14 428 24

Toyota патентова двигател с променлива компресия

Георги Касабов

Японският автопроизводител Toyota е подал в американското Патентно бюро заявка за запазване на интелектуалните права върху нова система за промяна на степента на сгъстяване в двигател с вътрешно горене. Инженерите на компанията предлагат за целта да се използват мотовилки с изменяема дължина.

Идеята на Toyota е буталният болт да бъде заменен от ексцентрик, чието положение се управлява с помощта на два малки хидравлични цилиндъра с бутала. Ексцентриковият механизъм регулира позицията си в зависимост от налягането на маслото и така променя разстоянието между буталото и коляновия вал. Колкото по-голямо е то, толкова по-висока става компресията и обратното.

Неотдавна двигател с променлива степен на сгъстяване представи Infiniti. Компресията при него варира между 8:1 и 14:1. За работата на механизма отговаря система от лостове и кобилици между коляновия вал и мотовилките.



Още по темата

  • Infiniti показа революционния си двигател

    Infiniti показа революционния си двигател

    Луксозната марка на Nissan публикува първите изображения на новия си двигател с променлива степен на сгъстяване. Сведения за агрегата, който японците ...
    15.08.2016
    11 002
    24
  • Революционен двигател от Infiniti

    Революционен двигател от Infiniti

    Първият сериен двигател с променлива степен на сгъстяване в света ще дебютира със следващото поколение на кросоувъра QX50, съобщават от Infiniti. ...
    19.07.2016
    8 277
    11

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • масления филтър
    Отговор
    1 10:57  04.09.17
    Колкото по-сложно, толкова по-научно! Още нещо което може да се повреди

    Коментиран от #2, #3

  • интересно
    Отговор
    2 11:42  04.09.17

    До коментар #1 от "масления филтър":

    Не бъркай немското инженерство с японското :) На мен ми е по интересно , това че японците не мислят да се отказват бързо от ДВГ, защо ли ?

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    3 11:45  04.09.17

    До коментар #1 от "масления филтър":

    Всички "стари" тръгнаха да си разчистват архивите , щото трябва да "отчетем" парите за разработки , а пък вече няма смисъл от тайни , щото след 4-5 години всичко това ще е само скраб , то дизела вече е неизплатима инвестиция , та камо ли такива сложнотии дето никой си няма идея дали ще изкарват повече от стотина хиляди км в реални условия

    Коментиран от #4

  • гост
    Отговор
    4 11:51  04.09.17

    До коментар #3 от "гост":

    Ами не точно. След 5г. корпорациите ще искат да си касират огромните инвестиции в електромобили, които е спорно дали ще постигнат успеха на Тесла. Ще има милиони потребители на нови коли, които ще искат да чуят звук на двигател, а не жужене и тогава японците ще си го предлагат. Засега само дизелите са проблем и то непречистените. Застанете до един чист дизел, мирише на чисто и приятно. Застанете до на съседа тди-пасата и усетете канцерогените. Лошото е, че у нас вече 70% са изкормени дизели и ползвателите са им горди и доволни, че са дали много пари за тях, а Европа ги изхвърля, за да се изчисти. Замислете се, промяната идва от всеки един от нас.

    Коментиран от #9


  • Зорлем
    Отговор
    5 12:18  04.09.17
    А маслото за тезци хидравлични цилиндри явно ще идва от коляновия вал, който ще стане "да си ... майката" като сложност за изпълнение. На хартия е добре, на практика, никой няма да знае докато не пробва.
  • onq s konq
    Отговор
    6 12:18  04.09.17
    Че то мойто беенве си е с променлива компресия още от кога го купих през 1985 - та година!!!Компресята на всеки две години му става около 4-5 ама слет ремонта отново е на около 20 и така на всеки две години!!!Та с две думи беенве си е беенве а тея от тойота само преписват!!!
  • САП
    Отговор
    7 12:37  04.09.17

    До коментар #2 от "интересно":

    Няма значение чие инженерство е законите на физиката важат за всички. Замисли се хидравлика, която ще я лашкаш нагоре надолу(увеличаваш масата) с мотовилката, миниум 3000 пъти в минута, няма начин как да не намали живота на коляно мотовилковия механизъм
  • Random
    Отговор
    8 13:14  04.09.17
    И какъв е смисълът? По-голяма компресия-повече мощност. За к'во им е по-ниска?

    Коментиран от #16

  • Гост
    Отговор
    9 13:41  04.09.17

    До коментар #4 от "гост":

    Да звучи добре и идеалистично, само дето точно правителствата са натоварени със задачата на регулират емисиите и автомобилния отпадък. Аз хубаво се бях замислил с мойто катализирано ситроенче НО. ... Точно под носа на нашето правителство що е наркоман и циганин ходи да реже катализатори и да ги продава съвсем "легитимно" по сервизите. Застраховката разбира се не ти покрива тази "легитимна" операция, а органите на реда а.к.а родната милиция ни пази изобщо не се занимава с подобен род проблеми. А и подозренията ми, че държавни институции(техни членове), общински съветници и други т.н държавни люде са яко в бизнеса с катализатори може да се окажат съвсем аха малко по-така ... вярни.
  • Дан
    Отговор
    10 14:15  04.09.17
    Страхотна идея,просто и гениално " Ексцентриковият механизъм регулира позицията си" Замислете се,няма натоварване в/у механизма,пак си е същото само дето ексцентрика е в различни позиции.
  • ваз
    Отговор
    11 15:08  04.09.17
    поредната дивотия в пройзводството на все по некачествени автомобили!
  • Гаро
    Отговор
    12 15:58  04.09.17
    Защо изобщо се мисли върху тая отживелица ДВГ??? Бъдещето е ЕЛЕКРОАВТОМОБИЛИТЕ бе хора!

    Коментиран от #15, #19

  • инженер по транспортна техника
    Отговор
    13 16:27  04.09.17
    Проблемите при такъв един двигател са много. Голяма маса на мотовилките- големи инерционни сили, лоша динамика на целия коляно мотовилков механизъм.Усложняване на конструкцията с многократно влошаване на надждността. Но това е по-малкото зло. Така изобразена, системата не дава яснота как ще става прецизното управление на изменението на степента на сгъстяване. Налягането на маслото при един стандартен двигател зависи от оборотите на кол.вал, от температура на маслото и от степен на амортизация и увеличение на луфтовете в цялата маслена система. Това са все променливи, които са нямащи отношение към необходимостта от промяната на степента на сгъстяване. Т.е.- трябва да има начин тя прецизно да се променя според моментните нужди на двигателя, като всичко това се управлява от компютъра. Всичко това означава, чее трябва по някакъв начин да управляват налягането на маслото от помпата към тази сложна мотовилка, а и към цялата мазилна система, и то много прецизно! Това на теория може лесно да стане с един електронно управляем байпасен клапан на изхода на помпата. Но проблема е, че вс пак ще има голяма инертност в стойностите на налягането. А за да работи успешно системата и да се получи пъргав, икономичен и безинертен мотор, трябва и промяната на положението на тази гърбица да е безинертно и прецизно. И в крайна сметка- ако успеят да се справят с всички тези проблеми, като резултат би се получило единствено икономия на гориво в ниските товарочестотни характеристик
  • инженер по транспортна техника
    Отговор
    14 16:30  04.09.17
    товарочестотни характеристики на двигателя и в режими на празен ход и близките около тях. В зоната на високите мощности така или иначе няма да има никакви предимства двигателя. Не знам дали си струва усилията. А за всички е ясно, че такава една, дори сполучливо получила се система в двигателя, го прави много уязвим от повреди в по-напреднала възраст, висока стойност на ремонта му и доста ясно изразено влошаване на показателите на мотора след минаване на определен граничен пробег...
  • Алфа Ромео
    Отговор
    15 16:41  04.09.17

    До коментар #12 от "Гаро":

    Не е сигурно, прекалено много се шуми около електрокарите, но не съм убеден че ДВГ е изчерпано откъм екология, като изключим дизела.

    Коментиран от #17

  • инженер по транспортна техника
    Отговор
    16 16:42  04.09.17

    До коментар #8 от "Random":

    смисълът от понижаване на степента на сгъстяване е в по-малкият разход и от там- вредни емисии в режимите, в които не е нужна висока мощност. Ако системата се направи достатъчно прецизна и безинертна, може да се постигне значително увеличение на мощността във зоната на високите обороти. Когато тази степен на сгъстяване е константна, тези функции / по регулирането на процеса на горене чрез изменение на състоянието на горивната смес в цилиндъра непосредствено преди неното запалване/, се поемат от системи за промяна на постъпващият въздух в цилиндрите- това става с промяна на хода на клапаните или на времената за отваряне/затварянето им. Но тук може би разчитат, че с директна промяна на хода на буталото чрез удължаване/скъсяване на биелата, нещата ще се получат по-добре...
  • инженер по транспортна техника
    Отговор
    17 16:55  04.09.17

    До коментар #15 от "Алфа Ромео":

    ДВГ може би не е изчерпан, но за съжаление нещата отиват към електромобили. Но много хора не разбират същността на нещата. Един електромобил разгледан комплексно- от началото на производството му, през ползването му, до рециклирането му, е изчислено, че генерира ДОРИ ПОВЕЧЕ вредният парников газ СО2, от един стандартен бензинов аналогичен автомобил. Погледнато глобално, нещата няма да се подобрят с климата. Обаче ще се получи така, че богатите държави като Германия , Норвегия и т.н... ще ИЗХВЪРЛЯТ МРЪСНИТЕ ЕТАПИ от производството на електромобила от територията си. Така замърсяването ще е вън от техните градове, а просто ще се прехвърли в страни от третия свят, където ще се правят акумулаторните батерии, където ще се произвежда ел.енергията за зареждането на ел.мобила и т.н... Така те ще изчистят въздуха за сметка на такива като нас например. Освен това- експлоатацията на ел.мобил ще бъде абсолютно нерентабилна и дори невъзможна след определен пробег, което и сега наблюдаваме в новите автомобили. Така големите производители ще си гарантират печалбите и продажбите, а такива като нас, които ползват автомобили след изхвърлянето им от западния свят, ще останем на сухо.... Очакват ни тежки времена. И всичко това те успешно ни убеждават, че е за общото благо. А ползата си остава само за богатите напреднали държави, ние ще си останем с мръсните производства и всички негативи ще се съберат при нас...Процесът вече тече.

    Коментиран от #18, #20, #22

  • Алфа Ромео
    Отговор
    18 17:31  04.09.17

    До коментар #17 от "инженер по транспортна техника":

    Напълно съм съгласен, отново се поднася поредната заблуда на света.
  • Гост
    Отговор
    19 19:23  04.09.17

    До коментар #12 от "Гаро":

    А кой си ти, че казваш кое е отживелица и какво да разработват инженерите? ДВГ е половин век по-нова технология от електромобила - толкова ли държиш да се излагаш с незнанията си?! Аман от неуки хора!!!
  • Зорлем
    Отговор
    20 19:56  04.09.17

    До коментар #17 от "инженер по транспортна техника":

    Абе това с липсата на вторичен пазар вероятно няма да стане чак толкова мазно в полза на производителите. Все пак купувачите на нови коли, най-вече лизинговите дружества и хинансиращите банки, разчитат на остатъчната стойност на автомобилите и няма да се дадат без бой.

    Коментиран от #23


  • босе
    Отговор
    21 21:20  04.09.17
    Не знам защо коментирате дизелови двигатели,като тази компресия е при бензиновите.Под 18 атмосфери дизела няма как да запали!
  • 112 за инженерите
    Отговор
    22 21:35  04.09.17

    До коментар #17 от "инженер по транспортна техника":

    а къде остави момента, че двг с ниска степен на сгъстяване, т.е. може да работи с доста по различни горивни смеси. пример: степента на сгъстяване на газовия мотор е в порядъка на 15, 16:1, което е в реда на нещата. при тази степен на сгъстяване гориво-въздущната смес не се самовъзпламенява, ако горивото е природен газ. работата на двигател, конвертиран на природен газ - т. нар. газов мотор при степен на сгъстяване по ниска от горепосочените води до неефективно изгаряне и съответно по нисък кпд на двигателя, оттам до по високи експлоатационни разходи и т.н. това е само едната страна на монетата. тези са тръгнали по грешен път, но ще го разберат само след като го конструират и изпитат. но пък и те не са задължени да произвеждат такъв мотор, може само да държат правата за патента!
  • инженер по транспортна техника
    Отговор
    23 22:49  04.09.17

    До коментар #20 от "Зорлем":

    Не знам дали си наясно, но лизинговите компании и банките не се интересуват от остатъчна стойност на автомобила след връщането му от някакъв лизингополучател. За тях е важно вноските да се изплащат регулярно по начин, който да осигурява във всеки един момент при внезапно спиране на плащанията, остатъчната стойност на автомобила да е под пазарната му цена. Така един вид да си гарантират, че пак ще го продадат на следващ купувач. Когато дойде момента, когато автомобил след 5-6 г никой няма да купува, тогава те ще си направят и схемите според тази особеност и никога няма да са вътре. Просто ще стане така, че няма да може с такава лекота да се продаде кола след като е навъртяла едни почтени 200-250 000 км и 5-6 години, или ще се продава за много ниска цена. Това е плавен процес и всички участници имат достатъчно време да се нагодят към него, но не и да диктуват ситуацията. Тя се диктува от производители и законодатели, и то в богатите държави, останалите нямат думата..... Но така или иначе- и в момента- няма банка, която да е на загуба. Ако спреш да плащаш вноските, прибират ти колата. После я продават, но ако не си покрият загубата, разиката си я търсят от теб и я дължиш доживотно с лихвите. Така е и при имотите и всичко останало. Затова някой се опитаха да прокарат закона за фалит на физически лица, който да защитава именно от кръвожадни банки обикновения човек. Но при сегашните нагласи и управляващи в България, няма да стане толкова лесно...
  • xxx
    Отговор
    24 11:51  05.09.17
    Това предвещава да четеме след някоя и друга година за поредния японски маслояд...

Напиши коментар:


Публикувай