8 788 6

Takata банкрутира

Георги Касабов

Японският производител на въздушни възглавници за автомобилната промишленост Takata Corporation обяви фалит, съобщава агенция Nikkei. Решението е било взето на заседание на съвета на директорите в понеделник сутринта, а няколко часа по-късно в Токийския съд е подадено заявление за банкрут.

"Стигнахме до извода, че компанията не може да продължи да работи ако не получи съдебна защита от кредитори", е заявил на пресконференция президентът на Takata и внук на основателя ѝ Сигехиса Таката, след което се е поклонил дълбоко пред присъстващите журналисти.

Предполага се, че в хода на делото за фалит корпорацията ще опита да проведе реорганизация с финансовата подкрепа на Key Safety Systems, която е собственост на китайския консорциум Ningbo Joyson Electronic.

Скандалът, който доведе до банкрута на Takata, започна през 2013 г. Тогава стана ясно, че компанията е доставила неизправни еърбегове за стотици милиони автомобили по цял свят. Дефектните въздушни възглавници причиниха смъртта на 17 души.

След като за отстраняването на проблема в сервизите бяха отзовани над 100 млн. коли, през януари Takata се съгласи да изплати глоба в размер на $1 млрд. в САЩ. В момента дълговете на компанията се изчисляват на над 1 трилиона йени или $9 млрд.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Въздушно килимче
    Отговор
    1 15:29  26.06.17
    Половината иновации в съвременните автомобили са въздух под налягане...
  • Гост
    Отговор
    2 18:10  26.06.17
    Тя и самата въздушна възглавница е въздух под налягане :)
  • zpa
    Отговор
    3 23:30  26.06.17
    Въздух под налягане, ама толкова спасени животи има, че дори не можеш да ги преброиш. Днес в София минах покрай едно меле. Ако не са били въздушните възглавници и в двете коли хората са били пътници... към отвъдното.
  • ГлупоеоКонсуматорско общество
    Отговор
    4 00:17  27.06.17
    Всъщностедно от малкото смислени подобрения
  • Chris
    Отговор
    5 00:42  27.06.17
    Така се прави когато една компания е почтенна и уважава клиентите си, а не като нашите да се крият в миши дупки !
  • Спас
    Отговор
    6 09:21  27.06.17
    Колко да е почтена, като са знаели за проблемите и нищо не са предприели...колко?

Напиши коментар:


Публикувай