20 427 15

Bosch иска да комерсиализира водния инжекцион

Ангел Харизанов

Приложената в модела на BMW - M4 GTS, системата за впръскване на вода, като добавка в горивната смес, явно има своите позитиви и германския производител Bosch иска да ги приложи в масовите автомобили. Според тях, тя намалява количеството на отработените газове с 4 %, а разхода с цели 13 процента. Предвид на затягащите се еко норми, това ще бъде една перфектна възможност. Зареждането на системата няма да е нещо стряскащо - за близо 3000 километра са и нужни само 5 литра, като липсата и във двигателя няма да води до проблеми. При BMW, системата се зарежда от конденза на климатика, което е едно още по-добро решение, като там повишава значително и мощноста. По този въпрос от Bosch споделят, че тя ще повишава мощнаста на всеки нормален автомобил с 5 процента.
 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ЛИЖ
    Отговор
    1 12:48  12.09.16
    Сега Бай Ганя мълчи, а иначе плюеше, когато БМВ го внедриха...

    Коментиран от #11

  • водата
    Отговор
    2 13:32  12.09.16
    Аз се чудя, защо у нас всеки е състезател, то от водата в горивото било. Лукойл уж най-скапаноо гориво в Европа, а те тайно ни продавали 5% по ефективна смес. Да се смее ли човек, да плаче ли?
  • Wishmaster
    Отговор
    3 14:13  12.09.16
    По принцип на горивото му трябва кислород за да гори, който си го набавя от въздуха чрез всмукателният колектор като оптималното ратио е около 14.7:1. Дали този кслород може да си го набави от H2O, където също има кислород не бях чувал досега защото трябва да раздели водорода от кислорода първо за което се изисква енергия но явно може щом вече е вградено и работи, виж за намаляване на вредните емисии се използва и то не само в колите.

    Коментиран от #6, #15

  • Николай
    Отговор
    4 16:28  12.09.16
    Такава система с допълнително впръскване на вода в цилиндрите е работила и преди много години в автобусите (дори и в тогавашния СССР и е водила до икономия на гориво), но не е популяризирана вероятно защото е намалявала ресурса на двигателите. Сигурно от Bosch са решили проблема с прилагане на модерни материали. Тук обаче водата НЕ се разлага, а играе ролята на вътрешен изпарител, от което леко се повишава допълнително налягането при изгаряне.

  • Джак Бауер
    Отговор
    5 17:01  12.09.16
    Що не пуснат двигател само на вода и да се свършва вече ами ни мъчат с тея "хибриди"
  • зенит 1
    Отговор
    6 18:03  12.09.16

    До коментар #3 от "Wishmaster":

    От много години насам в най различни сервизи се вграждат на коли и камьони такива водни уредби, явно не си запознат особенно на спортни
  • Plovdiv
    Отговор
    7 21:09  12.09.16
    Заглавието явно го е писал "най-умният" в колегията...
  • 8 21:56  12.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • дженев
    Отговор
    9 22:44  12.09.16
    Едно време на туй му викакхме "параинжектор"и си го самовнедрявяхме в Жигулките.Нямахме обаче електроника за прецизен контрол и измисляхме какви ли не механичини системи за дозиране.Резултат имаше,но на моторите хич не им се нравеше......
  • Wishmaster
    Отговор
    10 23:21  12.09.16
    Дааа прочетах я статията, цялата можете да я видите тука: http://blogs.discovermagazine.com/d-brief/2016/09/06/engine-spray-water-coolant-efficient/#.V9cLMJgrKhc Явно с водата която се изпарява отнемат топлина и така намаляват температурата в цилиндъра с което повишават ефективността. Обаче аз нали си имам интеркулер, той не ми ли върши същата работа понеже той също намалява температурата на въздуха за да може да набутат повече кислород в цилиндъра а и ще охлади също цилиндърат? За мен това е нещо като втори интеркулер или се лъжа нещо???
  • Guest
    Отговор
    11 01:06  13.09.16

    До коментар #1 от "ЛИЖ":

    Ко са внедрили бе пуснаха експерементален модел с технологията на бош ,нищо тяхно не са внедрили!Карай си тройката и не се вълнувай от Бай Ганч,той си знае работата!

    Коментиран от #14

  • Ilko
    Отговор
    12 02:39  13.09.16
    A kakvo 6te kajete za bmw 50i 407 ps problem v injektori vazmojno li i masloto da gori ot injektora
  • Гост
    Отговор
    13 07:02  13.09.16
    Системата има много осезателен ефект при турбо моторите. Водата се впръсква след кулера като мигновенно се изпарява, както знаем всяко изпарение е свързано с поглъщане на топлина (охлаждане). Ефектите са: 1.Охлаждане и "свиване" на въздуха, което води до по голямо количество нагнетен кислород, с който пък може да се изгори повече гориво и да се повиши мощността. 2. Охлаждане на двигателя; 3. Икономия на гориво от гледна точка, че влажния въздух играе до някаква степен роля на парен двигател (колкото повече водни пари има във изгорелия въздух толкова по-голямо разширение ще има той). Едно време когато Макрий караше Субару същото гореше по 3 - 4 л. вода за отсечка, но там има голямо натоварване на мотора и турбината.
  • ЛИЖ
    Отговор
    14 12:13  13.09.16

    До коментар #11 от "Guest":

    Ти тъп ли си? Кой е казал, че е тяхно? Кой производител си е заложил задника на риск с тази технология освен БМВ? Просто имаше доста коментари от сорта "Бърка масло с вода" и други подобни... П.С. Карам си 5ер и си свиркам! ;)
  • корса
    Отговор
    15 18:27  18.09.16

    До коментар #3 от "Wishmaster":

    ти колега бръснеш ли се вече? Питам щото водно-метаноловата инжекция се продава отдавна!

Напиши коментар:


Публикувай