Last news in Fakti

13 Юни, 2019 15:27 7 107 18

VW и BMW инвестират в най-големия завод за батерии в Европа

  • northvolt-
  • volkswagen-
  • bmw-
  • фабрика-
  • батерии-
  • акумулатори-
  • завод

Шведската компания Northvolt, която строи най-голямата фабрика за йон-литиеви акумулатори в Европа, обяви, че е събрала капитал в размер на $1 млрд. (€886 млн.), а сред инвеститорите са Volkswagen и BMW. Гигантският завод в гр. Шелефтео, североизточна Швеция, ще бъде последван от втори в германската провинция Долна Саксония.

Строителството на шведската фабрика започва през август, а пълномащабното производство на батерии трябва да стартира през 2021 г. Капацитетът на завода е 16 гигавата йон-литиеви акумулатори годишно.

За сравнение през 2018 г. Гигафабриката на Tesla в американския щат Невада е произвела батерии с капацитет 20 гигавата и се очаква този показател тепърва да расте. Northvolt планира да увеличи капацитета на завода си в Шелефтео до 32 ГВт.

Втората фабрика на шведите в Долна Саксония ще бъде съвместно предприятие с Volkswagen с дялово разпределение 50:50. Производството там трябва да започне в края на 2023 или началото на 2024 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Логично

    23 7 Отговор
    Да, така ще бъде, най-скъпият елемент в колата ще се прави където е най-високо заплащането на труда!!! Някой да е учуден ?
    Прави се нарочно, за да се прибират огромни печалби и да бъдат зависими собствениците на електрички.
    Алчността ще погуби този свят.

    Коментиран от #3

  • 3 Миризлив пор

    27 2 Отговор

    До коментар #2 от "Логично":

    Тенденцията е човешкия труд да е силно ограничен и всичко по поточната линия да се прави от роботи за да се избегне човешкия фактор и да се повиши качеството. За хората остават само висококвалифицирани дейности така, че се избира място къде има подходящите хора за поддръжка и обслужване на роботите.

    Коментиран от #17

  • 4 1234

    14 0 Отговор
    Пари при пари отиват. Винаги новите производатва ще при високите заплати, ауспуха гумата
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ще, ще, ще но ще ако ще но ще

    21 0 Отговор
    От друга страна, Тесла тази година започна да строи по-голяма фабрика в Китай, която в момента вече е построена и започна да се оборудва с поточни линии, които до края на годината започват да произвеждат автомобили, а догодина започва производството и на батерии. Тези пак говорят за 2024 година. Тесла обяви, че в края на годината ще се вземе решение къде да е новия завод в Европа. Мога да се обзаложа, че той ще заработи преди този на volkswagen.
  • 8 гост

    11 2 Отговор
    16 гигавата са малко повече от 250 000 електромобила и то със батерии от 60-70 квт !!!! При очаквани средно след 2020 80-90 квт падат на 200 000 !!!! И това общо за ВАГ и БМВ , хахахха !!! Че тя Тесла още тая година ще продаде толкова в Европа , а за 20204 даже няма да смятам !!!

    Коментиран от #9

  • 9 Schmitd

    4 11 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Абе идиот, имаш ли си на представа как се строи фабрика в такива мащаби? По твоята логика директно да правят фабрика за 1000MW а?

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 10 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #9 от "Schmitd":

    Ами видно кой е идиота , щом ще ни убеждаваш , че за ВАГ и БМВ накуп е непосилно това , дето една вчерашна компания прави с лекота , хахахха !!! То всъщност явно наистина е непосилно , ама не си го признават !!!!
  • 11 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #9 от "Schmitd":

    Само да те светна , че явно изобщо не си в час !!!! "Фабриката от такъв мащаб" е 2 ПЪТИ по-малка от същата такава на Тесла , която тя изгради за по-малко от 2 години , а още в края на първата вече произвеждаше , макар и с частичен капацитет !!!! Та идиотите явно сте ти и любимите ти немци , дето още си мислят , че някой ще ги чака да се натуткат !!!! Междувременно Тесла прави втора фабрика , пак два пъти по-голяма в Китай и до края на ТАЗИ година ще произвежда автомобили , а на следващата и батерии !!!!
  • 12 Ние имаме прадстава, а ти?

    14 1 Отговор

    До коментар #9 от "Schmitd":

    Такава фабрика се строи... с пари. Тесла вложи самостоятелно около 5 милиарда, а тези смешници искат с трици маймуни да ловят и ще се пробват само с милиард общо. Сега разбираш ли, защо Тесла не може(не иска) да отчете печалба?
  • 13 Plameni

    1 1 Отговор
    Mercedes ,VW и BMW обмислят сътрудничество и за развитието на автономни автомобили. Към тях се присъединяват Bosch, Continental и ZF
  • 14 Каракуд

    5 4 Отговор
    Тесларастите се развихрят, “гост” поства с десетки удивителни!!!!!!!!!!! pass me the popcorn please

    Коментиран от #15

  • 15 rxdfcg

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Каракуд":

    За сметка на това, другият "гост" - от норвегия, пести от интервали (спейсове), така че ще ти трябва и чипс към пуканките.
  • 16 незнайко

    6 1 Отговор
    Илон Мъск е сам войн, докато тук инвеститорите са Volkswagen и BMW !
    Независимо от това фабриката в Невада е по голяма !
  • 17 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Миризлив пор":

    Така е..но какво да обясняваш на хейтъри с тъпи кратуни...
    към твоето прибавям и фактора-най близо до мястото на производство но и на по-предно място там където технологията ще запази собственика си, а това в последно време си е сериозна причина да не бъде в Китай...
  • 18 Не това е най-важното

    2 0 Отговор
    Най-важното при избора на завод за батерии е ... разстоянието до завода за електромобили. От това разстояние пряко зависят, както цената, така и въглеродния отпечатък на батериите.