38 666 3

Автомобилна пружина срещу хидравлична преса

Георги Касабов

Щурият финландец Лаури Вуохенсилта и съпругата му Ани, които поддържат YouTube канала HPC (Hydraulic Press Channel), продължават с експериментите си под високо налягане. "Това е една от най-големите глупости, които сме вършили", обобщава лаконично собственикът на фабрика опита за премазване на пружина от окачването на Toyota Corolla.

За любителите на статистически данни еластичната потенциална енергия на такава метална спирала е пропорционална на разстоянието на свиване на квадрат. Или както Както Вуохенсилта предупреждава на простичък език, "Не правете това нито вкъщи, нито другаде. Това е ши.ана глупост!"



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • опс
    Отговор
    1 18:57  04.10.16
    Хидравликата е повече комфорт, но при нацепване на маркучите или срез скъсване води до катастрофа...удар в колелата и може би авариая.... Докато пружината отслабва постепенно и се усеща като се снижи... съчетанието за не особенно претенциозни хора от пружина и ресор води до голяма товароносимост, но по-малък комфорт. Обаче както в Ситроен ВХ съчетание от пружина и хидравлика води до комфорт. но всеки според туждите си. за мен пружина, амортисьор и рессор е най-доброто, понеже търся повече товароносимост. Но за някои нужди, примерно повече хидравлика би довела до висок комфорт. Например за болнични линейки и други. Пневматиката е също вариант, но високо рискова, поради нетрайността на маркучите. едно напукване или скъсване би продънило автомобила над колелетата...и шофьора би си натресъл таза в пода....и тиквата в тавана....
  • НЕразбирач
    Отговор
    2 20:54  04.10.16
    МЕГА, ама мега кухи лейки! Нямат ли си с дргуго ...да си играят?!
  • Различен
    Отговор
    3 13:37  05.10.16
    Не можах да разбера смисъла а този експеримент? Пружината е изчислена и изработена да работи в определен интервал/амплитуда/ и да издържа определен брой цикли на натоварване. Тя никога не се свива до нула. Безсмислено е. При автомобилите при по сериозен товар или скок в дупка, колата просто опира в тампоните! А ако ни демонстрират превъзходството на пресата, то просто да и сложат едно парче по дебеличко "желязо", съответно позакалено и с пресата е до там!

Напиши коментар:


Публикувай