21 Септември, 2016 15:27 7 881 4

Уникален мотоциклет си търси купувач

  • moko-powa-
  • yamaha-
  • powa d10-
  • fz750-
  • тунинг-
  • обява
Уникален мотоциклет си търси купувач - 1

Френски колекционер на двуколесни екзотики продава един от десетте произведени през 1988 г. мотоциклети Powa D10. Уникалната машина е дело на малката швейцарска компания Moko-Powa и се смята за един от най-редките байкове в света.

Уникален мотоциклет си търси купувач

Концепцията на футуристичния мотор е разработена в края на 80-те години на миналия век от Ханс Валтер. За основа на проекта е използвана техническата база на Yamaha FZ750 от 1985-а. Четирицилиндровият двигател развива 110 к.с. и позволява достигането на 240 км/ч.

Уникален мотоциклет си търси купувач

Валтер харесва техническите спецификации на японския мотоциклет, но смята, че аеродинамиката може да се оптимизира, а с това да се подобрят и динамичните показатели.

Уникален мотоциклет си търси купувач

Резултатът работата на швейцареца е показан за първи път пред публика в Цюрих през 1988 г. Powa D10 е покрит от масивен обтекател от предната до задната гума по подобие на състезателните мотоциклети на Moto Guzzi от 50-те години.

Уникален мотоциклет си търси купувач

В резултат от подобрената аеродинамика футуристичният байк на Валтер харчи много по-малко гориво и ускорява до невероятните за тогава 301 км/ч.

Уникален мотоциклет си търси купувач

Продаваният във Франция Powa D10 е първият от десетте произведени. Използван е предимно като изложбен експонат и е навъртял едва 3 500 км.

Уникален мотоциклет си търси купувач

Уникален мотоциклет си търси купувач

Уникален мотоциклет си търси купувач

Уникален мотоциклет си търси купувач


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    0 0 Отговор
    Нищо особено, направили са едни по-големи и нестандартни спойлери, които да подобряват аеродинамиката на стандартната Ямаха.

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Доста особенно е понеже мощността, която е нужна, за да се постигне тази скорост е доста по-висока. Съвременните мотоциклети с ниско тегло и оптимизирана аеродинамика имат нужда от 180кс за подобна скорост. Добави старите технологии, поне 50кг повече тегло и аеродинамика от 80те и ще имаш нужда от над 200кс за онова време. колкото повече се увеличава скоростта, толкова по-голямо съпротивление оказва въздуха.
    В мото ГП Дукати ползваше по-закрит мотоциклет с по-големи спойлери и имаше превъзходство на правите, но пък това е сериозен проблем при страничен вятър.
  • 3 до гост

    0 0 Отговор
    Много си се объркал :) днешните "съвременни" спортни мотори ( пистови ) дори със 130 ионя вдигат 300 :) Всеки "кон" в повече помага за по - бързо ускорекие и тн :)
  • 4 дивака

    0 0 Отговор
    МНОГО ПЛАСТМАСА