47 853 12

В завода на Koenigsegg - краят на разпределителните валове

Ангел Харизанов

Медията Drive отново ще ни разходи из фабриката на Кристиян Вон Кьонигсег, като лично той ще ни разкаже за технологията Freevalve. Тя управлява клапаните дистанционно един от друг и позитивите са огромни. Цялата цилиндова глава е намалена значително на размери, като главен виновник е липсата на ремък или верига, с който да бъдат задвижвани зъбните колела на валовете. Това води и до по-нисък център на тежеста на двигателя и съответно автомобила. Абсолютния контрол над клапаните намалява значително разхода на гориво, контролира достигането на работна температура и го прави по-бързо, може да гаси цилиндри и играе ролята на контролиращ налягането на турбокомпресора клапан. Предварението и закъснението на отварянето също са напълно регулируеми, като това може да означава и повече мощност. От своя страна не е нужно и използването на директно впръсване, а то ускъпява производството.

Компанията не се спира да прилага новости и това няма да е последната. Очакваме обаче, технологията да "навърти километраж" преди да бъде прехвърлена към автомобилите за масова употреба. 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • корса
    Отговор
    1 08:05  11.11.16
    Въпреки, че бъдещето е в ел.технологиите, това е добра стъпва за двг-то!Във Ф1 ползват електромагнитни клапани!

    Коментиран от #5

  • Тошибиян
    Отговор
    2 10:58  11.11.16
    Аз отдавна съм го казал че това е бъдещето

    Коментиран от #3

  • гост
    Отговор
    3 11:26  11.11.16

    До коментар #2 от "Тошибиян":

    За твое съжаление не , защо мислиш големите производители досега не са го въвели при положение, че очевидно е и по-евтино от сложните съвременни газоразпределителни механизми , а и няма нужда от дроселова клапа , тоест няма ограничаване на въздушния поток? Ами щото така им изнася , как иначе ще ти искат по 1000-2000 лева на всеки 60-80000 км за "консумативи" включващи ремъчета , ролчици ( повече - по-добре ! ) , водни помпи , обтегачи и т.н. А и що да не си ползваме оборудването ,изплатено преди 20-30 години за производство на гореизброеното , ами да плащаме за ново за тези "изгъзици" . Пък и за какво ти е надеждност , а майсторчето сбърка с един-два зъба или "забравиш" да го смениш навреме , хоп основно ремонтче или направо нов двигател , какво по-хубаво ?

    Коментиран от #12

  • Marinov
    Отговор
    4 11:28  11.11.16
    Явно и това е на принципа на електромагнитните клапани, защото гледам има бобина в долната част на държача.

  • Чичу Ади
    Отговор
    5 12:09  11.11.16

    До коментар #1 от "корса":

    Във Формула 1 от Мерцедес преди 15-на години се опитаха да приложат пиезо-електрически клапани, тъй като електромагнитните ограничават до 20000 оборота в минута.... Нещо не им се получи с надеждността до колкото си спомням. Съмнява ме, точно Кьонигсег да са първите, които се опитват да наложат ел.магнитните клапани в серийното производство.

    Коментиран от #6

  • гост
    Отговор
    6 12:27  11.11.16

    До коментар #5 от "Чичу Ади":

    Кьонигсег нямат и няма да имат масово производство , а и да имат , моделите за него биха били коренно различни , да не говорим , че в масови модели никой няма да сложи мотор дори с 10000 оборота , да не говорим с 20000. А за "налагането" прочети в коментар 3 . А пък колкото до бъдещето , след 5 години електромоторите няма да имат дори намотки , а комплекти от дискове , ще се монтират директно в колелата и даже такова ДВГ като от статията ще изглежда като динозавър , което между другото го казва самият Кристиян фон Кьонигсег

    Коментиран от #11

  • рес еоод
    Отговор
    7 18:43  11.11.16
    а казваха ,че двг се е изчерпал
  • ПЕРО
    Отговор
    8 18:44  11.11.16
    как ви се струва тир на ток

    Коментиран от #9

  • гост
    Отговор
    9 19:50  11.11.16

    До коментар #8 от "ПЕРО":

    Ами супер ми се струва , вече има няколко модела и кой от кой по-добри . Например ако искаш разгледай този и прочети ,че цената ( която не е много повече от сегашните ) включва гориво и обслужване за 1 600 000 км : https://nikolamotor.com/
  • кроко
    Отговор
    10 20:00  11.11.16
    Ето ви статията от миналата година в същия сайт, коментарите са доста по-адекватни. Иначе ако ви се чете, в интерент има всякаква информация по темата. https://fakti.bg/technozone/134617-dvigatel-bez-razpredelitelen-val
  • IQто
    Отговор
    11 19:50  12.11.16

    До коментар #6 от "гост":

    Двигателя е поръчков за Китайска фирма Qoros която произвежда автомобили.
  • V осмак
    Отговор
    12 14:50  14.11.16

    До коментар #3 от "гост":

    Не съм склонен да се съглася със сметките за резервните части. Колко би струвал един електромагнитен/пиезоелеткрически клапан? Вероятно сте запознат, но механизъм, от който да искаш надеждност при експлоатация 150 хил.км (стандартна гаранция) в режим 3000 об/мин. осреднено, изисква сериозна технология - на метали и материали, на конструкция и пр. А това не е евтино. Ако беше евтино, щеше да навлезе в масово производство. Не мислете, че производителите не търсят евтиното производство. Печалбата я формират от проектиране на "програмирано износване" на ключови детайли и други компоненти.

Напиши коментар:


Публикувай