16 246 11

Край на карбураторната ера

Радослав Славчев

Всъщност, този край отдавна дойде, но все още има много автомобили по света, които се движат с двигатели, хранещи се чрез карбуратор. Става дума най-вече за класически и ретро автомобили.

Сега обаче, една английска компания измисли електронно решение и за тях. Става дума за фирмата Burlen LTD, която от 1971 година се занимава с производство на карбуратори.

Иновацията, която тя предлага представлява карбуратор на външен вид, но вътре е интегрирана електронна система за впръскване на горивото. Според създателите, тази новост окончателно ще сложи край на карбураторната ера.

Ретро автомобилите ще изглеждат по същия начин, но "вътрешностите" на карбуратора вече ще са електронни. Иновацията е предназначена за всички онези хора, които експлоатират класическите си автомобили ежедневно.

За първи път електронния карбуратор ще бъде демонстриран под капака на шестцилиндровата класика Jaguar D-Type, като това ще се случи съвсем скоро в английския град Гудууд.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гого
    Отговор
    1 11:10  22.03.17
    Ако имах класически автомобил, никога не бих направил това. Ввче няма да е класика !

    Коментиран от #2, #3

  • Марто
    Отговор
    2 11:14  22.03.17

    До коментар #1 от "Гого":

    И що? Никой няма да разбере.
  • Ицката
    Отговор
    3 11:15  22.03.17

    До коментар #1 от "Гого":

    Ми то си бише бе "Публикувано във факти.бг: Иновацията е предназначена за всички онези хора, които експлоатират класическите си автомобили ежедневно."
  • опала
    Отговор
    4 11:34  22.03.17
    Но какъв е смисъла, за монтажа на подобен електронно впръскващ заместител? Дали би намалил разхода? Според мен не е лоша идеята. Но атмосферният карбуратор си има предимството, че не се управлява по електронен път и няма нужда от компютърно управление. Вярно не може да дозира впръскването. Но компютъра пък има своите изисквания за претрансформация на автомобила. Лично си падам по икономичните возила, но не мисля, че сис трува поставянето на подобно приспособление, ако реално не намаля разхода на гориво. От друга страна би било полезно ако го прави. въпроса също стои и с АГУ - този нов ел. карбуратор дали ще работи добре с газ или не? Според мен, една икономична кола може да се направи и с атмосферен карбуратор, ако се заемат конструкторите. Но идва ерата на ел. мобилите и дали сис трува? моята Лада е на доизживяване и не виждам причина да поставям това. ще търся икономичен секънд едишън докато поевтинеят ел.мобилите и да върши работа... Новата кола вече е риск, ако е ДВГ. В някои градове, от 2020 г. забраняват ДВГ... А да работиш години за мизерна заплата и да спестиш пари ид а купиш кола и да ти забранят да я караш си е самоубийство...а пише,ч е е грях. Предпочитам някое Секънд Едишън запазено и икономмично да гори до 6-7 на сто на градско и като му хакна АГУ, да падне и разхода в пари. Аз бих сглобил и електромобил, не е трудно има и български части които да се комбинират, но нямам цех, където да се заема с подобно нещо. А не излиза скъпо, ако се зае

  • Онуфри
    Отговор
    5 11:39  22.03.17
    Ех Масква, Масква, защо спите не изобретявате?
  • дфдф
    Отговор
    6 13:51  22.03.17
    Че то това е основното предимство на карба пред инжекциона, липсата на електроника. За какво ми е карб с електронни елементи?
  • Babaqga
    Отговор
    7 14:02  22.03.17
    Заврели моноинжекция от голф 3 в карбуратор от голф 2 и открили топлата вода.
  • Преебахте държавата ейй
    Отговор
    8 15:52  22.03.17
    Според мен смисъл, няма !
  • инжекцион
    Отговор
    9 16:56  22.03.17
    Че то така или иначе който иска може да си сложил инжекцион на стария двигател, ако ще го ползва всекидневно и има проблем с разхода или еко нормите.
  • На баща МИ МОСКВИЧА ОТ 69а
    Отговор
    10 21:59  23.03.17
    Преди 15 години като сложи в газово на Москвича на баща ми разпробих карбуратора и той си служи да смесва въздуха и газта. Какви инжекции Какви пет лева. инж. Е,Атанасов
  • Спомени
    Отговор
    11 22:52  25.03.17
    Първата ми кола си я купих 98 година- Голф 2 1.6 бензин с карбуратор Пиербург, произведен 84 година. Много пъти съм засичал- гореше 6 -6.5 на дълго/5 скоростен беше/ Сега 30 години по-късно 1.6 пак гори горе-дол толкова.Екологията е голямата разлика-много по-малко вредни газове изхвърлят,а като се има в предвид ,че колите са стотици милиони-това вече е от значение. Е сега 1.6 е 115 коня/примерно/ и върви повечко от моя Голф, ама и той с неговите 75 коня се движеше много добре. Не съм чак такъв ,да отричам прогреса,но ми идват в повечко съвременните коли със всичката тая електроника. В същност ,проблема е че нямам пари за нова кола от магазина , а карам кашони на по 10 год. ,те за тва ми правят проблеми. Спомням си сега с умиление 98-ма - аз с Голфа ка се возех и нямаше нито винетка,нито гражданска,данъка беше символичен и бензина го помня много добре 860 лв ,когато бяха в хиляди още. Голфа до монета се движи -баща ми го кара.

Напиши коментар:


Публикувай