26 716 35

Първите български инжекционни АГУ

Радослав Славчев

Представиха първата българска марка инжекционни газови системи за директно впръскване Reagas. Технологията, най-общо казано е следната: За разлика от стандартните газови уредби, при инжекционните газови системи за автомобилите с директно впръскване бензинът се впръсква под високо налягане директно в цилиндъра на двигателя, а не в колектора, както е при традиционния метод.

За да се постигне това, се използват специални инжектори и помпа за високо налягане. Изпарената газ е с по-ниско от необходимото за целта налягане, затова се впръсква в колектора. За да не се повредят бензиновите инжектори и помпата за високо налягане, през тях продължава да се впръсква бензин, но неговото количество е значително по-малко.

По този начин газта заменя до голяма степен бензина, но двигателят работи и с двете горива в пропорция. При двигатели с директно впръскване е задължително газовата система да се съобрази с модела на автомобила.

Няма универсална уредба, всяка е в съответствие с конкретните решения на автомобилните производители. Цената също е различна за различните двигатели, но от кампанията казаха, че при ежедневно ползване на автомобила, инвестицията за покупката на самата уредба се избива за не повече от половин година.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко
    Отговор
    1 15:05  08.06.17
    Това не го разбрах. Сегашните газови инжекциони как работят? За пръв път чета за газова уредба, която работи едновременно с двете горива. Какъв е смисъла от това?

    Коментиран от #2, #24

  • гост
    Отговор
    2 15:09  08.06.17

    До коментар #1 от "незнайко":

    И аз се чудя как смесва горивата. Има подобни системи за дизели с метан, но газовите не знам как мешат постоянно горивата. Докато е студена, да, след това като загрее и премине на газ как става смесването и означава ли, че нашите са гении, а другите, които изключват инжекторите по време на работа на газ, са балъци?
  • 7777777
    Отговор
    3 15:22  08.06.17
    Такива са газовите уредби, когато колите са с директно впръскване и бензиновата дюза е вътре в цилиндъра, ако работи само на газ бензиновите дюзи изгарят много бързо, затова всеки осми такт впръскват бензин разходът е горе долу в съотношение 70/30 газ/бензин! Газовата уредба няма изпарител, а една помпа в бутилката, която с нашата газ издържа 70/80 000 км и после трябва да се сменя, новата е около 1000 лева!

    Коментиран от #28

  • Селчо
    Отговор
    4 15:27  08.06.17
    Made in Bulgaria,нещо като нищо ама ама пак е нещо!!! нема такова чудо да работи едновременно и на бензин и на LPG,имам два автомобила един на метан и един на пропан-бутан,е ни единия ни другия не работят така.

    Коментиран от #7


  • висок
    Отговор
    5 15:37  08.06.17
    Пичове, става въпрос за IDE двигатели. Такива системи за газ в течна фаза има доста.... ся някой български тарикат си прави реклама.
  • Зорлем
    Отговор
    6 15:39  08.06.17
    "... при инжекционните газови системи за автомобилите с директно впръскване бензинът се впръсква под високо налягане директно в цилиндъра.." Факти, в горния цитат от първия абзац на статията май имате "фактологична" грешка - впръсква се газ, а не бензин. Между другото, някой знае ли фабричните АГУ-та от такъв тип на "българските" Грейт Уол какви са по произход?

    Коментиран от #18

  • DMS
    Отговор
    7 15:51  08.06.17

    До коментар #4 от "Селчо":

    Специалист.С диркетно впръскване ли са ти колите ,или тип 1,6 "моно"? цитат от landi.bg "Решението, което технологията на LANDI RENZO предлага е при всеки такт, заедно с газта да се впръсква и минимално количество бензин, което да охлажда и предпазва бензиновия инжектор от прегряване и нагари. Всеки бърза да пише , без изобщо да си има понятие от темата.
  • Драгстер
    Отговор
    8 16:05  08.06.17
    Наистина не сте наред с това "Публикувано във факти.бг: инвестицията за покупката на самата уредба се избива за не повече от половин година" Абсолютна лъжа е. Масово в България се кара око 15 хил км на година. Разход за бензин ще е към 2500 лева за тоя пробег, а с тая уредба (която струва сигурно 3000 лева с труда). Разходът за газ + бензин ще е към 1700, да не говорим че се ебава майката на помпата за високо налягане инжекторите и че колата си гори бензин докато е студена, та може и над 1700 да са. Как точно с разлика от 800 лева на година ще се избие уредбата за половин година.... Поне 2 години яко каране трябват, ама за тоя пробег кой знае колко вреда ще нанесе.

    Коментиран от #12

  • 9 16:17  08.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Директно впръскване
    Отговор
    10 17:12  08.06.17
    Боже боже ,колко мъка има по тоя свят ! Хора,които хал хабер си нямат,тръгнали да коментират как техните коли работели само на газ и видиш ли ,тия българи колко са тъпи и измислили уредба ,която работи на газ и бензин :))) Абе мили хорица,вземете да прочетете за бензиновите двг с директно впръскване и разликата с вашите и тогава се изказвайте като абсолютни профани :)
  • инженер по транспортна техника
    Отговор
    11 17:42  08.06.17
    Колеги, статията е явно платена реклама, то е ясно.Такива уредби се предлагат отдавна, може би сега някой си е събрал своя марка и иска да се разчуе.... Като цяло това е скъп вариант за газифициране, при който се налагат много настройки на ламбда адаптациите и ако не се направят кадърно, във времето последствията са катастрофални- компютъра натрупва грешки, изгарят ламбда сондите дебитомерите и т.н.... При двигатели от ВАГ групата след 2003-4 г общо взето вариантите за газ винаги изискват съвместна работа на бензиновите и газовите дюзи, което прави цялата работа силно под въпрос дали има смисъл. Скъпа уредба, очаквани многобройни проблеми с електрониката на колата и доста по-бавно във времето реализиране на спестяване на пари..... Като цяло- все по-малко коли вече стават успешно на газ, особено с по-висока мощност, каквито на всички ни се карат.... За мен ако искаш газ и прилична мощност на нова кола, карай КИА ОПТИМА или ХЮНДАЙ И40/и60 с фабрична уредба. Всичко друго е под въпрос...
  • Язе
    Отговор
    12 17:51  08.06.17

    До коментар #8 от "Драгстер":

    Това твоето смятане е като математика за 1клас.И аз карам на газ но за 15хил.км.давам не повече от 300лв.Тия 2500лв. незнам как ги изкара.

    Коментиран от #16

  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    13 17:57  08.06.17
    Пак глупости хахах ето как двигателя ще работи на газ без бензин...махате бензиновите инжектори на тяхно място слагате газовите и колата ще стартира във всякакви режими само изцяло на гас и няма нужда от тактове на бензин а дори да има нужда да се кара на бензин то сваляш газовите инжектори и монтираш бензиновите да верно малко играчка но става за малко време
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    14 17:59  08.06.17
    Може газовите инжектори да се монтират в колекторите а бензиновите да се извадят и да се завият тапи и ако искаш бензин или закъсаш за гас просто отвиваш тапите и завиваш бензиновите инжектори и продължаваш
  • Директно впръскване
    Отговор
    15 18:01  08.06.17
    В бензиновия двигател с директно впръскване, както и при дизела, горивовъздушната смес се образува в цилиндъра. Няма карбуратор, няма "моно" или "пълна инжекция". Там горивовъздушната смес се образува във всмукателния колектор /колектори/. При директното впръскване, както са отбелязали някои от колегите, горивото се впръсква под високо налягане директно в цилиндъра, а при наличие на АГУ, "със" или "без изпарител", газта се подава в всмукателния колектор. За да работи само на газ, тя трябва да се подава с високо налягане през бензиновите дюзи. Е "те такова животно нема". Проблемът е създаването на такава помпа, която да подава течна фракция на газта, с налягане като на бензиновата. И като заключение мога да споделя, че от две години карам такава кола - закупена нова, 2литра бензин, 168кс., вече е на 30 хил. км. Равносметката е: средно седмично минавам около 300км. - една бутилка газ - 35л. Хиляда километра 50л. бензин и 110л. газ. Както Ви се хареса.

    Коментиран от #25

  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    16 18:02  08.06.17

    До коментар #12 от "Язе":

    Абе кога с 300 литра ще минеш 15 000км?300 литра газ са ти грубо 300лв светни ни как с 300лв да минем 15 000км?

    Коментиран от #17

  • лласд
    Отговор
    17 18:20  08.06.17

    До коментар #16 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    газова на скутерчето или на колелото с разход 2/100 газ.
  • кккк
    Отговор
    18 18:46  08.06.17

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Viale,Холандски работят на течна фаза.
  • Бай Санде
    Отговор
    19 18:51  08.06.17
    Доколкото разбирам нашите са направили еквивалент на холандската с-ма Виале, която работи именно като втечнява газта, чрез помпа за високо налягане, която се намира в бутилката за газ. Зет ми си сложи такава на Лагуната и ходи чак до Пловдив, щот там били големите разбирачи. Цял ден му настройваха колата явно има некви тънкости, щот май работи с компютъра на колата и впръсква през бензиновите дюзи. Не съм на 100% сигурен за последното. Целата галимация излезе малко над 2000, а колко е доволен не мога да кажа щот последния път ми каза, че кара на бензин, а що кара не го питах, щот и да има некви проблеми нема да си признае
  • hmhmhm
    Отговор
    20 18:54  08.06.17
    Имам въпрос как бензинова дюза ще изгори и какво охлаждане искате на тия дюзи. Гаста макар и в течна фаза да се впръска да кажем тя се разширява и това разширяване предизвиква замръзване. Вие дето разбирате май нищо не разбирате? Аман от майстори

    Коментиран от #21

  • Директно впръскване
    Отговор
    21 18:58  08.06.17

    До коментар #20 от "hmhmhm":

    Абе шматарок,вземи прочети първо кое как става и тогава казвай кой е разбирач и майстор
  • жжжжж
    Отговор
    22 19:56  08.06.17
    Най просто, вижте картинка на директно впръскване. Тоя мотор НЕ СТАВА НА ГАЗ! Някой ако напира да си хвърли парите ще му ги вземат. Голямата грешка, като механичния инжекцион.
  • дедо Шишарко
    Отговор
    23 20:11  08.06.17
    Лепенка с Бг инициали и марка ,не означава ,че е проектирано и произведено в България!Същата работа като "инженерката от Русе със скутера на ток!
  • Бензин
    Отговор
    24 20:20  08.06.17

    До коментар #1 от "незнайко":

    При двигателите с директно впръскване т.е. инжектора не е при колектора, ами е при цилиндъра колата работи винаги с газ и бензин едновременно. Някой по-долу го беше написал, бензина се впръсква за да охлажда инжектора, защото газта не минава от там, а тя се впръсква в колектора. Иначе смисъла и аз не го виждам, защото двигателите с директно впръскване са по-икономични от пълната инжекция.
  • konq s onq
    Отговор
    25 20:43  08.06.17

    До коментар #15 от "Директно впръскване":

    Манияк ти Зил 131 ли караш
  • 26 21:08  08.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • jambazina
    Отговор
    27 21:10  08.06.17
    Супер, при нас се кара масово на газ, трябва да има и наша марка уредби!
  • Чичо
    Отговор
    28 21:10  08.06.17

    До коментар #3 от "7777777":

    Абсолютно вярно. Имах ВолвоV70 би фуел. Точно такъв бе принципа на работа, само бензина бе около 18-20%. Газовата помпа издържа 80 000 км. и при замерване установихме, че газта е с 10 остана по-малко от необходимото. След втория срив на помпата продадох колата. Просто газта по нашите бензиностанции е отврат. Мои познати от Русе зареждат газ основно в Румъния и със същата кола карат вече над 140 х. км.
  • 29 21:22  08.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Метана
    Отговор
    30 22:14  08.06.17
    е истината.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    31 22:56  08.06.17
    И аз не разбирам кво ми говорят тука, аз знам че караш или на газ или на бензин.

  • Random
    Отговор
    32 00:04  09.06.17
    Може ли да сте толкова зле бе хора? Ето ви разликата между MPFI(Пълна инжекция) и GDI(Директно впръскване) :
  • Валери
    Отговор
    33 09:09  09.06.17
    Това не го е разбрал и този който го е написъл !!! Но все пак целта тук е да Ни убеди, че с наколенките на доктор Ливайн ........:) А и се избива за половин година без значение на пробега който правим :)
  • яьа
    Отговор
    34 17:28  09.06.17
    пълни глупости
  • И те така те
    Отговор
    35 19:00  11.06.17
    Аз съм с 1000 кубика,директно впръскване, 125 коня. Не виждам никъв смисъл от газова ,дето струва хиляди.Еле пък и ще гори и бензин заедно с газа. Само ми е интересно ,на обиколка на Земята ли трябва да тръгна,че да се изплати за 6 месеца? Минути за реклама.Принципно не карам на газ.За мен няма смисъл.С никой не споря, не ме интересува колко е "евтино" на газ. Само един пример-приятел си съсипа колата-Субару Аутбек - 3 литра бензин,на газ. Пукнала се мембраната в изпарителя ,газта под налягане влязла в охладителната система,направила възглавница,охлаждането спряло и мотора прегрял. Айде основен ремонт на 6 цилиндров боксер Субару-бая пари фърли.

Напиши коментар:


Публикувай