5 439 8

Електрически байк с 300 км/ч

Радослав Славчев

Датската компания Fenris Motorcycles направи прототип на електрически мотоциклет, серийната версия на който ще претендира за най-бързия електроциклет в света. Първата серия от 500 бройки ще с появи през 2019-а. Според генералния директор на фирмата Джаспър Вайд, максималната скорост на ел. байкът надвишава 300 км/ч.Мотоциклетът се задвижва от един електромотор, който е собствена разработка на компанията. Мощността му е 200 конски сили, а теглото му - 12.5 килограма. Общата маса на прототипа пък е 196 килограма, което позволява на електроциклета да ускорява до 100 км/ч. за под 3 секунди.От компанията не казват колко е автономният пробег на прототипа. Към момента единственият конкурент на Fenris Motorcycles е италианската фирма Energica, също специализирана в производството на електрически мотоциклети. Моделната гама на Energica включва два модела, по-мощният от които (136 к.с.) развива 240 км/ч.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • YAMAHA
    Отговор
    1 15:11  23.12.16
    Браво евала,евала!
  • незнайния
    Отговор
    2 16:17  23.12.16
    Кво стааа ДВГ-тата , покажете едно моторче 12 кила с 200 коня , че и скорости отделно му трябват с още толкова кила , а пък за въртящия момент и ресурса да не говорим . Има ли още умници да припадат по "брилянтния" пърделник
  • Гост
    Отговор
    3 18:03  23.12.16
    Тотално не си в час с тази статия
  • Свр
    Отговор
    4 21:11  23.12.16
    Нещо за батериите да кажеш... Кила живот...или обща маса на мотора електроциклета

    Коментиран от #5, #6


  • незнайния
    Отговор
    5 11:29  24.12.16

    До коментар #4 от "Свр":

    И какво за общата маса , колкото на всеки 1000 куб. байк , че и по-малко и то при доста по-голяма мощност и повече от два пъти по-голям въртящ момент , който не е при 10000 об. , а от 0 (нула) ! И тепърва ще намалява , а при ДВГ е изпилена до крайност , вече почнаха да ползват мотора и трансмисията за част от рамата , нали се сещаш какво следва при най-малкия удар ? А относно живота на батерията , направо уцели дървото , при минимум 1500-2000 заряда по 200 км пробег са 300-400 000 км , колко мотоциклета с такъв пробег чувал , да не говорим виждал ? И те също тепърва ще се подобряват ! А за разхода и "поддръжката" ще говорим ли или вече ти е ясна картинката ?
  • незнайния
    Отговор
    6 11:42  24.12.16

    До коментар #4 от "Свр":

    Ако искаш мога да ти кажа и следващата стъпка , две такива "моторчета" вградени направо в главините , при това със същата батерия , щото "горят" колкото един . Тоест 400 коня и двойно за мотоциклет !!! Горкото нещастно пърделниче не може и да го сънува а !
  • Clicko
    Отговор
    7 15:48  24.12.16
    Спрете да се карате. Не разбрахте ли, че електричеството е бъдещето. А предимствата на електромотора са много повече от тези на ДВГ-то. Батериите тепърва започнаха да ги усъвършенстват. Няма смисъл да се спори.
  • гамена
    Отговор
    8 18:15  27.12.16
    А ми този оглушителен звук нощем, дето разни идиотчета не оставят хората да спят особено в близост до булевардите. А доброто електромоторче ни се чува ни смущава. Един път чувам страхотен рев на пистарка в нощта и в следващият момент тишина, хайде познайте какво се случи.......разчленен безмозъчен моторист в стълб. Поне това да ни спестят.

Напиши коментар:


Публикувай