Last news in Fakti

10 Юни, 2019 12:49 43 181 37

Прост трик гарантира печалба от камерите

  • камера за контрол на скоростта-
  • радар-
  • глоба

Шофьори от Латвия се оплакват, че властите са започнали да прилагат елементарен, но ефективен трик, за да печелят от камерите за контрол на скоростта. Когато водачите свиквали с местоположението на стационарните радари и те преставали да носят приходи, от местната пътна полиция просто ги обръщали в другата посока.

Рецептата се оказала изключително доходоносна. Щом отминавали познатата камера, шофьорите настъпвали газта по силата на навика. Радарите, които по-рано "посрещали" автомобилния поток, сега го "изпращали" и глобите завалявали наново.

За промените в позиционирането на камерите задължително се съобщавало в местните медии. Срокът за обработка на глобите обаче достигал до 1 месец и шофьорите, които не четели новините, можели да се сдобият с цяла камара честитки за това време.

Периодичното обръщане на посоката на камерите за контрол на скоростта всъщност се практикува отдавна в Европа. Щом приходите от някой фото радар спаднат, той просто се пренасочва и глобите отново започват да валят.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 остун

    8 43 Отговор
    Първи коментар!
  • 2 КаквоТиПърви

    107 35 Отговор
    Абе ЕС се чуди за какво да ограбва населението си, за да може "Брюскел" да измисля нови глоби ... това е модела, всичко друго винаги се правело "в името на доброто и човеността"
  • 3 Amix

    151 17 Отговор
    Никой не се интересува ог човешкия живот или от безопасността на движението по пътищата...
    Интересуват се само от глобите които могат да наложат.
    Вече и пияни да карате няма кой да ви спре.
    Крият се като мишки със камерите и печелят пари на гърба на народа...

    Коментиран от #27

  • 4 Пост на гост

    53 33 Отговор
    Докато не му бръкнеш в джоба(г*за) , народът няма желание да мисли ни за своя , ни за чуждия живот. Това с предопреждението , че има камера и трябва да караш по правилата си е чиста проба порно.
  • 5 Garrincha

    20 10 Отговор
    Браво !
  • 6 Nightrunner

    93 15 Отговор
    Аааааатакаааа. Най накрая някой да го напише правилно. ДЪРЖАВАТА СЛАГА КАМЕРИ ЗА ДА ПЕЧЕЛИ ОТ ТЯХ. Тоест, да дои народа. Тия приказки, че камерите са за контрол на скоростта, са за тия дето им вярват за да спят блаженно.

    Коментиран от #34

  • 7 Решение

    31 7 Отговор
    Купувате си добър антирадар и си гледате кефа.Ако един технически грамотен специалист не може да преметне прост полицай , явно не е учил достатъчно.

    Коментиран от #8, #13

  • 8 onq s konq

    14 5 Отговор

    До коментар #7 от "Решение":

    А колко струва тоя "добър антирадар" и може ли всеки да си го позволи?
  • 9 Ники

    45 22 Отговор
    Ако спазвате скоростта и правилата на движение и през 1 метър камери да сложат, няма да получите глоба. Всеки сам си решава, обаче простотията е голяма по нашите ширини.

    Коментиран от #10, #25

  • 10 Гост

    68 5 Отговор

    До коментар #9 от "Ники":

    няма да е лошо и скоростта да е добре изчислена спрямо пътните условия, не може на забравена отбивка където единствените живи души в последните 10 години да са работещи в КАТ да има ограничение 50 на извънградско.

    Коментиран от #14

  • 11 Фактически

    35 6 Отговор
    Като е за щавене на народа големи гении има....
    Но да се увеличат доходите и да намалят цените .... гении няма!!!
  • 12 Болярин

    10 14 Отговор
    Стара кола но съм без глоби, карайте си спортните трошки
  • 13 батко ти

    14 8 Отговор

    До коментар #7 от "Решение":

    Те в гробищата те чакат .За там няма да ти трябва антирадар .
  • 14 Джейми Карагър

    8 11 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Е, ти компетентен ли си да я изчислиш тази скорост или си решаваш сам, че няма да изпълняваш решенията на компетентни орган? Други като тебе пък смятат, че книжката не кара колата и де факто може и без нея! Аз бих предпочел интелигентно решение както подобава на демокрация - ние, гражданите, организираме подписка, дискусия и анкета как да постъпим със завоя от републиканската пътна мрежа и търсим обмяна на мнения със съответните държавни агенции за позволява е на по-висока скорост евентуално. Знаците не ги поставя КАТ, ДАИ или Държавната комисия по хазарта, поставят се от фирми по поръчка на държавна или общинска администрация, които имат право да кажат как ще се постъпва...

    Коментиран от #30

  • 15 Мишо

    50 13 Отговор
    Автомобилите вече са далеч по-сигурни и скорост от 50 км/ч е нищо за тях! Трябва да се вдигнат ограниченията на скоростта! В крайна сметка е ограничение и никой не те кара, да си в максималните стойности! На големи булеварди, спокойно може да се разреши до 80 км/ч. Естествено всеки си подбира сам скороста и ако прецени, ще кара с 20. Извън града, спокойно може да се въведе 120 км/ч, а на магистралите 170-180 км/ч ( където позволява). Така, ще се спре кранчето на онези, които ти си строят вили от глоби. Ще се отпуши движението! Не да слагат знаци 60 на извънградско и да се крият с радара! Това не е превенция, а капан за глоби! В крайна сметка, като си плащаме за ползване на пътища, ще ги направят като в белите страни, а не магистрала с ограничение 90!

    Коментиран от #18, #20, #23, #26, #37

  • 16 Страхил

    27 8 Отговор
    Браво Мишо напълно споделям твоето мнение и , аз го казвам това от доста време. Трябва да се вдигне скороста . Тези ограничения са от времето на ладите и москвичите.

    Коментиран от #19

  • 17 Отчаян от простотията

    13 1 Отговор
    Когато на камерите за скорост започне да се гледа като средство за пълнене на хазната, а не като на такова за контрол на скоростта.
  • 18 Анонимен

    13 4 Отговор

    До коментар #15 от "Мишо":

    Тези нововъведения са за страни с трезво мислещо население и пътища устроени за такива скорости. Обаче за 80 км/ч в града, въпреки че аз лично карам понякога с толкова, 90% от шофьорите нямат бързината и акъла да реагират при евентуална ситуация. Загледайте се в масовото поведение на шофьорите около вас и ще се убедите.
  • 19 Бай Шиле

    15 1 Отговор

    До коментар #16 от "Страхил":

    Имам камера на колата.Запазвам си файловете с очевидно неадкватни знаци.Представа нямаш колко кретенизъм има от София до Царево.За съжаление българските шофьори никога няма да се обединят в защита на интересите си.
  • 20 mISHO

    11 6 Отговор

    До коментар #15 от "Мишо":

    Ограничението на скоростта в града не е "остаряло" и не е останало "от времето на лади и москвичи". Всичко опира до спирачен път в различни климатични условия и вероятността да попадне пешеходец на пътя пред колите. Защото докато не се случи на някой поддръжник на тезата за "остарели ограничения" да се размине на косъм с голямата беля, но да е в ролята на пешеходеца, манталитета му на разсъждения и дори на шофиране няма да се промени.

    Коментиран от #22

  • 21 дрт прч

    22 3 Отговор
    ТОВА ЧЕ ЗА ПТП-ТА Е ВИНОВНА САМО И ВИНАГИ СКОРОСТА НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН. ВЪВ ПОЧТИ ВСИЧКИ СЛУЧАИ СКОРОСТТА Е НЕСКОПОСАНО НАМАЛЕНА ДО СТЕПЕН КОЯТО, ПЪРВО НЕНУЖНО БАВИ ТРАФИКА, А ПОСЛЕ ИЗНЕРВЯ ХОРАТА КОИТО СА ТРЪГНАЛИ ДА ВЪРШАТ РАБОТА А НЕ ДА СЕ ШЛЯЯТ. ПРИ ОТЛИЧНА ВИДИМОСТ, ДОСТАТЪЧНА ШИРИНА НА ПЪТЯ С ДВЕ И ПОВЕЧЕ ЛЕНТИ, ПРИ ЛИПСА НА КРЪСТОВИЩА Е НЕОСНОВАТЕЛНО ВЪВЕЖДАНЕ НА ОГРАНИЧЕНИЯ ОТ 50,60 ИЛИ 70 КМ/Ч. ТОВА СЕ ПРАВИ САМО И ЕДИНСТВЕНО ЗА ДА ЗАХРАНВА БЮДЖЕТА С ПАРИ ОТ ГЛОБИ
  • 22 Morgoth

    12 0 Отговор

    До коментар #20 от "mISHO":

    За града може да не е остаряло на за извън града е. Освен това между градското в кварталите, правейки слалом между спрели коли и градското на булеварди като Околовръстен път, България и Цариградско има огромна разлика. Още по-голяма е разликата е градското в близост до някои табели за край на града, които са изнесени на километри извън населеното място, но там ограничението е 50 и точно там тия с камерите са най-активни.
  • 23 Morgoth

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Мишо":

    Карал съм в доста бели страни и да ти кажа има една единствена такава в която ограниченията да са разумни и това е поради спецификата на индустрията и. Тенденцията в белите страни е да се цени по-високо спасяването на дори само 10-20 живота на година отколкото комфорта или пък времето на шофьорите.
  • 24 8888

    4 2 Отговор
    ПРЕДЛАГАМ САМО ЕДИН ДЕН СОФИЯНЦИ ДА СЕ ОРГАНИЗИРАТ И ДА КАРАТ И ДА СПАЗВАТ СТРИКТНО ПОСТАВЕНИТЕ ПЪТНИ ЗНАЦИ В СОФИЯ ЗА ДА ВИДЯТ УПРАВЛЯВАЩИТЕ КАКВО ЩЕ СТАНЕ КАКВИ ЗАДРЪСТВАНИЯ ЩЕ ИМА А НЕ ДА ВИ ОБИРАТ С КАМЕРИ И ОЩЕ С КАКВОТО ИМ ХРУМНЕ
  • 25 8888

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Ники":

    ПРЕДЛАГАМ САМО ЕДИН ДЕН СОФИЯНЦИ ДА СЕ ОРГАНИЗИРАТ И ДА КАРАТ И ДА СПАЗВАТ СТРИКТНО ПОСТАВЕНИТЕ ПЪТНИ ЗНАЦИ В СОФИЯ ЗА ДА ВИДЯТ УПРАВЛЯВАЩИТЕ КАКВО ЩЕ СТАНЕ КАКВИ ЗАДРЪСТВАНИЯ ЩЕ ИМА А НЕ ДА ВИ ОБИРАТ С КАМЕРИ И ОЩЕ С КАКВОТО ИМ ХРУМНЕ
  • 26 qwerty

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "Мишо":

    Крайно време е да има и занаци, указващи минимална скорост. Такива има в щатите и наистина се отпушва трафика. Не може на "Подбалканската", примерно при ограничение 90км/ч чичо от Горна Малина да лети с 60км/ч на правия участък, който е и с 2 непресечени линии, същото е и положението след Благоевград, посока Симитли - качил се дядото на жигилката-комби и "пори мрака" с 40км/ч, а след него колона от 2-3 километра. После защо имало катастрофи?

    Коментиран от #28, #33

  • 27 Ганьо

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Amix":

    Там е работата че тия, които трябва да бъдат глобявани и вкарвани в затвора, които карат със 150 в града ис не знам колко си извън са недосегаеми. А те глобяват за 10-20 км/ч превишена. А на жалба за преминал на червено, че щял да те сгази и т н отговарят че си нямал свидетели!
  • 28 Ганьо

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "qwerty":

    Нещо не ми се вярва това което разправяш. С 40 извън града? Тоя е имал повреда.
  • 29 Слави

    2 0 Отговор
    Излиза, че не само камерите в България камерите са само машинки за приходи!
    Нямат нищо общо с подобряване безопасността на пътя!
    А и повечето ограничения са от годините на каруците!
    Как ще издържите 70 км. на прав двулентов път?
    А и защо е необходимо? (освен за нуждите на камерите- разбирай глобите!)?
  • 30 Иван

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Джейми Карагър":

    Спазвате ли всички ограничения? 100 км. по път различен от магистрала, 4 часа. Прав път с леко възвишение 60. Завой който нормално се взима с 90 ограничение 30!!! Преди да пишете високопарни глупости, пробвайте!!
  • 31 Еми там сме

    4 1 Отговор
    Капитализъм в чист вид, само и само да се вадят кинти от племето.
  • 32 Е да ама

    3 0 Отговор
    Тия ограничения от 60 км на извънградското са 99% по кръстовища , така че са си много резонни. За целия ден един трактор или друга бавна машина да излезе от такова кръстовище пак си е нужен знака. При разрешена скорост 90км/ч повечето карат с над 100. Кво правим ако трактора е тръгнал да излиза на пътя и някой лети към него?

    Коментиран от #35

  • 33 не е нужно

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "qwerty":

    да се слагат знаци за ниска скорост-просто трябва да се промени закона леко като се премахне "до...".Така всички ще караме със скоростта,която е описана на табелата и всеки който кара над- и под тази скорост да бъде глобяван.След като някой е решил да сложи табела 50км.,да си поеме и отговорността защо и по какви критерии е поставил знака.Тогава няма да има фирми,които да пращат Хасан да поставя знаци, а ще отиде компетентен човек,защото ще носи ПЕРСОНАЛНА отговорност
  • 34 Гледам и вярвам, защото е истина

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Nightrunner":

    Ето това е реалността, всички се оплакват за фишиве за скорост никой не му и минава през умната(по-умна от на полицая уж) глава да спазва ограниченията, да спаси живот. Всеки е човек и всеки прави грешки, но нека да не забравяме че сме хора. Мисля, че липсата на глоби няма да ни направи по-добри, нека да опитаме по друг начин.
  • 35 Ганьо

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Е да ама":

    Какво да правим. Ами като за начало да спрат да тикат хората в малолитражки с малки спирачки. Малките коли са по-опасни и това трябва да се отразява в данъка и застраховката. Да оправят знаците така че ДА СЕ ВИЖДАТ. Да тикнат в затвора фен клубовете които раздават стикери които после се оказват по знаците барбар със солидно количество боя от спрей. Да продължавам ли? Да, трябва да има ограничение на кръстовище, но и не трябва да лепват пешеходна пътека точно там където спираш за да ВИДИШ ВСЕ ПАК дали някой приближава.....
  • 36 асддса

    2 0 Отговор
    Аз мислех че камерите са за контрол и безопастност, не за печалба. Държавата да не е оод ?
  • 37 Симо

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Мишо":

    Мишо, колите са сигурни, но децата не са мутирали дотам, че тялото им да може да издържи удар с 50 км/ч.