Днес практически няма автомобили без климатик. Този агрегат не само помага за поддържането на комфортна температура и влажност в салона, а и пречиства въздуха от прах и неприятни миризми.
Като всяка друга техника, климатикът също има нужда от поддръжка. Производителите съветват той редовно да се зарежда с работни течности, но много собственици допускат грешката да пренебрегват тези препоръки.
Условията, в които работи автомобилният климатик, са крайно неблагоприятни. Той е подложен на въздействието на вибрации, резки температурни промени, прах и парите от различни технически течности.
Най-уязвимите елементи от конструкцията на климатика са съединенията. С времето състоянието на уплътненията се влошава и възникват течове на циркулиращия в системата фреон. Това пък води до ускорено износване на различни механични елементи, а след даден момент - и до повреди на компресора.
Повечето производители съветват климатикът да се зарежда не по-рядко от веднъж на две години ако колата е на възраст до 6 г. За по-стари автомобили процедурата трябва да се извършва ежегодно.
Разбира се, тези срокове са условни и важат само за климатици, които работят изправно. Ако забележи промяна във функционирането на инсталацията, собственикът веднага трябва да се обърне към специалист за диагностика и зареждане. Признаците за предстоящи проблеми са нестабилната работа, нетипично силен шум, прекъсвания на студения въздушен поток и влошено охлаждане.
За правилното зареждане на климатика е необходимо професионално оборудване. То позволява точен контрол над обема на зареждания фреон, маслото за смазването на компресора и налягането в системата.
Освен това хладилният агент не бива просто да се "долее". Фреонът първо трябва да се източи от системата и едва след това да се зареди нужното количество в правилното съотношение с маслото. Добавянето на флуоресцентна боя помага са откриването на течове с помощта на ултравиолетова светлина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Азе
Коментиран от #29
12:00 31.05.2018
2 hgf
Коментиран от #12
12:01 31.05.2018
3 дефгхйк
12:11 31.05.2018
4 Зоро
12:14 31.05.2018
5 ай стига бе
12:18 31.05.2018
6 Радостин Иванов
НЯМА НИЩО ВЕЧНО!
от завода производител са дали срокове за обслужване и ако по една или друга причина не можеш да ги спазиш ВЕДНАГА (защото не всички хора имат възможностите) То недей да разчиташ това че е НЕОБСЛУЖВАЕМО . за да ти служи добре се грижи добре.
ако пък работи все още след времето за обслужване всичко това е ПОДАРЪК ...просто БОНУС и ако спре не му се сърдете.... отдавна ви е предопредил.
12:34 31.05.2018
7 ганьо знае най добре
дори и чисто нов да е автомобилът- всяка година е загубил поне 10% !!!
НЯМА - това е полу-херметична система - връзка на гумени маркучи с метални и от студено-топло - те изпускат неизбежно !
ама нали ганьо знае най добре - като му запече компресорът тогава се сеща !!!
Коментиран от #16, #22
12:43 31.05.2018
8 Гошо
Коментиран от #19, #31
12:46 31.05.2018
9 ганьо знае най добре
работи ти перфектно на 12 годишната кола климатика - ако само на духането викаш перфектно си пълен тъпан !
перфектно работещия климатик прави 5 градуса на духалките на най ниска работна степен и натоварване !
на тия уж перфектните може да задуха хлад като му се разкаже играта на компресорът и задължително в най-голямата жега ще блокира
ама нищо - карай си ганьо - тя баба т все на климатик се е возила пъе е доживяла до старини
Коментиран от #17
12:47 31.05.2018
10 Гошо
12:54 31.05.2018
11 gad
12:56 31.05.2018
12 JEEP
До коментар #2 от "hgf":
Напротив - разглобява се, за да се види защо още работи :)12:59 31.05.2018
13 не разбирам
13:16 31.05.2018
14 892
15:14 31.05.2018
15 КОМУНИСТА
15:34 31.05.2018
16 Язе
До коментар #7 от "ганьо знае най добре":
Ганьо,климатика е херметична система.Полухерметичен си ти.15:47 31.05.2018
17 Язе
До коментар #9 от "ганьо знае най добре":
Поредната глупост си написал.Ако навън е 30градуса пак ли ще духа 5 през духалката?Да ама не.15:49 31.05.2018
18 1996
Коментиран от #26, #34
16:32 31.05.2018
19 Пешо
До коментар #8 от "Гошо":
Пропуснал си Гошо в списъка с боклуците...16:48 31.05.2018
20 SAAB
:)
Пропуснали са в маТрялчето да назоват най-добрите сервизи в тая област .....или е тема на ново писание ? :)
17:21 31.05.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 бай той
До коментар #7 от "ганьо знае най добре":
Що дрънкаш глупости!Колата ми е на 8 г. Купил съм е нова. По твоята логика трябва в момента да съм с 20% фреон. Нали каза, че по 10% се губели на година. Е да, ама не! Миналата година ходих специално да ми направят преглед на климатика. Закачиха го на една машина и тя го тества половин час за всичко по климатичната инсталация. Абсолютно никакъв проблем и нивото на фреона си беше в нормите. Част от теста беше да набримчи климатика на макс и в купето да стане 14 градуса по Целзии за този половин час. В купето стана 12 градуса. Човека каза, че климатика ми е в отлично състояние и след 2 г. мога пак да дойда да го прегледа.
23:01 31.05.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Бай Киро
Коментиран от #27
12:52 01.06.2018
25 Така е!
П.С. Имате обаче една грешка - предУпредил!
13:13 01.06.2018
26 незнайко
До коментар #18 от "1996":
Прав сте ! Мойто Волво S40-1997г. също му работи климатика без да е бутан откакто я купих 2008г. На другото ми S60 обаче правих ремонт на компресора !!! То е 2001г.15:10 01.06.2018
27 Язе
До коментар #24 от "Бай Киро":
Любопитно ми е как така всички автоклиматици имали нужда от доливане на фреон?Ако няма пропуск някъде по системата защо да се допълва?Всички автоклиматици имат защита и под определено количество фреон няма да включи.Коментиран от #28
20:25 01.06.2018
28 Бай Киро
До коментар #27 от "Язе":
Никъде не съм казал всички! Вариант да не се нуждае една система от фреон е ако преди това някой е презаредил с повече. Автомобилните системи и др. напр. камиони трактори и т.н. не са напълно херметизирани като хладилници домашни климатици. На по разбираем език означава , че хладилници и домашни климатици освен освен семеринг и фибър имат метален капсулован кожух върху компресора и няма движещи се части с различно налягане върху една повърхност.08:24 02.06.2018
29 селянин
До коментар #1 от "Азе":
За бих добавил по иначе с върпос: Хората през колко години си сменят фреона и маслото на хладилника вкъщи?08:56 02.06.2018
30 некойси
09:07 03.06.2018
31 Пешо
До коментар #8 от "Гошо":
Много минуси си събрал, да беше си мълчал.20:26 03.06.2018
32 Доктор
10:15 04.06.2018
33 иво
21:32 18.05.2020
34 Шишо Бакшишо
До коментар #18 от "1996":
Карам мондео 1996 /на 200 хил./ ..ДА бе, няма начин да не е на 200 хиляди... По-вероятно е да е на 4пъти по толкова.
11:20 07.07.2021