Last news in Fakti

8 Април, 2016 09:50 23 003 31

Еърбеговете Takata взеха нова жертва

  • takata-
  • еърбег-
  • въздушна възглавница-
  • инцидент-
  • трагедия-
  • катастрофа

17-годишно момиче загина зад волана на Honda Civic в Тексас заради нараняване от метален фрагмент от въздушна възглавница на японския производител Takata. Причина за смъртта е кръвозагуба от външна сънна артерия, прерязана от детайл от механизма за надуване на еърбега, съобщава Reuters.

На 31 март ученичката налетяла със своя Civic в спряла на червен светофар Honda CR-V. Според полицията скоростта при удара е била ниска, а момичето е било пристегнато с предпазен колан и ако дефектната въздушна възглавница не била сработила, катастрофата щяла да се размине с уплах и попълване на застрахователни бумаги.

Загиналата девойка е десетата поред жертва на еърбеговете Takata. Заради тях девет души са намерили смъртта си в автомобили Honda, а един - във Ford. От японския производител заявяват, че фаталният Civic е подлежал на отзоваване за безплатна подмяна на опасния възел, за което собственикът е уведомяван неколкократно, но така и не се е явил в някой от сервизите на марката.

От Honda обещават да проучат внимателно всички обстоятелства около последната трагедия и да удвоят броя на служителите си, които контактуват със собственици на автомобили с опасните въздушни възглавници Takata. Проблемът е, че много от тези коли вече са сменили по няколко притежатели и уведомяването им понякога се оказва невъзможно дори с помощта на полицията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Засука Муръкава

    6 0 Отговор
    Връх на японската технология...
    Вместо да спасява живот - убива!
    Срам за Таката, срам за Хонда, срам за страната на изгряващото слънце!
  • 2 Едикой си

    6 0 Отговор
    Кога хората ще престанат да купуват тия японски фа*кии наречени "коли".
    Парадоксалното е че Тойота например преди около година някъде осъди Волво да не нарича колите си "най-безопасните" ....
    Смешни жълтури....доста хляб(ориз) ще има да изядете докато се научите да правите коли....

    Коментиран от #6

  • 3 ауди фен

    5 0 Отговор
    японските автомобили са най-добрите. КЕНЕФИ

    Коментиран от #23, #26

  • 4 АнтиЖълтур

    4 0 Отговор
    Шефът на Таката трябваше отдавна да си е направил харакири. Срам, срам, срам... Японците отдавна не са това, което бяха...
  • 5 Жълтура

    1 7 Отговор
    Шшш ало феновете на немските коли първо пише , че е грешка на Таката не на Хонда , Тойота или на някоя марка автомобили конкретно второ те са отзовали всички модели с въпросния дефект (както направиха фолцваген преди няколко месеца с електромобила си) от там ти решаваш дали ще ги послушаш и ще идеш да си оправят грешката

    Коментиран от #24

  • 6 Фак

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Едикой си":

    Когато ти спреш да мислиш,че твоят 20годишен немски автомобил е върха.Това,че даден елемент е дефектен произведен от някой си производител не прави дадена марка кенеф.И твоите немски богове са отзовавали милиони автомобили за дефекти,но немското не е кенеф нали.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Нафарфорий

    4 0 Отговор
    Каква е разликата между немските, американските и японските производители? Че първите два си махат дефектите, а третият - поправя дефектите с друг дефект!
  • 9 Нафарфорий

    8 1 Отговор
    То да бяха само еърбеците с мед да го нахраниш! Ма то зяждащият педал на Приюс, забиващия бордови компютър на СР-В и т.н.. Тъй че феновете на японското да не се правят на ощипани моми. Истината си е една - кола от капачки от буркани и бира не става !
  • 10 Експерт

    2 3 Отговор
    Най-добрите автомобили са Немските, с по-малко електроника по-добре!

    Коментиран от #14

  • 11 гост

    0 0 Отговор
    Не ръсете глупости , Хонда,Тойота и която и да било друга марка нямат вина за тъпата и не качествена изработка на тия проклети еърбегове ! Това че Таката не са си свършили работата както трябва е друг въпрос . Лошото е че от тяхната глупост пострадаха много марки , не само японски - БМВ , Ауди,Мерцедес и още и още много други...
  • 12 БАЙ ГАН4О

    2 2 Отговор
    И после руснаците правели нека4ествени неща.Сега какво ще пишете смотлювци
  • 13 гамена

    2 0 Отговор
    Жалко за момата...
  • 14 Мелоди

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Експерт":

    Явно още нямаш кола, най-много е електрониката в немските бебо!

    А за Таката заслужават съд до дупка!
  • 15 112

    1 1 Отговор
    Аз пък карам японец без таката и не ми дреме че плюете.
  • 16 Никито Иванов

    0 1 Отговор
    язък за момата, с ТАКАТА или без :(
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Нафарфорий

    0 1 Отговор
    Чеда мои, потретвам, че проблема не е само в еърбеците! Замислете се защо все по-често виждаме нови японски малолитражни консерви в сервизите?(С цялото ми уважение към ГТР, Ленд Крузер, Инфинити, ФЖ, Супра и др.)
  • 19 Саумя Пандя Такур

    2 1 Отговор
    Много са яки хондите. Моята едва не се самозапали
  • 20 Никола

    0 0 Отговор
    Така ще е с много други детайли които НЕ СЕ ПРАВЯТ В ЯПОНИЯ, а в Китай , Малайзия и България където работната заплата е 500 лева, извода е каквато е заплатата такава е продукцията, алчността е най лошия съветник, конкуренция между качество и брак НЯМА.
  • 21 копеле

    2 0 Отговор
    Всичко произведено в Китай е гадна помия, няма го вече хубавия надпис MADE IN JAPAN който означаваше отлично качество. Единствено май мощните мотори си остават оригинале CBR1000RR, GSX-R1000, NINJA ZX-RR1000, YZF-R1 (самураите)и др. Обединението на държави и икономики по един или друг начин, разваля драстично качеството на стоките.
  • 22 гостенин

    1 0 Отговор
    Тогава изобщо да не слагат въздушни възглавници. Обратна работа, след всички тестове за безопасност, продават въздушна възглавница сериен убиец.
  • 23 пени

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "ауди фен":

    Силно казано, за кенефите... Японците правят отлични автомобили. Въпроса е, че в света на свръхпроизводството, често се получават аномалии - доставчиците са от различви места и понякога стават гафове. Аз без да имам скрупули бих си купил моментално Хонда. Въпроса е, че не харесвам съвременните натруфени с електроника ел шибедаси ел стъкла и какви ли не глезотии аутоси. Харесвам простичката, но качественна изработка. Нещо като Голф2, Тойота Корола по-старият, Мицубиши СпейсСтар и др... А те остаряха... Сега вече ме е страх да си купя кола от новото поколение - натруфени с екстри, а не можеш да разчиташ със сигурност на тях. Шофьора е добър, когато усеща пътя и кара той, а не системите. Затова и не признавама ЕйБиЕс, Тракшън и др. глезотии. Защото вярно са полезни и улесняват, но не караш ти. А аз не карам екшън и държа да шофирам аз автомобила. Ако автопилот ще кара, по-добре да се кача на автобус или влак... Новите компютъризирани автосистеми са с много глезотии, но колкото повече глезотии има една кола, толкова по-голям риск има и нещо да се обърка там... А това ме стресира.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 нафърфорий2

    0 2 Отговор
    "То да бяха само еърбеците с мед да го нахраниш! Ма то зяждащият педал на Приюс, забиващия бордови компютър на СР-В и т.н.. Тъй че феновете на японското да не се правят на ощипани моми. Истината си е една - кола от капачки от буркани и бира не става"

    абе ти що за глупост си написал, изобщо знаеш ли що е автомобил и как се произвежда...
  • 26 Fake

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "ауди фен":

    Неможе човек който кара Ауди , да каже на друг човек че кара кенеф ... То е смешно просто
  • 27 Нафарфорий

    1 0 Отговор
    До коментар #25 от "нафърфорий2 ":
    Поне се научи да копираш като хората! Аз кат казвам нещо съм го проверил! Тия дефекти са доказани! От около 10 години САЩ изнася рециклиран метал за Япония, за да произвеждат хладилници, перални и т.н. , а те японците взеха да правят коли и затова сега се стига до такива проблеми! Тъй че просвети ме, чадо мое, къде ми е глупостта?

    Коментиран от #28

  • 28 вуяя

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Нафарфорий":

    много си простичък да знаеш
  • 29 Truster

    0 1 Отговор
    Да знаете - жабар и слънчоглед никога няма да направят кола като хората!
  • 30 Нафарфорий

    0 0 Отговор
    До коментар #28 от " вуяя":
    Това за метала е вярно! Аз поне кат плюя нещо се аргументирам и никога не съм о*ирал хубавото! Преди да ме обиждаш прочети малко!
  • 31 До всички лаици

    1 0 Отговор
    Възглавниците на Таката, освен в Хонда се вграждат в Тойота, Форд, GM, BMW, Мазда, Нисан, Крайслер, Субару, Митсубиши ...