2 Ноември, 2016 13:48 14 750 10

Волга на ток за $25 хил. Струва ли си?

  • волга-
  • газ-21-
  • електромобил-
  • конверсия
Волга на ток за $25 хил. Струва ли си? - 1

Популярността на електромобилите расте с всяка изминала година, но производителите незнайно защо неглижират опаковката, в която пристигат модерните технологии и екологията. С дребни изключения най-продаваните нови коли на ток приличат на рисувани от 3-годишно дете.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Когато я купува, украинският собственик на тази класическа Волга не планира нищо повече от качествена реставрация. Докато обработва каросерията обаче, човекът решава, че от ГАЗ-21 би се получил електромобил с чудесен дизайн. След няколко месеца в работа и очакване на нужните части антиката с модерно задвижване вече е получила сертификат и скоро ще бъде регистрирана, разказва autocentre.ua.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Съживената с ток съветска класика черпи енергия от 29 йон-литиеви батерии TS-LFP с по 260 Ач всяка. Произведени са от Thunder Sky Batteries и са монтирани под предния капак и в багажника. Избрани са заради ниската си цена и приемливото тегло от 9 кг.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Сумарното напрежение на акумулаторния блок достига 104.4 волта, а капацитетът - 27 кВтч. Електрифицираният ГАЗ-21 трудно може да мери сили с еталоните в жанра по динамични характеристики и автономен пробег, но 85 км с едно зареждане при средна скорост 50 км/ч са нелоши показатели за гаражна разработка.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Работата на батериите се управлява със система GT BMS, също произведена от Thunder Sky. Информацията за текущото състояние на акумулаторния блок (температура, напрежение и оставащ пробег) се показва на сензорен екран, монтиран на трансмисионния тунел под арматурното табло.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

"Сърцето" на електрическата Волга е разположено в предния кош под батериите. Електромоторът с постоянен ток Warp11 развива номинална мощност 30 кВт (максимална 90 кВт). Въртящият момент от 230 Нм се предава на задните колела през оригиналната тристепенна трансмисия, свързана с двигателя със зъбчата предавка.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Максималната скорост е ограничена на 90 км за пестене на енергия. За зареждане са предвидени две устройства. Със стационарното зарядно с мощно 9 кВт акумулаторите възстановяват капацитета си за 4-5 часа.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

За зареждане далеч от дома собственикът е монтирал на борда 2-киловатово устройство, което се включва към 220-волтови контакти. С него обаче процесът на зареждане отнема между 8 и 10 часа.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Украинският ентусиаст е успял да съхрани напълно оригиналния вид на ГАЗ-21. За трансформацията подсказва само мониторът, светодиодната подсветка на приборния панел и подменените с амперметър и волтметър датчици за количеството на горивото и заряда на акумулатора.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Салонът се отоплява с калориферче с мощност 800 Вт, монтирано на мястото на оригиналното парно. За осветление се ползват светодиоди, захранвани от преобразувател на напрежението от бордовата мрежа от 100 на 12 волта.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Електрическата Волга тежи 1 600 кг и очевидно няма спринтьорски заложби. Благодарение на 230-те Нм, достъпни при 0 об/мин, обаче движението в градския трафик е песен, твърди собственикът.

Той е вложил в проекта около $25 000 и за рентабилност надали може да се говори. Комбинацията от ретро дизайн и екология обаче си струва всяка вложена стотинка, убеден е украинецът.

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

Волга на ток за  хил. Струва ли си?

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    1 1 Отговор
    Така ще почнем да правим всички, ако не спаднат цените на електромобилите. Конверсията излиза по евтино.

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    За 25000 долара в момента можеш да си купиш чисто нов Нисан Лиив с съответната пълна заводска гаранция и сто пъти по-добри показатели , да не говорим че е сто пъти повече кола , а за втора употреба ти стигат и половината от тия пари
  • 3 незнайко

    1 0 Отговор
    Двигател Костов кото този на волгата струва 2000$ . Управление за двигателя 3200$ .Кола втора употреба 500$- Пежо 106. 10000$ за 30 броя литиеви батерии -108 волта 260 ампера. Цена за 1 клетка333$. 300$ за уреди. Общо 16000$. Малко са преувеличили с цената за конверсия на волгата.

    Коментиран от #5

  • 4 xxx

    1 1 Отговор
    С малка преработка на съществуващия заден мост без проблеми може да се модифицира в електрогенератор , който да произвежда ток и до някаква степен да компенсира разхода на енергия и да удължи пробега.
  • 5 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    И пак си далече от истината . Ето ти почти нов (25000 км) ФАБРИЧЕН електромобил , дори в гаранция с гарантирано много по-добри показатели от това . Цена 11000 : https://www.autoscout24.com/offers/nissan-leaf-0-bijtelling-excl-btw-automaat-navigatie-sola-electric-white-4a810aa8-f494-45bc-bcdc-062566e46fb6

    Коментиран от #6

  • 6 кроко

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Лийфа не се продава в България, май и Реното ЗОЕ, а миналиянден с изнендада разбрахе Киа продават някакъв ел.модел. Е това е лошото на тъпата ни държава, да не говорим че в другите сърсни има всякяви отстъпки и стимули.

    Иначе за конверсиите поне знаеш че батериите са нови и можеш да си сметнеш пробега. Аз от известномвреме се оглеждам за електромобил, но например реното зое много често се предлага без батерии употребяавано.

    Коментиран от #7, #9

  • 7 пилот

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "кроко":

    За 37000лв скачам в чисто нова тойота аурис хибрид .133 кс АВТОМАТ с разход 3.5 граЦко !

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "пилот":

    А случайно да имаш идея колко ОЩЕ ще ти струва за десетина години Ауриса с разход 3,5 граЦко и това ,че примерно с него няма да паркираш безплатно в София и т.н. , освен естествено ако не си решил да го държиш в гаража и да си го гледаш
  • 9 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "кроко":

    Като нови не още , но има втора употреба , а Зое в Европа се продава с батерии под наем (за елементарна месечна вноска) , демек ако има КАКЪВТО и да е проблем , се сменя веднага , за да няма никакви разсъждения "ама колко ще ми изкара батерията " , а цената на автомобила спада почти двойно , примерно Нисана става 15000 чисто нов
  • 10 Димитър Колев

    1 0 Отговор
    Явно почти всички писатели тук или не са чели статията или въобще не са разбрали каква е идеята на този човек. Този човек скъпи писатели много добре знае кво може да си купи на ток и за колко пари, нямаше смисъл да се хабите да му давате акъл.....