34 487 42

Mercedes-AMG Project One: основен ремонт на всеки 50 хил. км

Георги Касабов

Двигателят на бъдещия хиперкар на Mercedes-AMG ще подлежи на капитален ремонт на всеки 50 000 км. Макар да изглежда смехотворно къс за автомобил с цена €2.27 млн., този пробег е направо внушителен за силов агрегат от Формула 1, с какъвто на практика ще се оборудва серийната версия на Project One.

Основната причина за нуждата от основни ремонти толкова често са техническите специфики на двигателя. Празният ход на подобни агрегати е 4 000 об/мин и дори повече в някои случаи, а максимумът на мощността се извлича в режими над 11 000 об/мин.

Австралийското сп. Motoring цитира шефа на AMG Тобиас Мьоерс, според когото въпреки някои конструктивни изменения моторът на бъдещия хиперкар с мощност 1 000 к.с. ще си бъде "100-процентов двигател от Формула 1". Модификации ще се наложат по горивната система, която ще трябва да се адаптира за работа с нормален бензин.

За да бъдат покрити стандартите за екология, ще бъде намалена степента на сгъстяване, а оборотите на празен ход ще трябва да бъдат редуцирани до приемливи за човешкия слух стойности. Така конструкторите на AMG се надяват да постигнат до 75% по-голям ресурс на мотора в сравнение със състезателните агрегати.

50 000 км пробег между основните ремонти всъщност не се смятат за толкова къс експлоатационен цикъл при автомобили като Project One. Собствениците на такива коли навъртат такъв километраж чак след няколко години.



Още по темата

  • Хиперкарът на Mercedes: 1.6 и 1000 коня

    Хиперкарът на Mercedes: 1.6 и 1000 коня

    От Mercedes разкриха още интересни подробности, касаещи предстоящата поява на техния хиперкар Project One. Този автомобил ще се продава под бранда ...
    29.05.2017
    19 277
    22

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Tsvetomir Popov
    Отговор
    1 11:46  14.03.17
  • Гаврош
    Отговор
    2 11:47  14.03.17
    Това не е просто автомобил, а бижу за богаташи. Няма лошо да си богат, но защо не се замислят подобни колекционери на толкова скъпи бижута да дарят стойността на един такъв автомобил на хората по света, които изнемогват в борбата за оцеляване.

    Коментиран от #9, #25

  • Хонда фен
    Отговор
    3 11:52  14.03.17
    Хонда Интегра '91 се развърта спокойно на 10 000об/мин и се ремонтира след 200 000км! мерцедес да ходят да се консултират в Япония!

    Коментиран от #8, #28, #30, #33

  • Хонда Тъ...аци
    Отговор
    4 12:06  14.03.17
    Малолитраж в сравнение с ф1, ааайде пак в кюлиево

    Коментиран от #23


  • незнайко
    Отговор
    5 12:06  14.03.17
    Навремето трицилиндровите двутактови двигатели на Вартбург се ремонтираха точно на 50 000 километра пробег, както и на двуцилиндровите трабанти. ОБОРОТИТЕ ИСКАТ ЖЕРТВИ !

    Коментиран от #6, #7, #14

  • митко
    Отговор
    6 12:15  14.03.17

    До коментар #5 от "незнайко":

    Това няма нищо общо, ремонтират се на толкова заради начина на мазане. А оня с хондата не знам как му дойде на ума да сравнява тоя курник с АМГ.
  • митко
    Отговор
    7 12:15  14.03.17

    До коментар #5 от "незнайко":

    Това няма нищо общо, ремонтират се на толкова заради начина на мазане. А оня с хондата не знам как му дойде на ума да сравнява тоя курник с АМГ.
  • CL500
    Отговор
    8 12:17  14.03.17

    До коментар #3 от "Хонда фен":

    Какви Хонди от 91-ва, какви глупости пишеш. Тая Хонда на празен ход на 4000 об. ли работи? Развива ли такава мощност от малък обем? Хонда като са с толкова добри двигатели, да не би техните двигатели във Ф1 да издържат по 200 хил. км, защото хората ти казват, че това е такъв двигател. Те милите ги виждаме с подобните двигатели във Ф1, че сега и едни тестове не могат да издържат. Можеш да им пишеш с предложение Алонсо да пробва ДВГ-то на тая Интегра, щото се развърта на 10 хил. оборота и е надежден :-) Пиша ти това, защото това е Ф1 двигател!!!!! А този пробег е дори нереално голям и дори трудно ще се направи за 5-10 години за подобна кола, да не говорим и, че надали шофьорът ще я изстисква като на състезание!
  • onq s konq
    Отговор
    9 12:22  14.03.17

    До коментар #2 от "Гаврош":

    Нали ти е ясно,че още щом получат дарението въпросните хора по света "които изнемогват",първата им работа ще е ДА СЕ РАЗМНОЖАТ?А опити с дарения са правени много по света,но резултата е винаги един и същ,та затова сега се чудим какво да правим с бежанците.

    Коментиран от #12, #17

  • Иво
    Отговор
    10 12:32  14.03.17
    По-добре 2 литра Coca-Cola от колкото 1.8 Хонда!!! И както каза един причтел по-добре да карам хепатит вместо Хонда.
  • 2399
    Отговор
    11 12:33  14.03.17
    Това е невероятно голям пробег за двигател от F1. По принцип са изчислени за по 5 състезания по около 307-315 км. всяко т.е. за по около 1550 км състезание + квалификациите в събота. Така че 50000 км за този мотор е върхово постижение, друг е въпроса заслужава ли си.
  • копеле
    Отговор
    12 12:35  14.03.17

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Съгласен съм с кобилата
  • Нисан Хонда Субару
    Отговор
    13 13:25  14.03.17
    Поредният маркетингов капан! А бедния българин се кланя! Прост народ, много бенвета и мерцедеси на над 15г!
  • BILL
    Отговор
    14 13:32  14.03.17

    До коментар #5 от "незнайко":

    Високите обороти искат скъпи износоустойчиви сплави. Обаче цената става висока, дори за богаташите.
  • САМО ЗА СВЕДЕНИЕ НА КОМЕНТАР 3
    Отговор
    15 14:27  14.03.17
    В Макларън сериозно обмислят възможността да се разделят с доставчика на двигатели Хонда в края на сезона, ако проблемите продължат. Тимът може да използва клауза в договора, която да му позволи да направи това. Тестовете през миналите 2 седмици се превърнаха в огромно разочарование за тима, който бе съпътстван от непрекъснати дефекти на моторите на японския концерн. В резултат Фернандо Алонсо и Стофел Вандорн направиха едва 425 обиколки, което бе значително по-малко от 2016-а, когато регистрираха 710 и далеч зад Мерцедес, който завъртя 1096 в Барселона. Не само устойчивостта на двигателите обаче е проблем, тъй като се оказва, че мощност също липсва и в резултат единствено Заубер бяха по-бавни по време на пробите. „Не мисля, че изоставаме по отношение на шасито. Големият проблем е мотора, който се чупи лесно, а освен това ни липсва и мощ. На правите сме с 30 километра по-бавни“ коментира Алонсо. Според „Дейли Мейл“ всичко това може да означава в края на годината сътрудничеството между Макларън и Хонда да бъде прекратено, въпреки че договорът е до 2024-а година.
  • pyle
    Отговор
    16 15:17  14.03.17
    Хондите от 90те години се въртят до 9+ па още се движат ....
  • шруум гъбков
    Отговор
    17 15:18  14.03.17

    До коментар #9 от "onq s konq":

    някой е откраднал този профил... не е възможно в коняра да се роди такава мисъл...
  • гост
    Отговор
    18 15:32  14.03.17
    И какво като е с такъв двигател след като са го склопили за да покрие нормите за шум, емисии и безопасност? Едва ли ще работи много по-различно от едно LaFerrari или P1. И въпреки, че това са автомобили предназначени да правят обиколки на писта, ще е забавно когато някоя двутонна семейна тесла, струваща 5% от цената им, се изграври с тях от 0 до 100.

    Коментиран от #20, #41

  • Vvv
    Отговор
    19 15:44  14.03.17
    Двигателите на HONDA са в пъти по надеждни и здрави от мерцедес бмв и други немски кенефи. Това е доказано от потребителите. Най-здравите двигатели са на HONDA после TOYOTA и т.н. Запомнете го това!!! И самите немци го казват. А тука всеки пикльо на 18-25 г. взел някаква кошница на 15-20г. и само се чуди как да го ремонтира боклука, а новите щайги са още по-зле.

    Коментиран от #38

  • хихихих
    Отговор
    20 16:21  14.03.17

    До коментар #18 от "гост":

    Два старта на теслата и ще бяга в бокса за зареждане.Как пък сравни тично този мерц с тесла?Онова си е яка "тесла" за който си го вземе.Тия не се ли палеха докато се зареждат?

    Коментиран от #22

  • 656
    Отговор
    21 17:42  14.03.17
    Пикльовците да разберат че всичко тръгва от Германия и Италия като основа за добър и бърз автомобил
  • гост
    Отговор
    22 18:04  14.03.17

    До коментар #20 от "хихихих":

    За твое съжаление Тесла издържа над 150 старта и то без никакви съществени натоварвания и разходи , а точно въпросния "хиперкар" най-много на 15-тия ще е прегрял , блокирал и за боклука , да не говорим ,че всеки старт ще струва горе долу колкото една Тесла . ДВГ е изкопаемо , преживейте го най-после и ще ви олекне Според изчисленията на американците, Tesla Model S може да направи цели 150 такива състезания преди батерията й да бъде напълно изчерпана, като всеки старт изразходва електричество за около 6 цента. http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/19745-kolko-izdyrja-bateriiata-na-tesla-model-s/

    Коментиран от #31

  • Shmeker
    Отговор
    23 20:01  14.03.17

    До коментар #4 от "Хонда Тъ...аци":

    Че те в F1 не са ли малолитражки в момента?
  • ЕБА СИ И БОКЛУЦИТЕ
    Отговор
    24 20:04  14.03.17
    ПЮЮЮЮ ТО ЕДНА РУСКА РАКЕТА ИМА ПО ДЪЛЪГ ЖИВОТ ПЪК ЗА СКОРОСТ ДА НЕ ГОВОРИМ.

    Коментиран от #26

  • Shmeker
    Отговор
    25 20:11  14.03.17

    До коментар #2 от "Гаврош":

    Това е хубава кола, която е проектирана, така че да се налага да плащаш за да я караш. Иначе щяха да направят нешата по-устойчиви

    Коментиран от #27

  • Спорттото
    Отговор
    26 20:32  14.03.17

    До коментар #24 от "ЕБА СИ И БОКЛУЦИТЕ":

    Здравейте, мисля , че някои от колегите се изказват неподготвени.... това май, си е българска черта. Истината е че, двигателя има енергийна диаграма, която представлява общата енергия на единица обем от материал т.е. ако двигателя тежи 500 кг. с обем от 4 литра и 50% от горивото се превръща в енергия, (КПД) ще работи в пъти по дълго, ако е със същите параметри, но тежи само 200 кг; тези енергийни диаграми се правят за всички съвременни машини и нямат нищо общо с мазане ( мазането е едно и също и при единия и другия вариант ) т.е. става въпрос за капацитет на материала, от който са изработени частите... а що се отнася до благотворителността и скъпите технологии, като тази, света е това, което е благодарение на развитието на технологийте и ако не са те всички щяхме да умираме от глад, за това аз съм за такива "играчки"
  • гост
    Отговор
    27 20:34  14.03.17

    До коментар #25 от "Shmeker":

    Тази "кола" никой няма да я кара по простата причина , че ще излязат има няма 50 бр. които директно ще заминат по колекции , музеи и най-много в някакви малки серии пистови състезания . Единствената и главна цел е да се пишат статийки като тази по-горе по всевъзможни сайтчета и да се прави реклама на една умираща технология . И ще направят всичко възможно да не се разбере , че "хиперкара" всъщност е с доста посредствено представяне сравнен с модели няколко пъти по-достъпни и практични от него .
  • гост
    Отговор
    28 20:35  14.03.17

    До коментар #3 от "Хонда фен":

    Смепния оризарник колко коня генерира, че не се сещам - я ми припомни? 160 ли бяха, 200 ли бяха - да не са 300 или 500. За 1000 оризарник има да си мечтаете още 15тина години, Говоря за излязла от ЗАВОДА талига, не силномодифицирани, дето едва изкарват 2-3 драга.
  • Пламен
    Отговор
    29 21:45  14.03.17
    През 1983 г. Мерцедес 190 2.3 изминава 50000 км. със средна скорост от близо 248км/ч .Поставя 3 рекорда за издръжливост , и подобрява още 9 .
  • Японска ръжда
    Отговор
    30 22:18  14.03.17

    До коментар #3 от "Хонда фен":

    200 хил. ако не я е изяло ръждата.
  • хихихих
    Отговор
    31 22:38  14.03.17

    До коментар #22 от "гост":

    Харесва ми когато някой пише-според изчисленията.Къде отиде практиката?Нещо си се промил покрай американския електрокар.При този мерц как мислиш дали този който го има ще му пука за цената за един старт?
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    32 22:52  14.03.17
    Как още някой оризар не е споменал пластмасовия боклук GT-R със скоростната кутия направена от кашкавал?!
  • bavareca
    Отговор
    33 22:52  14.03.17

    До коментар #3 от "Хонда фен":

    Или да се допитат поне до БМВ хахах.Иначе машината ще е уникална
  • чалънджър
    Отговор
    34 01:43  15.03.17
    За това харесвам американските коли.5,8 литра около 180-200 коня,нечовешки ресурс имат тези мотори,нискооборотни с огромен въртящт момент.На практика такъв двигател никога не може да се кара на лимита и е вечен.А какъв звук вади един такъв V8 направо песен за ушите

    Коментиран от #36

  • Джими
    Отговор
    35 06:11  15.03.17
    Чудя се как този звяр , ще се движи по улиците? Това е безумие!
  • ААА 8
    Отговор
    36 06:32  15.03.17

    До коментар #34 от "чалънджър":

    И рев на бензиноколонката.
  • гощо
    Отговор
    37 07:58  15.03.17
    Все по зле стават нещата в тази марка,не вървят на добре!!!!!!
  • bibbo
    Отговор
    38 10:01  15.03.17

    До коментар #19 от "Vvv":

    Карай си дървената хонда. Карах последната си х3 до 650 000 км без основни ремонти и пр... съседа негвият велик сивик не дочака и 250 000.... имам приятел с тйота авенсис D4D 2009 , все я от нова, на 350 000 км приключиха скоростите и сега двигателя... опа забравих това му е втори двигател, пърия го смениха на 65 000 км ахахахах

  • 656
    Отговор
    39 10:09  15.03.17
    Някой може ли да си представи изобщо че двигател 1600 куб. турбо вади 1000 к.с. Това няма ама нищо общо с който и да е автомобил в света, а и според мен е само един проект, не се напрягайте толкова. Никой друг не би си позволил това освен Мерцедес.....F1 Mercedes Petronas Team
  • форд
    Отговор
    40 14:27  15.03.17
    Затова си купувайте форд с маздовски двигател, 2.3 л. Ще правите ремонт поне на 60 х.км.
  • Jenson Bourne
    Отговор
    41 00:19  16.03.17

    До коментар #18 от "гост":

    И как точно смяташ, че ще стане това изгавряне?!? Тритонен слон пълен с батерии с има няма 600 коня (в зависимост от заряда на батериите) срещу по-лек от тон карбонов хиперкар с турбохибриден двигател с 1000+ коня, приземил се директно от хегемона във Формула 1. Осъзнайте се малко, Теслата е просто инструмент за забиване на пирони, нищо специално.

    Коментиран от #42

  • 656
    Отговор
    42 12:25  17.03.17

    До коментар #41 от "Jenson Bourne":

    Или за вадене на пирони

Напиши коментар:


Публикувай