По-голямата част от шофьорите в Европа са наясно, че въпреки по-високата си цена, новите гуми имат предимство по отношение най-вече на безопасността, която осигуряват. Има ли значение обаче дали ще си купим от т.нар. премиум марки или пък ще заложим на евтините китайски гуми? Въпросът е много дискусионен, а сега ви предлагаме една от гледните точки. Става дума за проучване, направено от Nokian Tyres, което показва, че 70% от шофьорите в България смятат премиум гумите за по-безопасни, като на същото мнение са техните колеги от Румъния – 87%, Италия – 61%, 59% за Франция и Германия, 58% в Полша и 54% в Чешката република.
Според голяма част от специалистите в областта на гумите, протекторът на евтините гуми може да изглежда аналогичен на този на премиум продуктите, но това не се отнася за качествата му, тъй като отделните компоненти от структурата на гумата не са съобразени една спрямо друга. В началния етап на производство на модел гума се създават няколко прототипа, които служат за начална точка в производството на останалите компоненти на гумата като например нейното тяло и съотношението на каучук в него.
„Разликата между висококачествените гуми и евтините такива най-лесно се забелязва при по-тежки условия като например спиране върху мокра повърхност, условия за аквапланинг или екстремно шофиране и високи скорости. Премиум гумата е като предпазния колан: през по-голяма част от времето реално нямаш нужда от него, но при екстремни ситуации може да ти спаси живота, както и този на другите около теб,“ обяснява ситуацията Мати Мори, мениджър „Техническо обслужване на клиенти“ в Nokian Tyres.
Също така, премиум производителите подлагат своите гуми на изключителни изпитания. По време на създаването на даден модел, висококачествените гуми преминават през повече от 300 различни теста. Като цяло гумите имат ключова роля в безопасността на движението, хубавото е, че според проучването, повече от 2/3 от шофьорите у нас осъзнават важността на гумите за безопасността на движение.
Така че каквито и гуми да изберете, е добре да са нови и колкото е възможно от по-доказана марка. Важно е всеки от нас да разбере, че гумите предават силите между превозното средство и пътната настилка, нужни за завиване, спиране и ускорение. Ето защо те са най-активната система за безопасност във всеки автомобил. Четири зони с площ колкото човешка длан свързват автомобила с пътната настилка и ни позволяват да управляваме превозното средство. Не ги подценявайте.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
13:51 15.08.2017
2 Anygel
Хората не са глупави а бедни !!!
Коментиран от #3, #5, #9, #21
14:06 15.08.2017
3 Генералът
До коментар #2 от "Anygel":
30 х 5,5 за цигари + поне 5-10 за бира или ракия, после няма пари за масло и гуми.14:09 15.08.2017
4 Варна
1.- Гумата трябва да е за нашите условия, не на тези за Норвегия, Тайгата или пък Канада
2.- Гледай класацията за твоя размер които излизат в Адак и другите компании. Няма да сгрешиш с почти никоя гума от първата петица в класирането. -Изключение за мен прави само "Континентал" , които почти винаги правят балон в страничният борд.
3. Ако можеш купи си "Рънфлет" или друг вид подсилена гума и с по- голям страничен борд за да пазиш джантата.
Такъв силен борд имат "Дънлоп". -Бордовете на Йокохама и Мишлен са малки и слаби.
Иначе:
- Карам зимата с Нокиян WR A3, вече 5та година и гумата не е мръднала! Недостатъка и
е че няма хубав страничен борд за 16``. Каучука още не е изпечен, а освен това е и рънфлет.
- Лятото карам с 17``, Дънлоп Макс ТТ и нямам намерение да я сменя, с която и да е друга.
Коментиран от #7
14:14 15.08.2017
5 MI2
До коментар #2 от "Anygel":
Като се вози на автобуса. Познавам много хора, за които обществният транспорт напълно задоволява потребностите им от транспорт. Не може да рискуваш живота на другите (за собствения няма какво да коментирам, след като не мислиш сам за него, явно не ти е толкова ценен), защото си некадърен да изкараш повече пари и да караш безопасно МПС.14:23 15.08.2017
6 Boc
14:40 15.08.2017
7 Почти е така
До коментар #4 от "Варна":
Щом с едни гуми караш по 5 години,е пределно ясно къв експерт си. Редовно си сменяш зимни с летни и колата ти спи в гараж. Зимата не караш много,че тоя Нокиан яко буксува,дори само на мокро(или пък си със задно). В Швейцария не дават да се карат гуми над 2 години,явно там за Нокиан не са чували,щото са им скъпи :D . Добре че Дънлопа ти е с твърд каучук та е Рънмакс. Минава много километри,икономисва гориво и носи добре в завоите. Имаш малък бонус от по-големия размер който слагаш,но е далече от добро спиране. А страничния борд се ползва често при гуми дето поднасят :D. Гумите са за скорост, за тегло и за издръжливост или сцеплимост. Ако гумата отговаря на вашия автомобил и стил на каране по тези показатели,цената е без значение(евтина или скъпа)Коментиран от #11, #15
14:40 15.08.2017
8 гост
14:41 15.08.2017
9 BILL
До коментар #2 от "Anygel":
Напротив, повечето хора у нас са бедни, защото са глупави, всеки месец подлагат ръчичка за нелепо нискате си "заплата", вместо да излязат на улицата с тоятиге, и на ред- мин. съвет, НС, партийни централи и т.н.14:45 15.08.2017
10 до Anygel
Никъде не е казано, че всеки българин трябва да притежава автомобил!
Като нямаш пари за чисто нови гуми и качествена поддръжка на автомобила си, няма да караш, бе!
15:14 15.08.2017
11 Гост
До коментар #7 от "Почти е така":
Викаш Nokian не ставал за зимата? Странно защо в немските тестове е винаги начело? Или швейцарците разбират повече от гуми от немците, а?Коментиран от #14
15:26 15.08.2017
12 Alex
15:36 15.08.2017
13 САК
Човек може да кара с 10 годишни галоши и да мине 100 000 км и да не направи или предизвика нито една катастрофа, а с чисто нова кола и гуми да предизвика катастрофа.
В повечето катастрофи гумите нямат вина, а причината е поведението на водачите, че си мислят, че като са взели лъскава кола са най-великите на пътя и са хванали господ за оная работа или за А. Сена (да не забравяме какво се случи с него).
Обикновено тия със старите гуми си знаят хала и не карат като пилоти самоубийци на пътя.
Така, че господа пилоти не се хвалете с гумите си, а си коригирай те поведението на пътя.
Гумите няма да ви спасят от собствения идиотизъм.
Има смели пилоти.
Има стари пилоти, но няма смели стари пилоти.
15:40 15.08.2017
14 LPG
До коментар #11 от "Гост":
Явно 5 години каране не са проблем - Зимната гума трябва да е мека и да се изразходва за 30-35 хиляди километра макс инак не става за нашият климат!Аз карам с алпин А4 дот 2015 и не съм доволен изобщо!Преди това бях с дебика нямах такива проблеми като затъване боксуване и т.н. който иска сега е момента да започне да бълва простотий!И тия гуми дето минават тестовете нямат нищо общо с тези в магазина!!!Коментиран от #17, #23
15:43 15.08.2017
15 Варна
До коментар #7 от "Почти е така":
Смея да твърдя, че зад гърба си имам навъртяни около 1 млн. километра. - Мисля, че мога да преценя да ли една гума е износена и да ли буксува. А борда драги е основно за да пази алуминиевите джанти. В случая става въпрос за 225 х 45 х 17. Понеже демонстрираш, че разбираш сам можеш да си обясниш при 17 х 45 какво се случва с джантата. - Не ти искам коментара по въпроса! - Да не вземеш да се объркаш!- В крайна сметка мнението си е твое! - Просто не давай квалификации за да не дразниш!
Коментиран от #72
16:14 15.08.2017
16 Lotos
Да не говорим, че към това като добавим неподходящо подбрани гуми, извън предписаните параметри от производителя на колата вече отиваме към някаква бълна боза. А много гъзари правят точно това, големи тежки гуми и джанти, които не ги удържат нито амортесьорите, нито спирачките. Цялата систем се изчислява и като се бътне едно звено, другите трябва да се преизчисляват. Но за съжаление голяма част от този контингент не четат, не са грамотни, а и кой знае как са се сдобили с книжки, но се имат за пилоти.
16:27 15.08.2017
17 Неразбиращ
До коментар #14 от "LPG":
Ти сериозно ли твърдиш, че Debica е по-добра от Alpin A4?Коментиран от #45
16:32 15.08.2017
18 rambo
16:37 15.08.2017
19 пополи
16:42 15.08.2017
20 Т.о.ш.и.б.и.я.н
Коментиран от #65
16:45 15.08.2017
21 Наказателен удар
До коментар #2 от "Anygel":
Много просто ..... ЧИЧО НЕ КАРА КОЛА С 500-600лв. заплата! Има градски транспорт ит.н.16:47 15.08.2017
22 abv
Миналата година летните гуми с най-добри комплесни качества по 5 показателя за среден клас автомобили бяха Континентал конти премиум контакт 5
Коментиран от #32
16:49 15.08.2017
23 Гост
До коментар #14 от "LPG":
И колко хора у нас въртят 35000 км със зимни гуми за 5 години?Летните гуми се спичат по-бързо от зимните, а и се карат повече. Така, че летни гуми сменям на 4, а зимни на 5 години. Пък ти си вярвай, че нова Тигърка е по-добра от 3 годишен Nokian или Michelin!
16:54 15.08.2017
24 работник
Пирамидата на Маслоу ако я прочетем ние българите, ще ни се дореве.
16:55 15.08.2017
25 Admin
17:06 15.08.2017
26 Почти е така
Коментиран от #37
17:18 15.08.2017
27 TSFH
Доволен!
Коментиран от #30
17:51 15.08.2017
28 Иван
18:03 15.08.2017
29 ЯК КАРАЧ
Абе зависи, при по-расовите автомобили площта е по-скоро колкото човешки з-к
18:08 15.08.2017
30 Варна
До коментар #27 от "TSFH":
Не знам да ли се шегуваш със зимните гуми през лятото...- Ако все пак не се шегуваш, то е сигурно че на зима щше имаш проблеми със същите гуми.
- Разликата между летните и зимните гуми е в каучука. - Зимните се с мек каучук, който се изпича бързо при летните температури. Аз не допускам зимната гума да се кара при температури над 15 градуса. - В общи линии след като мине средата на март започвам да мисля за подмяна. Иначе рискуваш да се чувстваш като с летни гуми на сняг.
Коментиран от #35
18:25 15.08.2017
31 бай Пешо
18:25 15.08.2017
32 123
До коментар #22 от "abv":
Според германците са на второ място, на Мисля по репорта на АДАК.първо са сорейските ханкок. Иначе Континентална е супер гума. Като всяка друга премиум малка не можеш да сбъркаш с негов модел.18:35 15.08.2017
33 9991
1. Pirelli Scorpion Ice & Snow 255/65 R17 110H
или
2. Yokohama G012 Geolandar A/T-S 255/65 R17 110H
19:22 15.08.2017
34 1234
19:33 15.08.2017
35 TSFH
До коментар #30 от "Варна":
Не се шегувам и съм съвсем сериозен.Очаквам сега да видя как ще се представят втората зима.20:16 15.08.2017
36 Morgoth
Гумата е изключително важен елемент от безопасността. Ако стане беля на нея ще се надяваш да убие скоростта преди удара да убие теб. Може да не се съобразявам с много от правилата, но добрите гуми и гарантираната видимост преди изпреварване са от основните ми приоритети за безопасност.
Разбирам този който не може да си позволи по-добри гуми, но съм виждал не една премиум кола, включително най-висок клас с ментеливи гуми.
20:20 15.08.2017
37 Morgoth
До коментар #26 от "Почти е така":
Някога може да се окаже така, друг път не. Живота ти обаче е един и не си струва да го рискуваш. На летните голяма разлика не съм виждал, но зимния Дънлоп който беше сцепил класациите като го взех все едно на нова кола се качих.20:31 15.08.2017
38 ели
Коментиран от #41
20:57 15.08.2017
39 ГУСТОМАЙНА
21:04 15.08.2017
40 Emilio
21:08 15.08.2017
41 ГУСТОМАЙНА
До коментар #38 от "ели":
ДОРИ НАЙ-ОБИКНОВЕНАТА КОЛА ВОЗИ БЕЗЦЕННИЯТ ТИ ЖИВОТ И ТОЗИ НА СЕМЕЙСТВОТО ТИ!!!НЕ Е НУЖНО ДА СА НАЙ-СКЪПИТЕ ГУМИ, НЕОБХОДИМО Е ДА СА ДОБРИ!21:09 15.08.2017
42 Шаран БГ
Коментиран от #64
21:13 15.08.2017
43 Гост
21:26 15.08.2017
44 Doctor
21:41 15.08.2017
45 LPG
До коментар #17 от "Неразбиращ":
Да на моята кола дебиката се държи по добре от А4!22:16 15.08.2017
46 ВАГ
22:26 15.08.2017
47 onq s konq
Коментиран от #69
22:35 15.08.2017
48 Пазарен Либерализатор
22:51 15.08.2017
49 Турбото
22:52 15.08.2017
50 Plovdiv
Коментиран от #53
23:03 15.08.2017
51 цаца
23:03 15.08.2017
52 Шумахера
23:39 15.08.2017
53 Груйо
До коментар #50 от "Plovdiv":
Не си спирай хапчетата,колега......23:41 15.08.2017
54 гост
00:13 16.08.2017
55 onq s konq
01:23 16.08.2017
56 Vasik Atanasova
01:33 16.08.2017
57 Vasik Atanasova
И ИМА КЛАСАЦИЯ ПО РАЗЛИЧНИ ПАРАМЕТРИ
СПИРАНЕ НА МОКРА НАСТИЛКА И СПИРАЧЕН ПЪТ И ТАКА НАТАТАКА
И ВСИЧКО ТОВА СЕ ПУБЛИКУВА В КЛАСАЦИЯ
ВЗИМАТЕ АУТО МОТОР И СПОРТ И ЧЕТЕТЕ
А НЕ ДА УМУВАТЕ
ТАМ Е ПУБЛИКУВАНО КОЯ ГУМА НА КОЕ МЯСТО СЕ Е КЛАСИРАЛА
АМИ НЯМА КАК ХУБАВА ГУМА ДА СТРУВА ЕВТИНО
01:43 16.08.2017
58 лимонад
Коментиран от #62
09:14 16.08.2017
59 Това са маниполации с цел продажба на гуми
10:52 16.08.2017
60 Цуци
11:18 16.08.2017
61 Гост
11:49 16.08.2017
62 Roskooo
До коментар #58 от "лимонад":
Moita kola e na 23g i karam s novi gumi continental i zimsta i lqtotoКоментиран от #63
13:23 16.08.2017
63 Госпожицата.
До коментар #62 от "Roskooo":
Ако е дизел колата ти, хвърли я,нищо че си купуваш нови гуми15:43 16.08.2017
64 Няма 65
До коментар #42 от "Шаран БГ":
Ма верно ни взе за шарани с тоя немски ...ренегат! :)))17:15 16.08.2017
65 Бате любо
До коментар #20 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":
Каквито и гуми да сложиш ако главата ти е корава и куха няма спасение.Зимните са измислени за глупаците от производителите Наздраве.Коментиран от #66
21:57 16.08.2017
66 Зимният шофьор
До коментар #65 от "Бате любо":
Ела да покараш колата си зимата тук в планината и тогава ми говори , че зимните гуми са измислени ей така.22:03 16.08.2017
67 Бате любо
22:19 16.08.2017
68 Бате любо
22:32 16.08.2017
69 кольо
До коментар #47 от "onq s konq":
Колата ми е на 17 г., за някои може да е "кошница", за мен си е съвсем прилична кола - здрава и сигурна японка. Гуми - нови, мишлен кросклаймът по 150 лв бройката.Коментиран от #70
11:08 17.08.2017
70 Тоти
До коментар #69 от "кольо":
То пък тия nokian едни гуми няма що този тръгнал да дава акъли същите като китайчетата.Бегай си прави реклама на на друго място само Пирели баце18:58 17.08.2017
71 Роман дизел
21:15 27.08.2017
72 До Варна
До коментар #15 от "Варна":
Ако искаш да ти дам да събереш и евентуално да успееш да подкараш моите гуми от написаното от теб разбирам че си хал хабер размера няма значение и аз лятото съм на 21" зимата на 18 нямам нужда от бордове рън флАт гумата е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да се кара със сензори за налягане защото там видимо не можеш да разбереш дали е мека този тип гуми водят до натоварване на окачването и разбирайки че ралитата ти е с само 45 височина означава че вози като каруца често губеща сцепление и опитвайки се всеки ден да убиеш някого20:16 25.11.2018