Появяват се все повече изследвания, показващи, че промените в климата са не само реални и неизбежни, но и с все по-катастрофални последици. Причините за промени в климата са нарастващите температури, повишаването на равнището на моретата и океаните, изчезването на много животински и растителни видове. Като следствие от промените в климата зачестяват природните катастрофи – наводнения, намаляване на добивите и като цяло влошаване на условията за живот на Земята.
Според изследване, водено от проф. Елфатих Елфатир от Масачузетския технологичен институт, публикувано в списание Science Advances, още до края на този век цели райони в Южна Азия ще станат необитаеми за хората заради непоносимите жеги, пишат от научния сайт "Мегавселена".
Елфатир и неговите колеги са анализирали два възможни сценария – продължаване на досегашното развитие и модел, при който увеличаваме усилията за намаляване на емисиите от парникови газове. При модела, който продължава досегашното развитие, със сигурност до края на този век условията за живот в южните райони на Азия ще станат невъзможни. Ефектът на повишените топлинни вълни ще удари гъсто населени региони, осигуряващи голяма част от селскостопанската продукция на Азия днес. Това директно ще застраши живота на хиляди обитатели на Южна Азия, които и днес живеят в крайна бедност, като ще ги постави в смъртоносна ситуация, заключават учените от MIT.
Сценарият със смъртоносните топлинни вълни през 2100 г. ще бъде неизбежен, ако досегашното развитие продължи. Къде могат да емигрират хората от гъсто населената южна част на Азиатския континент и изобщо ще бъде ли възможно милионите да се преместят някъде, когато негативните ефекти от променения климат ще засегнат практически всички части на планетата?
Ново изследване на Европейската Комисия показва, че жертвите на екстремно време в Европа могат да достигнат 152 000 на година до 2100 г. Това са 50 пъти повече жертви на климатичните промени в сравнение с началото на нашия век. Изследването показва, че към края на века от катастрофи, предизвикани от промени в климата, ще са засегнати две трети от европейците, докато сега е засегнат само 1 на всеки 20 души.
Според учените, единственият начин за спасение се крие във втория сценарий – рязка промяна в начина ни на живот и намаляване на парниковите газове, водещи до промяната в климата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Аман от глашатайско тръбене на лъжи! Къде е това повишение на морското равнище, след като нивото на световния океан не е мръднало?
Като не може да контролират животинското размножаване на черните по света, защо ни занимават с това и то на фона на демографския срив в цяла Европа?
Коментиран от #4
23:10 12.08.2017
2 Камагра
23:14 12.08.2017
3 Барчо
Коментиран от #9, #10
23:18 12.08.2017
4 Барчо
До коментар #1 от "Гост":
Четох ти разсъжденията, но има много противоположности в него. И някак си непокизъм за това как ..... загиваме.Коментиран от #13
23:21 12.08.2017
5 СофияНОИ
Коментиран от #6, #7
01:30 13.08.2017
6 Диди
До коментар #5 от "СофияНОИ":
Има промени в климата.Сега в Източна и Южна Европа е ужасно горещо,а туг са днес само 18,20 градуса.За в бъдеще ще има по големи промени в климата.01:41 13.08.2017
7 Гост
До коментар #5 от "СофияНОИ":
Терминът "Глобално затопляне" не означава само затопляне, а катаклизми в климата, от една крайност до друга. Живея на място, където целогодишно е около 10-15 градуса. Юни месец беше 35 градуса за около 20 дни, само седмица след жегите, температурите паднаха до 0-5 градуса, и то посредата на лятото. А миналата зима валя за първи път сняг от 100-тина години.Глобалното затопляне води до дълга суша, наводнения, ветрове със стотици километри в час, студ, жега, градушки, снеговалежи, урагани в държави, където досега не е имало... и т.н.
Коментиран от #14
03:21 13.08.2017
8 FUCK OF
Я КАМИЛАТА...Я КАМИЛАРЯ....
ХАХАХА...
04:38 13.08.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 onq s konq
До коментар #3 от "Барчо":
Добре е че имаш 500 красиви дка,но същественото е колко печелиш годишно от тях?Коментиран от #11, #12
08:00 13.08.2017
11 Барчо
До коментар #10 от "onq s konq":
Това е много правилен въпрос и веднага ще ти отговоря. Земята ми е малко разпръсната и имам както обработваема различни категории, така и в Странджа доста гори и малко обработваема. Горите са си гори и повече от половината, но и те не са на едно място. От тях нищо. Но останалата част е арендувана. Една част в плевенския края участвам в кооперация. Обработваемата в Странджата също ми е в кооперация. Тя е малко, но от нея ми снасят всяка година между 500 и 600 лв, за сезона естествено, в зависимост от уражая. За по-голямата част, няма да коментирам. Иначе горите са ми в тежест, но законите за всички са така. Нищо не може да се прави в тях. Хубавото е, че там няма бай М...сар да ги сече и един път на 10 г аз го правя организирано с горските. Бележим застаряващите и .... продажба. Докато съм жив, няма да дам да стъпи там чужденец, та ако ще и да е руснак. Русофил съм, но първо Българин. За голямо съжаление има много фирми и фирмички, които изкупуват от закъсали собственици земи и в момента когато нашите управници разрешат всеки чужденец с пари да си купи земя, ще стане страшно. Тогава България действително ще бъде разпродадена.09:45 13.08.2017
12 Барчо
До коментар #10 от "onq s konq":
И да ти кажа, понеже всички земите в България от повече от година са в единен регистър, фирмите хиени ме откриват по законни и незаконни начини. Валят смешни предложения за продажби. На всички и обяснявам, че трябва да ме задраскат от списъците си на жертви, но пак нещо не разбират. Сега съм принуден да си закрия изобщо телефонния си пост. Взел съм си друг номер на чуждо име, за да съм ненамираем поне по телефона.Коментиран от #20
09:57 13.08.2017
13 Гост
До коментар #4 от "Барчо":
Интересно кои са ми противоположностите в мнението? Би ли споделил?Или предпочиташ първосигнално да вярваш на всеки тръбящ загиването на човечеството? Дай някакви факти как загива човечеството като непрекъснато се увеличава броя на хората в света!
Ако ще си говорим празни приказки, то по-добре да не тормозим излишно клавиатурите.
10:01 13.08.2017
14 Гост
До коментар #7 от "Гост":
Е такава глупост не бях чел - затоплянето води до застудяване викаш?!Абе хора, като не си правите труда да мислите и разсъждавате, поне не се излагайте да повтаряте като папагали лъжите на шепа лобисти!
Да не мислите, че няма учени, които оборват с доводи, лъжата за човешката дейност в "Глобалното затопляне"?
Ето списък на учени климатолози, които са абсолютно против затоплянето:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_opposing_the_mainstream_scientific_assessment_of_global_warming
Фактите са категорични:
- нивата на въглероден двуокис в света не са се променили и продължават да бъдат "чудовищните" 0,039% - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%82%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%97%D0%B5%D0%BC%D1%8F%D1%82%D0%B0
- нивото на световния океан не е мръднало, въпреки постоянната лъжа, че ледниците се топят - а от Архимед знаем какво става с нивото на водата ако в него бъде потопено тяло;
- температурата на земната атмосфера се затопля от загряването на земната повърхност от слънцето, което е в пряка връзка със слънчевата активност.
Има и други фактори като прецесия и нутация.
Коментиран от #15, #17
10:19 13.08.2017
15 незнайко
До коментар #14 от "Гост":
Прав сте. Това е може би най доброто изказване по казуса за затоплянето. Никой не може да спре увеличената слънчева активност! Има предложения за слънчев чадър над земята, позициониран като сателитите, което е изпълнимо!10:47 13.08.2017
16 Някой си
13:41 13.08.2017
17 ssяяяя
До коментар #14 от "Гост":
тука чета някви коментари все едно са на американци, глобално затопляне няма щот разбириш ли зимата било -20, пълен смях, личи си колко неуки и заблудени са хората, нещо като течения въздушни потоци и т.н. не съществуват, я проверете на наса проучванията , да видите за какво става въпрос, и как гълфстриим като зачезне може и до -50 да стане в западна европа, направо падам с тия мнения на капацитети по тематаКоментиран от #18
15:45 13.08.2017
18 Гост
До коментар #17 от "ssяяяя":
Пич, няма да е лошо да се научиш да пишеш правилно! Чак тогава изказвай мнение кой е заблуден и неук, защото с тази твоя граматика, държиш първенство по невежество!Да не говорим, че аз поне съм си направил труда да дам линкове към официални данни, а ти освен празнодумство и неграмотност, май друго няма с какво да "блеснеш"!
17:28 13.08.2017
19 беден европеец
19:13 13.08.2017
20 Един друг
До коментар #12 от "Барчо":
Машалла, и аз натам вървя. Софиянец съм и наследствени земи нямам, защото прадядото е имал 20-30 хектара, ама сме сума наследници, та съм ги отписал, особено като са реституирани в идеални граници. Моя дял си го продадох, защото такава земя без координатни точки не ми трябва.Хванах в области, където виждам перспектива и купувам еднолично. Имам към 30 хектара ниви на няколко комасирани парчета все върху много подпочвена вода и 3 хектара УПИта със стопански постройки на р. Марица и на р. Арда. Нека ми е зле, предвид факта, че за тези имоти се бия с подставени фондове на Мелинвест. Те да не са по-прости от мен, че така драпат... Разни фондове като Агрион, чат-пат продават или заменят скапани имоти, а тези моите съседи само купуват и за продажба не искат да чуват, та сме се наредили добре с тях - моите парчета им развалят масивите. Ако не стане някаква голяма простотия тук, ще дойде времето да ми предлагат 2000 евро на декар, а аз да се дърпам.
Живот и здраве, ще ги направя 50 хектара, т.е. колкото твоите, преди земеделската земя да стигне цени, на които "няма баране".
Така че, правилно разсъждаваш, само забрави русофилството, щото от тези боклуци сме на този хал - нашият модел на прехода е смекчено копие на тяхния, щото там е хептен извън всякакви граници.
22:14 13.08.2017