15 Август, 2017 13:45 48 617 72

Скъпи или евтини гуми да изберем?

  • гуми-
  • nokian
Скъпи или евтини гуми да изберем? - 1

По-голямата част от шофьорите в Европа са наясно, че въпреки по-високата си цена, новите гуми имат предимство по отношение най-вече на безопасността, която осигуряват. Има ли значение обаче дали ще си купим от т.нар. премиум марки или пък ще заложим на евтините китайски гуми? Въпросът е много дискусионен, а сега ви предлагаме една от гледните точки. Става дума за проучване, направено от Nokian Tyres, което показва, че 70% от шофьорите в България смятат премиум гумите за по-безопасни, като на същото мнение са техните колеги от Румъния – 87%, Италия – 61%, 59% за Франция и Германия, 58% в Полша и 54% в Чешката република.

Според голяма част от специалистите в областта на гумите, протекторът на евтините гуми може да изглежда аналогичен на този на премиум продуктите, но това не се отнася за качествата му, тъй като отделните компоненти от структурата на гумата не са съобразени една спрямо друга. В началния етап на производство на модел гума се създават няколко прототипа, които служат за начална точка в производството на останалите компоненти на гумата като например нейното тяло и съотношението на каучук в него.

Скъпи или евтини гуми да изберем?

„Разликата между висококачествените гуми и евтините такива най-лесно се забелязва при по-тежки условия като например спиране върху мокра повърхност, условия за аквапланинг или екстремно шофиране и високи скорости. Премиум гумата е като предпазния колан: през по-голяма част от времето реално нямаш нужда от него, но при екстремни ситуации може да ти спаси живота, както и този на другите около теб,“ обяснява ситуацията Мати Мори, мениджър „Техническо обслужване на клиенти“ в Nokian Tyres.

Също така, премиум производителите подлагат своите гуми на изключителни изпитания. По време на създаването на даден модел, висококачествените гуми преминават през повече от 300 различни теста. Като цяло гумите имат ключова роля в безопасността на движението, хубавото е, че според проучването, повече от 2/3 от шофьорите у нас осъзнават важността на гумите за безопасността на движение.

Така че каквито и гуми да изберете, е добре да са нови и колкото е възможно от по-доказана марка. Важно е всеки от нас да разбере, че гумите предават силите между превозното средство и пътната настилка, нужни за завиване, спиране и ускорение. Ето защо те са най-активната система за безопасност във всеки автомобил. Четири зони с площ колкото човешка длан свързват автомобила с пътната настилка и ни позволяват да управляваме превозното средство. Не ги подценявайте.

Скъпи или евтини гуми да изберем?


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    88 6 Отговор
    Ако парите не са проблем - само маркови, но в нашия български случай трябва да се търси компромис, но в никакъв случай стари или най-евтините нови. Завършекът на статията е отличен, дано повече хора да го прочетат и осъзнаят
  • 2 Anygel

    201 15 Отговор
    Добре,че ни го обясни експерт - защото ние сме идиоти. Сега да обясни на "чичо" как със заплата от 500-600 лева да си купи маркови гуми,по-нова кола,да сменя маслото с най-доброто за модела и т.н.
    Хората не са глупави а бедни !!!

    Коментиран от #3, #5, #9, #21

  • 3 Генералът

    89 65 Отговор

    До коментар #2 от "Anygel":

    30 х 5,5 за цигари + поне 5-10 за бира или ракия, после няма пари за масло и гуми.
  • 4 Варна

    26 23 Отговор
    Аз имам принципи за гумите:
    1.- Гумата трябва да е за нашите условия, не на тези за Норвегия, Тайгата или пък Канада
    2.- Гледай класацията за твоя размер които излизат в Адак и другите компании. Няма да сгрешиш с почти никоя гума от първата петица в класирането. -Изключение за мен прави само "Континентал" , които почти винаги правят балон в страничният борд.
    3. Ако можеш купи си "Рънфлет" или друг вид подсилена гума и с по- голям страничен борд за да пазиш джантата.
    Такъв силен борд имат "Дънлоп". -Бордовете на Йокохама и Мишлен са малки и слаби.
    Иначе:
    - Карам зимата с Нокиян WR A3, вече 5та година и гумата не е мръднала! Недостатъка и
    е че няма хубав страничен борд за 16``. Каучука още не е изпечен, а освен това е и рънфлет.
    - Лятото карам с 17``, Дънлоп Макс ТТ и нямам намерение да я сменя, с която и да е друга.

    Коментиран от #7

  • 5 MI2

    22 26 Отговор

    До коментар #2 от "Anygel":

    Като се вози на автобуса. Познавам много хора, за които обществният транспорт напълно задоволява потребностите им от транспорт. Не може да рискуваш живота на другите (за собствения няма какво да коментирам, след като не мислиш сам за него, явно не ти е толкова ценен), защото си некадърен да изкараш повече пари и да караш безопасно МПС.
  • 6 Boc

    21 12 Отговор
    Prav e coveka sas takiva zaplati kakse kupuva Markova gumi
  • 7 Почти е така

    22 21 Отговор

    До коментар #4 от "Варна":

    Щом с едни гуми караш по 5 години,е пределно ясно къв експерт си. Редовно си сменяш зимни с летни и колата ти спи в гараж. Зимата не караш много,че тоя Нокиан яко буксува,дори само на мокро(или пък си със задно). В Швейцария не дават да се карат гуми над 2 години,явно там за Нокиан не са чували,щото са им скъпи :D . Добре че Дънлопа ти е с твърд каучук та е Рънмакс. Минава много километри,икономисва гориво и носи добре в завоите. Имаш малък бонус от по-големия размер който слагаш,но е далече от добро спиране. А страничния борд се ползва често при гуми дето поднасят :D. Гумите са за скорост, за тегло и за издръжливост или сцеплимост. Ако гумата отговаря на вашия автомобил и стил на каране по тези показатели,цената е без значение(евтина или скъпа)

    Коментиран от #11, #15

  • 8 гост

    32 8 Отговор
    Само да не са китайски. Корейските са най-доброто за нашите условия с добри качества и на сносна цена. Така караш хем нови, хем добри и с разумна цена. Който има пари да си купува Мишелин, Пирели, Континентал и др. Аз ползвам Нексен. Но никога не си купувайте китайски, дори и нови те нямат сцепление и са шумни, не се блазнете от цената.
  • 9 BILL

    89 13 Отговор

    До коментар #2 от "Anygel":

    Напротив, повечето хора у нас са бедни, защото са глупави, всеки месец подлагат ръчичка за нелепо нискате си "заплата", вместо да излязат на улицата с тоятиге, и на ред- мин. съвет, НС, партийни централи и т.н.
  • 10 до Anygel

    51 43 Отговор
    Като са толкова бедни, няма да карат коли!
    Никъде не е казано, че всеки българин трябва да притежава автомобил!
    Като нямаш пари за чисто нови гуми и качествена поддръжка на автомобила си, няма да караш, бе!
  • 11 Гост

    25 5 Отговор

    До коментар #7 от "Почти е така":

    Викаш Nokian не ставал за зимата? Странно защо в немските тестове е винаги начело? Или швейцарците разбират повече от гуми от немците, а?

    Коментиран от #14

  • 12 Alex

    23 4 Отговор
    Аз направих компромис и си взех BF Goodrich и съвсем честно съжалявам. Спестих по 35 лв на гума, вместо да си взема Дънлоп. Континетла или Гудйър. Гумата е нестабилна при внезапно спиране, особено на мокра настилка, твърда, корава е като дъска, борда се напука за отрицателно време. Следващия път знам че няма да си взема Корморан, Дейтън, BF Goodrich, Клебер и т.н., а пък за китайските или втора ръка изобщо не говоря.
  • 13 САК

    98 4 Отговор
    Важно е гумите какви са, но далеч по важно е поведението на пътя.

    Човек може да кара с 10 годишни галоши и да мине 100 000 км и да не направи или предизвика нито една катастрофа, а с чисто нова кола и гуми да предизвика катастрофа.

    В повечето катастрофи гумите нямат вина, а причината е поведението на водачите, че си мислят, че като са взели лъскава кола са най-великите на пътя и са хванали господ за оная работа или за А. Сена (да не забравяме какво се случи с него).

    Обикновено тия със старите гуми си знаят хала и не карат като пилоти самоубийци на пътя.

    Така, че господа пилоти не се хвалете с гумите си, а си коригирай те поведението на пътя.
    Гумите няма да ви спасят от собствения идиотизъм.

    Има смели пилоти.
    Има стари пилоти, но няма смели стари пилоти.
  • 14 LPG

    27 17 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Явно 5 години каране не са проблем - Зимната гума трябва да е мека и да се изразходва за 30-35 хиляди километра макс инак не става за нашият климат!Аз карам с алпин А4 дот 2015 и не съм доволен изобщо!Преди това бях с дебика нямах такива проблеми като затъване боксуване и т.н. който иска сега е момента да започне да бълва простотий!И тия гуми дето минават тестовете нямат нищо общо с тези в магазина!!!

    Коментиран от #17, #23

  • 15 Варна

    10 11 Отговор

    До коментар #7 от "Почти е така":

    Смея да твърдя, че зад гърба си имам навъртяни около 1 млн. километра. - Мисля, че мога да преценя да ли една гума е износена и да ли буксува. А борда драги е основно за да пази алуминиевите джанти. В случая става въпрос за 225 х 45 х 17. Понеже демонстрираш, че разбираш сам можеш да си обясниш при 17 х 45 какво се случва с джантата. - Не ти искам коментара по въпроса! - Да не вземеш да се объркаш!
    - В крайна сметка мнението си е твое! - Просто не давай квалификации за да не дразниш!

    Коментиран от #72

  • 16 Lotos

    26 5 Отговор
    Дори да сложите хубава гума,а амортисьорите са маслени, омекнали и неефективни, това в екстремна ситуация ще е предпоставка да не може да сработят качествата, които има дадена гума. Нещата са комплексни.
    Да не говорим, че към това като добавим неподходящо подбрани гуми, извън предписаните параметри от производителя на колата вече отиваме към някаква бълна боза. А много гъзари правят точно това, големи тежки гуми и джанти, които не ги удържат нито амортесьорите, нито спирачките. Цялата систем се изчислява и като се бътне едно звено, другите трябва да се преизчисляват. Но за съжаление голяма част от този контингент не четат, не са грамотни, а и кой знае как са се сдобили с книжки, но се имат за пилоти.
  • 17 Неразбиращ

    19 8 Отговор

    До коментар #14 от "LPG":

    Ти сериозно ли твърдиш, че Debica е по-добра от Alpin A4?

    Коментиран от #45

  • 18 rambo

    25 3 Отговор
    Откакто си заварих колата на трупчета, вече купувам само гуми втора ръка.
  • 19 пополи

    37 19 Отговор
    никога не съм карал с нови гуми даже и не знам какво е чуството ! :/ винаги съм купувал от моргата за 10 , 15лв . аз работя за 300лв на месец , не мога да си го обясня да си купя 4 гуми 15-ки . не знам по колко лева е новата но няма да ми останат за ток , вода и храна , а и близо 60лв давам за газ на месец на колата сигурен съм , че няма да ми стигнат парите.
  • 20 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    19 22 Отговор
    Купувам наи ефтините гумета 25 пари парчето другото е обиржииство

    Коментиран от #65

  • 21 Наказателен удар

    22 14 Отговор

    До коментар #2 от "Anygel":

    Много просто ..... ЧИЧО НЕ КАРА КОЛА С 500-600лв. заплата! Има градски транспорт ит.н.
  • 22 abv

    19 8 Отговор
    Миналата година за първи път си позволих гуми от премиум клас. В един от моловете в пловдив при въртене на волана се чу едно поскърцване. За първи път чух този звук и помислих , че е от нещо друго . Впоследствие се оказа , че в премиум гумите има много повече процент каучук отколкото в гуми среден клас. По подобен начин при прос.карване на ръката през гумираната част на чистачка Бош се чува същия звук. Поскърцващия звук е резултат от залепването на каучука към повърхността с която контактува.
    Миналата година летните гуми с най-добри комплесни качества по 5 показателя за среден клас автомобили бяха Континентал конти премиум контакт 5

    Коментиран от #32

  • 23 Гост

    19 2 Отговор

    До коментар #14 от "LPG":

    И колко хора у нас въртят 35000 км със зимни гуми за 5 години?
    Летните гуми се спичат по-бързо от зимните, а и се карат повече. Така, че летни гуми сменям на 4, а зимни на 5 години. Пък ти си вярвай, че нова Тигърка е по-добра от 3 годишен Nokian или Michelin!
  • 24 работник

    25 11 Отговор
    Аз купувам втора употреба. Защо? Защото трябва да ям и да се обличам.

    Пирамидата на Маслоу ако я прочетем ние българите, ще ни се дореве.
  • 25 Admin

    20 3 Отговор
    Трябва да се прецени за какво се използва колата. Аз основно карам градско и направих грешката да сложа гуми Michelin Pilot Sport 3 отпред с размер 235/45/17 и Michelin Pilot Sport с размер 255/40/17 отзад. Както могат да се досетят повечето това не са евтини гуми, но за да имат сцепление трябва да са загрели, което в градски условия със задръствания няма как да стане. Аварийни спирания - отнема повече от нормалното време и доста голямо разстояние и трябва да се спазва дистанция. На мокро и извънградско/планинско нямам забележка иначе за градско трябва да си предпазлив.
  • 26 Почти е така

    25 4 Отговор
    Осъзнайте се бе хора! В Европа всички гуми с еднакви обозначения имат почти еднакви характеристики. За Китай незнам как е,пък и китайски гуми не съм карал. Всеки производител на гуми бълва милиони бройки ежегодно. Цената и качеството отдавна нямат нищо общо. Продават името и най-вече рекламата,а за германски тестове не ми се слуша,че ги видяхме какви са майстори на измамата. Всеки си гласи теста според неговите предимства. Това е като обществена поръчка в България - задаваш конкретните условия и си купуваш точния автомобил.

    Коментиран от #37

  • 27 TSFH

    8 19 Отговор
    Аз не искам да правя реклама,но според мен Pirelli е гумата.От 10 месеца съм сложил чисто нови зимни и до сега за 9600 км. не са мръднали (а съм ги карал в най-голямата жега).Корава и отзивчива гума тъкмо като за нашата ''хубава'' инфраструктура.

    Доволен!

    Коментиран от #30

  • 28 Иван

    11 5 Отговор
    Не е ли раничко за реклама на зимни гуме. Камо ли пък Нокиан да бъде премиум марка, среден клас да ама пермиум......Видяла жабата от коня и тя вдигнала крака......
  • 29 ЯК КАРАЧ

    16 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Четири зони с площ колкото човешка длан свързват автомобила с пътната настилка

    Абе зависи, при по-расовите автомобили площта е по-скоро колкото човешки з-к
  • 30 Варна

    19 3 Отговор

    До коментар #27 от "TSFH":

    Не знам да ли се шегуваш със зимните гуми през лятото...
    - Ако все пак не се шегуваш, то е сигурно че на зима щше имаш проблеми със същите гуми.
    - Разликата между летните и зимните гуми е в каучука. - Зимните се с мек каучук, който се изпича бързо при летните температури. Аз не допускам зимната гума да се кара при температури над 15 градуса. - В общи линии след като мине средата на март започвам да мисля за подмяна. Иначе рискуваш да се чувстваш като с летни гуми на сняг.

    Коментиран от #35

  • 31 бай Пешо

    53 2 Отговор
    Не се карайте деца чичо ви Пешо едно време с 4ри Видинки у най големата зима изкачваше като ветър Петрохан с Ладето и не ми е поднесла веднъж.А според всичко си е до шафьора на калпав х.й и м.дете му пречат.А за България с тия убави пътища само верижна машина зимата ви оправя.Така,че стига сте си мерили ....цолажите на гумите, а кажете по едно наздраве.
  • 32 123

    5 3 Отговор

    До коментар #22 от "abv":

    Според германците са на второ място, на Мисля по репорта на АДАК.първо са сорейските ханкок. Иначе Континентална е супер гума. Като всяка друга премиум малка не можеш да сбъркаш с негов модел.
  • 33 9991

    3 5 Отговор
    Дървените философи отгоре ми напомниха, че идва време да си купя 4 бр. от тези, които съм си избрал :

    1. Pirelli Scorpion Ice & Snow 255/65 R17 110H

    или

    2. Yokohama G012 Geolandar A/T-S 255/65 R17 110H
  • 34 1234

    21 3 Отговор
    До коментара на №5.Няма да говориш за кадърни и не кадърни,защото ,,кадърните"разсипахте България да се упражнявате да я управлявате пък сега и акъл ще ръсите.БМВ при нас карат само циганите дето ходят да крадът из европейските държави,а обикновените хора дето по цял ден са на работа и накрая тарикатите им дават минималната работна заплата ,те карат стари коли защото им трябват да си вършат работата,а не да се гъзарят с БМВ или др скъпи коли.
  • 35 TSFH

    3 3 Отговор

    До коментар #30 от "Варна":

    Не се шегувам и съм съвсем сериозен.Очаквам сега да видя как ще се представят втората зима.
  • 36 Morgoth

    12 2 Отговор
    Когато дойде време за нови гуми следя класациите и вземам някоя от най-добре представилите се. Правих също и преди, когато имах по-непретенциозна кола, правя го и сега когато мога да се кефя на бързо ускоряване.
    Гумата е изключително важен елемент от безопасността. Ако стане беля на нея ще се надяваш да убие скоростта преди удара да убие теб. Може да не се съобразявам с много от правилата, но добрите гуми и гарантираната видимост преди изпреварване са от основните ми приоритети за безопасност.
    Разбирам този който не може да си позволи по-добри гуми, но съм виждал не една премиум кола, включително най-висок клас с ментеливи гуми.
  • 37 Morgoth

    15 0 Отговор

    До коментар #26 от "Почти е така":

    Някога може да се окаже така, друг път не. Живота ти обаче е един и не си струва да го рискуваш. На летните голяма разлика не съм виждал, но зимния Дънлоп който беше сцепил класациите като го взех все едно на нова кола се качих.
  • 38 ели

    5 5 Отговор
    Според мен истината е " Както най мръсното море е по безопасна отколкото най чистия басейн" така и к маркововите след 4-5 години каучука си губи много от качествата , така че новите гуми ( имам прдвид прозведени по лиценз или дъщерна фирма ) са винаги подобре от старите даже малко да карете на слънцекато останат ли каучука са напуква и се втвърдява и губи свойствата си .За обикновена кола да купиш най-скъпи гуми не намирам логика .

    Коментиран от #41

  • 39 ГУСТОМАЙНА

    16 7 Отговор
    ЛЯТО-FULDA, ЗИМА-KLEBER!ТОВА НЕ Е РЕКЛАМА, ПРОСТО СЛЕД ГОДИНИ ЛУТАНЕ, ПЕСТЕНЕ, КОЙ, КОЯ И Т.Н ПОПАДНАХ НА МАРКИТЕ, КОИТО МЕ УСТРОЙВАТ КАТО ЦЕНА-КАЧЕСТВО.СЪС СИГУРНОСТ ИМА И ПО-ДОБРИ!ВСЕ ПАК ДА КАЖА, ЧЕ АВТОМОБИЛА МИ Е-ALFA ROMEO 159 Q4 SPORTWAGON.БЕЗАВАРИЙНО ПЪТУВАНЕ НА ВСИЧКИ!БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!
  • 40 Emilio

    9 4 Отговор
    И какво правим,когато отделим средства за каквито и да е нови гуми и някоя тъмна утрин осъмнем без тях или гумите станат жертва на някоя дупка ,появила се в някоя дъждовна нощ?
  • 41 ГУСТОМАЙНА

    23 2 Отговор

    До коментар #38 от "ели":

    ДОРИ НАЙ-ОБИКНОВЕНАТА КОЛА ВОЗИ БЕЗЦЕННИЯТ ТИ ЖИВОТ И ТОЗИ НА СЕМЕЙСТВОТО ТИ!!!НЕ Е НУЖНО ДА СА НАЙ-СКЪПИТЕ ГУМИ, НЕОБХОДИМО Е ДА СА ДОБРИ!
  • 42 Шаран БГ

    13 1 Отговор
    Обикновено изминавам около 10-15 хиляди километра в годината. Нямам понятие от гуми. Разбирам, че евтините гуми са нискокачествени. Като се изтрият ги сменям и ...толкова. А пък сега със смяната им пролет - есен, на 4-5 години купувам двечки за съответния сезон и мост, и газ. За това стигат стотинките... и нещо интересно от моята скромна шофьорска практика. В 1988 година, от ДДР тогава,у градчето Мееране /на пътя от Цвикау към Лайпциг/ си купих от един сервиз две гуми 13 ". Регенерат с вътрешна гума тогава, за Шкода 105Л ! Хората ми почистиха джантите до метален блясък, с нещо ги напръскаха, изчакаха около половин час. После от външната страна ги боядисаха с нещо като сребърен феролит. Монтираха съответния каучук и на 2,4 атмосфери ги надуха. Освен близо трите часа и парите,на четири човека дадох по една кутия цигари БТ, по едно мускалче "българска роза" за жените им и една бутилка "Слънчев бряг" - бренди ! В 1996 година продадох Шкодичката с тези две гуми -немски регенерат. Без да ги помпя донапомпя/ дори веднъж. Всяка година през пролетта им сменях моста и ги въртях. При продажбата имаха приличен грайфер !!!!

    Коментиран от #64

  • 43 Гост

    21 2 Отговор
    За какви гуми говорим при положение,че пътищата в БГ са под всякаква критика! Няма такива в цяла Европа! Още говорим за "Прохода на Републиката",а пътят Букурещ/Истанбул или Русе/В.Търново е като коларски от миналия век! За Варна/Бургас няма да споменавам,а искаме да имаме туризъм! Дупки,неравности,бабуни,коловози и фиктивни преброители на трафика.....Селяшка държава,диви селяндури по пътищата и ниско качество на пътя! Ако ще и най-скъпите гуми да сложите на най-скъпите автомобили.....на такива условия нищо не действа!
  • 44 Doctor

    10 10 Отговор
    Изминавам по 50000 км на година. Повярвайте- добрите марки нямат нищо общо с останалите боклуци. Пример: с чисто нови ТУРСКИ гудиар не можахда потегля на малко баирче с малко сняг. А тези с дебици и тям подобни нямаха никакъв проблем. Е, веднага ги смених с мишлен алпин и нямах проблеми цяла зима
  • 45 LPG

    7 6 Отговор

    До коментар #17 от "Неразбиращ":

    Да на моята кола дебиката се държи по добре от А4!
  • 46 ВАГ

    5 5 Отговор
    Аз кат съм с бандажни ми е през оная работа : зимъска им набивам по едни пирони ,лятоска ги вадя. И не съм имал проблем.
  • 47 onq s konq

    17 6 Отговор
    Има неписан закон че ГУМИТЕ СЕ КУПУВАТ СПОРЕД СЪСТОЯНИЕТО И СТОЙНОСТТА НА МПС-ТО.Не съм видял досега барака с маркови нови гуми и обратното.И е нормално-след като човекът едва е събрал пари за мижава колица да си вози челядта,оде у него пари за хубави гуми и за какво му са-ще кара като състезател ли?

    Коментиран от #69

  • 48 Пазарен Либерализатор

    2 7 Отговор
    Йокохама гео за джипа, за леките пирелки, гледам да са нови и като се протрият сменям, често пътувам и не се задържат много, особено по чакъл и макадам...
  • 49 Турбото

    4 2 Отговор
    Ся, другари, да знайти, че каквото съм си купил се Я най-убавУтУ. Аз щот му разбирам. Това е положението. Или, както пишат по-учените- ТВА. Или вместо ами пишат еми, доста по-тъй звучи, тарикатски. Кат купя евтино /еФтинджос/, се хваля, че съм спестил пари. Ако е скъпо-е, скъпо, ама-а... И туй тестови-местови на гуми, абе те не му разбират. Ей, да земимЕ да си направимЕ едно автосписание и ний като хората, а?
  • 50 Plovdiv

    9 23 Отговор
    Има два вида гуми: Мишлин и разни други...

    Коментиран от #53

  • 51 цаца

    11 0 Отговор
    Да питам Нокиан още ли дават за тестове по-премиум гуми а на нас продават само "премиум" щот на мен ханкук и фулда по ми харесват и като представяне а също и като цена ....
  • 52 Шумахера

    6 3 Отговор
    За тези които не могат да си позволят добри гуми. Търсете гуми втора употреба но от премиум марките и да бъдат с DOT не повече от 2,3 години.Трудно се намират но ги има. Това е някакъв компромис за добри и евтини гуми.
  • 53 Груйо

    6 3 Отговор

    До коментар #50 от "Plovdiv":

    Не си спирай хапчетата,колега......
  • 54 гост

    5 13 Отговор
    карах със Dunlop winter sport 2 години за 800лв. гумата, на 20ки джанти, остави постоянните балони (заради големите джанти) но въобще не съм доволен от това как се държат на пътя... Пробвах различни по-евтини марки и съм много доволен от hifly и nang kang, така че цената не е гаранция...
  • 55 onq s konq

    5 7 Отговор
    Северокорейските гуми били страхотни,но няма как да се купят поради санкциите.Между другото шарката на гумата е издълбана оригинална заповед за екзекуция на шпионин,на корейски естествено
  • 56 Vasik Atanasova

    7 4 Отговор
    ГУМИТЕ СА ПО ВАЖНИ ОТ ДВИГАТЕЛЯ НА ЕДНА КОЛА
  • 57 Vasik Atanasova

    12 2 Отговор
    ВСЯКА ЕДНА ГУМА МИНАВА ТЕСТОВЕ
    И ИМА КЛАСАЦИЯ ПО РАЗЛИЧНИ ПАРАМЕТРИ
    СПИРАНЕ НА МОКРА НАСТИЛКА И СПИРАЧЕН ПЪТ И ТАКА НАТАТАКА
    И ВСИЧКО ТОВА СЕ ПУБЛИКУВА В КЛАСАЦИЯ
    ВЗИМАТЕ АУТО МОТОР И СПОРТ И ЧЕТЕТЕ
    А НЕ ДА УМУВАТЕ
    ТАМ Е ПУБЛИКУВАНО КОЯ ГУМА НА КОЕ МЯСТО СЕ Е КЛАСИРАЛА
    АМИ НЯМА КАК ХУБАВА ГУМА ДА СТРУВА ЕВТИНО
  • 58 лимонад

    6 4 Отговор
    тя същата тема важи и за автомобилите, написана по същия начин. Освен това е много рядко да видиш стар автомобил (над 10г) с нови гуми от доказана марка

    Коментиран от #62

  • 59 Това са маниполации с цел продажба на гуми

    4 6 Отговор
    Ок де,автотранспорта съм завършил разбирам и чета обозначенията на гумите... Влизам в кауфланд купуван си по-скъпите гуми.. Монтират ги тръгвам да завивам волана се върти колата продължава напред.... Другият ден слагам някакви 2-ра употреба Дива бяха... Тръгвам наработа в мъглата на същия завоу със същата скорост колата не мърда... Е как да го тълкуван това... Гуми за 240лв. И гуми за 60лв.????
  • 60 Цуци

    4 5 Отговор
    Аз ползвам премиум сериите на Кумхо и съм много доволен, и пак са си два пъти по-евтини от премиум марките.
  • 61 Гост

    5 2 Отговор
    Пичове,в Лондон всичко живо кара с китайски ментата,тук няма зима няма лято,важното е да са нови.В България разликата при 15' между хубави и евтини е около 60-70 лв за брой.при 4 гуми са около 250-300 лв на минимум 3 години.или 100 лв на година,а това няма и 20 кутии цигари за годината.Всеки сам да смята.Иначе бих препоръчал за зимата Вредещаин свое трак 5,а за лятото БФ Гудрич уотърин
  • 62 Roskooo

    10 2 Отговор

    До коментар #58 от "лимонад":

    Moita kola e na 23g i karam s novi gumi continental i zimsta i lqtoto

    Коментиран от #63

  • 63 Госпожицата​.

    2 8 Отговор

    До коментар #62 от "Roskooo":

    Ако е дизел колата ти, хвърли я,нищо че си купуваш нови гуми
  • 64 Няма 65

    3 2 Отговор

    До коментар #42 от "Шаран БГ":

    Ма верно ни взе за шарани с тоя немски ...ренегат! :)))
  • 65 Бате любо

    6 10 Отговор

    До коментар #20 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Каквито и гуми да сложиш ако главата ти е корава и куха няма спасение.Зимните са измислени за глупаците от производителите Наздраве.

    Коментиран от #66

  • 66 Зимният шофьор

    12 0 Отговор

    До коментар #65 от "Бате любо":

    Ела да покараш колата си зимата тук в планината и тогава ми говори , че зимните гуми са измислени ей така.
  • 67 Бате любо

    2 2 Отговор
    С Нисан Патрол съм с летни гуми из планината.не плаши със сняг и планина.Гумите ми не са галоши.Но излатни да сложиш на утъпкан и заледен сняг няма срасение ако нямаш вериги.
  • 68 Бате любо

    5 2 Отговор
    Като заседнеш върху някой пряспа и нямаш лопата и блокажи да включваш и да си и 10/10 спукана ти е работата ..Можеш да слезеш да видиш как ти се въртят колелетата и четирите. Много е важно какво имаш в главата.
  • 69 кольо

    5 3 Отговор

    До коментар #47 от "onq s konq":

    Колата ми е на 17 г., за някои може да е "кошница", за мен си е съвсем прилична кола - здрава и сигурна японка. Гуми - нови, мишлен кросклаймът по 150 лв бройката.

    Коментиран от #70

  • 70 Тоти

    6 2 Отговор

    До коментар #69 от "кольо":

    То пък тия nokian едни гуми няма що този тръгнал да дава акъли същите като китайчетата.Бегай си прави реклама на на друго място само Пирели баце
  • 71 Роман дизел

    1 1 Отговор
    Най-арните гуми за зимъска са от редосеялка ,блокаж ти не требе.
  • 72 До Варна

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Варна":

    Ако искаш да ти дам да събереш и евентуално да успееш да подкараш моите гуми от написаното от теб разбирам че си хал хабер размера няма значение и аз лятото съм на 21" зимата на 18 нямам нужда от бордове рън флАт гумата е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да се кара със сензори за налягане защото там видимо не можеш да разбереш дали е мека този тип гуми водят до натоварване на окачването и разбирайки че ралитата ти е с само 45 височина означава че вози като каруца често губеща сцепление и опитвайки се всеки ден да убиеш някого