Last news in Fakti

12 Септември, 2018 10:11 18 634 18

Най-странното окачване на Citroen

  • окачване-
  • citroen-
  • 2cv
Най-странното окачване на Citroen - 1

Докато повечето автомобили залагат на традиционно окачване (пружини амортисьори), то марката Citroen неведнъж е удивявала света със своите нетрадиционни решения по отношение на окачването. В историята на марката присъстват култови хидропневматични окачвания, но сега ще ви разкажем за окачването на модела 2CV. То представлява масивна пружина, разположена успоредно под пода. Окачването е от типа полузависимо, но е единственото, което е свързано, така да се каже, отпред назад.

Най-странното окачване на Citroen

Неговите предимства са в епичния ход на колелото и в изключително меката возия. Грамотното разпределение на товара между осите прави така, че въпреки големия крен в завои, колата не се преобръща и четирите колела стоят като залепени за асфалта. Това окачване издържа и на големи товари, а как се представя колата, вижте и си спомнете за култовата лента с участието на Луи дьо Фюнес.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Куку Руку Ку

    52 0 Отговор
    2CV-"Пате", колата на студентите и монахините. Класика в жанра...

    Коментиран от #2

  • 2 Иво

    19 0 Отговор

    До коментар #1 от "Куку Руку Ку":

    Интересното е как влиза в завоите с такава скорост и не се преобръща:)
  • 3 Алексей

    9 7 Отговор
    Дайхатсу Фероза отпред има окачване с успоредни торсиони, в единия край зацепени в задната част на предния долен носач, а в другия край торсиона е зацепен в рамата, след средата на автомобила. Нямат чупене.
  • 4 Иван

    15 1 Отговор
    Да не забравяме, че 2СV е със собственно тегло около 500 кг, което прави задачата на окачването по-различна от сегашните масовки, които тежат по 1500 кг
  • 5 QWE

    26 0 Отговор
    Феноменална кола за времето си, с предно предаване, с независимо окачване, достъпна и с достъпна подръжка.
  • 6 Ghost

    4 56 Отговор
    Боклук с предно.

    Коментиран от #8, #16

  • 7 Исмаил

    5 1 Отговор
    Пежо 305 на задния мост е с почти хоризонтално успоредно окачване, с което се пести място под арките за колелата и багажника става много по-просторен
  • 8 Си ТИ

    34 3 Отговор

    До коментар #6 от "Ghost":

    Пиши за колата, не за себе си!

    Коментиран от #17

  • 9 монахиня каскадьорка

    7 2 Отговор
    Ситроен са едни от пионерите в автомобилостроенето. Много са оригинални, ама и те минаха на пружини с 308 и 207. Малко са сложни за поддръжка старите модели, особено в БГ.

    Коментиран от #10

  • 10 Реалист

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "монахиня каскадьорка":

    308 и 207 не са ли на Пежо? За пръв път чувам за номерация в името на модела при тях.

    Коментиран от #11

  • 11 Миризлив Пор

    3 9 Отговор

    До коментар #10 от "Реалист":

    Пежо-Ситроен или PSA, ситроена се води "евтиното пежо" проектират се заедно и голяма част от възлите и агрегатите се дублират от как се обединиха. Не знам само защо тук са разделени и поддръжката на ситроените е някак занемарена.

    Коментиран от #13

  • 12 Жоро

    6 1 Отговор
    То затова се знае ,че ксантията няма кой да я бие по возия,е естествено ако всичко и е наред!

    Коментиран от #14

  • 13 Язе

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "Миризлив Пор":

    Ситроен не е евтино Пежо.Погледни последното С5Х7 и погледни Пежо 508 като Ситроена е модел 2008год.Факт е обаче,че PSA наблягат повече на Пежо.Затова говори и,че Ситроен нямат кола от калибъра на С5 и С6 повече от 10години.Оставили са им баничарки,С1,С2,С3,кактуси,мактуси и бусове а по-голямите модели са все на Пежо.Ако искаш луксозен Ситроен си взимаш DS модел.Там пък Пежо нямат алтернатива.То и DS вече е отделна компания.Докато са под шапката на PSA Ситроен нямат големи шансове да се върнат в по-сериозния клас автомобили.
  • 14 Язе

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "Жоро":

    Има кой и това е ХМ.Там е истината но подръжката на такава кола иска много пари,време и нерви.Политиката за резервни части на по-старите коли на Ситроен е тотално отказваща.
  • 15 ааааааааааа

    4 0 Отговор
    Всички снимки на бесните преследвания във филмите на Финес са със забързана скорост. Обърнете внимание как се поклащат дърветата- неестествено бързо.
  • 16 СПМ

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ghost":

    Като че ли си го карал. На бас че и на живо не си виждал.
  • 17 Бесен Язовец

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Си ТИ":

    Добре, че се е сложил поне сред тия дет са с предно, а не сред тия дет са със задната предавка !
  • 18 Един

    29 0 Отговор
    Имал съм ЗХ,Ксантия и сега Ц5,май няма да сменям марката на тоя етап,който е карал Ситроен по паветата с чаша кафе на таблото или е минавал с 80 през легнал полицай защото не го е видял навреме-збае за какво говоря! Определено не казвам че това са най хубавите коли,не съм като WAG сектантите,но за возия и глезотия на нормална цена нямат конкуренция!