10 Януари, 2018 12:00 1 381 4

Франция с радикални мерки срещу катастрофите

  • франция-
  • катастрофи-
  • път-
  • скорост-
  • мерки-
  • радикални

Целта е да се намалят инцидентите по пътищата

Непопулярна, но необходима мярка – така вчера вечерта френското правителство аргументира решението си за намаляване на разрешената скорост по второстепенните двупосочни пътища в страната от 90 км/ч на 80 км/ч.

Целта на мярката е да се намалят инцидентите по пътищата. Според премиера Едуар Филип мярката може да спаси поне един човешки живот на ден. Допитване на агенция „Харис” от показва, че 6 на 10 французи са против нея. От 28-те страни членки на ЕС само в Швеция има по-строго ограничение на скоростта - 70 километра в час. Финландия разрешава скорост от 80 километра в час извън градовете и магистралите. На другите места в съюза остава разрешението за 90 километра в час, дори за 100 километра в час.

Ограничението за скоростта по второстепенните пътища във Франция влиза в сила от 1 юли. То касае второстепенните двупосочни пътища, по средата на които няма мантинела или земен насип. От тази мярка ще са засегнати 400 000 километра пътища в страната.

На 1 юли 2020 г. ще бъде направена оценка на мярката, предаде Би Ти Ви. Крайната десница от Национален фронт я разкритикува и обяви петиция срещу нея. Партията каза, че ограничаването на скоростта ще засегне средната класа.

Друга мярка, обявена от премиера Едуар Филип, ще бъде временно отнемане на разрешителното за управление на превозно средство, ако шофьорите извършат пътно нарушение, докато са говорели или пишели съобщения по мобилните си телефони. През 2016 година във всеки десети инцидент по пътищата е "бил замесен" мобилен телефон, уточни премиерът Филип.

В Европа забраната за използване мобилни устройства без хендс фрий по време на шофиране е широко разпространена, но наказанията общо взето са ограничени до глоби, вариращи от под 50 евро в Ирландия до няколкостотин евро в Холандия, допълва „Ройтерс” по същата тема.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 киро

    2 0 Отговор
    защо сте сложили руска снимка където се вижда лада самара
  • 2 Шаран БГ

    3 2 Отговор
    В България е наложително намаляването на максимално допустимата скорост на движение на МПС на 80 км/ч по второ и трето-степенните междуселищни пътища!!!
    По първокласните тя трябва да бъде 90 км/ч !!
    На автомагистралите - 120 км/ч !!
    За населените места нека да остане 50 км/ч .
    Състоянието на пътищата ни след 1989 година бе силно влошено. Вероятно това се дължеше на нарушена организация по поддръжката им. В последните 5-8 години се забелязва стремеж на държавата да си поправи грешките.
    НО В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ БИВА ДА ИМА СКОРОСТИ ПО-ВИСОКИ ОТ ГОРЕПОСОЧЕНИТЕ !!
    И никакви "допустими" 10% отгоре ! Последното недомислие дава право на пишман-шофьори да" хвърчат "на второ и трето-класни междуселищни пътища със 100 км/ч и да се трепят като мухи .
    Когато имаме пътна мрежа по-добра от Швейцария, Финландия, Холандия и Дания - нека имаме и по-високи скорости от тях !!

    Коментиран от #3

  • 3 шофьор

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Шаран БГ":

    90 километра си е нормална скорост извън града. Дори да я направят 80 няма кой да контролира това на 3 клас път. Трябва добро обучение включително психологическо на шофьорите защото куцо и сакато взема книжка и има кола. Да се търси отговорност от пешеходци създаващи опасност за движението както се търси на шофьорите.Въпрос на време е да навлязат автомобили които коригират грешки на шофьора и не му позволяват да нарушава правилата. Само тогава ще намалеят и почти ще изчезнат жертвите.

    Коментиран от #4

  • 4 киро

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "шофьор":

    до коментар 3 мечтай си за такива автомобили в България. Никога няма да си купя кола която та ми казва какво да правя, аз съм господар над автомобила си а не обратното. Като се види само автопарка в БГ половината коли са от 90те години на миналия век така че само може да чакаш за автономни коли на ток. Другото което е уж ще спират колите дето замърсяват просто някой си пак ще си напълни джоба с пари за доставка на тези уреди дето никога няма реално да заработят и за да минеш ГТП ще те изнудват за пари.
Новини по държави: