35 897 28

Тежък "лосов" провал за Toyota Hilux

Тежък "лосов" провал за Toyota Hilux
Георги Касабов

Шведското сп. Teknikens Värld, чиито изпитания за стабилност вгорчиха живота на техническите отдели на не една и две автомобилни компании през последните 20 години, си нарочи нова жертва. Този път черната овца е Toyota Hilux, която едва не се е обърнала по време на експеримент с маневра за избягване на внезапно появило се препятствие, популярна като "лосов" тест.

Японският работяга е била изпробван заедно с още 6 пикапа от същия клас и е загубил стабилност при едва 59 км/ч. Според шведите резултатите на новия Hilux са съпоставими с тези на модела от 2007 г. (т.е. напредъкът е нулев), а провалът се дължи до голяма степен на 18-цоловите джанти, които било разумно да се сменят с по-малки.

Останалите пикапи, изпробвани в новата серия от тестове на Teknikens Värld, са били Dodge Ram, Ford Ranger, Isuzu D-Max, Mitsubishi L200, Nissan Navarra и Volkswagen Amarok. Най-добра стабилност са показали последните два пикапа.

Резултати от "лосов" тест на пикапи от моделната 2016 г.,
проведен от сп. Teknikens Värld
Модел
Скорост
Dodge Ram 64 km / h
Ford Ranger 64 km / h
Isuzu D-Max 66 km / h
Mitsubishi L200 66 km / h
Nissan Navarra 67 km / h
Toyota Hilux (с 18-цолови джанти) 59 km / h
Volkswagen Amarok 67 km / h



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иван
    Отговор
    1 15:30  27.10.16
    Тойота винаги с били голям боклук

    Коментиран от #5

  • МММ
    Отговор
    2 15:40  27.10.16
    А Наварата кърти
  • ГОНИМ ПРОДАЖБИ
    Отговор
    3 15:51  27.10.16
    МАСОВИТЕ ПЛАСТМАСОВИ КОЛИ СА ПЪЛНА СКРЪБ.
  • КОЛИЧЕСТВО ЗА СМЕТКА НА КАЧЕСТВО
    Отговор
    4 15:53  27.10.16
    На талибаните и Идил много им харесват.

    Коментиран от #6


  • Kiskinoff
    Отговор
    5 15:56  27.10.16

    До коментар #1 от "Иван":

    ти тойота ли караш за да даваш подобни коментари ??
  • Йори
    Отговор
    6 15:57  27.10.16

    До коментар #4 от "КОЛИЧЕСТВО ЗА СМЕТКА НА КАЧЕСТВО":

    Ми те нали нямат лосове там да ги притесняват...
  • YAMAHA
    Отговор
    7 16:12  27.10.16
    То проблеми с аербеците със стабилноста с кво ли още не да почнат да ги хвърлят тези пикапи ама да ми кажат къде че да ида да си взема 1 такъв и 1 тундра!
  • кроко
    Отговор
    8 16:16  27.10.16
    Ама шведите правят погрешно теста - трява да го правят като блъскат пикапите в тяло с обема и теглото на лос, за да се види какви ще са порабенията по пикапа и дали е опасен за водача и пътниците. Едно време волво за това са ги слагали тия големи брони - баш за да блъскат лосове без проблеми.
  • d4d
    Отговор
    9 16:20  27.10.16
    И все пак Toyota винаги са №1, по-качество!
  • НикиД
    Отговор
    10 16:50  27.10.16
    Това пък е последното нещо, което би ме спряло да си купя този автомобил. Тойота е символ на надеждност и здравина, едва ли е случайно, че от години наред са номер едно в статистиките и че една от най-продаваните марки в Щатите.

    Коментиран от #13

  • хажата
    Отговор
    11 17:21  27.10.16
    Цялата ВАГ-група,взети заедно,не може да достигне Тойота като качество,надеждност и комфорт!

    Коментиран от #12

  • брей,брей
    Отговор
    12 18:56  27.10.16

    До коментар #11 от "хажата":

    За последните 9 години смених няколко пикапа.Два броя L200,след тях Хайлукс(предпоследния модел), и една Мазда ВТ-50.Сега карам Амарок,в момента е на два месеца и навъртяни вече около 6500км.До тук,по мои скромни наблюдения,най-луксозен,устойчив на завои и возия почти като на лека кола е Амарока.Така че не говори глупости. И Митцубишитата и Хайлуса бяха ужасни за каране празни,особено в завои ,дори и със хубави гуми.VW стои като залепен на пътя.Още не съм го пробвал за тежък офроуд,но дори и със стоковите гуми се представи много добре покрай и в реката на поредния риболов.Между другото наблюденията не са само мои,нито съм пристрастен към марката.Лека вечер.

    Коментиран от #14, #16, #18

  • Косачката
    Отговор
    13 20:36  27.10.16

    До коментар #10 от "НикиД":

    Защото Toyota и Онда са най-евтините коли в Америка и Канада, но далеч не са най-качесвените камоли комфортни.

    Коментиран от #15

  • ХОРЕЙШО
    Отговор
    14 21:37  27.10.16

    До коментар #12 от "брей,брей":

    карал си ти на баба ми хвърчилото.Нямам как Амарок,да се опре по офф роуд качества на Hilux.

    Коментиран от #17

  • НикиД
    Отговор
    15 21:41  27.10.16

    До коментар #13 от "Косачката":

    нещо не си в час. кои са най-качествените - германските ли , или американските, дето вече и самите американци не ги купуват. американците не са глупави в това отношение, там разстоянията са много големи, условията често са екстремни, а колите се карат с минимална подръжка, и точно поради тази причина нормалните хора си купуват Хонда , Тойота, или Нисан. в момента само корейците могат да се състезават с японците по отношение на качество и надеждност.
  • Теодор
    Отговор
    16 21:46  27.10.16

    До коментар #12 от "брей,брей":

    Абе,този паркетинг наречен Амарок,след като е толкова хубаво,защо Мерцедес,не му използваха платформата?А използваха платформата на конкурентите си японците-Ниссан Навара? Смятай колко става германския боклук.

    Коментиран от #19

  • брей,брей
    Отговор
    17 21:51  27.10.16

    До коментар #14 от "ХОРЕЙШО":

    чети между редовете Наташке"-казах че не съм го пробвал на тежък офроуд,още ми е жал за машината щото е лъскава,но Хайлукси съм вадил с Митцубишитата няколко пъти...
  • derem toyota
    Отговор
    18 21:54  27.10.16

    До коментар #12 от "брей,брей":

    Колега ЕВАЛА.Имам също доста опит с пикапите за последните 15 години/стария Рейнджър,Хайлукс от 2004 и 2007 и от 2011-АМАРОК/ Мога да кажа,че ПИКАПА е АМАРОК.Тези които хвалят тойота или не са карали нищо друго или не са карали изобщо пикап и повтарят само старата мантра колко е здрав Хайлукса.Не искам да продължавам,защото сега,ще скочат японските фенове,но ще ти кажа-карай със здраве.Аз за 225000 съм сменил гаранционно генератор на 50000 и т-belt на забележи 210000 и до тук съм с 5 смени на масло през около 40-45000.Мачкай спокойно Das auto. п.с. И на off road е куче не бой се.
  • Дядо Йоцо
    Отговор
    19 23:09  27.10.16

    До коментар #16 от "Теодор":

    Теди мисли преди да пишеш. Мерцедес нямат нищо общо с ВАГ, които са истинските им конкуренти. Имат обаче много общо с Рено-Нисан Груп, след като размениха някакви проценти от акциите си в замяна на сътрудничество. Така например, малолитражките на Мерцедес са с двигатели на Рено, Клио и А-клас делят една платформа и т.н. Та искат не искат, ще ползват шаси от Навара, което не означава, че е по-лошия вариант. Нисан от много години са в играта с пикапи и джипки, понаучили са тънкостите. Колкото до Хайлукс, имам доста познати с такива машини, ползват ги предимно в балкана за лов и са много доволни. Шведите като искат добро представяне на лосовия тест, да тестват Лотус Елис, а не пикап с половин метър просвет и тясна следа подходяща за тесните скалисти пътеки.

    Коментиран от #28

  • тихомир
    Отговор
    20 23:40  27.10.16
    от 59 до 67 са 8км разлика-за какво говорим?И това ако не е промиване на мозъци......
  • mediator37
    Отговор
    21 06:14  28.10.16
    А защо ако тойотата била с по-малки джанти, щяла да се държи по-добре на лосовия тест? Каква е логиката?

    Коментиран от #22

  • брей,брей
    Отговор
    22 07:13  28.10.16

    До коментар #21 от "mediator37":

    Защото ще бъде с по-нисък център на тежестта.Но тогава се губи смисълът на колата като високопроходима.
  • Телевизора на Елвис
    Отговор
    23 11:26  28.10.16
    Достатъчно дълго съм ползвал Хайлукс от предходното поколение. В момента ползвам същия като този на снимката, даже на цвят. Факт е, че колата не е от най-стабилните на пътя, но в крайна сметка нейното предназначение не е да се правят змейки със 100 км/ч. Не бива да се забравя, че конструкцията в угода на товароносимостта е достатъчно масивна и архаична (рама, цял заден мост и ресори). Няма как да очакваш от такъв камион поведение като на лек автомобил. Колкото до качеството, не знам Тойота какъв символ на качество са, но на стария Хайлукс на 6-тата година му падна гърнето (изгни). Също рамата цялата беше кафява и то при положение, че един път бе почиствана и обработвана с доста качествен двукомпонентен грунд за ръжда. Състоянието на товарния кош отзад също бе далеч от идеалното, да не кажа че дъното му беше подгнило доста. Абе хубаво ги сглобяват в Африка, че по евтина работната ръка и в региона се търсят много, ама редно е тия дето се правят за Европа да ги обработват по-старателно срещу корозия, че то срамота. Относително здрави агрегати, ама останалото....

    Коментиран от #26

  • Жена руса
    Отговор
    24 17:15  28.10.16
    Хайде преди да коментират всички мъже да се запознаят с окачването на изброените пикапи и тогава пак да продължи дебата. "Отличниците" са на двойни носачи, докато Hilux-а все още си е на ресьори и затова няма промяна мисля :):):)

  • Toyota
    Отговор
    25 17:29  28.10.16
    Dosta tup i naglasen test,da ne govorq che shofiora koito gi testva e nekadurnik.Obshto vzeto koito im, plashta go izkarvat mn dobar drugite se opitvat da gi zakopaqt.Tova e izcqlo s cel anti-reklama.
  • брей,брей
    Отговор
    26 19:33  28.10.16

    До коментар #23 от "Телевизора на Елвис":

    Това с ръждата и мен ме изненадваше при пикапите които карах,особено при Митцубишитата.Ръждата при второто изби на 3-4 -тия месец.Хайлукса нямаше толкова,но пак се намираше тук-там ,особено по шасито.Маздата,която всъщност си беше Рейнджър със сменена емблема не страдаше от подобен проблем.Засега при Амарока няма,ма той пък още няма 3 месеца ...
  • АлаБорун
    Отговор
    27 01:08  29.10.16
    Hilux е най близкото до офроуд машина от всички изброени пикапи. Лосовия тест е хубаво нещо ... Така разбрахме защо всички пикапи след 2012 са с ESP... И този тест е с изключено такова
  • Мето
    Отговор
    28 11:47  30.10.16

    До коментар #19 от "Дядо Йоцо":

    Престанете да сравнявате лего клас коли с истинските. За конкретния случай в един калс са Hilux'а и G-Klass'а. Там пак ли са такива нещата?

Напиши коментар:


Публикувай