Електромобил с нов тип батерия, за чието зареждане са необходими няколко минути, ще попълни гамата на Toyota през 2022 г. Електромоторите на колата ще се захранват от твърдотелни, а не от йон-литиеви акумулатори, както в момента, съобщава японското издание Chunichi Shimbun.
От Toyota отказват да коментират информацията, но потвърждават, че инженерите им действително работят над батерия от нов тип, която трябва да влезе в серийно производство през 2022-ра.
Неотдавна стана ясно, че в гамата на Toyota ще се появи цяла моделна линия електромобили, построени на изцяло нова платформа. Първият ѝ представител ще дебютира в навечерието на Олимпийските игри в Токио през 2020 г.
Японската компания възнамерява да преустанови напълно производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2050 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 паранойчо
16:57 25.07.2017
2 Бай Джап
16:57 25.07.2017
3 Тошо
Коментиран от #5, #7
17:47 25.07.2017
4 Има начин
Иначе това е бъдещето на батериите. Имат три пъти по-голяма енергийна плътност, зареждат се по-бързо, използват натрий вместо литий, не се палят при удар и при каквито и да било обстоятелства, защото нямат течен електролит.
Това означава, че при запазването на теглото на Тесла модел S, тя ще може да изминава 1500 км с едно зареждане, може да й се монтират още по-мощни двигатели, за да ускорява за под две секунди, а при достатъчно мощно зарядно, ще е възможно да се зарежда по-бързо от автомобил с ДВГ, за изминаване на едни и същи километри.
Единственият проблем, e че сроковете изглеждат прекалено оптимистични за навлизане в масово производство, за да е конкурентна цената. Вероятно е поредния "пирон в балона Тесла". Всячески се опитват с празни обещания, да намалят пазарната капитализация на Тесла и понякога успяват. Само че, от днес, пазарната капитализация на Тесла отново е по-висока от тази на BMW.
Дори и по-късно да е, навлизането на solid-state батериите, ще премахни всички предимства на автомобилите с ДВГ, значи новината, че някой усърдно работи по тези бактерии, все пак е добра новина.
Коментиран от #17
17:48 25.07.2017
5 Има начин
До коментар #3 от "Тошо":
Къде видя недостиг на ток, като сме в постоянен излишък.http://www.tso.bg/default.aspx/page-707/bg
По всяко време можеш да отвориш този линк и да погледнеш в колко е производството и колко консумацията. Производството винаги е повече отколкото консумацията, която пък от своя страна никога не е достигала до максималната инсталирана мощност която е на 10 гигавата.
Нуждата от втора атомна централа, е силно преувеличена.
Коментиран от #6, #8
17:55 25.07.2017
6 Тошо
До коментар #5 от "Има начин":
Кат си много отворен, я сметни колко ще струва едно зареждане, за да изминеш 500 км.?Коментиран от #9
17:58 25.07.2017
7 ГОСТ
До коментар #3 от "Тошо":
Тошо, айде да спреш да ръсиш глупости - при горенето на Метан в ДВГ не се отделя само пара. Я кажи къде отиват въглеродните атоми бе умник?Коментиран от #10
18:00 25.07.2017
8 Тошо
До коментар #5 от "Има начин":
Аз с метан вече го сметнах. Точно 20 лева!Коментиран от #11
18:00 25.07.2017
9 Гост
До коментар #6 от "Тошо":
Теслата минава със 100 кв 500 кмАйде да кажем зима това онова - значи 300 км
300 км със 100кв х 12 стотинки нощна енергия са ти 12 лева за 300 км или все едно 2 литра дизел на 100 км.
ТОШО, вземай си овцете и газ на баира да пасеш - само за това ставаш
Коментиран от #15
18:01 25.07.2017
10 Тошо
До коментар #7 от "ГОСТ":
А Къде са мините за добиване на ресурси за батериите?Коментиран от #14
18:02 25.07.2017
11 ГОСТ
До коментар #8 от "Тошо":
ТОШО, овчарино - МЕТАН има за още 50-100 години. След това от г.за ли ще си го вадиш като се нарупаш с бобец?Коментиран от #12
18:03 25.07.2017
12 Тошо
До коментар #11 от "ГОСТ":
Учи малко де! Метана няма нищо общо с нефта. Я разгърни малко учебниците на детето! Аз метана го вадя от клозета на вилата. Два балона и една помпа и си готов. Да не говорим за пречиствателните станции и бунищата.18:06 25.07.2017
13 Ники
18:57 25.07.2017
14 гост
До коментар #10 от "Тошо":
Много си зле , пич , дори децата знаят , че половината от солницата на масата ти е натрий и струва жълти стотинки !19:25 25.07.2017
15 Има начин
До коментар #9 от "Гост":
Ама защо все давате Тесла като пример за разход, при положение, че е 700 коня, ускорява до 100 за 2,5сек. и тежи 2 тона, а я сравнявате с лека малолитражка, която харчи 5 на 100?Като ще е малолитражка, сравнете я с Рено Zoe. Там разхода е 13квч за 100 километра или иначе казано 1,50лв/100км.
На този с метана, само разходите за масла филтри и ремъци, му струват повече, а при електромобила ги няма тези консумативи.
Освен това само е чувал за метан. Щом ги плещи за помпи и подобни глупости. Коя е тази помпа за домашно ползване, която ще направи 200 атмосфери налягане? Колко ще струва токът, за да си напълни бутилката с такова налягане? Колко ще му е пробегът с едно зареждане и къде ще зареди като му свърши горивото? Какво количество лайна му трябват, за да произведе метан за 100 километра и за колко време ще стане това?
Ако метанът имаше бъдеще, то най-вероятно щеше да има и настояще. Като гледам обаче какъв е процента, дълбоко се съмнявам че някога ще остане нещо различно от алтернативно гориво, в което има много недостатъци.
Коментиран от #16
19:33 25.07.2017
16 Тошо
До коментар #15 от "Има начин":
Добре, а колко струват батериите на това рено, и колко години им е живота?Коментиран от #20
19:37 25.07.2017
17 Гост
До коментар #4 от "Има начин":
Едни и същи папагали под всяка статия за батерии и електромобили, с едни и същи лъжи!Когато немците писаха, че няма да има достатъчно електричество, заподскача, че било лъжа, а сега започна да бълнуваш 1500 км с Тесла!
Изобщо научи ли закона на Ом за връзката между ток, напрежение и съпротивление?
А изказването, че имало излишък на електричество, показва наистина твоята изключителна невежест! От електричество, драги ми Смехурко, винаги има нужда, дори и за създаването на синтетично гориво, но ти от къде да знаеш като нямаш елементарни познания?
Иначе браво на японците, макар и да не харесвам Тойота. Обаче да видим дали не е поредната опашата лъжа.
Коментиран от #19
20:33 25.07.2017
18 Перко
Когато някой каже през 2050 ще направя нещо това не е нищо друго освен една ПР акция.
Тойота работели по батерия от нов тип, ХАХАХА абе те тези батерии отдавна се разработват ама не от Тойота и тя няма нито силите нито възможността да направи каквото и да било. Има си други Институции и Университети където се случва цялата работа а Тойота най-много което може да направи е просто да откупи патента. Чули недочули и барабар Петко с мъжете, смешници.
21:09 25.07.2017
19 Има начин
До коментар #17 от "Гост":
А ти вече пробва ли да запалиш 3литров дизел с батерия от винтоверт 12V 1Ah, щом твърдиш, че е възможно да завърти стартера с ток от 200А, през кабел 2 квадрата?За всеки, който има поне малко опит и дори не е чувал за Ом, му е ясно какъв е резултата и дори не би си помислил да пробва, но ти си напълно убеден, че е възможно.
Затова смяташ, че е фасулска работа това с батериите и всички автомобилостроители дори само не са и чули за този тайнствен г-н Ом, според който още акумулаторите от 1800 година могат да подкарат всеки един електромобил.
Кажи още някой бисер да се посмеем!
А германците бяха казали, че сега няма ток за всички 1,2 милиарда автомобили по пътищата. Те нека първо направят толкова електромобили, а фотоволтаици и перки се правят поне 100пъти по-бързо и струват 30 пъти по-малко.
Коментиран от #21
21:31 25.07.2017
20 Гост
До коментар #16 от "Тошо":
Идея нямам колко струват, но това е без значение, защото имат 8 години гаранция. Важно е колко ще струват след тях, но това и производителя не може да каже. В момента цената на 1квч клетки е около 100$ и продължава да пада. До скоро беше двойно повече.21:40 25.07.2017
21 Гост
До коментар #19 от "Има начин":
Единствения който буди смях си ти драги.Хайде сега цитирай къде съм казал, че с батерия от винтоверт ще завъртя стартер на 3 литров мотор.
Казах ти, че си зле и не правиш разлика между напрежение и ток, както ти казах, че с най-слабия автомобилен акумулатор ще имаш ток 200 ампера през съпротивление 0,06 ома.
Хайде ако обичаш си сложи очила и чети внимателно какво пиша, защото си измисляш и лъжеш!
И вече ми писа от глупостите за фотоволтаици и перки, защото явно мозъчето ти не може да приеме, че те работят едва 20-25 % от времето в годината, а няма как да се съхранява електроенерията произведена от тях. Нали сам каза, че сега имало излишък - оплете се яко в простотиите си г-н самоук чукча!
Коментиран от #22, #25
21:42 25.07.2017
22 Има начин
До коментар #21 от "Гост":
Забравих и за култовото изказване, че стартерите на 12 волтовите автомобили били само 4 и 8 ома. Нямало електродвигател 0,06 ома. И това ли не си казал?Каза ли, че ще захранваш 200 амперовия товар през 2 квадрата кабели и по тях нямало да има пад на напрежение?
Отговори ли ми, че който и да е акумулатор(не всички са автомобилни, а аз те бях питал конкретно за 1Ah) може да отдаде 200А през съпротивление 0,06ома?
Казвам ти и пак ще повторя, в реалния живот, ако от акумулатор, на който си премерил напрежение 12V захраниш товар със съпротивление 0,06 ома, токът никога няма да е 200А заради вътрешното съпротивление на акумулатора и съпротивлението на кабелите между тях. Това го заявявам най отговорно, каквото и да си чел в Уикипедия.
Именно затова твърдите батерии от тази статия са по-добри, защото имат по-малко вътрешно съпротивление и при едни и същи условия, ще отдадат повече ампери в горната установка. Разбира се, ако кабелите не са 2 квадрата, а поне 50.
Коментиран от #27
22:09 25.07.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 За Хейта
22:27 25.07.2017
25 Има начин
До коментар #21 от "Гост":
"И вече ми писа от глупостите за фотоволтаици и перки, защото явно мозъчето ти не може да приеме, че те работят едва 20-25 % от времето в годината, а няма как да се съхранява електроенерията произведена от тях. Нали сам каза, че сега имало излишък - оплете се яко в простотиите си г-н самоук чукча!"
Не ти е за първи път да не можеш да разбереш какво ти пишат. Дори когато се пишат цифри и трябва да се смята по Формула която ти си дал. Ще перефразирам Дано разбереш този път:
В момента има излишък на електроенергия. С навлизането на електромобилите, този излишък ще започне да бъде използван, но няма да се превърне в недостиг, защото мощностите могат да бъдат много лесно допълнени с фотоволтаици и ветрогенератори.
В момента има излишък на електроенергия. В Германия дори има дни, в които 90% от цялата мощност се поема от ВЕИ. Тогава цените на електроенергията стават нулеви ,а понякога дори отрицателни. Дадох линк и за производството и потреблението на електроенергия в България, от който всеки може да следи какво е производството и и какво е потреблението в реално време.
В момента:
22:22:03
MW
АЕЦ 1993
Кондензационни ТЕЦ 1908
Топлофикационни ТЕЦ 204
Заводски ТЕЦ 105
ВЕЦ 739
Малки ВЕЦ 126
ВяЕЦ 353
ФЕЦ 0
Био ТЕЦ 29
Товар РБ 4321
С други думи произвеждаме 5457 мегавата, а ползваме само 4321. С други думи имаме излизат от 1136 мегавата. А нали се сещаш че е нощ и фотоволтаиците не произвеждат?
Нали се сещаш, че е лято и повеч
22:46 25.07.2017
26 Има начин
22:54 25.07.2017
27 Гост
До коментар #22 от "Има начин":
Ти си патологичен лъжец. Никога не съм казвал, че стартерите са 4 и 8 ома. Правиш ли разлика между стартер и ел. двигател?Наистина преставам да се занимавам с глупостите ти, щом казваш, че не може автомобилен акумулатор да има 200 ампера на 0,06 ома. Ти просто нищо не раэбираш и много държиш да се излагаш!
Коментиран от #29
23:09 25.07.2017
28 Има начин
(гост)
ОТГОВОР51 16:22 20.07.17
До коментар #50 от "Има начин":
Пиша последно и преставам да се занимавам.
Електромотор със съпротивление 0,06 ома няма как да има с намотка със сечение над 2 квадрата. Всички са с 4 или 8 ома."
https://m.fakti.bg/avto/249330-nama-dostatachno-tok-za-elektricheskite-koli#CommentBox
А това кой го написа?
Добре Признавам си, писал си че електромоторите са 4 или 8 ома
Дали стартер или електромотор обаче е все тая защото все е пълна глупост. Така или иначе електромотора е част от стартера и именно той развърта двигателя.
Чудя се дали твърдението че електромотора на всички стартери е или 18 или 36 вата, от устата на електроинженер е по-смешно или по-трагично.
Ако не можеш да се оправиш с един стартер и един акумулатор, Защо ли си губя времето да ти обяснявам за базови мощности, преносен капацитет на мрежата, балансиращи мощности, комунални средства за съхранение на енергия, смарт грид и т.н.
23:49 25.07.2017
29 Има начин
До коментар #27 от "Гост":
*Наистина преставам да се занимавам с глупостите ти, щом казваш, че не може автомобилен акумулатор да има 200 ампера на 0,06 ома. Ти просто нищо не раэбираш и много държиш да се излагаш!"Ако въобще имаш автомобил, ако въобще разбираш нещо от електротехника, вземи примери напрежението на акумулатора си, а след това накарай някой да завърти стартера докато ти мериш напрежението отново. Ако напрежението не падне въобще, ще ти подаря един акумулатор какъвто кажеш.
В моето условие, акумулатора е с напрежение точно 12 волта преди да завърти стартера. Когато го завъртиш, заради вътрешното съпротивление на акумулатора, напрежението вече не е 12 волта и сметките ти от Уикипедия отиват по дяволите.
Толкова е лесно да го провериш. Очаквам утре да споделиш резултата. Тогава ще видим Аз ли съм лъжец, и нищо не разбирам или ти.
Това са физични закони и те работят независимо дали ми вярваш или не. За разлика от юридическите закони, на физичните няма на кого да бутнеш рушвет за да работят в твоя полза.
Коментиран от #30
00:00 26.07.2017
30 Гост
До коментар #29 от "Има начин":
Виж сега, започваш да ми писваш с тъпотиите си! Отричаш фундаменталните неща в електротехниката и се биеш в гърдите като пълен самозванец!Продължаваш да не правиш разлика между ток и напрежение, което показва отново пълна невежест!
Тази глупост как да я разбирам: "Публикувано във факти.бг: В моето условие, акумулатора е с напрежение точно 12 волта преди да завърти стартера. Когато го завъртиш, заради вътрешното съпротивление на акумулатора, напрежението вече не е 12 волта и сметките ти от Уикипедия отиват по дяволите."
Знаеш ли изобщо колко е вътрешното съпротивление на акумулатор?
"За сравнение напълно зареден 50Ah акумулатор при 20 °С (концентрация 1,28г/см3 на сярната киселина ) има вътрешно съпротивление със стойност Ri=3 – 10mΩ (0.003-0.01Ω)"
Падът на напрежение е заради товарът драги! Пък за реактивно съпротивление на бобини, каквито има в един стартер, изобщо няма да проумееш!
Писна ми да ти давам линкове, а да ти празнодустваш! Вече не ми се занимава и приключвам с този клип:
https://diy-auto-repair.wonderhowto.com/how-to/test-car-starter-using-amp-meter-396524/
На 7 минута и 30 секунда може да видиш 150 ампера и само не пиши повече, че е заради вътрешното съпротивление на акумулатора, че ставаш за смях!
Хайде със здраве и не се чувствай длъжен да пишеш повече за неща, които очевидно не разбираш!
19:02 26.07.2017