16 795 17

Автоматичното спиране става задължително

Автоматичното спиране става задължително

Двадесет от най-големите автопроизводители са се споразумели функцията за автоматично спиране при риск от катастрофа да стане задължителна част от оборудването на колите, обявиха от щатската Национална служба за безопасност на пътното движение (NHTSA) и Американския застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Договорът предвижда от 1 септември 2022 г. такива системи да бъдат включени в базовите комплектации на автомобилите на General Motors, Ford, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и Volkswagen, Jaguar Land Rover, Kia, Hyundai, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Subaru, Toyota, Volvo и Tesla Motors.

От NHTSA отбелязват, че тези компании произвеждат 99% от автомобилите на американския пазар. От IIHS пък изчисляват, че функцията за автоматично спиране ще позволи избягването на 28 000 катастрофи и ще спаси живота и здравето на 12 000 души само през първите 3 години от въвеждането на мярката.

Според изследване на IIHS системите за екстрено спиране без участието на водача биха могли да предотвратят 39% от пътнотранспортните произшествия, при които автомобил удря друг отзад. От 1 май 2018 г. в САЩ влиза в сила закон, който задължава производителите да оборудват с камера за движение на заден ход всички нови леки коли, камиони и автобуси с тегло над 4.5 тона.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 гост

    2 2 Отговор
    99% ? A BMW, Honda?
  • 2 клиент

    1 5 Отговор
    Хе, кой кара бмв и мерседес в америка, логично никой.

    Коментиран от #14

  • 3 666

    6 2 Отговор
    Хората стават все по малоумни/създават ги такива/ и съответно реакцията на управляващите е като към бавноразвиващи се.
  • 4 o&k

    1 6 Отговор
    БМВ-то не е създадено да спира,а да ускорява!

    Коментиран от #5

  • 5 AUDI

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "o&k":

    Ама кога ускорява по-добре ,на са сняг ли на дъжд ли...Аааааааааа ти говориш за странично ускорение...ееееее там няма кой да го бие ,така е...прав си...
  • 6 гост

    5 1 Отговор
    ... и колите стават все по-тежки, все повече електроники, все по-скъпи добавки. Това което е животоспасяващо е еърбег,абс, есп, тракшън контрол - всичко друго е отнемане на способностите на водача. Като добавят и автономното каране, към автоматичното спиране и паркиране, няма да има нужда човека да има книжка, няма да има нужда от волан и ще трябва да пренапишат законите как да се казва човека седящ на седалката, очевидно няма да е водач, по-скоро оператор. И това го има масово още днес, след 10г повечето производители ще имат такива технологии в списъка си. Ама като дойде у нас тази кола и не разчете знака, принтиран на тенекия за капачки без отразители, няма осови линии и маркировка, какво ще прави радара, как ще реагира?

    Коментиран от #10


  • 7 Джон Смит

    2 0 Отговор
    Гонките по филмите с блъскане, няма да ги има ще се рзплача!
  • 8 Шаран БГ

    1 2 Отговор
    А дали ще подхвръкват ?
  • 9 гост

    3 0 Отговор
    Първо пише двадесет , а са изброени само 14 , даже 13 защото Kia и Hyundai са един концерн , а и Subaru в голямата си част е собственост на Toyota , така че явно са пропуснати доста производители и то големи . Но по важното е ,че вече всички са наясно , че " джигитите "могат да бъдат озаптени ,само като им се отнеме възможността да вършат простотии , и няма нужда от хиляди еърбеци , колани и т.н. , а просто трябва да се премахне задкормилното" устройство" виновно за 99% от катастрофите
  • 10 BG-Jivko87

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Неговата реакция ще е да напусне автомобила .

    Коментиран от #17

  • 11 смях

    0 0 Отговор
    И ко прайм,един кашон хвърляме пред колата и тя набива спирачки като за умряло? Смях до дупка ще падне.......циганите ще си намерят нова кушия в БГ.
  • 12 ооооооооох

    3 0 Отговор
    Какво ще стане, ако пред колата прелети ниско и бързо голяма птица? Май не е добре да се прекалява с глезотийте, че колата трябва да мисли вместо водача, щото това се прави уж с мисъл да се опази някой, а всъщност си е начин постоянно да се измисля работа за производителите, за специализирана сервизна апаратура, т.е. разходи на нас.
  • 13 Гостенин

    0 0 Отговор
    Toyota притежават над 16% от FHI.
  • 14 бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "клиент":

    А кой в България кара Буик, Понтиак , Крайслер или нещо от сорта? Също почти никой.Ми логично е Уотсън цял океан ни дели!
  • 15 WOW

    0 0 Отговор
    Да ти кажа в Америка има доста БМВ-та, Мерцедеси и Волво-та ;)
  • 16 Никито Иванов

    0 0 Отговор
    разгеле, събудиха се :)
  • 17 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "BG-Jivko87":

    Това си е негов проблем , а ако е от долуописаните още по-добре

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.