Last news in Fakti

8 Септември, 2016 11:27 4 647 5

Зареждане на електромобил за 6 минути

  • huber+suhner-
  • зарядно-
  • електромобил
Зареждане на електромобил за 6 минути - 1

Швейцарската компания Huber+Suhner предлага решение на един от най-ограничаващите недостатъци на електрическите автомобили. Методът се основава на прост принцип, но досега не е използван. Системата има кабели с течно охлаждане, които позволяват до три пъти по-кратко време за зареждане.

В момента най-бързите зарядни попълват капацитета на акумулаторите са около 20 минути, но за целта е необходим ток със сила 120 А и мощност около 50 кВт. По-висока скорост е невъзможна не заради ограниченията на батериите или зарядните, а защото ако по кабелите протичат 500 ампера, дебелината им трябва да бъде колкото на корабни въжета.

Инженерите на Huber+Suhner обаче са проектирали проводници, в чиято медна сърцевина циркулира антифриз. Швейцарските кабелите позволяват зареждане на леки коли с 350 А и на камиони с 630 А при мощност на зарядното устройство 350 кВт при напълно приемливо сечение.

Течното охлаждане съкращава времето за попълване на 80% от капацитета на батериите на 6 минути. От Huber+Suhner обаче признават, че все още не са проучвали детайлно последствията от такъв тип зареждане за акумулаторите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Evgeni

    0 0 Отговор
    Телефоните започнаха да експлодират заради такива нововъведения, скоро и колите.
  • 2 гост

    1 0 Отговор
    Самата батерия се загрява при зареждането понеже този ток трябва да премине не само по кабела, а и вътре в батерията и нейните проводници. Добре са го измислили, не е нещо ново като идея, има подобни разработки и с азотно охлаждане, но движението на тока създава триене в материалите и това няма как да се избегне освен с нов тип батерия.
    Най-доброто като идея досега е поляризираните течности, които чрез контакт генерират енергия, а са безопасни и бързопрезареждащи се.
  • 3 те тва е

    0 0 Отговор
    малко лъжлива статия. големите батерии на Тесла моторс понасят зареждане с 350 ампера 10 минути
  • 4 Спец

    1 0 Отговор
    Загряването на батерията не се дължи на преминаването на тока през нея, а на химическите процеси на зарежадането, от които се отделя топлина. Единствено суперкондензаторите не се загряват, защото в тях няма химически процеси. При тях ареждането може да става с огромни токове, ако има техническа възможност за това.
  • 5 Гост

    0 0 Отговор
    Зарядните на Тесла, също имат охлаждане по кабела