Last news in Fakti

14 Март, 2017 04:00 2 947 1

Създаването на най-големите корабни вериги

Все по-гигантските кораби, които кръстосват морета и океани имат нужда и от все по-големи котви за приставане, а за да могат да бъдат пускани тези котви, те се нуждаят и от вериги с наистина колосални размери. За да надръзнем в този процес ще се пренесем в Билбао, Испания, където само за ден те произвеждат вериги с тегло от 50 тона или 150 сглобки, както и в огромния завод на DaiHan. Дори и след като се загледаме, тези вериги изглеждат нереално големи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 CL500

    7 0 Отговор
    За какви 'сглобки' пишете? Прочетете малко терминология! Има звена (link), те формирал шекел (shackle), който е към 27 метра и т.н.
    Отделен е въпросът какво толкова чудно има в това производство. Дори само на някои кадри има от по-големите размери и дебелини на звената, но и те се произвеждат от десетилетия. Ако е до самия процес на производство, то една верига далееееч не е от най-технологичните или пък мащабни производства :-)
    По-интересно би било производството, коването и шлайфането на колянов вал на корабен двигател - едно заради специалния начин на производство и второ заради големината и необходимите машини.