Френски колекционер на двуколесни екзотики продава един от десетте произведени през 1988 г. мотоциклети Powa D10. Уникалната машина е дело на малката швейцарска компания Moko-Powa и се смята за един от най-редките байкове в света.
Концепцията на футуристичния мотор е разработена в края на 80-те години на миналия век от Ханс Валтер. За основа на проекта е използвана техническата база на Yamaha FZ750 от 1985-а. Четирицилиндровият двигател развива 110 к.с. и позволява достигането на 240 км/ч.
Валтер харесва техническите спецификации на японския мотоциклет, но смята, че аеродинамиката може да се оптимизира, а с това да се подобрят и динамичните показатели.
Резултатът работата на швейцареца е показан за първи път пред публика в Цюрих през 1988 г. Powa D10 е покрит от масивен обтекател от предната до задната гума по подобие на състезателните мотоциклети на Moto Guzzi от 50-те години.
В резултат от подобрената аеродинамика футуристичният байк на Валтер харчи много по-малко гориво и ускорява до невероятните за тогава 301 км/ч.
Продаваният във Франция Powa D10 е първият от десетте произведени. Използван е предимно като изложбен експонат и е навъртял едва 3 500 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2
23:58 21.09.2016
2 гост
До коментар #1 от "гост":
Доста особенно е понеже мощността, която е нужна, за да се постигне тази скорост е доста по-висока. Съвременните мотоциклети с ниско тегло и оптимизирана аеродинамика имат нужда от 180кс за подобна скорост. Добави старите технологии, поне 50кг повече тегло и аеродинамика от 80те и ще имаш нужда от над 200кс за онова време. колкото повече се увеличава скоростта, толкова по-голямо съпротивление оказва въздуха.В мото ГП Дукати ползваше по-закрит мотоциклет с по-големи спойлери и имаше превъзходство на правите, но пък това е сериозен проблем при страничен вятър.
09:42 22.09.2016
3 до гост
15:55 22.09.2016
4 дивака
20:50 24.09.2016