28 733 11

В завода на Koenigsegg - 1500 конски сили без предавки

Ангел Харизанов

Една малка шведска компания, буквално преобръща света на автомобилите с главата надолу. След като разгледахме технологията Freevalve, която анулира нуждата на разпределителни валове в двигателите с вътрешно горене, ще се насочим към друга интересна тема - скоростите или по-скоро тяхната липса в мега автомобила Regera. Според Кристиан, при комбинирана мощност от 1500 конски сили и тонове въртящ момент, този автомобил не трябва да разчита на конвенционалната скоростна кутия. Вместо това, автомобилът разчита на едно предавателно число и нещо, което от много време се използва в автоматичните скоростни кутии - турбинния конвертор на въртящ момент. Естествено тук той е претърпял значителни подобрения за намалено собствено тегло и максимален капацитет, но основната конструкция и идея са същите - повече въртящ момент в ниските обороти. При такава чудовищна мощност, разпределението ѝ е от изключително значение и идеята ни напомня за американските мускулести коли, които дори и сега използват 3 и 4-степенни автоматични скоростни кутии в състезанията по драг.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • корса
    Отговор
    1 05:46  18.11.16
    Ако няма разпределителни валове, скоростни предавки, вилки и още валове, ще погребат индустрия за милярди! Големите производители ще изгубят много пари! CVT кутиите ги има още от началото на 20век, дори и в руските комбайни(вариаторна кутия), ама чак сега се усъвършенстват!

    Коментиран от #3, #8

  • The Engineer
    Отговор
    2 08:06  18.11.16
    "Те" му палиха фабриката преди няколко години, но успя и ще става все по голям...
  • cvt
    Отговор
    3 09:26  18.11.16

    До коментар #1 от "корса":

    Това няма нищо общо с CVT , за кво говориш изобщо ? Гледай клипа , па после пиши.

    Коментиран от #11

  • Никич
    Отговор
    4 09:28  18.11.16
    Технологията без разпределителни валове съществува и се ползва от двигатели Sulzer, MAN B&W от много години насам, подобно е и със скоростните кутии. Въпрос на време беше да се появи и при автомобилите.

  • maniak60
    Отговор
    5 10:50  18.11.16
    CVT и това,което виждаме нямат нищо общо/конструктивно,кинематично и.../Резултата и при двете е почти еднакъв,но възможносттите им се различават в пъти.
  • Интересно
    Отговор
    6 12:16  18.11.16
    Добре, но не разбирам как алуминиев диск, който се върти с 1000-2000 оборота би издържал на натоварването при зацепване дълго време...все пак алуминия е лек, но мек метал. Би могло да е от този метал, ако няма такова натоварване, но тук говорим за допълнително устройство, което подпомага електромоторите и поема целия въртящ момент, произтичащ от поне 1200 к.с.

    Коментиран от #7

  • те как
    Отговор
    7 15:33  18.11.16

    До коментар #6 от "Интересно":

    https://www.google.bg/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1KMZB_enBG551BG551&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=torque%20converter
  • ддд
    Отговор
    8 20:30  18.11.16

    До коментар #1 от "корса":

    то като да измислят телепорта и каква огромна маса остава без работа автомобилострояене пътища нефт майстори ктаджии застраховки никога няма да открият телепорта

    Коментиран от #10

  • До интересно
    Отговор
    9 21:07  18.11.16
    Те,и буталата са алуминиеви но издържат по 1000000+ км.
  • Архангел
    Отговор
    10 22:49  18.11.16

    До коментар #8 от "ддд":

    http://webnovinar.com/2015/11/21/%D0%B2%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D1%81%D0%B1%D1%8A%D0%B4%D0%B2/ Цитирам част от публикуваните предсказания на Ванга:"2288 година – Пътуване във времето. Нови срещи с извънземни цивилизации.
  • корса
    Отговор
    11 02:11  19.11.16

    До коментар #3 от "cvt":

    Пак ми прочети ми поста отново.Никъде не съм споменавал, че имат общо. Просто казвам, че и CVT-то нарочно не го разработваха дълго време! Ама нали сте първосигнали! Това е проблема на българите!

Напиши коментар:


Публикувай