14 Април, 2018 13:45 1 641 0

Ferrari сгъна Mercedes в квалификацията в Гра При на Китай

  • ferrari-
  • mercedes-
  • квалификация-
  • гра при

Напук на всички предварителни прогнози, че Mercedes ще има предимство в квалификацията в Гра При на Китай, големият конкурент Ferrari спечели по категоричен начин съботната битка за позиции, пише gong.bg. Себастиан Фетел и Кими Райконен водеха до последно битка за пол-позишъна, който в крайна сметка отиде в сметката на германеца, победил партньора си с 87 хилядни oт секундата. В същото време болидите на Валтери Ботас и Люис Хамилтън останаха на над половин секунда зад тези на „черните кончета”.

Фетел постигна резултат от 1:31,095 минути в последния си опит за бърза обиколка, а далият трето време Ботас изостана с 0,530 секунди. Разликата с Хамилтън пък бе почти 6 десети в полза на германеца. Нататък позициите останаха за Макс Ферстапен и Даниел Рикиардо, чийто инженери в Ред Бул постигнаха истинско геройство след аварията с двигателя в последната свобоодна тренировка. Топ 10 допълниха Нико Хюлгкенберг (Рено), Серхио Перес (Форс Индия), Карлос Сайн-младши (Рено) и Ромен Грожан (Хаас).

Ниските температури в Шанхай съпътстваха квалификацията през цялото време, като в самото ѝ начало върху трасето паднаха и няколко капки дъжд. Това изправи отборите на нокти, но все пак до сериозни валежи не се стигна. Първият тур от битката за позиции бе по-интересен с битката на дъното и очакването дали Рикиардо все пак ще стартира.

Австралиецът бе пуснат на трасето 3 минути преди края на сесията, което му остави време само за една бърза обиколка. Тя не беше перфектна, ала все пак се оказа достатъчно добра, за да му гарантира продължаване нататък. При елиминираните нямаше изненади, като закономерно събитията приключиха тук за отборите на Заубер и Улиямс, а другият отпаднал бе Пиер Гасли от Торо Росо. Така неговият съотборник Брендън Хартли за първи път го победи в квалификация от началото на сезона.

В Q2 дуелът на върха между Mercedes и Ferrari се обостри. Германският тим заложи на меките гуми, докато Ferrari движеха със супермеки. Тук Хамилтън и Ботас дадоха по-добрите времена, което създаде предпоставки за изключително интересна финална част предвид солидното представяне на Ferrari по-рано.

Голямото разочарование остана за Фернандо Алонсо (Макларън), който в сетния миг се оказа изхвърлен от топ 10 заради силна обиколка на Серхио Перес. Съотборникът на испанеца Стофел Вандоорн също нямаше шанс, а подобна съдба сполетя още Кевин Магнусен (Хаас), Хартли и Естебан Окон (Форс Индия).

За финалния етап Mercedes също превключи на гуми ултрасофт, а първите бързи обиколки дойдоха от Райконен, Грожан и Фетел. През целия ден Ботас даваше по-добри резултати от Хамилтън, като тенденцията се запази и тук, но много ясно пролича, че Mercedes просто няма да има шанс днес. Така всичко се сведе до последните бързи обиколки за Райконен и Ferrari. Финландецът имаше леко предимство и макар да подобри резултата си с 18 хилядни в своя последен опит, грешка в третия сектор му струва скъпо. Фетел буквално летеше по пистата за финалната си бърза обиколка и не допусна неточности, което логично доведе до спечелването на лидерската позиция.

Стартът за Голямата награда на Китай е утре, 15-и април от 9,10 часа българско време.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА