5 361 9

Гуми, тегло и спирачен път

Ангел Харизанов

Едно от нещата, които от много време се умуват в света на превозните срадства е - имат ли значение теглото и широчината на гумите към спирачния път. В това наистина интересно проучване на Джейсън Фенске и канала му Engeneering Explained ще видим няколко интересни зависимости без да включваме ефективността на спирачната система. За целта той съпоставя общо 27 SUV автомобила от различни големини и с различни приоритети.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Охранителят-София
    Отговор
    1 06:57  09.06.17
    Разбира се ,че има значение и то голямо! Имам два автомобила и на двата съм забелязал ,че при различен размер гуми ширина ,височина,цолаж ,колите спират с различен спирачен път.Има случай,когато колата ми е спирала доста тегаво и АBS-а в краен случай се задейства ,педалът бие кракът,но колата си върви направо и и то при добри гуми,но неподходящ размер,затова махнах красивите гуми и джанти ,а монтирах функционалните! :)

    Коментиран от #2

  • Андре
    Отговор
    2 09:13  09.06.17

    До коментар #1 от "Охранителят-София":

    Карайте си с ALL SEASON гуми, аз си сменям летни-зимни... аре чао.
  • Грую
    Отговор
    3 09:52  09.06.17
    Разбира се, че фактори като тегло, размер, вид и напомпване имат значение за това как се държи автомобилът на пътя. Най-голямо значение има обаче задкормилното устройство. Ако караш като камикадзе и гуми от самолет да ти поставят пак ще се пребиеш. При внимателно и разумно шофиране няма да имаш проблем с всякакви гуми.

    Коментиран от #6

  • Киро
    Отговор
    4 10:16  09.06.17
    Това звучи като "ползвайте си мобилни телефони, аз ще си ползвам телефон с шайба". Да си чувал, че едно време е имало и лятно и зимно масло за двигател? Събуди се, 21 век е!

    Коментиран от #5


  • Гост
    Отговор
    5 10:21  09.06.17

    До коментар #4 от "Киро":

    Аз наистина започвам да се замислям за MICHELIN CROSSCLIMATE + XL.
  • Андре
    Отговор
    6 10:47  09.06.17

    До коментар #3 от "Грую":

    Публикувано във факти.бг: Разбира се, че фактори като тегло, размер, вид и напомпване имат значение за това как се държи автомобилът на пътя. А гумата няма значение за теб ?
  • onq s konq
    Отговор
    7 10:56  09.06.17
    По-широката гума верно че има по-голям допир с пътя,но при РАВНИ УСЛОВИЯ логично е да тежи повече,което пък оказва влияние на спирачния път.Ако някой пък си мисли че ще сложи по-широки гуми и ще спира по-интензивно ПРИ СЪЩИЯ РАЗМЕР НА СПИРАЧНИТЕ ДИСКОВЕ И СЪОТВЕТНИТЕ НАКЛАДКИ-мн се лъже.Отделно дето по-широката гума увеличава разхода на гориво пък е и драстично по-скъпа .

    Коментиран от #9

  • гост
    Отговор
    8 11:44  09.06.17
    Относително. За настилки с ниско сцепление е по-добре тясна гума: тя има по-голям натиск на кв.см. За настилки с високо сцепление широката гума има по-голямо действие. Широката гума освен, че вдига разхода и шума, увеличава основно страничното сцепление (колата може да преминава по-бързо завои, понеже гумата държи на странично натоварване). Най-добре е каталожен размер гуми и джанти.
  • Гост
    Отговор
    9 09:35  10.06.17

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Ей без твой коментар не може да мине тук. Но си компетентен колкото онзи бай Иван. Ами по твоята логика да си сложим гуми от велосипед и всичко ще е ок ,и спирачен път и разход. Не ти ли е идвало на акъла че широката гума има по голяма контактна площ с пътя тоест по добро сцепление следователно по късно ще блокират,а за разхода не ми се обяснява че щял да стане по голям - глупости!

Напиши коментар:


Публикувай