4 560 11

И Porsche създаде карбонови джанти

Ангел Харизанов

Въглеродните влакна са материала, от който се създават най-леките автомобилни детайли в момента, но един от тях убягва на производителите, защото изисква завидни усилия и технологии за производство - джантите. Единици са марките, които предлагат такива за фабрично вграждане - шведите от Koenigsegg, Ford за Mustang GT350 и BAC за открития им изтребител Mono, но сега и германците от Porsche ще се присъединят към тях.

Споменахме, че технологията е трудна и това в случая означава 200 единични парчета, които са с обща площ от 8 квадратни метра или 18 километра влакно. Най-важната част от технологията е вплитането на влакната, за което е създадена най-голямата машина в света. То прави карбона много по-компактни и концентриран, което увеличава твърдостта му и намалява отпадъчния материал.

Джантите са с 20 процента по-здрави и с 20 процента по-леки от металния им еквивалент. Размерът им е 20х9 инча за предните и 20х11.5 инча за задните, като за момента те ще се предлагат само за модела 911 Turbo S Exclusive. Цената им ще бъде 15323 евро, което на фона на цената на 991.2 Turbo е нещо, което едва ли ще притесни бъдещите собственици, а и джантите са със завидно присъствие. Цената е близка до тези за Mustang, за които трябва да се отделят около 13 хиляди евро.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ЛУД ИДИОТ
    Отговор
    1 15:45  19.08.17
    Браво!!!
  • onq s konq
    Отговор
    2 21:42  19.08.17
    Не казват най-важното:Тая джанта като се изкриви може ли да се изправи?Или ако се чупи на парчета и човек си ги събере,може ли да се лепят?А ако липсва някое парче,ще се продават ли по магазините че да се купи съответно?Щото все пак парите не са малко.

    Коментиран от #4

  • КОЛЮ ЖАНТАТА 20КА Я ЛЪЗГА НИСКУ ДОЛУ
    Отговор
    3 21:58  19.08.17
    Яката работа е тва - джанти за 30 бона !!!!!! Гуми за още 10 бона и станаха 40 бона за жанти и гуми само !!!!!!!!!! ИДЕАЛ ПЕТРОВ МАЙКА !!!!!!
  • китайче
    Отговор
    4 22:01  19.08.17

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Да баЗе от порше ще пуснат специален лепящ кит за теб срещу едни скромни 30000 евра

  • онзи
    Отговор
    5 13:02  20.08.17
    проблема с карбоновите джанти е не само че ще станат на г** след първата по-сериозна дупка, а че ако повредата не е видима, могат да се появят микро пукнатини които да създадат проблем в последствие при високо натоварване и всичко да свърши много зле. За моторите се правят от години и не се препоръчват извън пистата
  • Антон
    Отговор
    6 16:35  20.08.17
    За чалмите в Дубай са,за да им взимат пари.Като е застъргаш в бордюра и си за кит.Теглото пък е с 20% по-ниско,от какви джанти,алуминиеви от кутийки-шир потреба,титаниеви или магнезиеви.При много коне и и нютони намалянето на тегло с 20% от джанти което ще е нищожните 8 кг. за 4бр.и 15 000€ си е направо хвърляне на пари на вятъра.Ако е 20% за цялата кола е друга бира.Джанти OZ Ultraleggra 18x8J - 8.2 кг. 15х7J - 4.9кг.лично теглени.С умисъл не са написали точно колко тежи едната джанта.

    Коментиран от #10

  • Антон
    Отговор
    7 17:11  20.08.17
    Да добавя и още 1+ за алуминиевите джанти,те отнемат топлината на спирачният диск и по този начин и го охлаждат.Ако,имате надупчен и вентилиран диск с карбонова джанта ,и същият с алуминиева и карате агресивно на газ спирачка,диска с алум.джанта ще е в пъти с по-ниска работна температура от там ще имате и по-ефективни спирачки.

    Коментиран от #8

  • Пръцко
    Отговор
    8 21:47  20.08.17

    До коментар #7 от "Антон":

    Всичко е точно така, освен, че са и само за писта , или най-много да се изфукаш с тях по перфектните улици на Щутгарт, но и там внимателно - щото бордюрите са си бордюри навсякъде.

    Коментиран от #9

  • Антон
    Отговор
    9 01:17  22.08.17

    До коментар #8 от "Пръцко":

    Прав си,но вижте на снимката поредната лъжа на ваг. Карбонови джанти,а диска желязо.Това не е ли смях.Знаете ли колко тежи този диск.в който не може да влезне 15 цола джанта.Почти колкото джантата.Добре е да е карбонов диск,но се износва бързо.Затова най-добре е, диск вентилиран с дупки и нарязан,ще се охлажда бързо а нарезите ще отнемат от слоя на горял на феродото.Но пък така ще се изяжда много бързо феродото.Е,ПЪЛНО ЩАСТИЕ НЯМА.
  • Тони
    Отговор
    10 17:33  22.08.17

    До коментар #6 от "Антон":

    Изгледай видеото до край и ще разбереш, че са написали с какви точно джанти са сравнили карбоновите. Като идеш да си го поръчаш(такива коли се правят само по поръчка), можеш и да не си ги добавяш като опция. Хората, които си купуват подобни автомобили не се замислят за цената на автомобила, аксесоарите и поддръжката му, а искат да имат най-новите технологии в нея.
  • ококо
    Отговор
    11 11:14  23.08.17
    Кьонигсег ги измисли преди Порше

Напиши коментар:


Публикувай