3 643 5

Зареждане на електромобил за 6 минути

Георги Касабов

Швейцарската компания Huber+Suhner предлага решение на един от най-ограничаващите недостатъци на електрическите автомобили. Методът се основава на прост принцип, но досега не е използван. Системата има кабели с течно охлаждане, които позволяват до три пъти по-кратко време за зареждане.

В момента най-бързите зарядни попълват капацитета на акумулаторите са около 20 минути, но за целта е необходим ток със сила 120 А и мощност около 50 кВт. По-висока скорост е невъзможна не заради ограниченията на батериите или зарядните, а защото ако по кабелите протичат 500 ампера, дебелината им трябва да бъде колкото на корабни въжета.

Инженерите на Huber+Suhner обаче са проектирали проводници, в чиято медна сърцевина циркулира антифриз. Швейцарските кабелите позволяват зареждане на леки коли с 350 А и на камиони с 630 А при мощност на зарядното устройство 350 кВт при напълно приемливо сечение.

Течното охлаждане съкращава времето за попълване на 80% от капацитета на батериите на 6 минути. От Huber+Suhner обаче признават, че все още не са проучвали детайлно последствията от такъв тип зареждане за акумулаторите.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Evgeni
    Отговор
    1 12:08  08.09.16
    Телефоните започнаха да експлодират заради такива нововъведения, скоро и колите.
  • гост
    Отговор
    2 15:38  08.09.16
    Самата батерия се загрява при зареждането понеже този ток трябва да премине не само по кабела, а и вътре в батерията и нейните проводници. Добре са го измислили, не е нещо ново като идея, има подобни разработки и с азотно охлаждане, но движението на тока създава триене в материалите и това няма как да се избегне освен с нов тип батерия. Най-доброто като идея досега е поляризираните течности, които чрез контакт генерират енергия, а са безопасни и бързопрезареждащи се.
  • те тва е
    Отговор
    3 17:15  08.09.16
    малко лъжлива статия. големите батерии на Тесла моторс понасят зареждане с 350 ампера 10 минути
  • Спец
    Отговор
    4 15:30  09.09.16
    Загряването на батерията не се дължи на преминаването на тока през нея, а на химическите процеси на зарежадането, от които се отделя топлина. Единствено суперкондензаторите не се загряват, защото в тях няма химически процеси. При тях ареждането може да става с огромни токове, ако има техническа възможност за това.
  • Гост
    Отговор
    5 16:54  09.09.16
    Зарядните на Тесла, също имат охлаждане по кабела

Напиши коментар:


Публикувай