На "първо четене" монтирането на газова уредба на автомобил с хибриден тракт звучи абсурдно или най-малкото - странно. Но има и обратна страна на медала. Оказва се, че когато хибридният автомобил е с бензинов двигател с вътрешно горене, каквито са повечето такива коли, то монтажът на АГУ не е кой знае каква философия.
Тогава, изчислено в пари, колата става по-икономична и от дизелова малолитражка. Има и още един плюс - автономният пробег се увеличава значително, защото имате, както бензинов, така и резервоар за газ. Като прибавим към това и батериите и нещата започват да изглеждат добре.
Най-лесно се монтира АГУ на хибридите Honda Insight и Toyota Prius. Разходът на газ е с около литър на 100 километра повече, отколкото този на бензин, но предвид цената на газта, която е точно наполовина на тази на бензина, по-високия разход е оправдан.
Ако пък сте фен на екологичните автомобили, а повечето собственици на хибриди са именно такива, то трябва да знаете, че изхвърляните вредни CO2 емисии ще са по-малко, когато колата се движи на газ и на ток. Единственият проблем се крие в многократното стартиране и спиране на бензиновия двигател по време на движение.
За целта се монтира специален електронен блок, който работи съвместно със start/stop системата на хибрида. Един от вариантите е A.E.B. Запалителните свещи също трябва да са различни, като за препоръчване са Keihin или Barracuda.
Що се отнася до цената за монтаж, то тя не се различава от стойността за работата по монтирането на АГУ на обикновен инжекцион. Така единственият проблем остава да намерите качествен сервиз, който може да извърши тази услуга.
Ако намерите такъв и се решите на подобна стъпка, то разходите ви за транспорт ще намалеят драстично. Градският разход на газ ще ви е около 8 литра на 100 километра, а на извънградско той ще е средно - 4.5 литра. По магистрала, ри движение с около 140 км/ч. разходът ще е под 10 литра на 100.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 111
12:11 16.03.2017
2 insight
13:23 16.03.2017
3 АГУ
13:30 16.03.2017
4 Morgoth
Коментиран от #6, #9
13:33 16.03.2017
5 ttt
13:51 16.03.2017
6 гостенче
До коментар #4 от "Morgoth":
А защо ТИ българино не разглеждаж това като една възможност за екологичен автомобил, вместо да правиш подмятания как някой е дал 70 бона за кола и е прибегнал до "селянщината" монтиране на ГАЗ с цел Икономия.Защо не се замислиш, че някой със селски манталитет по скоро би си купил някоя ВАГ премиум бегачка на ГАЗ отколко чисто нов Приус.
Поисли и за това колко по-напред от ТЕБ е човек който си купува автомобил за 70 бона на ток и мисли как да го направи още по екологичен. Мислиш ли че му е за икономията от 2лв. на 100км.
Колкото до написаното от факти.бг, че "тогава щяла да стане по икономичена от дизелова малолитражка" мога само да кажа че новите бензинови турбо мотори отдавна са по-икономични от дизеловите малолитражки. Можеби сте забелязали в последните години, че не се предлагат кой знае колко.......
Нисан Пулсар 1,2Т 115к.с. харчи 6-7 в София и около 4-5-5.5 извън града в зависимост от скороста. Коя дизелова малолитражка в неговия клас дава такъв разход, някой може ли да познае ??
Коментиран от #10, #16, #22, #27, #31
14:34 16.03.2017
7 Мишо
15:18 16.03.2017
8 гамена
15:21 16.03.2017
9 Илиян
До коментар #4 от "Morgoth":
Батерийте на Тойота/Лексус се намират под задната седалка!!!Коментиран от #21
15:36 16.03.2017
10 User
До коментар #6 от "гостенче":
Ако се поинтересуваш малко ще намериш инфо че приуса при производството си отделя повече CO2 от Hummer H2.А и няма шанс да му вземе повече от 10 000лв на старо след 3-4 години, щото кой идиот ще си купи хибрид с е..на батерия...
Да ти логиката.
Коментиран от #11
15:42 16.03.2017
11 Илиян
До коментар #10 от "User":
На 3-4 години за 10 000лв викаш......ако ми намериш Приус на 4г за десет хил. аз ще ти дам 15 000. А относно животът на батерийте....провери,попитай и после коментирай.Гаранцията на хибридите на Тойота и Лексус е 10г.Сменените батерий са единици и тези коли са над 10г.Коментиран от #17
16:05 16.03.2017
12 Гост
Коментиран от #14, #32
16:13 16.03.2017
13 някой
16:18 16.03.2017
14 Илиян
До коментар #12 от "Гост":
Благодаря за забележката16:18 16.03.2017
15 Един механик
Коментиран от #29
17:11 16.03.2017
16 Циция
До коментар #6 от "гостенче":
Да бе, тия, дето си слагат газ точно от мисъл за природата го правят.По престижно е така - да не кажеш, че си скръндза, ами си опасал колата си в тръби, бутилка, изпарител и т.н. от мисъл за природата.
По същата причина в къщи с кюмюр се топлиш.
Остава и лепенка "Аз съм веган" да сложиш на стъклото.
17:13 16.03.2017
17 МИро
До коментар #11 от "Илиян":
Приус с газ срещнах преди 1-2, така че това не е новост. За колегата #11 да кажа: 3-4 г приус е към 20000лв, а 7-8 г е към 10000лв. Не знам какви гаранции дават производителите, но като бях 6 месеца във Ванкувър, се поинтересувах, поне там няколко такси фирми карат приус, та инфото от шофьорите е че батериите на приусите преди 2010 са издържали до към 300000 км, а след това са паднали почти на половина мах 180000км пробег. Вие преценете за колко години се минава този пробег.17:24 16.03.2017
18 Топ
Предпочитам една достатъчно силна кола дет за 5 секунди ще направиш от 80 до 120 с разход от 20, отколкото една малолитражка дет 20 секунди ще ми го прави с моментен разход 11. Къде е киро на кирия.
Коментиран от #33
17:25 16.03.2017
19 ГОСТ
19:53 16.03.2017
20 Бат Саше
20:24 16.03.2017
21 Morgoth
До коментар #9 от "Илиян":
Интересно тогава защо не мога да си сваля задните седалки на GS-а.Все си мислех, че там е батерията.
20:59 16.03.2017
22 Morgoth
До коментар #6 от "гостенче":
Опитвам се да се замисля колко пред мен е човек с Приус за 70 бона след като аз съм с Лекус за 80 и някак не ми излиза математиката :)А защо се подигравам на хибрид с газова? Защото това са две различни вселени, които нямат нищо общо. Хибрид се купува, ако имаш пари - газ се слага, ако нямаш. А ако искаш да си еко караш колело, ниския разход на хибридите е мит - по-малко горят, но далеч не толкова по-малко колкото ги рекламират.
21:05 16.03.2017
23 БЮТ
22:34 16.03.2017
24 hienata
Първо към автора Радослав Славчев. Запалителните свещи за коли на газ, са тези предвидени от производителя (по възможност едно електродни) Keihin са бързи газови инжектори (много скъпи и мнго добри), Barakuda са полски по лиценз на Keihin (средно скъпи). На RAIL инжекторите NAVAJO също са много добри.
Колегата механик е прав за това, че "японките" страдат от газта, защото клапаните са им "тънки",а газта гори при по-висока температура, но решение на проблема има измислено отдавна. Поставя се система за предпазване на клапаните - помпичка подаваща перманентно т-т която изгаряйки понижава температурата в цилиндъра. Течноста се продава по бензиностанциитеби във всеки газаджииски магазин.
00:41 17.03.2017
25 Гост
00:49 17.03.2017
26 Откривател
11:06 17.03.2017
27 Гост читател
До коментар #6 от "гостенче":
Аз съм с Мондео комби, 2 литра дизел, 140 коня. Върви много повече от тва 1.2Т и харчи 5.5 до 6 извън града. Така че не говори глупости.19:46 17.03.2017
28 Гост читател
19:51 17.03.2017
29 Башмайстора
До коментар #15 от "Един механик":
Механик си, ама от миналия век - явно не си чувал за bi-fuel системите, газ и бензин едновременно в режим и пропорции, щадящи клапаните в различните режими и реално способни да газифицират всеки двигател.20:52 18.03.2017
30 МАК
Коментиран от #34
15:21 02.04.2017
31 Сса
До коментар #6 от "гостенче":
Има две дизелчета който харчат по малко -ситроен Саксо и Фолксваген поло16:28 12.04.2019
32 Циган
До коментар #12 от "Гост":
А пък ти се научи че батеря е БАТЕРИЯ09:49 29.03.2021
33 Смотан старец
До коментар #18 от "Топ":
Ами предпочитам за 5 секунди 120 а можеш ли 200 ДЕТЕШКА РАБОТА не е ли по добре дядовата 10 лв 100 км срещу 35 лв има няма 90 км09:57 29.03.2021
34 Sluchaen
До коментар #30 от "МАК":
Любопитно наистина :)22:53 06.05.2022