8 170 16

Всъдеходен мотоциклет за почитатели на Вермахта

Георги Касабов

Напълно автентична реликва от последните дни на Третия райх ще си търси нов собственик този уикенд на търг на аукционната къща Bonhams в английския град Чичестър. Очаква се цената на гъсеничния мотоциклет SdKfz 2, по-известен като Kettenkrad HK 101, да достигне £60 000-80 000 (130 000-180 000 лв.).

Всъдеходните мотоциклети, произвеждани от NSU, са един от най-популярните превозни средства от времената на Втората световна война. Kettenkrad HK 101 е разработен за нуждите на парашутнодесантните части и планинските дивизии на Вермахта и Луфтвафе. Заради отличните си динамични характеристики и завидна проходимост са използвани широко във всички родове войски и подразделения на въоръжените сили на нацистка Германия.

Между 1940 и 1949 г. са произведени около 9 400 бройки SdKfz 2, голяма част от които продължават да се използват в селското стопанство след края на Войната. Екземплярът, за който ще наддават богатите фенове на Вермахта този уикенд, е слязъл от конвейера през 1944 г.

Оборудван е с 1.5-литров 4-цилиндров двигател от Opel Olimpia с мощност 36 к.с. Трансмисията има 3 предавки, които позволяват превозването на товар от 350 кг с максимална скорост 62 км/ч на асфалт и 40 км/ч - на пресечен терен.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Japan power (гост)
    Отговор
    1 17:37  15.03.17
    фашиски боклук, още '44 са произвеждали кенефи!

    Коментиран от #4, #11, #12

  • bulgarian power (гост)
    Отговор
    2 18:44  15.03.17
    Българите тогава и гвоздей не са можели да направят.То не че сега могат ...
  • Ал Купоне (гост)
    Отговор
    3 19:07  15.03.17
    Тъкмо за гранична полиция, да гонят нелегалите.
  • Коментиращ (гост)
    Отговор
    4 20:15  15.03.17

    До коментар #1 от "Japan power":

    Тогава Германия И Япония са били съюзници нали знаеш!!

    Коментиран от #6

  • jambazina (гост)
    Отговор
    5 22:05  15.03.17
    Ония с кошовете са по-яки
  • Японеца (гост)
    Отговор
    6 22:14  15.03.17

    До коментар #4 от "Коментиращ":

    Знам, ама възхода им почва с американците, а упадъка с германците!
  • Ввв (гост)
    Отговор
    7 23:25  15.03.17
    Германците нямат стигане...
  • КОЙ (гост)
    Отговор
    8 00:42  16.03.17
    Какъв е смисъла от това нещо? Някой малък танк или БТР с вериги няма ли да свърши същатат работа? Мисля че фашагите са се занимавали прекалено много с глупости, вмесо да правят като руснаците и американците - простичко, но сравнително ефективно и в супер много бройки! Може би не са и имали толкова ресурси и затова са решили да заложат на качеството.
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    9 01:33  16.03.17
    добро е

    Коментиран от #15

  • smolata (гост)
    Отговор
    10 13:59  16.03.17
    Хора, как ме сърбят ръцете за едно такова не мога да ви опиша. Мяташ се на него и айдеее на гьола за рибка и не ти пука грам от калища и простотии. Атв-тата са гъзарийка, но и 90% от тах са боклуци. От личен опит го казвам. Това като го гледам - няма умаряне.
  • VWandMercedes (гост)
    Отговор
    11 20:55  16.03.17

    До коментар #1 от "Japan power":

    Дошо, веднъж ти казах на майтап, japan power ти взе цхе си смени името.Кажи сега книжка взе ли, или микрата гние още в гаража.
  • айай (гост)
    Отговор
    12 11:07  17.03.17

    До коментар #1 от "Japan power":

    Едва ли е боклук? Това е именно всъдеход. вярно не минава навсякъде, но то никое не минава навсякъде. С това няма да закъсаш по калта и снега - гарантирано... Освен това двигателят е бавнооборотен и въпреки по-нниското качество от преди спрямо сега, то е мощен, надежден и е буквално като мини трактор. Ако имах едно такова щях да си карам пясък и чакъл за строежа.... Не ми трябва и камион. Това спокойно ще издърпа 2-3 тона товар в ремаркето и няма да залитне даже. За теб може да е боклук, но това е надеждна верижна машина, която развива съвсем добра скорост - 60 км по шосе. Вярно ще натроши асфалта, во той е в ремонт и без такива машини още след новополагането му. Пример: Бацевите магистрали. Тъкмо се направят и почнат ремонтите. Мотора е истински АТВ. това няма закъсване човече, това е всъддеход и за снега и за калта. Но ще гори доста, тогава е бил друг стандарта.
  • Фюрера (гост)
    Отговор
    13 12:41  17.03.17
    Мъчно ми е за Вермахта, Адолф е в сърцата ни, вечна му памет!
  • ТоШибиян (гост)
    Отговор
    14 15:37  17.03.17
    Още колела не можеха ли да турат?поне още 6
  • Z12XE (гост)
    Отговор
    15 18:23  17.03.17

    До коментар #9 от "Vasik Atanasova":

    ама двигателя е от марката която мразиш до мозака на костите си!
  • Само да питам... (гост)
    Отговор
    16 22:28  20.03.17
    Някой замисля ли се това нещо как ще свива... Щото с вериги от двете страни и мотореткова гума отпред....нещо не се връзва работата....

Напиши коментар:


Публикувай