Шведският производител на бутикови суперколи Koenigsegg представи първия автомобил с каросерия от "голи" въглеродни нишки. Материалът, наречен KNC (Koenigsegg Naked Carbon), представлява чист карбон, от който на ръка е премахнат слоят епоксидна смола, останал след изпичането на композита в пещ.
Този метод на обработка позволява да се отнемат до 20 кг от теглото на автомобила - в случая Regera, поръчана от клиент от Швейцария. Обработката включва шлифоване и нанасяне на лаково покритие от прозрачен лак, плътен цвят или и двете.
Детайлите в интериора също се полират на ръка, като процедурата е изключително трудоемка. Дори най-дребната грешка може да доведе до нарушаване на структурата на рисунъка.
От Koenigsegg отбелязват, че KNC е по-устойчив на надрасквания, тъй като лаковото покритие е значително по-меко от голия карбон. Освен това детайлите отразяват светлината по друг начин, която не "играе" по цялата повърхност на детайла, а блести по всяка нишка на въглеродните влакна.
Методът е усъвършенстван в продължение на няколко години. Използван е за джанти, антикрила, сплитери и волани, но досега не е прилаган за изработката на цяла каросерия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай иван
15:22 06.12.2018
2 Перър
15:23 06.12.2018
3 Разбирача
Коментиран от #5
18:04 06.12.2018
4 Кьонингсег
21:10 06.12.2018
5 РЗС
До коментар #3 от "Разбирача":
ми цената му е като на бугатито, само дето бугати има доста по-дълга история и е доста по уважавана марка в средите на богатите. Няма спор, че колата е невероятна и по-бърза от бугати. А ако питаш тия скъсаняци тука дето коментират и на тая кола са й много 5 милиона лева16:52 08.12.2018