18 065 6

€155 млн. глоба за производители на автомобилни климатици

Георги Касабов

Европейският съюз наложи наказание на шест от най-големите производители на климатични инсталации за автомобили и компоненти за охладителни системи за двигатели заради участие в картел. Calsonic, Sanden, Denso, Panasonic (всичките японски), Valeo (Франция) и Behr (Германия) ще трябва да изплатят €155 000 000, след като са признали, че са съгласували помежду си цените на продукцията си.

Според Изпълнителната комисия на ЕС са били договорени общо четири отделни картела за доставка на възли и части за BMW, Jaguar, Mercedes, Land Rover, Volvo, Nissan, Renault, Suzuki и Volkswagen. Производителите на климатици са координирали ценовата си политика и са обменяли чувствителна информация по електронна поща или телефон.

Глобата ще бъде поета солидарно между уличените компании. Panasonic и Denso обаче ще платят по-малко, защото са се съгласили да свидетелстват за съществуването на картелите пред Комисията.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • питанка
    Отговор
    1 18:59  08.03.17
    И след тази глоба не разбрах, как това ще се отрази пряко на крайния купувач на продадените досега климатици? Първите напомпали цените и взели добри пари. Вторите ги глобили и парите вероятно отиват в някоя бездънна еврофинансова сметка, а последните, дето са платили крайната цена, те какво могат да претендират и кого да глобят?
  • onq s golfa
    Отговор
    2 23:29  08.03.17
    Яз на голфу климатик нали неам, та ма не грее.
  • Kcaniba
    Отговор
    3 09:51  09.03.17
    Мачкаааай Европаааа !
  • гост
    Отговор
    4 10:56  09.03.17
    Един климатик за жилище струва 400-500лв, а опция за климатик в автомобил е 1500лв. Материалите за производството на този за кола са значително по-малко, частите са по-малко и управлението е по-просто, а цената е 3 пъти по-висока. Но потребителите в крайна сметка остават с прецакани понеже са платили вече цената, а парите няма да стигнат до тях, а до африканските емигранти например.

    Коментиран от #5

  • Иван
    Отговор
    5 12:57  09.03.17

    До коментар #4 от "гост":

    Хайде сега да коментираме изискванията към електрониката. Обичайно електронните компоненти влагани в битови уреди са конструирани и сертифицирани да работят в температурен диапазон най-често от - 10 до + 45 (електрониката е във вътрешното тяло). В автомобилите изискванията са: -30 до +60, елементите трябва да издържат на резки температурни промени и вибрации, и да са защитени от влага. Българинът разбира от всичко - коли, жени, политика и инженерство.

    Коментиран от #6

  • гост
    Отговор
    6 14:30  09.03.17

    До коментар #5 от "Иван":

    Съгласен съм за различните изисквания, но какви части се влагат: външен радиатор, компресор задвижван от ремък, два мъркуча и вътрешен радиатор, малко електроника. Вътрешният панел и конзолата го има всяка кола, дали ще има копче за климатика е все тая. Външни конструкции няма, дизайн няма, или добавената стойност от марката и дизайна важащи при домашните климатици отсъстват при автоклиматиците. Развойната дейност им е почти нулева, понеже единственното, което направиха е да сменят фреона с много по-скъп, а не както Мерцедес да разработват нов тип климатик работещ на въглероден двуокис. Мерцедес дори ги грози глоба и им преустановиха регистрациите на нови коли за известен период точно заради отказа да използват скъпия фреон, който според тях е и опасен. Така че много фактори от ценообразуването на един домашен климатик отсъстват при автоклиматиците, да не говорим за това, че обема на охлаждане е 10 пъти по-малък. Термопомпите пък при електрическите коли са опция за над 1200 евро.

Напиши коментар:


Публикувай