13 112 10

Волга на ток за $25 хил. Струва ли си?

Георги Касабов

Популярността на електромобилите расте с всяка изминала година, но производителите незнайно защо неглижират опаковката, в която пристигат модерните технологии и екологията. С дребни изключения най-продаваните нови коли на ток приличат на рисувани от 3-годишно дете.

Когато я купува, украинският собственик на тази класическа Волга не планира нищо повече от качествена реставрация. Докато обработва каросерията обаче, човекът решава, че от ГАЗ-21 би се получил електромобил с чудесен дизайн. След няколко месеца в работа и очакване на нужните части антиката с модерно задвижване вече е получила сертификат и скоро ще бъде регистрирана, разказва autocentre.ua.

Съживената с ток съветска класика черпи енергия от 29 йон-литиеви батерии TS-LFP с по 260 Ач всяка. Произведени са от Thunder Sky Batteries и са монтирани под предния капак и в багажника. Избрани са заради ниската си цена и приемливото тегло от 9 кг.

Сумарното напрежение на акумулаторния блок достига 104.4 волта, а капацитетът - 27 кВтч. Електрифицираният ГАЗ-21 трудно може да мери сили с еталоните в жанра по динамични характеристики и автономен пробег, но 85 км с едно зареждане при средна скорост 50 км/ч са нелоши показатели за гаражна разработка.

Работата на батериите се управлява със система GT BMS, също произведена от Thunder Sky. Информацията за текущото състояние на акумулаторния блок (температура, напрежение и оставащ пробег) се показва на сензорен екран, монтиран на трансмисионния тунел под арматурното табло.

"Сърцето" на електрическата Волга е разположено в предния кош под батериите. Електромоторът с постоянен ток Warp11 развива номинална мощност 30 кВт (максимална 90 кВт). Въртящият момент от 230 Нм се предава на задните колела през оригиналната тристепенна трансмисия, свързана с двигателя със зъбчата предавка.

Максималната скорост е ограничена на 90 км за пестене на енергия. За зареждане са предвидени две устройства. Със стационарното зарядно с мощно 9 кВт акумулаторите възстановяват капацитета си за 4-5 часа.

За зареждане далеч от дома собственикът е монтирал на борда 2-киловатово устройство, което се включва към 220-волтови контакти. С него обаче процесът на зареждане отнема между 8 и 10 часа.

Украинският ентусиаст е успял да съхрани напълно оригиналния вид на ГАЗ-21. За трансформацията подсказва само мониторът, светодиодната подсветка на приборния панел и подменените с амперметър и волтметър датчици за количеството на горивото и заряда на акумулатора.

Салонът се отоплява с калориферче с мощност 800 Вт, монтирано на мястото на оригиналното парно. За осветление се ползват светодиоди, захранвани от преобразувател на напрежението от бордовата мрежа от 100 на 12 волта.

Електрическата Волга тежи 1 600 кг и очевидно няма спринтьорски заложби. Благодарение на 230-те Нм, достъпни при 0 об/мин, обаче движението в градския трафик е песен, твърди собственикът.

Той е вложил в проекта около $25 000 и за рентабилност надали може да се говори. Комбинацията от ретро дизайн и екология обаче си струва всяка вложена стотинка, убеден е украинецът.

 



Още по темата

  • Правят станции за електромобили

    Правят станции за електромобили

    В България ще се изграждат станции за зареждане на електромобили, пише в. "Стандарт". Кабинетът прие Национална рамка за политика за ...
    26.01.2017
    1 388
    1

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко
    Отговор
    1 15:48  02.11.16
    Така ще почнем да правим всички, ако не спаднат цените на електромобилите. Конверсията излиза по евтино.

    Коментиран от #2

  • гост
    Отговор
    2 16:33  02.11.16

    До коментар #1 от "незнайко":

    За 25000 долара в момента можеш да си купиш чисто нов Нисан Лиив с съответната пълна заводска гаранция и сто пъти по-добри показатели , да не говорим че е сто пъти повече кола , а за втора употреба ти стигат и половината от тия пари
  • незнайко
    Отговор
    3 17:11  02.11.16
    Двигател Костов кото този на волгата струва 2000$ . Управление за двигателя 3200$ .Кола втора употреба 500$- Пежо 106. 10000$ за 30 броя литиеви батерии -108 волта 260 ампера. Цена за 1 клетка333$. 300$ за уреди. Общо 16000$. Малко са преувеличили с цената за конверсия на волгата.

    Коментиран от #5

  • xxx
    Отговор
    4 18:27  02.11.16
    С малка преработка на съществуващия заден мост без проблеми може да се модифицира в електрогенератор , който да произвежда ток и до някаква степен да компенсира разхода на енергия и да удължи пробега.

  • гост
    Отговор
    5 19:06  02.11.16

    До коментар #3 от "незнайко":

    И пак си далече от истината . Ето ти почти нов (25000 км) ФАБРИЧЕН електромобил , дори в гаранция с гарантирано много по-добри показатели от това . Цена 11000 : https://www.autoscout24.com/offers/nissan-leaf-0-bijtelling-excl-btw-automaat-navigatie-sola-electric-white-4a810aa8-f494-45bc-bcdc-062566e46fb6

    Коментиран от #6

  • кроко
    Отговор
    6 20:28  02.11.16

    До коментар #5 от "гост":

    Лийфа не се продава в България, май и Реното ЗОЕ, а миналиянден с изнендада разбрахе Киа продават някакъв ел.модел. Е това е лошото на тъпата ни държава, да не говорим че в другите сърсни има всякяви отстъпки и стимули. Иначе за конверсиите поне знаеш че батериите са нови и можеш да си сметнеш пробега. Аз от известномвреме се оглеждам за електромобил, но например реното зое много често се предлага без батерии употребяавано.

    Коментиран от #7, #9

  • пилот
    Отговор
    7 00:01  03.11.16

    До коментар #6 от "кроко":

    За 37000лв скачам в чисто нова тойота аурис хибрид .133 кс АВТОМАТ с разход 3.5 граЦко !

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    8 09:32  03.11.16

    До коментар #7 от "пилот":

    А случайно да имаш идея колко ОЩЕ ще ти струва за десетина години Ауриса с разход 3,5 граЦко и това ,че примерно с него няма да паркираш безплатно в София и т.н. , освен естествено ако не си решил да го държиш в гаража и да си го гледаш
  • гост
    Отговор
    9 09:43  03.11.16

    До коментар #6 от "кроко":

    Като нови не още , но има втора употреба , а Зое в Европа се продава с батерии под наем (за елементарна месечна вноска) , демек ако има КАКЪВТО и да е проблем , се сменя веднага , за да няма никакви разсъждения "ама колко ще ми изкара батерията " , а цената на автомобила спада почти двойно , примерно Нисана става 15000 чисто нов
  • Димитър Колев
    Отговор
    10 11:57  04.11.16
    Явно почти всички писатели тук или не са чели статията или въобще не са разбрали каква е идеята на този човек. Този човек скъпи писатели много добре знае кво може да си купи на ток и за колко пари, нямаше смисъл да се хабите да му давате акъл.....

Напиши коментар:


Публикувай