16 417 30

АГУ на хибрид! Има ли такова животно?

Радослав Славчев

На "първо четене" монтирането на газова уредба на автомобил с хибриден тракт звучи абсурдно или най-малкото - странно. Но има и обратна страна на медала. Оказва се, че когато хибридният автомобил е с бензинов двигател с вътрешно горене, каквито са повечето такива коли, то монтажът на АГУ не е кой знае каква философия.

Тогава, изчислено в пари, колата става по-икономична и от дизелова малолитражка. Има и още един плюс - автономният пробег се увеличава значително, защото имате, както бензинов, така и резервоар за газ. Като прибавим към това и батериите и нещата започват да изглеждат добре.

Най-лесно се монтира АГУ на хибридите Honda Insight и Toyota Prius. Разходът на газ е с около литър на 100 километра повече, отколкото този на бензин, но предвид цената на газта, която е точно наполовина на тази на бензина, по-високия разход е оправдан.

Ако пък сте фен на екологичните автомобили, а повечето собственици на хибриди са именно такива, то трябва да знаете, че изхвърляните вредни CO2 емисии ще са по-малко, когато колата се движи на газ и на ток. Единственият проблем се крие в многократното стартиране и спиране на бензиновия двигател по време на движение.

За целта се монтира специален електронен блок, който работи съвместно със start/stop системата на хибрида. Един от вариантите е A.E.B. Запалителните свещи също трябва да са различни, като за препоръчване са Keihin или Barracuda.

Що се отнася до цената за монтаж, то тя не се различава от стойността за работата по монтирането на АГУ на обикновен инжекцион. Така единственият проблем остава да намерите качествен сервиз, който може да извърши тази услуга.

Ако намерите такъв и се решите на подобна стъпка, то разходите ви за транспорт ще намалеят драстично. Градският разход на газ ще ви е около 8 литра на 100 километра, а на извънградско той ще е средно - 4.5 литра. По магистрала, ри движение с около 140 км/ч. разходът ще е под 10 литра на 100.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 111
    Отговор
    1 12:11  16.03.17
    Ето тук вече го признавам българския гений! "Има и още един плюс - автономният пробег се увеличава значително, защото имате, както бензинов, така и резервоар за газ. Като прибавим към това и батериите и нещата започват да изглеждат добре." А и е по-еко също така. Браво! ;)
  • insight
    Отговор
    2 13:23  16.03.17
    Батерийте при хибридите не са автономност.Приус може да измине само на ток,около 1,5км.,а исайта можеш да ползваш движението само на батерия в движение(двигатела се върти без впръскване на гориво).Плъг-ин хибрида на приус,аурис...може да се каже,че има автономност на ток(батерий).
  • АГУ
    Отговор
    3 13:30  16.03.17
    Преди години едни "специалисти" се бяха опитали да сложат АГУ на Лексус Хибрид, от тогава колата не работи.
  • Morgoth
    Отговор
    4 13:33  16.03.17
    Един малък проблем е, че когато част от багажника вече ти е зает от батерията след газовата уредба няма да ти остане място дори за бурканите от село и ще трябва да ги сложиш на задното стъкло, където вече е кората с яйца.

    Коментиран от #6, #9


  • ttt
    Отговор
    5 13:51  16.03.17
    Познавам човек който сложи газ на Приус 2 още преди 4-5 години. И до ден днешен няма проблем. Карал съм колата. Извън градско с икономичен маниер на каране разходът дори падаше под 4/100 газ.
  • гостенче
    Отговор
    6 14:34  16.03.17

    До коментар #4 от "Morgoth":

    А защо ТИ българино не разглеждаж това като една възможност за екологичен автомобил, вместо да правиш подмятания как някой е дал 70 бона за кола и е прибегнал до "селянщината" монтиране на ГАЗ с цел Икономия. Защо не се замислиш, че някой със селски манталитет по скоро би си купил някоя ВАГ премиум бегачка на ГАЗ отколко чисто нов Приус. Поисли и за това колко по-напред от ТЕБ е човек който си купува автомобил за 70 бона на ток и мисли как да го направи още по екологичен. Мислиш ли че му е за икономията от 2лв. на 100км. Колкото до написаното от факти.бг, че "тогава щяла да стане по икономичена от дизелова малолитражка" мога само да кажа че новите бензинови турбо мотори отдавна са по-икономични от дизеловите малолитражки. Можеби сте забелязали в последните години, че не се предлагат кой знае колко....... Нисан Пулсар 1,2Т 115к.с. харчи 6-7 в София и около 4-5-5.5 извън града в зависимост от скороста. Коя дизелова малолитражка в неговия клас дава такъв разход, някой може ли да познае ??

    Коментиран от #10, #16, #22, #27

  • Мишо
    Отговор
    7 15:18  16.03.17
    Моля автора на статията да се аргументира как реши, че на Хондата и Тойотата газова уредба се слага най-лесно?
  • гамена
    Отговор
    8 15:21  16.03.17
    А бе друго си е V12 с 25 на 100 бензин. Хибрид е като хермафродит
  • Илиян
    Отговор
    9 15:36  16.03.17

    До коментар #4 от "Morgoth":

    Батерийте на Тойота/Лексус се намират под задната седалка!!!

    Коментиран от #21

  • User
    Отговор
    10 15:42  16.03.17

    До коментар #6 от "гостенче":

    Ако се поинтересуваш малко ще намериш инфо че приуса при производството си отделя повече CO2 от Hummer H2. А и няма шанс да му вземе повече от 10 000лв на старо след 3-4 години, щото кой идиот ще си купи хибрид с е..на батерия... Да ти логиката.

    Коментиран от #11

  • Илиян
    Отговор
    11 16:05  16.03.17

    До коментар #10 от "User":

    На 3-4 години за 10 000лв викаш......ако ми намериш Приус на 4г за десет хил. аз ще ти дам 15 000. А относно животът на батерийте....провери,попитай и после коментирай.Гаранцията на хибридите на Тойота и Лексус е 10г.Сменените батерий са единици и тези коли са над 10г.

    Коментиран от #17

  • Гост
    Отговор
    12 16:13  16.03.17
    Коментиращите да се научат как се пише батеря в множествено число..

    Коментиран от #14

  • някой
    Отговор
    13 16:18  16.03.17
    И Тойотата и Хондата посочени в статията са най-проблемните за газ. Особено Хондата е голямо недоразумение. Има доста други по-добри хибриди
  • Илиян
    Отговор
    14 16:18  16.03.17

    До коментар #12 от "Гост":

    Благодаря за забележката
  • Един механик
    Отговор
    15 17:11  16.03.17
    Четох коментарите за бурканите,яйцата и мястото в багажника и смятам,че пропускате същността на проблемя!!!Имаше коментар за Тойота и Хонда с проблем при монтаж на АГУ при хибридите и казвам Поздравления за коментатора,но ще кажа: тези автомобили имат проблеми с АГУто и без да са хибриди!Ще поясня,като механик извършвал Достатъчно ремонти на мотори и монтирал Доволно количество АГУ,КРАТКИЯТ живот на моторите на горепосочените се дължи на винтилирането им,което от своя страна води до ниска топлинна издръжливост на клапаните,заради малката повърхност на жароустойчивата сплав по челата им!!!Или за Лаиците,малолитражка с много кончета,се превръща бързо в многохарчлийка с мъртви магарета дори и да не е хибрид!!!Името е малолитражен,алтернативното Друго гориво,освен основното го умъртвява,та отговорих,такова животно е мъртво!!!

    Коментиран от #29

  • Циция
    Отговор
    16 17:13  16.03.17

    До коментар #6 от "гостенче":

    Да бе, тия, дето си слагат газ точно от мисъл за природата го правят. По престижно е така - да не кажеш, че си скръндза, ами си опасал колата си в тръби, бутилка, изпарител и т.н. от мисъл за природата. По същата причина в къщи с кюмюр се топлиш. Остава и лепенка "Аз съм веган" да сложиш на стъклото.
  • МИро
    Отговор
    17 17:24  16.03.17

    До коментар #11 от "Илиян":

    Приус с газ срещнах преди 1-2, така че това не е новост. За колегата #11 да кажа: 3-4 г приус е към 20000лв, а 7-8 г е към 10000лв. Не знам какви гаранции дават производителите, но като бях 6 месеца във Ванкувър, се поинтересувах, поне там няколко такси фирми карат приус, та инфото от шофьорите е че батериите на приусите преди 2010 са издържали до към 300000 км, а след това са паднали почти на половина мах 180000км пробег. Вие преценете за колко години се минава този пробег.
  • Топ
    Отговор
    18 17:25  16.03.17
    В Top gear веднъж направиха много показателен тест, колко са смислени тия хибриди. Пуснаха един Prius и отзад M3(три) :) Приуса пълна газ, 3ката само го следва. Резултата беше плачевен за тойотата. Предпочитам една достатъчно силна кола дет за 5 секунди ще направиш от 80 до 120 с разход от 20, отколкото една малолитражка дет 20 секунди ще ми го прави с моментен разход 11. Къде е киро на кирия.
  • ГОСТ
    Отговор
    19 19:53  16.03.17
    бих го препоръчал на хора каращи Toyota Prius гори като ламя а не върви под 9л грацко не можах да е сваля и и намазах ските . НЕКА НЯКОЙ ДРУГ ДА СЕ ГЛАВОБОЛИ С НЕЯ
  • Бат Саше
    Отговор
    20 20:24  16.03.17
    Ненавиждам миризмата от ауспуха, когато сутрин запаля колата си. Отвратителна смрад на отрова, от която неведнъж ми е ставало лошо в гаража, по време на ремонти. Поради тази причина, буквално не мога да спя, докато не си сложа газова уредба, при смяна на автомобила. А ако някой си мисли, че като кара на бензин е баровец, значи има проблеми с личността си( не говоря за хората, които просто обичат и предпочитат бензина). А ако говорим за финансовото измерение....естествено, че бих предпочел да измина 100км с 10лева, отколкото същото разстояние с 20лева. Така че ако някой се мисли за гъзар и казва че е негъзарско да имаш АГУ, то той е по-скоро е балък... Пак уточнявам, не говоря за хората, които харесват и предпочитат бензина. Всеки прави своя избор.
  • Morgoth
    Отговор
    21 20:59  16.03.17

    До коментар #9 от "Илиян":

    Интересно тогава защо не мога да си сваля задните седалки на GS-а. Все си мислех, че там е батерията.
  • Morgoth
    Отговор
    22 21:05  16.03.17

    До коментар #6 от "гостенче":

    Опитвам се да се замисля колко пред мен е човек с Приус за 70 бона след като аз съм с Лекус за 80 и някак не ми излиза математиката :) А защо се подигравам на хибрид с газова? Защото това са две различни вселени, които нямат нищо общо. Хибрид се купува, ако имаш пари - газ се слага, ако нямаш. А ако искаш да си еко караш колело, ниския разход на хибридите е мит - по-малко горят, но далеч не толкова по-малко колкото ги рекламират.
  • БЮТ
    Отговор
    23 22:34  16.03.17
    Защо не спрете с идиотоформиращите статии? Не е проблема в разхода. Проблема е в картела! Не е задължително да се ходи и до кенефа с колата или по цял ден да се правят безсмислени обиколки на гетото...
  • hienata
    Отговор
    24 00:41  17.03.17
    Малко пояснения. Първо към автора Радослав Славчев. Запалителните свещи за коли на газ, са тези предвидени от производителя (по възможност едно електродни) Keihin са бързи газови инжектори (много скъпи и мнго добри), Barakuda са полски по лиценз на Keihin (средно скъпи). На RAIL инжекторите NAVAJO също са много добри. Колегата механик е прав за това, че "японките" страдат от газта, защото клапаните са им "тънки",а газта гори при по-висока температура, но решение на проблема има измислено отдавна. Поставя се система за предпазване на клапаните - помпичка подаваща перманентно т-т която изгаряйки понижава температурата в цилиндъра. Течноста се продава по бензиностанциитеби във всеки газаджииски магазин.
  • Гост
    Отговор
    25 00:49  17.03.17
    Не знаех,че има свещи Кейхин и Баракуда.
  • Откривател
    Отговор
    26 11:06  17.03.17
    В момента разработвам иновационна система заради цените на горивата-АУУ,ще работи на урина! Ахахахаха

  • Гост читател
    Отговор
    27 19:46  17.03.17

    До коментар #6 от "гостенче":

    Аз съм с Мондео комби, 2 литра дизел, 140 коня. Върви много повече от тва 1.2Т и харчи 5.5 до 6 извън града. Така че не говори глупости.
  • Гост читател
    Отговор
    28 19:51  17.03.17
    У България нема нито един човек ,дето е сложил газ заради екологията.Всички са по финансови причини. Който спори за това е луд човек
  • Башмайстора
    Отговор
    29 20:52  18.03.17

    До коментар #15 от "Един механик":

    Механик си, ама от миналия век - явно не си чувал за bi-fuel системите, газ и бензин едновременно в режим и пропорции, щадящи клапаните в различните режими и реално способни да газифицират всеки двигател.
  • МАК
    Отговор
    30 15:21  02.04.17
    поредната глупост за тия скапани газови уредби!!!ако беше хубаво защо последния приус не го направиха със АГУ от завода а не от наще родни псевдо майстори ???!!!!

Напиши коментар:


Публикувай