27 051 38

Ръчните скорости в САЩ изчезват

Георги Касабов

Трансмисиите с ръчно превключване никога не са били на почит сред американските автомобилисти, но в последните години са на път да изчезнат напълно. Ако през 2006 г. с механична предавателна кутия са можели да се поръчат 47% от продаваните в САЩ модели, през 2011-а те вече са били 37%. По данни за първите шест месеца от 2016-а пък делът им е спаднал до 27 на сто, съобщава Los Angeles Times.

Статистиката вещае още по-мрачни перспективи пред ръчните скорости в САЩ, тъй като отчита броя на автомобилите, които могат да се поръчат с такива трансмисии на теория. Много производители там дори изискват доплащане за механична скоростна кутия.

Катастрофална изглежда тенденцията и предвид продажбите на коли с ръчни трансмисии. През 1992 г. такива предавателни кутии са избрали 25% от купувачите. През 2012-а те са били 7%, а тази година - едва 3 на сто. Делът на механичните скорости спада дори в сегмента на спортните автомобили.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • koko
    Отговор
    1 11:59  23.11.16
    Ами то си е мизерия да се ръчка. Дано производителите изцяло спрат да произвеждат автомобили с ръчно превключване, все пак кой век сме...

    Коментиран от #2, #3

  • Баце
    Отговор
    2 12:27  23.11.16

    До коментар #1 от "koko":

    Ти да не си инвалид бре?
  • stig
    Отговор
    3 12:45  23.11.16

    До коментар #1 от "koko":

    А ти сигурно искаш колата сама да те вози, не да шофираш... както каза, кой век сме?
  • Васичка Атанасова
    Отговор
    4 13:23  23.11.16
    който може да кара си кара ръчка за спортно каране няма по добро от ръчката автомата е за жени

    Коментиран от #6


  • sro
    Отговор
    5 13:50  23.11.16
    Хората пътуват всеки ден с часове до работа и обратно и е напълно разбираемо да се пренебрегват ръчните. Като сте традиционалисти и не искате автоматизация, си карайте каруците. Технологията обаче напредва, за разлика от вашите закърнели мозъци, и вие ще се придържате към неефикасното и неефективното.

    Коментиран от #7, #33

  • Чоко Боко
    Отговор
    6 13:58  23.11.16

    До коментар #4 от "Васичка Атанасова":

    Това може да го каже само човек който никога не е карал автомат .. Още по малко пък в спортен автомобил

    Коментиран от #25

  • Реалист
    Отговор
    7 14:00  23.11.16

    До коментар #5 от "sro":

    по-малко електроника, по-добри шофьори. Мога и сам да реша на коя предавка да вляза в завой и на коя да изляза. От разни кифли дето не знаят кой ляв и кой десен педал да натиснат са половината проблеми по пътищата.

    Коментиран от #8, #10, #12

  • sro
    Отговор
    8 14:08  23.11.16

    До коментар #7 от "Реалист":

    Не електрониката е виновна за лошите шофьори. Добър шофьор с електроника > добър шофьор без нея.
  • Кольо Каммиона
    Отговор
    9 14:13  23.11.16
    В задръстванията няма по хубаво от автоматик. Що се отнася до спортното каране, Doppelkupplungsgetriebe превключва много по бързо и по прецизно от 99,99999999% от шофьорите със спортни претенции. Това не ми пречи да си държа една кола със много хубава скоростна кутия и съединител, и да си ръчкам отвреме навреме за кеф по маршрут София-Панчарево-язовир Искър-Ярема-Бистрица-София.
  • бмх
    Отговор
    10 14:15  23.11.16

    До коментар #7 от "Реалист":

    Точно затова в състезанията се използват полу-авоматични, които нямат 3ти педал. Това по-малко добри състезатели ли ги прави? Формулата е бъкана с най-съвременна електроника, а и всяка нова кола. Неразумни разсъждения правиш!
  • onlyhonda
    Отговор
    11 14:22  23.11.16
    че не усещаш колата, ако си карал само автоматик си е факт. не говорим за суперкари. но 90% от кифлите не могат да се оправят и не могат да вдянат защо има съединител тази кола и защо като си включил задна не можеш да тръгнеш напред. аз мисля следващата ми кола да е автоматик, но да е малка за градско шофиране и то предимно из тапите в софия. по-удобно е спор няма, пуснеш спирачката тя си пъпли лекинко. но за извънградско искам ръчка да си я изрежа когато реша или да си мушна аз по-ниската предавка на завойче. тръпката е къде къде по-голяма. това е моето скромно мнение.

    Коментиран от #17, #19

  • гост
    Отговор
    12 14:23  23.11.16

    До коментар #7 от "Реалист":

    ела да те повозя малко с AMG-то автоматик и ще размислиш...пожелавам ти успех да ме настигнеш със същото с ръчка
  • гого
    Отговор
    13 14:28  23.11.16
    автомата си е автомат, който не е карал да не коментира
  • автопилота
    Отговор
    14 15:02  23.11.16
    Има огромна разлика между автомат от преди 10-15 години с 4-5 скорости и нов със 7-8 , заключване на хидротрансформатора и самообучаващ се компютър . За съжаление в България основно се срещат старите , които освен че са тромави и лакоми са и скъпи за ремонт , но последното важи и за новите , така че ако не карате нова кола с която не смятате да "навъртате" километраж решението е ясно
  • DSG
    Отговор
    15 15:03  23.11.16
    Абсолютно съгласен, време е ръчката да потъне в историята. Това е негърски труд, ниско платен и вреден за краката. Автомата е короната на един автомобил. Който изпитва носталгия да си ръчка 20 годишната кочина, няма да му се сърдим.
  • Бай Митю от Младежда
    Отговор
    16 15:37  23.11.16
    За ръчни скорости трябват ръце и мозък, обаче като закърнеят и си трябва автомат !
  • Tip
    Отговор
    17 15:45  23.11.16

    До коментар #11 от "onlyhonda":

    Абе пробвай ти 500Нм с автомата да видиш трябва ли ти ръчка на извънградско... че си се цеди до край като си я натиснеш.
  • профи драивър
    Отговор
    18 16:06  23.11.16
    Автоматиците са за некадърници .
  • гост
    Отговор
    19 16:19  23.11.16

    До коментар #11 от "onlyhonda":

    Автоматиците също позволяват да си избереш предавката, само че като натиснеш спирачката сами свалят до нулева, а не гасне колоата ти в ръчен режим. Новите с двоен съединител превъзхождат ръчните, спор няма, и откакто са разработени надеждни версии е напълно нормално да биват предпочитани на същата цена или няколко стотин долара/евро по-скъпи. Съчните си остават за ентусиасти, аз искам и си карам ръчна, но след 5г вероятно няма да има много избор и ще трябва да се кара автомат.
  • 112
    Отговор
    20 16:38  23.11.16
    Автоматика е удобство но ръчната си е удоволствие.

    Коментиран от #21

  • Гентацо
    Отговор
    21 17:10  23.11.16

    До коментар #20 от "112":

    Най-краткото и точно мнение по въпроса ... +
  • гост
    Отговор
    22 17:26  23.11.16
    От умните светофари в Пловдив вече наистина и на мен ми се иска автоматик да карам. Иначе автоматика си е кифленска работа.
  • Sweet_swindle
    Отговор
    23 17:52  23.11.16
    Avtomata e za p*tki... Racerite karame na Manuel ;)
  • Дред
    Отговор
    24 17:52  23.11.16
    Сена навремето правеше чудеса с ръчната на Макларана, особено в Монако. Пуснете сегашните "плейстейшън драйвъри" от Ф1 и става мазало. Както беше писал колегата отгоре автомата е удобство, истинското шофиране обаче може да ти достави единствено ръчката.
  • Васичка Атанасова
    Отговор
    25 20:37  23.11.16

    До коментар #6 от "Чоко Боко":

    имах ауди s6 2006 г v10 5.2 fsi 435 коня с автомат как ти се струва

    Коментиран от #27, #29

  • Дърт Каруцар
    Отговор
    26 21:04  23.11.16
    Изчезваме и ние, старото поколение шофьори, които държим сами да подбираме предавателното число.
  • Гост
    Отговор
    27 21:04  23.11.16

    До коментар #25 от "Васичка Атанасова":

    На мен ми се струва, че си психично болен(а)!
  • От Зор
    Отговор
    28 21:12  23.11.16
    В нашия град няма нито един читав сервиз за автоматици. Половината ми приятели, които рискуваха с автомат втора употреба реваха и плащаха болезнено за възможностите си. Затова съм фен на ръчката. Живи и здрави.

    Коментиран от #32

  • незнайко
    Отговор
    29 22:25  23.11.16

    До коментар #25 от "Васичка Атанасова":

    И на това комби му беше сложил газова, защото не можеше да го нахраниш с бензин . Така ли беше? Признай си!
  • Цеко от Обеля
    Отговор
    30 22:49  23.11.16
    Ако имах финансовата възможност да имам кола автоматик щях само такава да карам. За съжаление нямам пари и карам кола със скорости
  • sando
    Отговор
    31 22:55  23.11.16
    Преди да си купя кола със автомат,неисках и да чувам за автомат. Хора повярвайте ми няма по голям кеф от това. Имам е 320 и повече няма да си купя ръчка
  • Гост
    Отговор
    32 04:20  24.11.16

    До коментар #28 от "От Зор":

    Съвсем вярно. Няколко от приятелите ми си смениха колите тази година. Почти всички изпищяха от автоматици. Говорим за няколко годишни автомобили и от различни реномирани и премиум марки. Някои ги правиха и по два пъти, и се оказвали различни неща. Само някои да посети паркинга на сервиза на Цанко Докторов-Варна и ще го заболи главата ,като го види препълнен с почти нови премиуми , чакащи за ремонт на автоматична скоростна кутия.
  • Лупи
    Отговор
    33 11:20  24.11.16

    До коментар #5 от "sro":

    И кое е по-неефективното на ръчната скоростна кутия спрямо автоматичната, след като е доказано, че ръчната води до по-големи икономии на гориво? Сега си представи как 1 милион автомобила с ръчна кутия горят между 1 и 2 милиона литра гориво по-малко, съответно щадят околната среда и т.н. Ръчната скоростна кутия е по-икономичния вариант, което е ключа към по-голямата ефективност. Автоматичната трансмисия е по-удобна, но всички знаем до къде води прекаленото удобство- до заглаждане на гънките на мозъка.

    Коментиран от #37

  • S-line
    Отговор
    34 19:52  24.11.16
    Само 4 цилиндъра и ръчни скорости=спънато магаре.

  • Христо
    Отговор
    35 00:18  25.11.16
    Последната ми кола я правих от автомат към ръчка. Ръчката те кара да се слееш с колата. Автомата си е удобство. И кви са тия пайтаци де ми разправят, че преди 15 години нямало адаптивност на автоматите, нямало заключване на хидрото... или не са в час с годините или просто преразказват. Следващата ми кола обаче ще е отново шестак, но с дсг кутия. Там е истината, а и носи много на бой.
  • Ко каза
    Отговор
    36 19:41  25.11.16
    Ръчната кутия има само едно предимство - по евтина за ремонт и поддръжка. Говорим за нормални коли , а не състезателни. Кво сливане с колата, кви глупости говорите, явно се виждате като пилоти от WRC /поне/. От доста време автомата сменя скорости по-бързо и от най-бързия човек на планетата. От друга страна пътищата са за придвижване , а не за състезания. Нормалните хора искат да стигнат до крайната си цел, без някой "слят" с колата си да ги очисти. Като толкова искате да се състезавате- има си начини. Щото "състезателите" у нас ,са изпратили много хора в гробищата.
  • СДФГ
    Отговор
    37 19:48  25.11.16

    До коментар #33 от "Лупи":

    Колега, автомата харчеше повече гориво преди 15 години. От тогава света отиде в космоса/и автомата с него/. Сегашните автомати със 7 ,8 ,9 предавки си имат и различни режими-спорт,комфорт ,градски и са поне толкова икономични ,колкото ръчните.Естествено , ако закрепиш некой дизел с ръчни скорости на 5-та с 50 км и го караш пред загасване и всеки момент да ти се откачи некое огледало от вибрации - дааа , ще постигнеш икономия. Мерси, не ща
  • Гост
    Отговор
    38 16:11  24.11.17
    Еййй много състезатели,raceri и какви ли не още разбирачи тука,бее! Че и оценки дават автоматът бил за такива и онакива.Пикльовци! Те щели да си избират скоростта,щели да се сливат.Един пък и предавателното число щял да си избира-сякаш в движение ще пренарежда зъбчатките.Пък лятото в задръстванията? Първа-свободна,съединител-спирачка,пак съединител-пак спирачка.Няма да си я бутна аз на D и само спирачка.Пък като искам по- ниска предавка натискам газта повече и готово.Ако пък се наложи на ръка- бутам на manual и пак съм аз.Така или иначе не можеш да включиш от пета на втора ако се движиш с 150 км/ч.

Напиши коментар:


Публикувай