Японският автопроизводител Toyota е подал в американското Патентно бюро заявка за запазване на интелектуалните права върху нова система за промяна на степента на сгъстяване в двигател с вътрешно горене. Инженерите на компанията предлагат за целта да се използват мотовилки с изменяема дължина.
Идеята на Toyota е буталният болт да бъде заменен от ексцентрик, чието положение се управлява с помощта на два малки хидравлични цилиндъра с бутала. Ексцентриковият механизъм регулира позицията си в зависимост от налягането на маслото и така променя разстоянието между буталото и коляновия вал. Колкото по-голямо е то, толкова по-висока става компресията и обратното.
Неотдавна двигател с променлива степен на сгъстяване представи Infiniti. Компресията при него варира между 8:1 и 14:1. За работата на механизма отговаря система от лостове и кобилици между коляновия вал и мотовилките.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 масления филтър
Още нещо което може да се повреди
Коментиран от #2, #3
10:57 04.09.2017
2 интересно
До коментар #1 от "масления филтър":
Не бъркай немското инженерство с японското :)На мен ми е по интересно , това че японците не мислят да се отказват бързо от ДВГ, защо ли ?
Коментиран от #7
11:42 04.09.2017
3 гост
До коментар #1 от "масления филтър":
Всички "стари" тръгнаха да си разчистват архивите , щото трябва да "отчетем" парите за разработки , а пък вече няма смисъл от тайни , щото след 4-5 години всичко това ще е само скраб , то дизела вече е неизплатима инвестиция , та камо ли такива сложнотии дето никой си няма идея дали ще изкарват повече от стотина хиляди км в реални условияКоментиран от #4, #25
11:45 04.09.2017
4 гост
До коментар #3 от "гост":
Ами не точно. След 5г. корпорациите ще искат да си касират огромните инвестиции в електромобили, които е спорно дали ще постигнат успеха на Тесла. Ще има милиони потребители на нови коли, които ще искат да чуят звук на двигател, а не жужене и тогава японците ще си го предлагат. Засега само дизелите са проблем и то непречистените. Застанете до един чист дизел, мирише на чисто и приятно. Застанете до на съседа тди-пасата и усетете канцерогените. Лошото е, че у нас вече 70% са изкормени дизели и ползвателите са им горди и доволни, че са дали много пари за тях, а Европа ги изхвърля, за да се изчисти. Замислете се, промяната идва от всеки един от нас.Коментиран от #9
11:51 04.09.2017
5 Зорлем
12:18 04.09.2017
6 onq s konq
12:18 04.09.2017
7 САП
До коментар #2 от "интересно":
Няма значение чие инженерство е законите на физиката важат за всички.Замисли се хидравлика, която ще я лашкаш нагоре надолу(увеличаваш масата) с мотовилката, миниум 3000 пъти в минута, няма начин как да не намали живота на коляно мотовилковия механизъм
12:37 04.09.2017
8 Random
По-голяма компресия-повече мощност.
За к'во им е по-ниска?
Коментиран от #16
13:14 04.09.2017
9 Гост
До коментар #4 от "гост":
Да звучи добре и идеалистично, само дето точно правителствата са натоварени със задачата на регулират емисиите и автомобилния отпадък. Аз хубаво се бях замислил с мойто катализирано ситроенче НО. ... Точно под носа на нашето правителство що е наркоман и циганин ходи да реже катализатори и да ги продава съвсем "легитимно" по сервизите. Застраховката разбира се не ти покрива тази "легитимна" операция, а органите на реда а.к.а родната милиция ни пази изобщо не се занимава с подобен род проблеми. А и подозренията ми, че държавни институции(техни членове), общински съветници и други т.н държавни люде са яко в бизнеса с катализатори може да се окажат съвсем аха малко по-така ... вярни.13:41 04.09.2017
10 Дан
Замислете се,няма натоварване в/у механизма,пак си е същото само дето ексцентрика е в различни позиции.
14:15 04.09.2017
11 ваз
15:08 04.09.2017
12 Гаро
Бъдещето е ЕЛЕКРОАВТОМОБИЛИТЕ бе хора!
Коментиран от #15, #19
15:58 04.09.2017
13 инженер по транспортна техника
16:27 04.09.2017
14 инженер по транспортна техника
16:30 04.09.2017
15 Алфа Ромео
До коментар #12 от "Гаро":
Не е сигурно, прекалено много се шуми около електрокарите, но не съм убеден че ДВГ е изчерпано откъм екология, като изключим дизела.Коментиран от #17
16:41 04.09.2017
16 инженер по транспортна техника
До коментар #8 от "Random":
смисълът от понижаване на степента на сгъстяване е в по-малкият разход и от там- вредни емисии в режимите, в които не е нужна висока мощност. Ако системата се направи достатъчно прецизна и безинертна, може да се постигне значително увеличение на мощността във зоната на високите обороти. Когато тази степен на сгъстяване е константна, тези функции / по регулирането на процеса на горене чрез изменение на състоянието на горивната смес в цилиндъра непосредствено преди неното запалване/, се поемат от системи за промяна на постъпващият въздух в цилиндрите- това става с промяна на хода на клапаните или на времената за отваряне/затварянето им. Но тук може би разчитат, че с директна промяна на хода на буталото чрез удължаване/скъсяване на биелата, нещата ще се получат по-добре...16:42 04.09.2017
17 инженер по транспортна техника
До коментар #15 от "Алфа Ромео":
ДВГ може би не е изчерпан, но за съжаление нещата отиват към електромобили. Но много хора не разбират същността на нещата. Един електромобил разгледан комплексно- от началото на производството му, през ползването му, до рециклирането му, е изчислено, че генерира ДОРИ ПОВЕЧЕ вредният парников газ СО2, от един стандартен бензинов аналогичен автомобил. Погледнато глобално, нещата няма да се подобрят с климата. Обаче ще се получи така, че богатите държави като Германия , Норвегия и т.н... ще ИЗХВЪРЛЯТ МРЪСНИТЕ ЕТАПИ от производството на електромобила от територията си. Така замърсяването ще е вън от техните градове, а просто ще се прехвърли в страни от третия свят, където ще се правят акумулаторните батерии, където ще се произвежда ел.енергията за зареждането на ел.мобила и т.н... Така те ще изчистят въздуха за сметка на такива като нас например. Освен това- експлоатацията на ел.мобил ще бъде абсолютно нерентабилна и дори невъзможна след определен пробег, което и сега наблюдаваме в новите автомобили. Така големите производители ще си гарантират печалбите и продажбите, а такива като нас, които ползват автомобили след изхвърлянето им от западния свят, ще останем на сухо.... Очакват ни тежки времена. И всичко това те успешно ни убеждават, че е за общото благо. А ползата си остава само за богатите напреднали държави, ние ще си останем с мръсните производства и всички негативи ще се съберат при нас...Процесът вече тече.Коментиран от #18, #20, #22
16:55 04.09.2017
18 Алфа Ромео
До коментар #17 от "инженер по транспортна техника":
Напълно съм съгласен, отново се поднася поредната заблуда на света.17:31 04.09.2017
19 Гост
До коментар #12 от "Гаро":
А кой си ти, че казваш кое е отживелица и какво да разработват инженерите?ДВГ е половин век по-нова технология от електромобила - толкова ли държиш да се излагаш с незнанията си?! Аман от неуки хора!!!
19:23 04.09.2017
20 Зорлем
До коментар #17 от "инженер по транспортна техника":
Абе това с липсата на вторичен пазар вероятно няма да стане чак толкова мазно в полза на производителите.Все пак купувачите на нови коли, най-вече лизинговите дружества и хинансиращите банки, разчитат на остатъчната стойност на автомобилите и няма да се дадат без бой.
Коментиран от #23
19:56 04.09.2017
21 босе
21:20 04.09.2017
22 112 за инженерите
До коментар #17 от "инженер по транспортна техника":
а къде остави момента, че двг с ниска степен на сгъстяване, т.е. може да работи с доста по различни горивни смеси. пример:степента на сгъстяване на газовия мотор е в порядъка на 15, 16:1, което е в реда на нещата. при тази степен на сгъстяване гориво-въздущната смес не се самовъзпламенява, ако горивото е природен газ. работата на двигател, конвертиран на природен газ - т. нар. газов мотор при степен на сгъстяване по ниска от горепосочените води до неефективно изгаряне и съответно по нисък кпд на двигателя, оттам до по високи експлоатационни разходи и т.н.
това е само едната страна на монетата. тези са тръгнали по грешен път, но ще го разберат само след като го конструират и изпитат. но пък и те не са задължени да произвеждат такъв мотор, може само да държат правата за патента!
21:35 04.09.2017
23 инженер по транспортна техника
До коментар #20 от "Зорлем":
Не знам дали си наясно, но лизинговите компании и банките не се интересуват от остатъчна стойност на автомобила след връщането му от някакъв лизингополучател. За тях е важно вноските да се изплащат регулярно по начин, който да осигурява във всеки един момент при внезапно спиране на плащанията, остатъчната стойност на автомобила да е под пазарната му цена. Така един вид да си гарантират, че пак ще го продадат на следващ купувач. Когато дойде момента, когато автомобил след 5-6 г никой няма да купува, тогава те ще си направят и схемите според тази особеност и никога няма да са вътре. Просто ще стане така, че няма да може с такава лекота да се продаде кола след като е навъртяла едни почтени 200-250 000 км и 5-6 години, или ще се продава за много ниска цена. Това е плавен процес и всички участници имат достатъчно време да се нагодят към него, но не и да диктуват ситуацията. Тя се диктува от производители и законодатели, и то в богатите държави, останалите нямат думата..... Но така или иначе- и в момента- няма банка, която да е на загуба. Ако спреш да плащаш вноските, прибират ти колата. После я продават, но ако не си покрият загубата, разиката си я търсят от теб и я дължиш доживотно с лихвите. Така е и при имотите и всичко останало. Затова някой се опитаха да прокарат закона за фалит на физически лица, който да защитава именно от кръвожадни банки обикновения човек. Но при сегашните нагласи и управляващи в България, няма да стане толкова лесно...22:49 04.09.2017
24 xxx
11:51 05.09.2017
25 Георги
До коментар #3 от "гост":
ел. колите е мисия невъзможна , от къде ще дойде токът и как ще се пренесе от парните турбини в тец, аец ли? или от слънчави панели който за да захранят автомобилите само в Европа трябва и Марс да покрием , и при годност на батерията от макс 8г тия дето карат по 10000 км на година дали ще са на далавера и дали ще замърсяват по малко като на всеки 80000км сменят батерия? а как централите работещи в непрекъснат цикък ще произвеждат ток ти мегавати ту гигавати ? още е твърде рано с тези технологии за добиване на ток и тези батерии да се мисли за ел, коли за моторетки да има смисъл но за коли , камиони и автобуси е пълна глупост08:40 09.02.2020