Last news in Fakti

10 Септември, 2017 12:29 14 788 40

Китай забранява колите на дизел и бензин

  • китай-
  • бензин-
  • коли

В страната вече работят по краен срок за забраната

Китай обмисля да забрани бензиновите и дизеловите коли, съобщи Asian Review.

Властите в страната вече обявиха, че обмислят да забранят двигателите с вътрешно горене. Ако решението стане факт, това ще е най-големият пазар на коли, който го въвежда.

Великобритания и Франция вече обявиха, че планират да забранят дизеловите и бензинови коли до 2040 г. Висши ръководители в Китай вече обявиха, че работата по подобно решение в страната са в напреднала фаза.

„Някои страни вече направиха график, за това кога да спрат продажбата на традиционни горива. Министерството на индустрията също започна да работи по въпроса. Ние вече работим по подобен график с нашите отдели. Това ще доведе до ключови промени за нашата автомобилна индустрия“, заяви заместник – министъра на индустрията Син Губин.

Според експерти, официализирането на такова решение ще даде нов тласък в премахването на двигателя с вътрешно горене в световен мащаб.

През миналата година в Китай са се произвели 28 млн. автомобила. В момента страната води борба със замърсяването на въздуха.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нефтът си отиде

    12 25 Отговор
    Е не може Китай да одари така директно по мордор с такава забрана! Ех мъко москалска край нямаш!

    Коментиран от #2

  • 2 качи се на новата вълна

    22 8 Отговор

    До коментар #1 от "нефтът си отиде":

    Ти тях не ги мисли. Виж себе си, ще успееш ли да се включиш в тази надпревара или и този влак ще изпуснеш. После пак мурзилките и чалмите ще ти са виновни.
  • 3 НИК

    17 16 Отговор
    ТОВА НЯМА КАК ДА СЕ СЛУЧИ ПЕТРОЛНИТЕ МАГНАТИ НЯМА ДА ГО ПОЗВОЛЯТ.МНОГО ОТДАВНА Е МОЖЕЛО ДА СЕ СПРАТ ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ МНОГО ОТДАВНА СА МОГЛИ ДА БЪДАТ ЗАМЕНЕНИ С МНОГО ПО ИКОНОМИЧНИ И БЕЗВРЕДНИ ЗА ПРИРОДАТА АВТОМОБИЛИ НО НА МНОГО ХОРА НЯМА ДА И ИЗНАСЯ ДА МИНАВАТЕ 100 КМ. С 2 ЛЕВА ОТКОЛКОТО С 20 ЛВ.

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    12 16 Отговор
    Понеже някои си мислят , че 2040 е много далече и дотогава всичко ще си е както в момента , да им обясня , че са в голяяяма заблуда . Първо за Китай , Индия и няколко по-малки държави ще е по-скоро 2030 г , а това е почти 30% от световния пазар . Освен това Китай и Индия още 2025 планират над 40% дял на електромобилите в общия брой такива . Плюс това с всеки процент увеличение на продажбите цените на електромобилите ще падат , а тези на петролните ще се увеличават поради падащия обем на производство и новите навлизащи стандарти , освен това ще спре всякакво развитие на ДВГ , защото никой няма да инвестира в нещо , което до 10 г ще е в музея . Също така ДВГ в градовете ще бъде забранен мноооого преди 2040 г , а след 2030 г никой няма да си купи автомобил за който не знае колко време му остава да използва и да има осигурена поддръжка . Така ,че всъщност след най-много 15 години ДВГ всъщност ще имат дял колкото в момента електромобилите , а пазара за употребявани ще е още по-зле защото ще има още по-големи ограничения от новите и ще се премести основно в Африка и Арабските страни , така че не си мислите , че има още мнооого време
  • 5 гост

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "НИК":

    Явно и ти си спал мнооого време , защото не си разбрал ,че "петролните магнати" вече НЕ СА тия дето "казват" !!! От поне десет години има други които станаха много по-можещи и "казващи" от тях , а за тях остана само да се приспособят !!! И в момента точно "петролните магнати" са най-големите инвеститори във ВЕИ и се готвят за ерата след петрола .
  • 6 LexusGS350

    18 2 Отговор
    Тези забрани никъде няма да влязат преди 2037г - простно няма все още камиони - влекачи и товарни бусове на ток никъде!

    - В нито една статия от тези с гръмките заглавия че спират МПС на дизел и бензин няма никъде обяснено какво се случва с търговията? Тъй като всички камиони и товарни бусчета са на дизел! Какво става със снабдяването на стоки тоест с целия живот - след като няма камион на ток???

    Коментиран от #9

  • 7 666

    14 1 Отговор
    Ще спират продажбите но не и движението на колите с ДВГ!!!!

    Коментиран от #8, #10

  • 8 LexusGS350Varna

    15 3 Отговор

    До коментар #7 от "666":

    Спират продажбата на гориво дизел и бензин от 2040г.- във Франция - Германия - Белгия - Холандия! В Норвегия има свръх амбиция и още 2024 г. въвеждат тотална забрана само дизелови коли и спират продажба на дизелово гориво по бензиностанцийте още след 7 години.

    Много ми е интересно като спрат продажбата на дизелово гориво по бензиностанцийте - какво става с камионите?
  • 9 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #6 от "LexusGS350":

    Ама си много сигурен или просто ти се ще да е така , а ? Само за твое сведение фирмите които ВЕЧЕ предлагат ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ванове и то без китайските , щото те са неизброими :
    http://auto.offnews.bg/news/Novini_1/DHL-iadosa-VW-kato-napravi-sobstven-van-za-dostavki_17350.html?allr=true&order=ASC
    https://electrek.co/2017/08/16/ford-new-electric-truck-dhl/
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29377-i-renault-master-trygna-na-tok/
    www.ecars.bg/blogs/.../1565-vw-e-crafter-elektricheski-bus-na-tok-na-pazara-ot-2017
    https://www.ams.bg/content/nissan-e-nv200-workspace-parviyat-mobilen-ofis-na-tok-021574

    Коментиран от #19

  • 10 вертя

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "666":

    Явно по лесно е да спрат продажбата на горива
  • 11 123

    9 1 Отговор
    Да бе! Най голелемите автомобилни заводи на VW и BMW са там. При положение че и двата не са развили достатъчно хибридите то какво им октава? Да не говорим за хилядите доставчици и периферни фирми. Ще затворят ама друг път!

    Коментиран от #12

  • 12 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "123":

    От BMW също планират до 2020 г. всичките произвеждани автомобили да са или напълно електрически, или хибриди.
    http://www.economic.bg/bg/news/8/bmw-gotvi-25-elektricheski-modela-do-2025-g.html
    Германският автомобилен концерн Volkswagen ще утрои инвестициите си в електрически и други алтернативни задвижвания и още след две години ще предложи електромобил с пробег от 600 км "на цената на днешните дизели", обяви главният изпълнителен директор Матиас Мюлер по време на Виенския автосалон.
    http://www.investor.bg/e-drive-academy/487/a/volkswagen-obeshtava-elektromobil-na-cenata-na-dneshnite-dizeli-238588/

    Още от 2018 по ЗАКОН БМВ и ВАГ са ДЛЪЖНИ да продават минимум 8% електромобили от всички които продават в Китай . До 2025 трябва да са 40% от всички !!!
  • 13 гост

    4 6 Отговор
    Още малко "радост" за дизелджиите и то от немско издание :
    По-рано основателят и шеф на Tesla Илън Мъск каза, че захранващият блок на бюджетния електрически Tesla Model 3 ще се нуждае от ремонт веднъж на всеки един милион мили !!! (1,6 мил. км)
    https://www.ams.bg/content/taksi-tesla-model-s-izminava-400-hil-km-bez-povreda-024426

    Какво "облекчение" за свикналите на "обслужване" на всеки 10-20 к км. !!!
  • 14 гост

    8 7 Отговор
    А , да и това за "скапващите" се батерии:
    Проучване сочи, че батериите на Tesla могат потенциално да надживеят собственика си.
    Нищо не трае вечно, но на базата на нова информация, литиево-йонните батерии на Tesla биха могли потенциално да надживеят собственика си.
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2196-kolko-izdurja-bateriqta-na-tesla-mode-s-x
    Това важи за ВСИЧКИ батерии , на само за Тесла !

    Коментиран от #31

  • 15 onq s konq

    5 19 Отговор
    На разтревожените и загрижени екологично настроени българи ще кажа-карайте си дизеловите 6-цилиндрови БМВ-та с 204/като моето/ и 284 коня,които горят по 6,6 /100 нафта и без проблем ловят 240км/ч/като моето/, пък НЯКОЙ ДЕН като дойде "страшния съд" и в БГ-теглим парици от банката и купуваме пак "каквото трябва"!Да му мислят тия с велосипедите,дето никога не са имали книжка щото нямат пари за кола и ТАЙНО СИ МЕЧТАЯТ...като ги извозват към гробището, "някакси" катафалкаджията да им даде да покарат ЧЕРНО МПС ...за последно:)
  • 16 Дани

    3 4 Отговор
    Браво!
  • 17 1111

    9 2 Отговор
    Преди доста време,един умен мъж каза,че каменната ера не свършила поради липса на камъни...Визираше напредъка на технологиите и въздействието им в/у настояще и бъдеще
  • 18 tost

    9 2 Отговор
    Не се къхарете за петрола,всички пътища,гуми,пластмаси,смоли и др.го използват като основна суровина,защото е най ефтин. Да не говорим за самолетите и корабите,така че добива ще продължи,но в по малки количества.
  • 19 LexusGS350Varna

    7 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Във ел.ван-а ще товариш 20 палета стока???
    - Мисли малко с украшението на раменето си!!!
    Колите - вановете и джиповете са лесна работа. До 2022г. ще са 70 % хибриди - обаче камионите няма хибриди!!! И никъде не виждам дори проект за камион на ток....тъй че няма да стане в близките 40 години минимум забраната за дизел и бензин!

    И още нещо не пише нищо за газта за мпс. Не малко фирми фкл. и Мерцедес - Е200 ЦНГ Метан и Пасат 8-ца има на фабричен метан - природен газ....какво става с тях??? - Като се забрани дизел и бензин - освен електрическите МПС и пълни хибриди - ще се разрешава ли автомобили на фабрична газ 2040год.???

    Коментиран от #20

  • 20 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #19 от "LexusGS350Varna":

    https://nikolamotor.com/
    https://fakti.bg/technozone/195921-mercedes-benz-pokaza-kamion-na-tok
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1353-tirove-na-tok-s-nad-600-km-probeg
    http://www.bulgariasega.com/interesting_facts/bulgarians_transport_usa_canada/30081.html
    http://bnr.bg/vidin/post/100722680/edin-ot-parvite-elektricheski-kamioni-v-sveta-se-pravi-za-balgarin-v-sasht
    https://www.ams.bg/content/mercedes-uurban-e-ttuck-kamion-zadvizhvan-s-tok-020753
    https://ureport.bg/25223/2014/07/26/ikonomika/gigantski-kamion-na-tok-tragna-v-germaniya-video
    https://money.bg/auto/mercedes-puska-elektricheski-kamion-do-kraya-na-godinata-video.html

    Тези стигат ли ти , че ще ми трябват още два коментара за всичките ? И изискването е за МПС с НУЛЕВИ ЕМИСИИ , няма газ няма мас , няма мухи в главите !

    Коментиран от #27

  • 21 Бай Тошо

    10 4 Отговор
    Още не е открито горивото на бъдещето че да говорят за забрани, тока няма да е, колкото и да се внушава на хората че това ще е, може но ако автомобилите сами си го произвеждат, но да се разчита на батериите само, това е за наивниците

    Коментиран от #22

  • 22 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #21 от "Бай Тошо":

    Да бе , то на теб не ти се вярваше и че ще те изритат като мръсно куче , ама стана за един ден нали ? Е за ДВГ-тата ще е малко повече , ама в никакъв случай още 20 години ! И хората не "говорят" , а гласуват закони и то в страни , където ги спазват и са по-важни от всичко !

    Коментиран от #26

  • 23 ТТрифонов

    11 2 Отговор
    Четейки коментарите,ме обзема чувство на национална гордост.Не очаквах да сме толкова умна и най-вече компетентна нация!
  • 24 G30

    5 6 Отговор
    не си ли е да вади звук,да ръмжи или трака .електрически боклуци,не мерси
  • 25 Бесен Язовец

    3 3 Отговор
    Удър по петролните компании
  • 26 Бай Тошо

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Блажени са верующите

    Коментиран от #28

  • 27 Зорлем

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Да ти кажа, аз лично през годините на концепции от всякакъв вид съм се нагледал, така че всичките тези "новини", които си изброил не са нищо повече от рисунки по тетрадки и скицници.

    Като го пуснат "на магазина", д можеш да си го поръчаш, тогава можем да говорим колко е хубав и колко не е. Пък ако вземе, че го има в продажба и да речем в продължение на 18-24 месеца, тогава наистина ще можем да говорим за нещо реално и практично. Защото и прословутата Тесла 3 още я чакаме в живия живот...
  • 28 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #26 от "Бай Тошо":

    Именно , ама се отнася за теб , щото не остана голяма компания която да не е обявила , че минава на електромобили и то много скоро , а тук такива като тебе обясняват , че още 100 години щели да карат "нещо със звук" , щото други "аргументи" не останаха !
  • 29 Dolarеs

    4 2 Отговор
    Ми ся долара за чой чеп ще го вържат?

    Коментиран от #32

  • 30 некой си

    0 3 Отговор
    Едно е да обещаеш,друго е да го изпълняваш.А най вече за жълтите измамници от поднебесната империя че виждате ли ние спираме дизел и бензин.Ами те до преди 20 г се возеха на колела.Пак ще се возят.нищо ново под слънцето.най големите лъжци са големите компаний,справка измамниците от волфсбург
  • 31 босе

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Приятелю,досега съм надживял 10-12 акумулатора(батерии) на колите си,бих искал да си закупя чрез теб акумулатор с твоите показатели и норми.Парите са без значение!

    Коментиран от #34

  • 32 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Dolarеs":

    https://www.vbox7.com/play:02b79e6503
    Гледай до края и може да разбереш , че петрола е последното нещо от което зависи долара , а и защо всички се избиват да го купуват въпреки уж "огромните" дългове на Америка
  • 33 ЦЖЪ

    2 3 Отговор
    Ний э братчеда карами удавна на обеднен уран. Кат туря идин снаряд, лепи двеста на магистралата. Е, малку ма сърби третата ръка, ама кво толкус. Пък ку са питати кво ли ща а туй ими ЦЖЪ, то да ви кажа ли, туй е кодът на кирилица , който трябва да попълня. Туйто.
  • 34 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "босе":

    Ами щом не правиш разлика между оловно-киселинен акумулатор и съвременна литиево-йонна батерия , няма смисъл да обяснявам . А относно закупуването , нямаш никакъв проблем . Отваряш "мобилето" , избираш си която искаш от Теслите там и още утре можеш да я огледаш и закупиш , още повече щом "парите нямат значение" , повечето са в гаранция , освен свалените от отчет след катастрофа , внимавай с джамбазите !
  • 35 ААА

    3 0 Отговор
    Някои са в голяма грешка. Никой не може да спре лавино-покачващото се потребление на петрола,само се опитват да го възпират, защото тази ценна суровина не е безкрайна. От петрол се създава почти всичко ,което не е метал и дървесина. Естествено ДВГ ползват най- големи количества петрол, но те ползват само някои от неговите многобройни фракции, и всичко останало се оползотворява. И петрола за в бъдеще ,ще стане дори още по-ценен в бита, дома, индустрията , автомобилостроенето , по необходим като суровина ,отколкото като гориво. При наличие и на други екологични варианти ,е грешно да се разхищава петрола.Големи икономики се създадоха и тепърва предстои да се разрастнат , и точат петрол ,като за последно.
  • 36 ежко

    0 0 Отговор
    Китай ще забрани леките коли, но ще си остави тецовете да работят и да дават едергия за производството на леки автомобили задвижвани с ток....И в същото време не се присъединява към споразумението в Киото за парниковите газове?!?Значи не е идва дума за екология,а за чисто икономически стратегии -купи, забрани, купи ново....
  • 37 Дедо Ви В

    3 0 Отговор
    А па Вие га ша разберете, че тва с горивата и електричките се прави само и предимно за справяне с мюслимите! Спират им канелката съорветно рязко намаля идеята за "Аллах акбар"! Щот нали да? При тях основно ги копат залежите. А гладен талибан по-малко ша мисли за глупости! Относно петролните магнати - ни ги мислете! Много бързо ша научат електриката!
  • 38 Stefan

    0 0 Отговор
    Ще карат коли тип "Флинстоун" или рикши......
    Като се усвои технологията - управляем термоядрен синтез, тогава ще има ефективно решение.....
  • 39

    1 0 Отговор
    Голяма работа, ще карат с двигатели с външно горене. Парни, газови, реактивни...
  • 40 гост

    1 0 Отговор
    В Китай и Индия вече има национална политика за електростанции и подпомагане за преминаване към електричество. Докато европейците мрънкат, че електрическата система няма да издържи и колко станции трябват, колко държали батериите и др. подобни, то в Китай са продадени 800 хиляди елетрически коли и 1,2млн. хибрида. В Индия поставят вече зарядни на държавни разноски. И в двете огромни страни въздуха е много замърсен в градските региони. Да, ел. колата няма добър баланс заради производството на тока, но това е начин да се изчистят градовете и замърсяването да се ограничи до производственните региони. У нас се води политика по тровене на гражданите като се субсидира употребата на стари, изкормени и пушещи дизелови коли. Никоя развита страна не прави това, само в България се случва. Има огромна разлика между изкормен и пречистен дизелов двг. Та моля, замислете се при покупката на следващ автомобил и не правете като мнозинството да се тупате в гърдите, че сте си изрязали кат и дпф и сте затапили егр, това е просташко, а не геройско. Убивате близките си.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания