3 Декември, 2020 09:06 15 748 34

"Автомагистрали" строи "Хемус" с 40 работника на щат

  • ам хемус-
  • хемус-
  • автомагистрала хемус-
  • автомагистрали-
  • мррб

Oстаналите около 3700 работници са на фирмите, наети с рамкови споразумения за строителството на първите три участъка, по които се работи

"Автомагистрали" строи "Хемус" с 40 работника на щат - 1
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

Държавната компания "Автомагистрали" строи магистрала "Хемус" с 40 работника, назначени на трудов договор. Останалите са на наетите фирми чрез рамкови споразумения за изграждане на магистралата, става ясно от отговора на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова до депутата от БСП Георги Свиленски, пише Mediapool.

През последните две години държавата даде на "Автомагистрали" чрез т.нар. вътрешно възлагане (in-house поръчки) договори за над 4.5 млрд. лв. Най-големият от тях е доизграждането на магистрала "Хемус" между София и Варна за над 2.7 млрд. лв. за 225 км.

При една от инспекциите си през лятото премиерът Бойко Борисов обяви, че в строежа участват около 4000 души. От отговора на Аврамова става ясно, че в "Автомагистрали" на трудов договор са назначени 381 служители, а дружеството притежава 355 машини и оборудване за изпълнение на инфраструктурните обекти. Данните са към края на ноември 2020 г.

Това означава, че останалите около 3700 работници са на фирмите, наети с рамкови споразумения за строителството на първите три участъка, по които се работи, - от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен/Ловеч. Големите строители са хасковската "АБ", варненските "Хидрострой" и "Инжстройинженеринг", софийската "Автомагистрали Хемус" и "Пътинженерингстрой-Т" от Търговище. Отделно има сключени още около 15-тина договора с доставчици на материали и строителна механизация, стана ясно от отговора на компанията до Mediapool.

По всички обекти, които изпълнява, "Автомагистрали" работи с 460 фирми - 405 договора с партньори - контрагенти и 60 договора с клиенти за доставка на материали и наем на механизация, отговори неотдавна Аврамова на друг въпрос на Свиленски.

Супербулдозер и дронове

Част от щедро изсипаните от държавата средства в "Автомагистрали" са отишли за купуване на техника, става ясно от новия отговор на Аврамова.

Образно казано, почти всеки назначен служител в държавната компания разполага с автомобил, самосвал или булдозер.

Още миналата година от "Автомагистрали" се похвалиха, че са купили "супербулдозер, който може да прегази танк и яде скалата като пясък".

Компанията разполага още със 114 тежкотоварни автомобила до 30 т, два верижни багера, един колесен, осем комбинирани и два мини багера, четири валяка - два 16-тонни, един 19-тонен и един 22-тонен, и 17 камиона с бордови кран.

Към тежката техника спадат четири челни товарача, влекач тежковоз с ремарке за товари до 45 т и влекач с ремарке за товари до 30 т.

Дружеството има и една специализирана машина за изграждането на мостове "Крамер", както и три безпилотни летателни средства тип "дрон". Най-вероятно те са необходими освен за снимки на терена, но и за отчитане на напредъка по строителството на обектите.

"Автомагистрали" разполага и с голям парк от леки автомобили – 53, най-вероятно, за да може да осигури бързо придвижване на ръководителите си. Разполага и с 27 лекотоварни бусове (бордови 5+1 места).

Инженерите почти колкото счетоводителите

Инженерите в компанията са почти толкова, колкото са и счетоводителите, а работниците по строителство и поддръжка на пътищата - 41, става ясно още от отговора на Аврамова за работещите в "Автомагистрали" на трудов договор.

На щат са назначени още 9 пътни инженери, 3-ма – по инвеститорски контрол, 9 строителни и 6 електроинженера.

В същото време експерт счетоводителите са 20. Има и шестима "отчетника счетоводство".

На щат работят още 11 геодезисти и 1 геолог в държавната компания.

Внушителен е броят на техническите ръководители - 37.

Най-голям е броят на шофьорите на специални тежкотоварни автомобили (най-вероятно става въпрос за самосвали)- 162.

Други 20 са назначени като машинисти на пътностроителни машини – булдозери, багери, валяк, челен товарач.

Операторите на електрически подстанции са 34, а четирима са електромонтьорите. Има още 9 автомонтьори и четирима техници – механици.

"Автомагистрали" разполага и с един юрисконсулт и един системен администратор.

Заплащането – не може да се прави обобщение

Извън тези служители, дружеството има сключени договори за изпълнение на специфични дейности като взривни, сондажни и други дейности, за които се изискват специалисти с нужната квалификация и опит. Колко са тези договори и на каква стойност Аврамова не е посочила в отговора си.

Тя за пореден път уверява, че всички договори на "Автомагистрали" са сключени при спазване разпоредбите на Закона за обществените поръчки, при условията на чл. 14, ал. 1, т. 6 от ЗОП или чрез провеждане на предвидените в закона процедури.

В случаите, когато е налице подизпълнител по договор, това е посочено в подадената от дружеството оферта. В останалите случаи "Автомагистрали" изпълнява възложените дейности със собствен ресурс, добавя регионалният министър.

Дружеството е сключило договори за доставка на материали и наем на строителна техника, в зависимост от местоположението на изпълняваните обекти, с цел осигуряване целесъобразност на разходите при реализацията им.

Задълженията на контрагентите по договорите са свързани с предоставяне на строителна техника и механизация, както и доставка на нужните количества материали.

Тъй като договорните отношения са за кратки периоди от време и за различни дейности не може да се прави обобщение какво им е платено. Заплащането на наетата механизация се извършва на база пълен брой машиносмени, уточнява Аврамова.

Източник: Mediapool


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    106 14 Отговор
    ЕЙ ТАКАВА КРАЖБА КРАДЕ ТИКВУН ЧЕ ЩЕ ИМА ЗА ПОКОЛЕНИЯТА МУ !!!Всеки знае че за да им дадат работа ТРЯБВА ДА СИ ПЛАТЯТ !!!!

    Коментиран от #5, #20, #21

  • 2 истина е

    99 9 Отговор
    Герберистката мафия граби милиарди безнаказано , а робите плащат ли ,плащат данъци !

    Коментиран от #29

  • 3 Българка

    113 7 Отговор
    Автомагистрали е разпределителната станция за крадене от мафията. АПИ е възложила без обществени поръчки директно проекти за милиарди български пари. Държавното предприятие възлага на "правилните"подизпълнители и паричния поток тече...... към шкафчетата. А после заради икономисани/ невложени, а откраднати материали започва ремонт на ремонта... и продължава теча/краденето на нашите пари.
    Прокуратура, ДАНС, НАП да направят пълна ревизия и проверка на дейността на предприятието, виновните да върнат парите на собственика- народа и да ходят на топло

    Коментиран от #12, #22

  • 4 Алфа Чакал

    10 29 Отговор
    Нищо не разбрах.
  • 5 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    7 68 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    А вие откъде знаете господине и защо плюете господин Бойко БОРИСОВ

    Коментиран от #15

  • 6 Много техника за много пари

    34 6 Отговор
    За една магистрала. Къде е заровено кучето.
  • 7 rolangaros

    50 5 Отговор
    Класика в корупционните схеми ! Миличките !!!!
  • 8 1234

    55 6 Отговор
    In hous е всъщност е ин чекмедже! Обир е слаба дума 2.7 млрд без нито една обществена поръчка. Това е лицето на ЕС правилата са глупаците като нас. За това братя тотална емиграция е единственото решение. Не си губете времето тук нито това на децата ви.
  • 9 Фен

    24 48 Отговор
    А що не напишете Станишев как строеше? Или Царя? Или Ореха? Нинова? ААА, да! Те не строяха! Те САМО крадяха! И сега искат още, от същото!

    Коментиран от #11

  • 10 Бацо

    27 7 Отговор
    Ми нали лично ходя да строя сжипката всеки ден
  • 11 1234

    47 10 Отговор

    До коментар #9 от "Фен":

    БМБ дойде с обещанията че няма да е като изброените от теб, нали така? Всички преди него били маскари! Надмина всички вкупом и по отделно, издигна корупцията и кражбите до невиждани по нашите ширини мащаби. Всеки има очи и мозък да си прецени . Оплкавания на арменския поп.
  • 12 Европеец

    26 7 Отговор

    До коментар #3 от "Българка":

    И започва смърта на невинни хора по магистралата. Затова разстрел а след разстрела червеи!
  • 13 wgw

    12 5 Отговор
    Знаюи 40 ще вземат кинти, а другите колкото да не умрат от глад.

    Коментиран от #18

  • 14 Случаен

    11 8 Отговор
    Всички сте компетентни по всички въпрос. Сега вече разбирате и от строеж на автомагистрала, която незнайно защо досега не беше довършена от умните и безкористните.
  • 15 гост

    21 5 Отговор

    До коментар #5 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Няма обществени поръчки !!!Няма търгове!!!Няма АМА НИКАКВА информация за изразходените материали!!!!И кой спи с милиарди и кюлчета злато в нощното си шкафче???????Кой провали поекти с приходи МИЛИОНИ ЕВРА ??????? Не господин а МУТРА е ТОЯ твой Борисов !!!!!!!!
  • 16 Йо хо хо

    5 6 Отговор
    А трябваше да са повечето от някое гето без основно образование и с подръчни средства да се строй-лопати,мотики и т.н. и магарешки и кониски впряг.Между другото имате ли идея,че освен липса на лекари качествена работна ръка липсва във всеки един сектор.С завършено образование и диплома има,но без грам идея по специалността.То като журналисти и репортери бол,но пишат под диктовка.
  • 17 дядоЯго

    1 6 Отговор
    Защо ли говорите с болка за всичко което което се прави ? Къде я усещате ?
  • 18 И другите

    6 3 Отговор

    До коментар #13 от "wgw":

    дават по около 3000 лева на шофьори и на багеристи.
  • 19 затвор заББ

    15 1 Отговор
    Легендарната Голда Мейер, пети министър - председател на Израел.
    „Ако искате да построите държава, в която нейните синове и дъщери ще се завърнат без страх за бъдещето, тогава направете само три неща:
    1. Приравнете корупцията към предателството, а корумпираните служители към предателите до СЕДМО поколение!!!
    2. Направете най-добре платени и уважавани: военни, учители и лекари!
    3. И най-важното: работа, работа и работа, защото никой освен вас няма да ви защити и да ви храни! А страната ви е нужна само на вас и на никой друг!
    Когато това стане начин на живота ви, значи сте успели!"
  • 20 Обир на ход

    11 2 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Работниците за пъраван на Крадците , Фирмите за комисионните?
    Държава за смях и резил , Премиер с Х-й, да го сочиш!
  • 21 ФИНЦИ

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    БОГ ДА МУ ДАДЕ ЗАСЛУЖЕНОТО - АМИН
  • 22 ФИНЦИ

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "Българка":

    МИ АПИ КВО Е ДЪРЖАВА В ДЪРЖАВАТА ТЯ САМО СЪБИРА ГЛОБИ И ТАКСИ ДРУГО КВО ПРАИ ЧЕ НЕ СЕ СЕЩАМ - ГАРА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА ЗА ТР...НЕ СА ГЕРБАДЖИИ И НЕ САМО ТЕ И ВОЛЯ И ПАТРИОТИ
  • 23 Верно

    8 2 Отговор
    Схемите на гербавите и Баце.
  • 24 пурковия

    3 2 Отговор
    оффф леко бе момчета да не се изпотите от работа - по полека деее
  • 25 бай Иван

    9 3 Отговор
    И тази сутрин задръстванията в София бяха такива, че някои си продадоха колите и си купиха други, по-близко до светофара.
  • 26 Грую

    3 3 Отговор
    Аз пък въобще се учудвам, че има счетоводители. На рекетьорите не им трябват счетоводители. Тяхното счетоводство е един лист, разделен по средата с една вертикална линия и от едната страна пише "Ми даде" , а от другата "Му взех" и това е. За какво са им счетоводители?
  • 27 бокошкафа

    2 2 Отговор
    че аз и без 40 разбойника ще я построя
  • 28 Браво господине

    8 2 Отговор
    53 леки автомобила на това държавно дружество са нищо .. колко има в АПИ как се подържат и колко гориво отива !?
    Иначе второстепенната тема как се източват милионите с вътрешно възлагане, е ясно .. само вижте на кого са вечния Хидрострой и "Автомагистрали Хемус"..
  • 29 Генчо

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "истина е":

    Кой му даде ляба в ръцете / най=големия мискинин БКП
  • 30 Дедо

    4 1 Отговор
    Аз да питам само.. Колко излиза на километър тази магистрала?
  • 31 Шаран БГ

    5 1 Отговор
    Най-големите далавери винаги са ставали в строителството и чрез
    военните доставки.
    Дано сме живи да преминем един ден по тая АМ "Хемус" от Варна до престолния град София !
  • 32 КРАДЕЦ

    2 1 Отговор
    КРАДЕ СЕ ЯКО - КРАЙНАТА ДЕСТИНАЦИЯ НА МАГИСТРАЛИТЕ ВИНАГИ Е В ДЖОБА НА ГЛАВНИЯ КРАДЕЦ И ЧЕКМЕЖЕТО МУ !
  • 33 МАНГЪРОВ

    0 1 Отговор
    НАКРАЯ ВЪВ ВЕСТНИКА ЩЕ ПИШЕ ЧЕ ВСИЧКО Е ПОСТРОЕНО ОТ ЕДИН ............................. КРАДЕЦ , ЗНАЕМЕ КОЙ !
  • 34 ЦИРК

    4 1 Отговор
    Здравейте, аз съм местен зрител. През ден пътувам от Плевен до Ловеч и обратно. Винаги на строящата се магистрала виждам огромен парк от около 20тина автомашини/багери и камиони/стоящи и не работещи. Както и няколко работника тук-там стоящи, пушещи, умуващи....... Но не и работещи. Чудех се дали през деня почиват, а през нощта работят. Но.......... Когато погледнах репортажа на инспектиращия от въздуха премиер се изумих от динамиката на случващото се долу... Коли.... напред... Назад... Нагоре... Надолу... Работници.. И тук и там... правиха нещо си... Като задно салто ли.... И всичко прекрасно..? Какъв прекрасен репортаж.......... Защо ми се струва, че някои си китайци биха построили това чудо за 2 месеца например. И да приключи този цирк.