35 174 28

Тежък "лосов" провал за Toyota Hilux

Георги Касабов

Шведското сп. Teknikens Värld, чиито изпитания за стабилност вгорчиха живота на техническите отдели на не една и две автомобилни компании през последните 20 години, си нарочи нова жертва. Този път черната овца е Toyota Hilux, която едва не се е обърнала по време на експеримент с маневра за избягване на внезапно появило се препятствие, популярна като "лосов" тест.

Японският работяга е била изпробван заедно с още 6 пикапа от същия клас и е загубил стабилност при едва 59 км/ч. Според шведите резултатите на новия Hilux са съпоставими с тези на модела от 2007 г. (т.е. напредъкът е нулев), а провалът се дължи до голяма степен на 18-цоловите джанти, които било разумно да се сменят с по-малки.

Останалите пикапи, изпробвани в новата серия от тестове на Teknikens Värld, са били Dodge Ram, Ford Ranger, Isuzu D-Max, Mitsubishi L200, Nissan Navarra и Volkswagen Amarok. Най-добра стабилност са показали последните два пикапа.

Резултати от "лосов" тест на пикапи от моделната 2016 г.,
проведен от сп. Teknikens Värld
Модел
Скорост
Dodge Ram 64 km / h
Ford Ranger 64 km / h
Isuzu D-Max 66 km / h
Mitsubishi L200 66 km / h
Nissan Navarra 67 km / h
Toyota Hilux (с 18-цолови джанти) 59 km / h
Volkswagen Amarok 67 km / h



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иван
    Отговор
    1 15:30  27.10.16
    Тойота винаги с били голям боклук

    Коментиран от #5

  • МММ
    Отговор
    2 15:40  27.10.16
    А Наварата кърти
  • ГОНИМ ПРОДАЖБИ
    Отговор
    3 15:51  27.10.16
    МАСОВИТЕ ПЛАСТМАСОВИ КОЛИ СА ПЪЛНА СКРЪБ.
  • КОЛИЧЕСТВО ЗА СМЕТКА НА КАЧЕСТВО
    Отговор
    4 15:53  27.10.16
    На талибаните и Идил много им харесват.

    Коментиран от #6


  • Kiskinoff
    Отговор
    5 15:56  27.10.16

    До коментар #1 от "Иван":

    ти тойота ли караш за да даваш подобни коментари ??
  • Йори
    Отговор
    6 15:57  27.10.16

    До коментар #4 от "КОЛИЧЕСТВО ЗА СМЕТКА НА КАЧЕСТВО":

    Ми те нали нямат лосове там да ги притесняват...
  • YAMAHA
    Отговор
    7 16:12  27.10.16
    То проблеми с аербеците със стабилноста с кво ли още не да почнат да ги хвърлят тези пикапи ама да ми кажат къде че да ида да си взема 1 такъв и 1 тундра!
  • кроко
    Отговор
    8 16:16  27.10.16
    Ама шведите правят погрешно теста - трява да го правят като блъскат пикапите в тяло с обема и теглото на лос, за да се види какви ще са порабенията по пикапа и дали е опасен за водача и пътниците. Едно време волво за това са ги слагали тия големи брони - баш за да блъскат лосове без проблеми.
  • d4d
    Отговор
    9 16:20  27.10.16
    И все пак Toyota винаги са №1, по-качество!
  • НикиД
    Отговор
    10 16:50  27.10.16
    Това пък е последното нещо, което би ме спряло да си купя този автомобил. Тойота е символ на надеждност и здравина, едва ли е случайно, че от години наред са номер едно в статистиките и че една от най-продаваните марки в Щатите.

    Коментиран от #13

  • хажата
    Отговор
    11 17:21  27.10.16
    Цялата ВАГ-група,взети заедно,не може да достигне Тойота като качество,надеждност и комфорт!

    Коментиран от #12

  • брей,брей
    Отговор
    12 18:56  27.10.16

    До коментар #11 от "хажата":

    За последните 9 години смених няколко пикапа.Два броя L200,след тях Хайлукс(предпоследния модел), и една Мазда ВТ-50.Сега карам Амарок,в момента е на два месеца и навъртяни вече около 6500км.До тук,по мои скромни наблюдения,най-луксозен,устойчив на завои и возия почти като на лека кола е Амарока.Така че не говори глупости. И Митцубишитата и Хайлуса бяха ужасни за каране празни,особено в завои ,дори и със хубави гуми.VW стои като залепен на пътя.Още не съм го пробвал за тежък офроуд,но дори и със стоковите гуми се представи много добре покрай и в реката на поредния риболов.Между другото наблюденията не са само мои,нито съм пристрастен към марката.Лека вечер.

    Коментиран от #14, #16, #18

  • Косачката
    Отговор
    13 20:36  27.10.16

    До коментар #10 от "НикиД":

    Защото Toyota и Онда са най-евтините коли в Америка и Канада, но далеч не са най-качесвените камоли комфортни.

    Коментиран от #15

  • ХОРЕЙШО
    Отговор
    14 21:37  27.10.16

    До коментар #12 от "брей,брей":

    карал си ти на баба ми хвърчилото.Нямам как Амарок,да се опре по офф роуд качества на Hilux.

    Коментиран от #17

  • НикиД
    Отговор
    15 21:41  27.10.16

    До коментар #13 от "Косачката":

    нещо не си в час. кои са най-качествените - германските ли , или американските, дето вече и самите американци не ги купуват. американците не са глупави в това отношение, там разстоянията са много големи, условията често са екстремни, а колите се карат с минимална подръжка, и точно поради тази причина нормалните хора си купуват Хонда , Тойота, или Нисан. в момента само корейците могат да се състезават с японците по отношение на качество и надеждност.
  • Теодор
    Отговор
    16 21:46  27.10.16

    До коментар #12 от "брей,брей":

    Абе,този паркетинг наречен Амарок,след като е толкова хубаво,защо Мерцедес,не му използваха платформата?А използваха платформата на конкурентите си японците-Ниссан Навара? Смятай колко става германския боклук.

    Коментиран от #19

  • брей,брей
    Отговор
    17 21:51  27.10.16

    До коментар #14 от "ХОРЕЙШО":

    чети между редовете Наташке"-казах че не съм го пробвал на тежък офроуд,още ми е жал за машината щото е лъскава,но Хайлукси съм вадил с Митцубишитата няколко пъти...
  • derem toyota
    Отговор
    18 21:54  27.10.16

    До коментар #12 от "брей,брей":

    Колега ЕВАЛА.Имам също доста опит с пикапите за последните 15 години/стария Рейнджър,Хайлукс от 2004 и 2007 и от 2011-АМАРОК/ Мога да кажа,че ПИКАПА е АМАРОК.Тези които хвалят тойота или не са карали нищо друго или не са карали изобщо пикап и повтарят само старата мантра колко е здрав Хайлукса.Не искам да продължавам,защото сега,ще скочат японските фенове,но ще ти кажа-карай със здраве.Аз за 225000 съм сменил гаранционно генератор на 50000 и т-belt на забележи 210000 и до тук съм с 5 смени на масло през около 40-45000.Мачкай спокойно Das auto. п.с. И на off road е куче не бой се.
  • Дядо Йоцо
    Отговор
    19 23:09  27.10.16

    До коментар #16 от "Теодор":

    Теди мисли преди да пишеш. Мерцедес нямат нищо общо с ВАГ, които са истинските им конкуренти. Имат обаче много общо с Рено-Нисан Груп, след като размениха някакви проценти от акциите си в замяна на сътрудничество. Така например, малолитражките на Мерцедес са с двигатели на Рено, Клио и А-клас делят една платформа и т.н. Та искат не искат, ще ползват шаси от Навара, което не означава, че е по-лошия вариант. Нисан от много години са в играта с пикапи и джипки, понаучили са тънкостите. Колкото до Хайлукс, имам доста познати с такива машини, ползват ги предимно в балкана за лов и са много доволни. Шведите като искат добро представяне на лосовия тест, да тестват Лотус Елис, а не пикап с половин метър просвет и тясна следа подходяща за тесните скалисти пътеки.

    Коментиран от #28

  • тихомир
    Отговор
    20 23:40  27.10.16
    от 59 до 67 са 8км разлика-за какво говорим?И това ако не е промиване на мозъци......
  • mediator37
    Отговор
    21 06:14  28.10.16
    А защо ако тойотата била с по-малки джанти, щяла да се държи по-добре на лосовия тест? Каква е логиката?

    Коментиран от #22

  • брей,брей
    Отговор
    22 07:13  28.10.16

    До коментар #21 от "mediator37":

    Защото ще бъде с по-нисък център на тежестта.Но тогава се губи смисълът на колата като високопроходима.
  • Телевизора на Елвис
    Отговор
    23 11:26  28.10.16
    Достатъчно дълго съм ползвал Хайлукс от предходното поколение. В момента ползвам същия като този на снимката, даже на цвят. Факт е, че колата не е от най-стабилните на пътя, но в крайна сметка нейното предназначение не е да се правят змейки със 100 км/ч. Не бива да се забравя, че конструкцията в угода на товароносимостта е достатъчно масивна и архаична (рама, цял заден мост и ресори). Няма как да очакваш от такъв камион поведение като на лек автомобил. Колкото до качеството, не знам Тойота какъв символ на качество са, но на стария Хайлукс на 6-тата година му падна гърнето (изгни). Също рамата цялата беше кафява и то при положение, че един път бе почиствана и обработвана с доста качествен двукомпонентен грунд за ръжда. Състоянието на товарния кош отзад също бе далеч от идеалното, да не кажа че дъното му беше подгнило доста. Абе хубаво ги сглобяват в Африка, че по евтина работната ръка и в региона се търсят много, ама редно е тия дето се правят за Европа да ги обработват по-старателно срещу корозия, че то срамота. Относително здрави агрегати, ама останалото....

    Коментиран от #26

  • Жена руса
    Отговор
    24 17:15  28.10.16
    Хайде преди да коментират всички мъже да се запознаят с окачването на изброените пикапи и тогава пак да продължи дебата. "Отличниците" са на двойни носачи, докато Hilux-а все още си е на ресьори и затова няма промяна мисля :):):)

  • Toyota
    Отговор
    25 17:29  28.10.16
    Dosta tup i naglasen test,da ne govorq che shofiora koito gi testva e nekadurnik.Obshto vzeto koito im, plashta go izkarvat mn dobar drugite se opitvat da gi zakopaqt.Tova e izcqlo s cel anti-reklama.
  • брей,брей
    Отговор
    26 19:33  28.10.16

    До коментар #23 от "Телевизора на Елвис":

    Това с ръждата и мен ме изненадваше при пикапите които карах,особено при Митцубишитата.Ръждата при второто изби на 3-4 -тия месец.Хайлукса нямаше толкова,но пак се намираше тук-там ,особено по шасито.Маздата,която всъщност си беше Рейнджър със сменена емблема не страдаше от подобен проблем.Засега при Амарока няма,ма той пък още няма 3 месеца ...
  • АлаБорун
    Отговор
    27 01:08  29.10.16
    Hilux е най близкото до офроуд машина от всички изброени пикапи. Лосовия тест е хубаво нещо ... Така разбрахме защо всички пикапи след 2012 са с ESP... И този тест е с изключено такова
  • Мето
    Отговор
    28 11:47  30.10.16

    До коментар #19 от "Дядо Йоцо":

    Престанете да сравнявате лего клас коли с истинските. За конкретния случай в един калс са Hilux'а и G-Klass'а. Там пак ли са такива нещата?

Напиши коментар:


Публикувай