Широко разпространеното мнение, че Tesla продава електромобилите си - и в частност евтиния Model 3 - на загуба, не отговаря на истината, твърди бизнес изданието WirtschaftsWoche. Според инженери от компанията на Илон Мъск, интервюирани от немското списание, всяка "тройка" струва на производителя $28 000 (€23 897). $10 000 от тях отиват за изработката, а останалите $18 000 струват материалите и частите.
От WirtschaftsWoche изчисляват, че Tesla всъщност печели минимум $7 000 (€5 974) от всеки продаден Model 3. Базовата цена на електромобила е $35 000, но тази версия ще се предлага от догодина. В момента най-евтината модификация Long Range струва $49 000 (€41 820), а модификациите с два електромотора Long Range AWD и Performance излизат съответно по $54 000 и $78 000 (€46 088 и €66 571).
Как е постигната такава ефективност и ниска цена на производството на Model 3 не е много ясно, но отговорът вероятно се крие в поевтиняването на кобалта - важен елемент, който се съдържа в йон-литиевите батерии. Според медийни публикации Tesla и Panasonic са разработили метод, който позволява икономията на цели 75% от ценния метал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Над 50% марж на печалбата - тва и в наркотрафика го няма :D Пак някоя платена партенка на Свети Илоновите сектанти ;)
И за пояснение - цената на кобалта върви нагоре, просто се твърди че Панасоник ползват 1/3 за производство на батериите - но е смешно да се твърди, че това прави печалбата с 50% по-висока, като Кобалта е едва около 7-9% от батерията, а самата батерия е едва 35-40% от стойността на колата.
Коментиран от #2, #3, #5
17:55 04.06.2018
2 Иии
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Със сигурно си по-голям бизнесмен от колкото Мъск. Дори обмисляш да подобриш с дизелов ДВГ великия немски трабант за изпращане извън галактиката на собствен ход. А между другото, цялата тази статистика доказва, че останалите производители слагат изключително висока надценка на стоката си. При Тесла си сигурен, че плащаш реално себестойността на колата, а не за марката.18:47 04.06.2018
3 Гост
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Не коментирам нищо друго освен, че батерията била едва 35-40% от стойността на колата. Че това малко ли е?Коментиран от #4
18:52 04.06.2018
4 гост
До коментар #3 от "Гост":
А ДВГ-то със скоростната кутия и всички свързани системи като горивна , охладителна , изпускателна каква част от стойността на колата са ? Да не се окажат повече от 35-40 , че голям срам , а ?Коментиран от #6
19:44 04.06.2018
5 гост
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Знам , че ДВГ феновете измисляте нови науки от зор , ама да ни светнеш как я сметна тая 50% печалба при 7000 от 35 000 ??!! Щото май всеки счетоводител ще ти каже , че са точно 20 % и то без да смятаме другите разходи освен частите и труда за сглобяване !Коментиран от #7
19:49 04.06.2018
6 Антиелектрика
До коментар #4 от "гост":
Я кажи скоростната кутия на Тесла без пари ли е? Или пък охладителната система на батериите е като бонус подарък, нали?Или пък може би инвертора за асинхронния двигател след батерията е много евтин?
Коментиран от #13
20:16 04.06.2018
7 Driving pleasure
До коментар #5 от "гост":
Гостенинче, май на тебе ти куца науката...Прочете ли, че тоя модел от 35 000 долара не се произвежда а само съпите по 49 и 54 хиляди (78 няма да смятаме щото него го пуснаха преди седмици). С две думи, в най-добри случай те са могли да разглобят и изчислт себестойността на модела от 49 000 и колко прави това в проценти? дали не са 75% печалба?! (даже не го бях смятал преди!!!)
Айде да видим и дереджето на батериите. При 28 000 себестойност на производството на 1 кола 1/3 се пада на батерията тоест около 9000 долара грубо за батерията.
След като кобалта е едва 9% от батерията (говори се че технологията на Тесла са успели да го докарат до 3%) как това ще ти формира над 20 000 долара печалба от 1 кола?! Пълни глупости за сектантите на Св Мъск!
20:49 04.06.2018
8 К.К.
то останалите части и материали струват само 4 000$.
Като махнем електромотора и софтуера .
Нещо не се вързват цените, остават само за гуми и джанти другото е бонус.
20:58 04.06.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Поправка
Ами не инженерите не са на Тесла, а с немски инженер и направили обратен Инженеринг.
"От WirtschaftsWoche изчисляват, че Tesla всъщност печели минимум $7 000 (€5 974) от всеки продаден Model 3. "
Това също не е вярно, защото е невъзможно да са разглобили и оценили Тесла от 35 хиляди долара, защото такава все още не се произвежда.
09:06 05.06.2018
13 Скоростната кутия
До коментар #6 от "Антиелектрика":
Скоростна кутия в електромобил... Интересно...Коментиран от #14
13:55 05.06.2018
14 Антиелектрика
До коментар #13 от "Скоростната кутия":
Интересно или не - факт.Също е факт, че струва пари!
Коментиран от #15
15:49 05.06.2018
15 Факти
До коментар #14 от "Антиелектрика":
Друг факт е, че скоростната кутия на Тесла заедно с диференциала струва по-малко и има по-малко подвижни части, отколкото ръчна скоростна кутия на някоя малолитражка, да не говорим за автомат.Факти, какво да ги правиш!
Коментиран от #16
17:19 05.06.2018
16 Антиелектрика
До коментар #15 от "Факти":
И къде са ти фактите? Твоите сънища и електро полюции не са факти, а диагноза!То цената не се определя от броя на частите, а от натоварванията, които трябва да издържа.
Празнодумства и пак празнодумства , да живее демагогията и лъжата!
Коментиран от #18
18:05 05.06.2018
17 z.z.
20:45 05.06.2018
18 Факти
До коментар #16 от "Антиелектрика":
Ааа, продължаваш с фактите, че електричките са по-мощна и имат по-голям въртящ момент?Благодаря, нямаше нужда!
Така и така си почнал да сравняваш, сравни цената на трансмисията от двигателя до гумите на бутален и електрически автомобил с еднакви мощност и въртящ момент?
Коя е по-проста, надеждна, евтина и с по-малка и рядка нужда от обслужване?
Коментиран от #19
21:26 05.06.2018
19 Антиелектрика
До коментар #18 от "Факти":
Как да сравнявам нещо, което крият?Я дай данни за цената на трансмисията, охладителната система и инвертора на Тесла или пак ще си говорим празни приказки?
Коментиран от #20
21:37 05.06.2018
20 Факти
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Как да ти кажа цени, като никой досега не ги е сменял? Не се чупят пущините, а дърпат самолети и вагони с камъни.Как да е сменял някой, като двигателите с редуктора са проектирани без нужда от обслужване първите 1 милион мили? Същите двигатели се използват и в камиона им и ускоряват 40 тона за 20 секунди, а имат ГАРАНЦИЯ 1 милион мили (1,6 милиона километра).
23:41 05.06.2018
21 Механик
Гледай от 9:30 ще ти го кажа накратко 2 пъти сменял моторът!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=qIaPcpUBPoo
Ето и смяна на масло.
Имай предвид че най-старите Тесли са на 6 години!!!!
По добре е от ДВГ обаче наложи ли ти се да правиш нещо и е извън гаранция ти режат главата!!!!!!!!!!!!!Дори и за ламарините са позпощадни!!!!
04:25 06.06.2018