Немският автомобилен концерн Daimler AG започва строежа на завод за акумулаторни батерии за електромобили в саксонския град Каменц. На първата копка е присъствала лично канцлерът Ангела Меркел.
Аналитици веднага сравниха предприятието с Гигафабриката на Tesla в Невада, където американската компания и Panasonic произвеждат йон-литиеви акумулатори. Макар да е най-големият в Европа обаче, с цената си от около €500 млн. заводът на Daimler е значително по-евтин.
Tesla се кани да открие нови гигафабрики в Европа, Китай и поне още една в Щатите. Нито един от проектите обаче все още няма конкретни инвестиционни и времеви очертания.
Миналата година Mercedes-Benz обяви създаването на нова дъщерна марка, която ще произвежда само автомобили с алтернативно задвижване. Първият модел на EQ ще бъде кросоувър от среден клас, а до 2022 г. гамата ще бъде разширена с общо 10 нови електромобила.
Новият завод за батерии се намира на едва 130 км от Берлин и ще бъде ключов също за системите за съхранение на слънчева енергия, които Mercedes-Benz разработва. Наскоро немците пуснаха своя версия на Tesla Powerwall със сглобяеми 2.5-киловатчасови модули, която предлага до 20 кВтч запас за дома.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кви войни
13:00 23.05.2017
2 некойси
Коментиран от #3, #6
18:27 23.05.2017
3 СК Жоао
До коментар #2 от "некойси":
Не съм съвсем в съгласно с теб.Докато тесла харчат милиарди, дадени от инвеститорите си , други изкарват стотици милиони от ДВГта.
Не че не е хубаво, че тласкат прогреса напред, но други ще яхнат техния кон на по-късен етап с минимум инвестиции.
Не е ясно кой от авто индустрията ще спечели накрая, но мисля , че обикновените потребители!Италия ще са на плюс.
Коментиран от #7
01:13 24.05.2017
4 негра'мотен
01:16 24.05.2017
5 ебааа
05:42 24.05.2017
6 Shmeker
До коментар #2 от "некойси":
Абе какви технологии са разработили тесла? Купето от Ягуар, батериите от Панасоник, като LI-ION има от 20 години поне, ел-джигатели с 97% КПД има разработени то 50 години насам.Има единствено разни софтуерни настройки ел-двигателят да обръща в режим на генериране на енергия при надолнище и да зарежда акумулаторите и загряването на налладките също да прави малко ток. Какво точно са измислили тия от тесла?
Не подценявай немците. Те са имали ел-коли и хибриди още преди втората световна война.
Коментиран от #8
09:55 24.05.2017
7 гост
До коментар #3 от "СК Жоао":
Тая с "яхането на коня" не е като оная с "мисленето" за твое съжаление . Милиардите похарчени от Тесла са за съвсем реални неща , като най-голямата фабрика за батерии в света (по-голяма от останалите накуп) и най-голямата мрежа зарядни станции в света , както и най-големия завод за електромобили в света в момента . Ако си мислиш , че тия дето "изкарват стотици милиони от ДВГта" могат да получат подобни активи безплатно си в голяяяяма грешка , напротив ще платят за тях в пъти повече . Освен това милионите дето ги изкарвали от ДВГ не са паднали от небето , а са също следствие на предварително инвестирани милиарди , които също трябва да се възстановяват . И въобще тая за "минимум инвестиции" не знам кой ти я е разправял , ама бая те е подхлъзнал ще знаеш06:25 25.05.2017
8 гост
До коментар #6 от "Shmeker":
Ооо, да ! От "откривателите на незаменимия ДВГ" стигнахме до "Те са имали ел-коли и хибриди още преди втората световна война" Даже вече няма съмнение , че ще трябва да минат на електромобили ? Какво богохулство ! А относно Тесла само ще ти припомня , че освен всичко друго (безапелационен най-добър електромобил) имат и доказано най-добрия автопилот и няма никакви изгледи дори да бъдат ДОБЛИЖЕНИ от "немците" в следващите поне 5-6 години , да не говорим настигнати .06:36 25.05.2017
9 Гого
13:42 25.05.2017