Прототип с директно впръскване на вода в двигателя предвещава скорошно внедряване на технологията в серийните модели на BMW. Системата повишава мощността на мотора, намалява разхода на гориво и редуцира вредните емисии.
Експерименталната "единичка" има 1.5-литров трицилиндров турбоагрегат, развиващ 218 к.с. Водата се впръсква във всмукателния колектор, снижавайки температурата на запалване с 25 градуса по Целзий. Така се намалява нуждата от големи количества гориво при високи натоварвания и икономичността се подобрява с 8%.
Впръскването на вода увеличава налягането в нагнетателя и съдържанието на кислород в сместа, с което мощността и въртящият момент на двигателя нарастват с 10 на сто. Степента на сгъстяване се повишава от 9.5:1 до 11.0:1, а допълнителният охлаждащ ефект намалява термичното натоварване върху клапаните, цилиндрите, катализатора и турбокомпресора.
От BMW отбелязват, че прототипът има и нова система за попълване на запаса от вода, която елиминира нуждата от ежедневно доливане. Течността се набавя от конденза, образуван при работата на климатика.
Това не е първият двигател на BMW, снабден със система за впръскване на вода. Баварците показаха такъв мотор през февруари с обновената кола на сигурността за сезона от сериите MotoGP. M-четворката обаче нямаше функция за автоматично попълване на петлитровия резервоар за вода.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тони
Коментиран от #6
11:05 03.07.2015
2 qwerty
Коментиран от #7
11:38 03.07.2015
3 Кобрата
15:17 03.07.2015
4 Любо
17:20 03.07.2015
5 Мариян
18:58 03.07.2015
6 миседниш накура
До коментар #1 от "Тони":
спокойно мога да ти кажа че това е най-глупавата нация в света но имат страшна дисциплина и за това ти изглеждат "умни" боядисай на немеца вратата от бяла в зелена и няма да може да си иде вкъщи...как ще ме убедиш като всеки ден ги гледам....а за това с водата-нашите бензиностанции са ги изпреварили с години ;)Коментиран от #14
19:21 03.07.2015
7 миседниш накура
До коментар #2 от "qwerty":
дестилирана вода с някакви надписи за вдигане на цената ;)19:24 03.07.2015
8 Гайко
19:31 03.07.2015
9 2dw
Коментиран от #13
19:34 03.07.2015
10 dhcp
20:11 03.07.2015
11 маршал
Коментиран от #12
21:20 03.07.2015
12 Дунката
До коментар #11 от "маршал":
Напълно те подкрепям и интересното е ,че Българина е мазохист! Харесва му на нашенеца да го клатят било със с 3 цилиндъра или със сложна, скъпа и безполезна технология която изисква скъпа подръжка.06:08 04.07.2015
13 едо Шишарко
До коментар #9 от "2dw":
Вярно е - идеята е доста брадата.В миналия век имаше примитивни полски или руски китове за монтаж на Ладите.Не получи голям успех.11:03 04.07.2015
14 Бай Кор
До коментар #6 от "миседниш накура":
Това не е да си прост, а по-скоро подреден. Оставил си вратата бяла, като върнеш тя трябва да е бяла. Логично. Логично е, като нещо е конструирано като миксер, то и да работи като миксер, но в България логичното не е логично, а пожелателно.Затова и българинът си въобразява, че е много оправен, а то ... Може да си смени сам крушката и спести 20 евро. Германецът вика електротехник. И тук идва изненадата - разликата в заплащането между "оправния" българин и "неоправния" германец е едно към три-четири. Една от причините за това е, че електротехникът ползва оригинални материали и не се занимава с ментета. Втората причина е, че дава гаранция за работата си. Българинът ще смени крушката, но ще "изкопа" около фасунгата допълнителни "приспособления", щото цялата му работа е през пръсти.
И друго, де - Германия е като цяло доста подредена благодарение на същите тези " неоправни" германци, които имаха революционна инженерна мисъл, притежават едни от най-престижните автомобилни марки и т.н. Нашата "оправна" България е ... Абе, нямам думи! Много са прости немците и това си е!
16:45 04.07.2015
15 легенда
18:51 04.07.2015
16 бмв пауър
18:19 05.07.2015
17 Neizvesten
09:53 06.07.2015
18 Бирник
06:57 08.07.2015