Двигателят на бъдещия хиперкар на Mercedes-AMG ще подлежи на капитален ремонт на всеки 50 000 км. Макар да изглежда смехотворно къс за автомобил с цена €2.27 млн., този пробег е направо внушителен за силов агрегат от Формула 1, с какъвто на практика ще се оборудва серийната версия на Project One.
Основната причина за нуждата от основни ремонти толкова често са техническите специфики на двигателя. Празният ход на подобни агрегати е 4 000 об/мин и дори повече в някои случаи, а максимумът на мощността се извлича в режими над 11 000 об/мин.
Австралийското сп. Motoring цитира шефа на AMG Тобиас Мьоерс, според когото въпреки някои конструктивни изменения моторът на бъдещия хиперкар с мощност 1 000 к.с. ще си бъде "100-процентов двигател от Формула 1". Модификации ще се наложат по горивната система, която ще трябва да се адаптира за работа с нормален бензин.
За да бъдат покрити стандартите за екология, ще бъде намалена степента на сгъстяване, а оборотите на празен ход ще трябва да бъдат редуцирани до приемливи за човешкия слух стойности. Така конструкторите на AMG се надяват да постигнат до 75% по-голям ресурс на мотора в сравнение със състезателните агрегати.
50 000 км пробег между основните ремонти всъщност не се смятат за толкова къс експлоатационен цикъл при автомобили като Project One. Собствениците на такива коли навъртат такъв километраж чак след няколко години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Tsvetomir Popov
11:46 14.03.2017
2 Гаврош
Коментиран от #9, #25
11:47 14.03.2017
3 Хонда фен
мерцедес да ходят да се консултират в Япония!
Коментиран от #8, #28, #30, #33
11:52 14.03.2017
4 Хонда Тъ...аци
Коментиран от #23
12:06 14.03.2017
5 незнайко
Коментиран от #6, #7, #14
12:06 14.03.2017
6 митко
До коментар #5 от "незнайко":
Това няма нищо общо, ремонтират се на толкова заради начина на мазане. А оня с хондата не знам как му дойде на ума да сравнява тоя курник с АМГ.12:15 14.03.2017
7 митко
До коментар #5 от "незнайко":
Това няма нищо общо, ремонтират се на толкова заради начина на мазане. А оня с хондата не знам как му дойде на ума да сравнява тоя курник с АМГ.12:15 14.03.2017
8 CL500
До коментар #3 от "Хонда фен":
Какви Хонди от 91-ва, какви глупости пишеш. Тая Хонда на празен ход на 4000 об. ли работи? Развива ли такава мощност от малък обем? Хонда като са с толкова добри двигатели, да не би техните двигатели във Ф1 да издържат по 200 хил. км, защото хората ти казват, че това е такъв двигател. Те милите ги виждаме с подобните двигатели във Ф1, че сега и едни тестове не могат да издържат. Можеш да им пишеш с предложение Алонсо да пробва ДВГ-то на тая Интегра, щото се развърта на 10 хил. оборота и е надежден :-) Пиша ти това, защото това е Ф1 двигател!!!!! А този пробег е дори нереално голям и дори трудно ще се направи за 5-10 години за подобна кола, да не говорим и, че надали шофьорът ще я изстисква като на състезание!12:17 14.03.2017
9 onq s konq
До коментар #2 от "Гаврош":
Нали ти е ясно,че още щом получат дарението въпросните хора по света "които изнемогват",първата им работа ще е ДА СЕ РАЗМНОЖАТ?А опити с дарения са правени много по света,но резултата е винаги един и същ,та затова сега се чудим какво да правим с бежанците.Коментиран от #12, #17
12:22 14.03.2017
10 Иво
12:32 14.03.2017
11 2399
12:33 14.03.2017
12 копеле
До коментар #9 от "onq s konq":
Съгласен съм с кобилата12:35 14.03.2017
13 Нисан Хонда Субару
А бедния българин се кланя!
Прост народ, много бенвета и мерцедеси на над 15г!
13:25 14.03.2017
14 BILL
До коментар #5 от "незнайко":
Високите обороти искат скъпи износоустойчиви сплави. Обаче цената става висока, дори за богаташите.13:32 14.03.2017
15 САМО ЗА СВЕДЕНИЕ НА КОМЕНТАР 3
Тестовете през миналите 2 седмици се превърнаха в огромно разочарование за тима, който бе съпътстван от непрекъснати дефекти на моторите на японския концерн.
В резултат Фернандо Алонсо и Стофел Вандорн направиха едва 425 обиколки, което бе значително по-малко от 2016-а, когато регистрираха 710 и далеч зад Мерцедес, който завъртя 1096 в Барселона.
Не само устойчивостта на двигателите обаче е проблем, тъй като се оказва, че мощност също липсва и в резултат единствено Заубер бяха по-бавни по време на пробите.
„Не мисля, че изоставаме по отношение на шасито. Големият проблем е мотора, който се чупи лесно, а освен това ни липсва и мощ. На правите сме с 30 километра по-бавни“ коментира Алонсо.
Според „Дейли Мейл“ всичко това може да означава в края на годината сътрудничеството между Макларън и Хонда да бъде прекратено, въпреки че договорът е до 2024-а година.
14:27 14.03.2017
16 pyle
15:17 14.03.2017
17 шруум гъбков
До коментар #9 от "onq s konq":
някой е откраднал този профил... не е възможно в коняра да се роди такава мисъл...15:18 14.03.2017
18 гост
И въпреки, че това са автомобили предназначени да правят обиколки на писта, ще е забавно когато някоя двутонна семейна тесла, струваща 5% от цената им, се изграври с тях от 0 до 100.
Коментиран от #20, #41
15:32 14.03.2017
19 Vvv
Коментиран от #38
15:44 14.03.2017
20 хихихих
До коментар #18 от "гост":
Два старта на теслата и ще бяга в бокса за зареждане.Как пък сравни тично този мерц с тесла?Онова си е яка "тесла" за който си го вземе.Тия не се ли палеха докато се зареждат?Коментиран от #22
16:21 14.03.2017
21 656
17:42 14.03.2017
22 гост
До коментар #20 от "хихихих":
За твое съжаление Тесла издържа над 150 старта и то без никакви съществени натоварвания и разходи , а точно въпросния "хиперкар" най-много на 15-тия ще е прегрял , блокирал и за боклука , да не говорим ,че всеки старт ще струва горе долу колкото една Тесла . ДВГ е изкопаемо , преживейте го най-после и ще ви олекнеСпоред изчисленията на американците, Tesla Model S може да направи цели 150 такива състезания преди батерията й да бъде напълно изчерпана, като всеки старт изразходва електричество за около 6 цента.
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/19745-kolko-izdyrja-bateriiata-na-tesla-model-s/
Коментиран от #31
18:04 14.03.2017
23 Shmeker
До коментар #4 от "Хонда Тъ...аци":
Че те в F1 не са ли малолитражки в момента?20:01 14.03.2017
24 ЕБА СИ И БОКЛУЦИТЕ
Коментиран от #26
20:04 14.03.2017
25 Shmeker
До коментар #2 от "Гаврош":
Това е хубава кола, която е проектирана, така че да се налага да плащаш за да я караш. Иначе щяха да направят нешата по-устойчивиКоментиран от #27
20:11 14.03.2017
26 Спорттото
До коментар #24 от "ЕБА СИ И БОКЛУЦИТЕ":
Здравейте, мисля , че някои от колегите се изказват неподготвени.... това май, си е българска черта. Истината е че, двигателя има енергийна диаграма, която представлява общата енергия на единица обем от материал т.е. ако двигателя тежи 500 кг. с обем от 4 литра и 50% от горивото се превръща в енергия, (КПД) ще работи в пъти по дълго, ако е със същите параметри, но тежи само 200 кг; тези енергийни диаграми се правят за всички съвременни машини и нямат нищо общо с мазане ( мазането е едно и също и при единия и другия вариант ) т.е. става въпрос за капацитет на материала, от който са изработени частите... а що се отнася до благотворителността и скъпите технологии, като тази, света е това, което е благодарение на развитието на технологийте и ако не са те всички щяхме да умираме от глад, за това аз съм за такива "играчки"20:32 14.03.2017
27 гост
До коментар #25 от "Shmeker":
Тази "кола" никой няма да я кара по простата причина , че ще излязат има няма 50 бр. които директно ще заминат по колекции , музеи и най-много в някакви малки серии пистови състезания . Единствената и главна цел е да се пишат статийки като тази по-горе по всевъзможни сайтчета и да се прави реклама на една умираща технология . И ще направят всичко възможно да не се разбере , че "хиперкара" всъщност е с доста посредствено представяне сравнен с модели няколко пъти по-достъпни и практични от него .20:34 14.03.2017
28 гост
До коментар #3 от "Хонда фен":
Смепния оризарник колко коня генерира, че не се сещам - я ми припомни? 160 ли бяха, 200 ли бяха - да не са 300 или 500. За 1000 оризарник има да си мечтаете още 15тина години, Говоря за излязла от ЗАВОДА талига, не силномодифицирани, дето едва изкарват 2-3 драга.20:35 14.03.2017
29 Пламен
21:45 14.03.2017
30 Японска ръжда
До коментар #3 от "Хонда фен":
200 хил. ако не я е изяло ръждата.22:18 14.03.2017
31 хихихих
До коментар #22 от "гост":
Харесва ми когато някой пише-според изчисленията.Къде отиде практиката?Нещо си се промил покрай американския електрокар.При този мерц как мислиш дали този който го има ще му пука за цената за един старт?22:38 14.03.2017
32 Mercedes-Benz
22:52 14.03.2017
33 bavareca
До коментар #3 от "Хонда фен":
Или да се допитат поне до БМВ хахах.Иначе машината ще е уникална22:52 14.03.2017
34 чалънджър
Коментиран от #36
01:43 15.03.2017
35 Джими
06:11 15.03.2017
36 ААА 8
До коментар #34 от "чалънджър":
И рев на бензиноколонката.06:32 15.03.2017
37 гощо
07:58 15.03.2017
38 bibbo
До коментар #19 от "Vvv":
Карай си дървената хонда. Карах последната си х3 до 650 000 км без основни ремонти и пр...съседа негвият велик сивик не дочака и 250 000.... имам приятел с тйота авенсис D4D 2009 , все я от нова, на 350 000 км приключиха скоростите и сега двигателя... опа забравих това му е втори двигател, пърия го смениха на 65 000 км ахахахах
10:01 15.03.2017
39 656
10:09 15.03.2017
40 форд
14:27 15.03.2017
41 Jenson Bourne
До коментар #18 от "гост":
И как точно смяташ, че ще стане това изгавряне?!? Тритонен слон пълен с батерии с има няма 600 коня (в зависимост от заряда на батериите) срещу по-лек от тон карбонов хиперкар с турбохибриден двигател с 1000+ коня, приземил се директно от хегемона във Формула 1. Осъзнайте се малко, Теслата е просто инструмент за забиване на пирони, нищо специално.Коментиран от #42
00:19 16.03.2017
42 656
До коментар #41 от "Jenson Bourne":
Или за вадене на пирони12:25 17.03.2017