20 869 6

Пътищата, произвеждащи електричество, са факт

Радослав Славчев

В района на френския град Турувр беше открита първата магистрала, покрита със специални панели, състоящи се от слънчеви батерии. Слънчевите батерии за първи път се използват като пътна настилка в Холандия, но там става дума за велоалея.

Проблемът тогава беше, че настилката се износва прекалено бързо, особено през зимата. Сега този недостатък е отстранен и първият пътен участък от един километър е налице.

Пътят е застлан с панели от тъмна гума, които предлага отлично сцепление и същевременно произвеждат ток. Към момента иновацията е на площ от 28 квадратни километра.

Идеята е по този начин да се запазят земеделските земи, които традиционно се използват за т.нар. "слънчеви полета". Първият опит е финансиран с €5 млн. от френското правителство, но това е само началото.

Идеята за развитие на "слънчевите пътища" е те да станат масово явление във Франция. Правителството ще продължи да субсидира подобни проекти. Опитният образец ще захранва с ток част от близкото градче.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 14:00  23.12.16
    Те в България асфалт Не могът да положът остава да почнат панели да вграждат

    Коментиран от #6

  • kykep
    Отговор
    2 14:50  23.12.16
    Kак така пътя е с дължина 1 км, а е с площ 28 кв км? Сигурно във Франция ги правят по-широчки, към 28 км.

    Коментиран от #3

  • гост
    Отговор
    3 19:49  23.12.16

    До коментар #2 от "kykep":

    Не прави разлика измежду фут у метър.
  • ддд
    Отговор
    4 20:47  23.12.16
    сакън тука да не сложат че слънчевата и вятърната енергия ни излязоха през....... иначе е тъпо като идея пише че са слънчеви ами постави панели до пътя и това е не се занимаваите с глупости

    Коментиран от #5

  • Достопримечательно
    Отговор
    5 22:03  24.12.16

    До коментар #4 от "ддд":

    Що, бе?! Нали научно-техническият прогрес движи живота? Ако те бяха слушали теб, нямаше да имаме автомобили, домашни готварски печки, микровълнови фурни, телевизори... Ако утре самият път ти произвежда ток и в България, разваля се рядко, а движението отгоре е безплатно - няма ли да ти е по-икономически изгодно за общината, да кажем, да сменяш износилите се модули за часове, вместо с месеци да асфалтираш и затваряш главни пътища? Отделен е въпросът, че в България наука трудно вирее. БАН не се самоиздържа с разработки, които да продава на бизнеса, самите фирми не са иновативни, а младежта се надява да има добро бъдеще с икономически специалности, за които предварително е ясно, че всички едва ли ще намерят реализация. Впрочем, при инженерите ни нещата са същите - според бизнеса инженерите не достигат, според самите инженери няма възможност да натрупат стаж и умения.
  • AUDI
    Отговор
    6 23:21  27.12.16

    До коментар #1 от "гост":

    Ти си неграмотен.

Напиши коментар:


Публикувай