2 043 1

Създаването на най-големите корабни вериги

Ангел Харизанов

Все по-гигантските кораби, които кръстосват морета и океани имат нужда и от все по-големи котви за приставане, а за да могат да бъдат пускани тези котви, те се нуждаят и от вериги с наистина колосални размери. За да надръзнем в този процес ще се пренесем в Билбао, Испания, където само за ден те произвеждат вериги с тегло от 50 тона или 150 сглобки, както и в огромния завод на DaiHan. Дори и след като се загледаме, тези вериги изглеждат нереално големи.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • CL500
    Отговор
    1 10:04  14.03.17
    За какви 'сглобки' пишете? Прочетете малко терминология! Има звена (link), те формирал шекел (shackle), който е към 27 метра и т.н. Отделен е въпросът какво толкова чудно има в това производство. Дори само на някои кадри има от по-големите размери и дебелини на звената, но и те се произвеждат от десетилетия. Ако е до самия процес на производство, то една верига далееееч не е от най-технологичните или пък мащабни производства :-) По-интересно би било производството, коването и шлайфането на колянов вал на корабен двигател - едно заради специалния начин на производство и второ заради големината и необходимите машини.

Напиши коментар:


Публикувай