13 178 38

Mercedes ще представи нови дизелови агрегати

Ангел Харизанов

Въпреки постепенното отблъскване на дизеловите двигатели, германският производител Mercedes ще представи нова гама агрегати, като първият ще се помещава в новата Е-class с означения E220d. Той ще бъде използван във голям диапазон от модели, независимо от разположението му - надлъжно или напречно, като ще покрива изцяло Euro 6.

Изцяло алуминиевата му конструкция ще понижи теглото в сравнение със сегашното поколение - 168 срещу 199 килограма, а турбокомпресора ще се върне към стандартния вариант. Кубатурата е намалена с 47.5 кубически сантиметра на цилиндър. Отговорна в най-голяма степен за повишението на продуктивноста с близо 13% в сравнение с OM 651, е новата commonrail система за впръскване на гориво с налягане от 2050 бара, като мощността му ще бъде повишена от 170 на 195 коня, но без промяна във въртящия момент. Специално Nanoslide покритие пък ще намали нивата на триене. Обещаният според производителя среден разход в новата E-class за агрегата с вътрешен код OM 654, ще достига 3.9 литра на 100 километра с CO2 емисии от само 102 грама. 

Сегашният дизелов ОМ 651 e най-използвания двигател в историята на марката и очакваме до края на годината неговият замесник да се появи в моделите на Mercedes.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • некойси
    Отговор
    1 19:42  23.07.16
    Някои прескочиха ДВГ ерата и направо минаха на електромотори.
    Хайде да видим кои ще са печалившите.
  • Роман Ценов
    Отговор
    2 19:53  23.07.16
    Какъвто и да е двигател щом е Мерцедес е отличен.
  • Илиян К
    Отговор
    3 20:03  23.07.16
    Мерцедес са печелившите от 130+ години насам и някаква перална машина на колела създадена от фирма, която допреди 10 години не съществуваше дори като идея, няма как да промени това. Еми спукайте се от яд ако щете, но Тесла е и ще си остане и за в бъдеще просто нишов играч.
  • Dido
    Отговор
    4 20:26  23.07.16
    Виждам, че из този форум щъкат много на брой тролове и коне с капаци дето си мислят, че електрическите коли са бъдещето и върха на сладоледа. Както се казва (поне към настоящия момент) - да, ама не! Образовайте се малко и тогава ми говорете колко са добри тези електрически изпражнения на Тесла:

    https://www.youtube.com/watch?v=0hoNgwM6HhQ

    Електрическите коли все още са бъдеща музика, ако въобще успеят да се наложат в практиката, в което се съмнявам. По-скоро горивните клетки с водород имат много по-големи перспективи пред себе си от тези носорози натоварени с токсични двутонови батерии. Факт. Айде сега Тесла феновете да се изкажат пак какви "невероятни" технологии е развила любимата им компания и как собственоръчно е подобрила живота на обикновения човек. Тесла е нищо повече от модерна глезотия и безсмислена изгъзица като iPad. Като си сложим ръка на сърцето, това си остава нещо от което никой от нас реално няма нужда.

    Коментиран от #13

  • ужас
    Отговор
    5 22:11  23.07.16
    ужас много обичам мерцедес но 651 мотора е най-големия боклук така като чета за този алуминиев блок ми намирисва че и този за нищо няма да става освен за вторични
  • Wishmaster
    Отговор
    6 22:19  23.07.16
    Горивната клетка с водород не е нито минало нито бъдеще а просто една бомба в колата ти, с водорода трябва много да се внимава.
    Клипа е прекалено тенденциозно направен.
    Всеки който разбира поне малко от двигатели знае огромните предимства на ел двигателите пред ДВГ разликата е от земята до небете в полза на ел. двигателите. Прости, лесни за подръжка, безшумни, момента не зависи от оборотите, по-голямо КПД, източника на енергия е навсякъде ,искам ти да ми споменеш само една предимство на ДВГ пред Електрическият.
    За съжеление има един единствен и засега нерешим проблем със съхранението на енергията в колата. Все още батериите не са това което трябва да бъдат, но е виден прогреса. Ли-Йо батерии са на ръба но все още клонят към незадоволителни, затова и големите компании не бързат. Появят ли се някакви читави батерии като например от графен ДВГ умира. Край на безумните изчисления ама каква скорстна кутия да сложа ама какви предавки с какви числа, какъв съединител как да издържи на големите натоварвания от какво да е диска, ама на какви обороти да работи двигателя, каква компресия ама 3 ли 4 ли турбота да сложа как да натъпча въздуха в цилиндъра все едно тъпча коледна пуика и т.н и т.н. да не ги изброявам.

    Коментиран от #9

  • Bat Sande
    Отговор
    7 22:40  23.07.16
    Ако направят батерии които да се зареждат за 10 мин и аз ще подкарам електрокар, въпреки че съм фен на печките. И нищо, че имам и МВ-след 2000г и те не са това което трябва да са! Това което са описали в статията кои знае каква БОЗА ЩЕ Е!?
  • Bat Sande
    Отговор
    8 22:41  23.07.16
    Ако направят батерии които да се зареждат за 10 мин и аз ще подкарам електрокар, въпреки че съм фен на печките. И нищо, че имам и МВ-след 2000г и те не са това което трябва да са! Това което са описали в статията кои знае каква БОЗА ЩЕ Е!?
  • Dido
    Отговор
    9 22:56  23.07.16

    До коментар #6 от "Wishmaster":

    Правилно. Нямам абсолютно нищо против ел. моторите, имат много предимства и изключително малко недостатъци. Проблема се корени именно в това, че технологиите за съхранение на енергия не са еволюирали особено много през последния 1 век. Точно батериите продължават да са това, което спъва разпространението на електромобилите и продължава да ги прави прекалено скъпи, за да бъдат реална алтернатива на ДВГ. От 10 години през 2 седмици четем за какви ли не разработки за следващо поколение батерии, но за жалост досега няма никакви реално работещи прототипи. Много обещания и надежди, но в крайна сметка нищо като продукт насреща.

    Винаги могат да се направят батерии с голям капацитет, не там е проблема, но каква файда като тежат 1 тон, имат силно ограничен живот като цикли на зареждане/разреждане или пък имат голямо вътрешно съпротивление и следователно пиковия ток, който могат да доставят е ограничен. Да не говорим, че тока на зарядка също е силно лимитиран, за да се избегне прегряване, дефектиране, че даже и експлодиране на батерията. Очевидно добавянето в колите на системи с течен азот за охлаждане на батериите по време на зареждане е непрактично. Резултатът е цяла нощ зареждане на батерии срещу 5 минути на бензиностанция или станция за водород (Водорода е избухлив, да, но да не би бензина и газта да не са?). А който се смята за хитра лисица и ходи само по станции за бърза зарядка каквито примерно Тесла предлага, ще си съкрати живота на батерията поне наполовина. Нова батерия - 50 000 долара. Ако се наложи смяна на батерия 5 годишната Тесла е тотална щета. Автомобилната deep cycle батерия, такава, каквато я познаваме днес, е боклук.

    Коментиран от #16, #17

  • Wishmaster
    Отговор
    10 00:03  24.07.16
    Със всичко съм съгласен от това което казваш освен едно:

    Водорода е наистина, ама наистина много избухлив газ и шега не бива с него. Освен това е по лек от въздуха за разлика от бензина или дизела.
  • тошибиян
    Отговор
    12 06:03  24.07.16
    бе не искаме умрели мотори искаме нещо поне 6 литра или 8 или 12 цилиндъра с турбо или компресор и 1000 кони и 1500 нютона а евро нормите духаст писна ми от умрели малолитражи

    Коментиран от #15

  • некойси
    Отговор
    13 08:58  24.07.16

    До коментар #4 от "Dido":

    Със сигурност не си виждал iPad от близо и със сигурност не си карал електромобил. Освен това си заядлив и комплициран.
    Това са нещата, които ми стават ясни от твоя пост.
    Гледам че ползваш себе си като капацитет и раздаваш клавиатурно знание. Водородът единствено се лансира за да може евентуално да бъдем обвързани към даден енергиен ресурс. Гледам че се образоваш в YouTube, защо не си пуснеш клипче на експлозия на балон пълен с водород? След като го изглеждаш си представи да се возиш редом до такъв, но с натъпкани стотици литри под стотици атмосфери налягане.
    Не става само с ядене, трябва и акъл.

    Пост-а е аднат с iPad :)

    Коментиран от #19

  • гост
    Отговор
    14 10:28  24.07.16
    А ето ви и истината за "защитниците" на водорода . За тези които не схващат ще поясня , автомобил с горивна клетка употребява над три ПЪТИ повече енергия от такъв с батерии , без да говорим за далеч по-слабата динамика и далеч по-сложната и ненадеждна конструкция и ужасната и скъпа инфраструктура за зареждане (разбирай гарантиран монопол) : https://greentech.bg/archives/67060
  • сиромаха
    Отговор
    15 10:32  24.07.16

    До коментар #12 от "тошибиян":

    Пари нема за цигари ве Тошибко и за бензин .
  • гост
    Отговор
    16 10:40  24.07.16

    До коментар #9 от "Dido":

    Нито батерията на Тесла струва 50000 долара , нито се разваля от зареждана на суперчарджър , точно обратното , бавното зареждане е по-лошо , макар че не виждам теб какво те бърка , като имаш 8 години пълна гаранция и досега няма нито една "скапана" от заряд-разряд. Напротив има хиляди Тесла на 350-400000 км , зареждани БЕЗПЛАТНО и навъртяни само за 3-4 години и ще навъртят поне още толкова и не знаят даже какво е това масло , да не говорим за други "дребни" ремонтчета . И не виждам за какво на нормален човек му трябва пробег повече от 350-400 км , което значи 3-4 часа без спиране и половин час за зареждане . А на "състезателите" мога да кажа , че времето им изтича много по-бързо отколкото самите те предполагат
  • гост
    Отговор
    17 10:47  24.07.16

    До коментар #9 от "Dido":

    И между другото смяната на батерията в САЩ струва 70 долара , толкова е цената на станциите където пазредена се сменя с 100% заредена за 90 секунди от робот , ако искаш да си "спокоен" можеш да си я сменяш когато искаш
  • Dido
    Отговор
    18 15:19  24.07.16
    Аз съм електроинженер и всъщност разбирам материята, за която говоря. И пак, колко викаш струва батерията на Тесла S? И колко Тесли има на над 5 години, за които може да се потвърди, че не са загубили забележима част от първоначалния капацитет на батериите си поради нормалния процес на оксидация?

    Коментиран от #23

  • Dido
    Отговор
    19 15:22  24.07.16

    До коментар #13 от "некойси":

    Влез в балона с водород в iPad-а си.
  • гост
    Отговор
    20 15:28  24.07.16
    Нишов играч докато не започне да произвежда по 300х.коли годишно, после дали ще е нишов? Като направят капацитет за стотици хиляди, което го изграждат в момента, дали няма да се стреснат другите, при все че колите на Тесла са с много висока себестойност на вторичен пазар, за разлика от всяка друга тенекиена консерва, която губи себестойност след 2,3 години на 50%. Тесла ще е масова кола до 2020г, не по-различна от опел, рено, пежо или др. Тесла нямат още мрежи, нямат дилъри, нямат сервизи извън САЩ и големите развити страни. Представи си какво ще е в Индия със толкова соларен потенциал и коли за по 35х. долара, в Китай строят фабрика, в Холандия я направиха. Първата гигафабрика е готова, а още две са планувани. Щом човека направи кацащи ракети и поръчките към покмпаниите му не спадат, а напротив, значи не е за подценяване.
  • Lisan
    Отговор
    21 15:51  24.07.16
    Ще Ще Ще Ще докога те ще и накрая едно голямо нищо жал ми е за тъпите германчета!!!!
  • СДФГ
    Отговор
    22 17:59  24.07.16
    За кво дизели?Дизела трови много повече от бензина. Нисък бил разхода.Който нема пари за бензин ,да си продаде колата.Не е задължително всеки селянин и всяка кифла да се возят на коли.

    Коментиран от #25

  • гост
    Отговор
    23 18:02  24.07.16

    До коментар #18 от "Dido":

    Не знам какъв инженер си и от какво си мислиш , че разбираш , но май е време да си опресниш знанията . Първо ето ти официални цени , близо 5 пъти по-ниски от това което тръбиш : http://www.ecars.bg/parts/battery/item/3273-ceni-baterii-elektromobili-sled-osem-godini-garancia-tesla
    Второ ето ти цена за бърза смяна с друга напълно заредена батерия : http://www.ecars.bg/parts/charging/item/3483-tesla-model-s-smiana-bateria-minuta-i-polovina
    И трето покажи ми ти поне една "скапана" от заряд-разряд и сменена батерия на Тесла , над 5 годишни естествено няма , но има достатъчно на над 300000 км , което нормално е над 10 години експлоатация и то без никакви съществени загуби . И пак питам , при 8 години ПЪЛНА гаранция и такива цени за смяна след това , ако въобще се налага естествено , какво те бърка тебе батерията , или просто трябва да търсиш под вола теле за да плюеш електромобилите

    Коментиран от #26

  • гост
    Отговор
    24 18:42  24.07.16
    А забравих да уточня за някои "бавнозареждащи" , сменената батерия носи естествено нови 8 години пълна гаранция
  • МАК
    Отговор
    25 20:00  24.07.16

    До коментар #22 от "СДФГ":

    замърсявят дизеловите коли жертви на посредствена подръжка от собствениците си,които са зомбирани от неграмотни майстори по отношение на маслата!! Аи нещо доста важно ще добавя горивата на гиганта Боклук ойл са пълен боклук!!оттам също идват пушениците отзад!!

    Коментиран от #31

  • Dido
    Отговор
    26 20:04  24.07.16

    До коментар #23 от "гост":

    Ти кво, Тесла ли ще ми продаваш сега? Да не си Тесла salesman? Не, мерси. Няма нужда да се ровя из пълните с глупости рекламни брошури на Тесла, за да осъзная, че продуктите им не заслужават парите си към днешния ден. Това, че технически неграмотни хора като теб са на друго мнение, е все едно за мен. Купи си Тесла, купи си две, купи си и на Теслата дръжката ако щеш. И в гаража си всяка нощ си сменяй батериите ако искаш. Но само един въпрос - колко на брой fast charging stations на Тесла има в БГ? Ами в Европа? И повярвай ми, няма как в домашни условия да си зареждаш пакета батерии с 50+ А ток.

    Днешните електромобили (и Тесла не е изключение от правилото) могат и рано или късно ще те поставят в подобна на следната ситуация:
    Връщаш се вечерта от работа от съседния град след напрегнат работен ден. Батерията е на 3%, паркираш Теслата и тъкмо смяташ да я включиш за зареждане и жена ти изкача от къщата с думите: "Бързо! Изтекоха ми водите! Раждам!" Какво ще направиш тогава? Ще извикаш такси може би? Да, това е решение. Истинския въпрос обаче е, за какво ти е такава кола, на която не можеш да разчиташ в такива моменти? И то такава кола, за която не си платил 20 000 долара,
    а по-скоро над 120 000 долара. Тесла все още не е всекидневна кола за хора, които пътуват много, дори само на средно дълги отсечки, а по-скоро моден аксесоар за разглезени богаташи, които отиват с Tеслата до близкия коктейл бар или италиански ресторант в LA. Трябва да призная, в този сценарий Теслата е цар. Още много вода ще изтече обаче преди да видим първите реално практични и достатъчно евтини ел. коли, които ще имат шанс да се съревновават с ДВГ на истинския пазар на коли. Дотогава продължавайте да си тръбите каквото щете.

    Коментиран от #29

  • гост
    Отговор
    27 20:19  24.07.16
    Тцтц, имам усещането, че тук каквато и статия да се появи, ревливите Тесльовци веднага започват да пискат. Тесла това, Тесла онова! Четеш статия за Мерцедес - Тесла това, Тесла онова! Четеш статия за близкия изток - Тесла това, Тесла онова! Сякаш някой го интересува! Аман от такива.

    Коментиран от #30

  • Martin
    Отговор
    28 21:00  24.07.16
    Тесла Model S63 AMG е най-арна. BiTurbo чуковете, теслите и кирките на AMG нямат конкуренция.
  • гост
    Отговор
    29 11:07  25.07.16

    До коментар #26 от "Dido":

    За твое съжаление никой не се интересува от твоето желание или нежелание да караш електромобил , карай си каквото искаш , докато ти разрешават естествено , което няма да е още дълго , но недей да ръсиш глупости и откровени лъжи за електромобилите , които за щастие в момента са ограничени от физическата невъзможност за толкова бързо разрастване на производството , а не от липса на клиенти , които са стотици пъти повече от произведените бройки . След 4-5 години когато всъщност ще отворят новите заводи на много производители и цените ще се изравнят с петролните ще се види всъщност за какво става въпрос
  • Оккк
    Отговор
    30 17:09  25.07.16

    До коментар #27 от "гост":

    Не му се връзвай на тоя. Пише се и с Гост. Хейтва за електромобилите но само на Тесла моторс, все едно че други не произвеждат и продават електрички. Електроинженер бил ама друг път. Може да е инженер в област, но не свързана с електричество.
    Не го знам що пропагандира горивните клетки след като в България и доста други страни не можеш да заредиш с водород.
  • СДФГ
    Отговор
    31 18:46  25.07.16

    До коментар #25 от "МАК":

    Еми да де- ама като се има в предвид,че у нас ората са много прости и първото нещо е да изтърбушат катализатора и филтъра за твърди частици.Искам да кажа,че у нас на самосъзнание не може да се разчита. Купува си пасатчето на 12 години,изхвърлено от некоой немец и веднага му маха карантията и му слага чип, че да може да се пърчи по пътищата и да притиска нормалните хора дето си карат 90-100.Много е голема простотията- може да се противодейства само с дълбоко бъркане в джоба. Да не говорим ,че дори най-великия дизел,чисто нов,бълва Азотен окис- нещо което е много отровно и липсва при бензиновите коли. Въобще, няма нито една причина ,поради която да избереш дизел -единствено разхода. Като почнат да говорят глупости- колко вървял дизела- ми айде да сравняваме подобни неща- до 2.0 ТДИ да сложим 2.0 турбо бензин - да видим. Не да ми сравняват турбо с атмосферна кола. Никога не бих си купил дизел- много недостатъци-само едно предимство. Карам си Субаруто 2.0 турбо 170 коня и не се качвам на печка.

    Коментиран от #32

  • Wishmaster
    Отговор
    32 21:06  25.07.16

    До коментар #31 от "СДФГ":

    Добре аз ще ти кажа поне 4 :

    По голям въртящ момент при ниски обороти
    По голямо КПД
    Работи на по-ниски обороти
    Работи при по голям диапазон на ВЪЗДУХ/ГОРИВО съотношение

    При положение че на мода са СУВ даи да видим колко от тях са на бензин?
    Някога питал ли си се защо повечето са на дизел, дали има някаква причина?

    Коментиран от #35

  • Jack Bauer
    Отговор
    33 15:11  26.07.16
    Дидо сутринта го е треснал тока по линията на трамвая и сега плюе ли плюе по всичко електрическо :D:D:D

    Коментиран от #34

  • гост
    Отговор
    34 19:24  26.07.16

    До коментар #33 от "Jack Bauer":

    Аз не знам защо всички се правят на ущипани , като в законите на ЕС черно на бяло е записано , че 2021 г. средния разход на даден производител трябва да бъде под 100 г СО2 на 100 км. Това означава среден разход някъде 2,4-2,6 л/100км и ако имате автомобили с разход примерно 5 л трябва да имате същия брой автомобили с разход 0 л , за да се изпълни закона , тоест 50% от производството , особено на "великите премиуми" трябва да е електромобили . Ако някой си мисли ,че "случайно" всичките те се оказва , че се гласят да пускат ел. модели все около 2020 г , значи просто е наивник , но доколко до тогава няма да са изтървали "коня у реката" е съвсем друг въпрос
  • гост
    Отговор
    35 20:40  26.07.16

    До коментар #32 от "Wishmaster":

    А ти питал ли си се защо дизела е разпространен само в Европа , която е под 20% от световния пазар на автомобили и в останалата част присъства символично , главно в товарните автомобили . Само не почвай с това ,че нафтата е по-евтина , защото няма нищо общо . И СУВ за твое съжаление в световен мащаб изобщо не са преобладаващо дизели . Единствената причина е лобито на европейските производители , начело с ВАГ естествено , успели в годините да наложат редица данъчни и ценови преференции за дизела , които сега почват да им излизат през носа
  • Wishmaster
    Отговор
    36 21:49  26.07.16
    Нито вярвам в световни конспирации нито на някаква световна статистика където причините могат да бъдат различни.
    Ние живеем в България, няма данъчни преференции за дизела, цената е една и съща на дизела и бензина а дизеловите коли са по скъпи от бензиновите и то не символично.
    И въпреки това се намират "глупаци" като мен да си вземат дизелов автомобил особенно когато говорим за семейни коли и СУВ.

    Обаче аз ти посочих някои предимства на дизела към тях ще добавя и високата компресия. Знаеш ли какво означава при бензина високите обороти и ниската компресия???

    Сега ако обичаш не ми излизаи със статистика а простичко ми изброи предимствта на бензина каквито без съмнение ги има и после да ги сравним за една нормална семеина кола от около 1500 кг.

    Коментиран от #37

  • гост
    Отговор
    37 06:00  27.07.16

    До коментар #36 от "Wishmaster":

    Ако случайно не си наясно акциза на дизела и у нас и в Европа е и винаги е бил доста по-нисък . Ако утре държавата реши и обърне положението , което напълно ще съответства на много по-вредното въздействие на дизела , цената му ще надмине бензина поне с 30% , с което претенциите за "икономичност" ще заминат в далечното минало . Има един куп тестове даже и в немските списания , даже и при сегашните цени , доказващи че дизелов модел става по-евтин при годишен пробег над 25-30000 км , което дори за там не е масово , а за България е не повече от 15-тина процента от колите . Ако ще сравняваш показатели вземи който искаш дизел и съответния бензин , но или и двата атмосферни , или и двата с турбо и директно впръскване . И в двата случая бензина има поне 30% по-добри показатели с изключение на разхода . Но всичко това губи значение при фактора мръсотия . Ако си направиш труда да отвориш евростандартите щеш не щеш ще видиш , че прехваления "чист" дизел Евро 6 всъщност отговаря по емисии на бензин Евро 4 , като азотните окиси са еднакви , а саждите липсват при бензина , а при дизела са цели 17г/100км , повтарям за Евро 6 , тоест изправен десетгодишен бензин Евро 4 е много по-чист от нов дизел Евро 6 . Идиотията е достигнала такава висота , че при дизелите с впръскване на урея цената на пречиствателната система и филтрите достига цената на целия двигател и пак не може да изчисти всичко , а без нея положението е трагично . И всичко това се трупа най-вече в града и се диша най-вече от твоите и моите деца и близки , а директния резултат е тежка астма , тежки алергии и рак . Надявам се повече няма да ми говориш за компресия , обороти и т.н.

    Коментиран от #38

  • Wishmaster
    Отговор
    38 14:26  27.07.16

    До коментар #37 от "гост":

    1.То ако ще субсидираме някои неща или обратното да налагаме високи данъци и Гръцките домати са по евтини от Българските ама няма никаква икономическа обосновка дизела да е 30% по скъп от бензина.
    2. 30000 км ама за клиото ти за сериозни коли нещата са по-различни питаи комшията с X5 дали е така.
    3. 30 % почти си ги налучкал само че е наобратното дизелът има 30% по-високо КПД от бензина което се дължи на високата му компресия най-вече, колкото и да се пънеш бензина като дизайн си има ограничения, да може да изкараш висока мощност но при зверски обороти, не случайно има почти вечни дизелови двигатели.
    4.Накрая след толкова много писаници единственото реално предимство което извади е замърсяването, да то е проблем обаче газта е много по-чиста тогава и икономична защо си все още на бензин?
    5. Няма да говорим за компресия за обороти, въртящ момент, мощност а за какво да говорим за фаровете ли, а чакаи те не бяха част от двигателят.

    Като заключение ел. двигателят е много по-добър от ДВГ и не само защото е по-чист.

    Коментиран от #39

  • гост
    Отговор
    39 14:56  27.07.16

    До коментар #38 от "Wishmaster":

    Браво ! Най накрая едно вярно заключение

Напиши коментар:


Публикувай