щом толкова настоятелно с*рете под всяка тема за тях.

    Коментиран от #7

  • 6 ГМОР

    9 3 Отговор
    1196 конски сили са 891 857W.
    Ако приемем, че числото е вярно споделено (съмнявай се), то за точно 4 мин и 30 сек от енергията в акумулаторите на пълна мощност няма има никой.

    Обратната задача:
    64 kW/h = 85,83 hp/h

    Накъде с тази "манджа" акумулатори от 64 киловатчаса?
    Намалете цифрите като преписвате. Физиката не е за фантасти (и икономисти). Лично мнение.

    Коментиран от #22

  • 7 Антиелектрика

    6 5 Отговор

    До коментар #5 от "Никой":

    Да, бъркат ни, защото ни писна някой да ни ги пробутва като по-добри от ДВГ и да ги налага силово!
    Когато са поставени на равни начала, тогава няма да ни бърка. До тогава ще си ги плюем колкото си искаме - на теб нещо пречим ли ти?

    Коментиран от #9

  • 8 ГМОР

    5 1 Отговор
    Продължаваме със сметките: резервоар на ... ГОЛФ (няма значение какъв): примерно 55 литра. Бензин, с енегрия 12 KW на килограм или 55x12 = 600 киловата. Всеки сам може да установи колко км може да измине с пълен резервоар да речем с огромна висока, за 1 час.

    Сега на същия дарак да сложим 64 киловатчасови акумулатори. Пак за един час. С точно 9.375 броя презареждания ше си преместим "ГОЛФА" на същото разстояние, колкото ще е и с пълен резервоар.

    Върви после да те омайва икономист, че не е така, ами е така, както той каже.

    Коментиран от #24

  • 9 Никой

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Просто се излагате, големи хора (предполагам) спорят за глупости и се карат разпалено по форумите. Сякаш някой ви е хванал и ви кара да карате електрички. Засега всеки има избор и вместо да ставате за смях, подминете поста и си четете това което искате. Какво само се оплаквате.

    Коментиран от #10

  • 10 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Никой":

    Ами не може да има само умници като теб. Извинявай, че ти нарушихме душевното спокойствие като плюем тъпите електрички.
    Само вие електрофилите имате право под всяка статия за ДВГ, да ги плюете, защото сте много ерудирани, нали?

    Коментиран от #11

  • 11 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Никога не съм плюл автомобил защото е двг. За разлика от повечето тук, аз съм автомобилен фен, не фанатик на дадена тема и мразещ всичко останало. Просто мога да оценя кола независимо от каква марка е и какво е задвижването. И двг и ел имат чар и са добри в определени неща. Дали ще си хейтите или не - светът се развива. Интересно ми е тази година Порше като пуснат електричка и след още 2-3 години, като всички големи играчи имат електрички, каква песен ще пеете.

    Коментиран от #12

  • 12 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    Какво ме интересува Порше, че щели да пускат миксер.
    Те имат комби с дизел и отдавна не са еталон за традиции, а само гледат печалбата.
    Никога няма да харесам електричките докато ми ги налагат насила.
    Ако за теб е развитие завръщане към стари технологии, за мен не е.
  • 13 266

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Олд":

    Кола си е още как, само че не е бръмчалник бълващ чернилка отзад, и е много по мощно! Скоро ще навлязат масово в ралитата електрическите коли и като се опознаят добре от пилотите ще е голям кеф, и няма как да е друго при такива показатели. С гази спирачка само, ще може да се мисли повече за трасето, и естествено ще се преодолява по съвсем друг начин, но най-вече със скорост!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "266":

    Поредния ник с поредната кристална топка.
    То още чакаме алхимиците да правят злато от скали, ама нещо не става - хахахаха
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гост

    0 1 Отговор
    Актуалният шампион във WRC (World Rally Championship) обяви, че ще разразботи електрическа рали кола. Президентът на M-Sport, Малкълм Уилсън, съобщи, че още тази година отборът му ще започне да тества електрическа рали версия на Ford Fiesta. Колата ще бъде използвана в националния шампионат на Англия. Уилсън допълни, че това е следващата стъпка за технологиите в спорта, а M-Sport обича предизвикателствата.

    Новата разработка на частния спортен отбор ще може да се съревновава в еднодневни рали събития. Модерните електромобили изминават близо 500 км с едно зареждане, а едно състезание от национален мащаб използва трасета с дължина около 50 км. Ето защо целта на Уилсън и M-Sport не изглежда непостижима, въпреки темпото, с което се движат автомобилите на състезание. Президентът на компанията каза, че не може да разкрие повече технически спецификации, заради договорите с компаниите, които участват в проекта, но ако всичко протече по план, ще имаме работещ прототип преди края на 2018 година.

    Коментиран от #21

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Видеото го има в статията , не знам защо не работи директния линк
    https://fakti.bg/avto/208043-elektricheski-rali-avtomobil-ot-manfred-shtol
  • 20 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "229":

    Ти в кой век живееш? Какъв амбреаж сънуваш???
  • 21 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Статията е отпреди две години, а до края на 2018 остават месеци.
    Сам затвърждаваш мнението, че всичко е една лъжа.
    Виждаме Формула Е каква пародия е. Та и състезателните показатели на миксерите са ясни.
  • 22 Бате Цецо

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "ГМОР":

    Тя сметката ти е вярна, но въпросната консумация е само когато ускоряваш на макс. Ако се движиш равномерно консумацията е в пъти по-малка.

    Коментиран от #23

  • 23 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Бате Цецо":

    Ама те състезателните автомобили с това са известни - при тях няма никакво максимално ускоряване и си се движат спокойно по пистите, нали?
  • 24 Да да

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "ГМОР":

    От килограм бензин тези 12 кв като го гориш ли ги вадиш или от ДВГ с КПД 100%! Макар че бензина се мери в литри! Нито физиката,нито математиката ти се отдават,а мисленето ти в направо чуждо! Аз не искам ел-мобил за съатезание! Искам тишината,чистотата( да не се задушавам в гаража или на светофар),по лесната подръжка,по-дългия живот,по-малко ходения в сервиз и по-евтино придвиджване в рамкитр на 50-100 км.на ден градско или до съседното село! Искам да не сменям масло всяка година,да не се чудя дали ще се скъса ремъка,да не следя температура и ниво на масло,охлаждаща течност,че даже и на главата! Накладки на 20-50 хил.км ,филтърчета,дюзички,помпички! Сметни колко време ти отнема кисненето в сервиз! Ходенето до бензиностанция( а аз зареждам вкъщи на нощна,че скъпо през деня) ! За междуконтинентални преходи ДВГ е по-подходящ! За градска среда елколитр нямат аналог! И докато ти гориш 120 кв.за 100 км градско,елката ползва 20-25! Извънградско е 60кв. към 15-20-нормално каране!

    Коментиран от #25, #28

  • 25 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    Чета и се чудя вярваш ли си на измислиците?
    Ти чувал ли си как ускорява електричка, че пишеш за тишина?
    Ти имаш ли представа колко ще ти изкара една батерия, та ги смяташ за дълговечни?
    Знаеш ли, че 90% от случаите с висенето по сервизите у нас е свързано с ходовата част или те миксерите летят и нямат ходова част?
    Сигурно не знаеш и, че електричките имат накладки, антифриз и филтри, но виждам това не ти пречи да се излагаш с невежеството си.

    Вярвай си, че са много чисти, особено електромагнитното поле еквивалентно на няколко стотин хладилника до задника ти. Пък при ПТП, колко чисто гори батерията само - направо пълна наслада.

    Въпросът е да се мисли наистина, а не да се симулира умствена дейност. Ако иска да си еко, първо си сложи газ и посади няколко бука в гората. Обаче докато ни обяснявате колко щяло да ни е евтино след 30 години, единственото което прозира е байганьовщина.

    Коментиран от #26

  • 26 Мóсквич

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Антиелектрика":

    Зарежи ги тия батерии и тостери, Кажи сега колко стотин хиляди километра ще изкара оня Москвич тунингования, дето е по-бърз от електричките. Ясно е че батерията за нищо не става, след 700 хиляди км до един милион километра и трябва да я сменяш. За живота на купето и окачването ще трябва да смениш поне три-четири батерии.

    Коментиран от #27

  • 27 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Мóсквич":

    Многониково човече, миксерите да не би да нямат окачване или то е някакво специално, дето не се разваля?
    Или пък имаш информация колко ще изкара тунингования Москвич?
    Аз пък ти казвам, че може да изкара 300 000 км, ще ме обориш с факти или пак ще празнодумстваш, защото друго не можеш?
    Я ти кажи колко години ще изкара една батерия, че да ти се посмеем пак?
  • 28 ГМОР

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    Да-Да, съгласен съм, в бързината сметнах литър бензин за килограм.
    С плътност 691,9 кг/м3 ще се измени резултата, но по-малко от две. И така да е обаче, отношението "енергия в резервоарите/акумулаторите" в полза на бензина, е високо.

    Коментиран от #29

  • 29 Сметка

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "ГМОР":

    Тя сметката ти е объркана изначално!

    Тези 600киловат(ЧАСА) като ги умножиш по 0,69 да ги обърнеш в литри станаха 415, а после по 30% КПД и станаха 124 kWh . Трансмисията има още 20% загуби, но толкова има и трансмисията плюс електродвигателя и електрониката.

    Следователно резервоара има само два пъти повече енергия, но съвсем скоро ще излязат и 125kWh батерии, а после още по-голями. Единствените недостатъци ще останат времето за зареждане и наличието на зарядни станции, но и това ще се реши с времето. Зарядната структура за ДВГ все пак има над 120 години преднина.