3 556 1

На Международната космическа станция ще има изкуствена гравитация

Георги Касабов

Руският Институт за медико-биологични проблеми (ИМБП) разработва центрофуга, която ще може да генерира изкуствена гравитация в условията на безтегловност на Международната космическа станция. Системата ще бъде монтирана в надуваем отсек, над който работят специалистите на Ракетнокосмическата корпорация "Енергия", съобщава РИА Новости.

За новата руска технология все още не се знае почти нищо. Известно е единствено, че разработката е аналог на американската BEAM (Bigelow Expandable Activity Module), която вече е скачена с МКС и преминава орбитални изпитания.

Надуваемите сегменти за станции в открития Космос се смятат за едно от най-ефективните и евтини решения за разширяване на жилищното и работно пространство в космическите станции. Центрофугите за създаване на изкуствена гравитация отдавна са популярен реквизит в научнофантастичните филми, но никога не са били изпробвани на практика.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Кривото
    Отговор
    1 16:22  23.07.18
    За изкуствена гравитация трябват голям магнит, по-малко тяло, което да се върти около него и собствената си орбита. Така ще се симулира движението на Земята около Слънцето и нещата ще се получат. За целта трябва около космическите кораби или в самите тях да се създадат подобни приспособления, които да пресъздадат подобна среда.

Публикувай