19 835 31

Toyota слага край на запотените стъкла в колата

Георги Касабов

Toyota патентова нова технология, която ще позволи на бордовата електроника да прогнозира промените на влажността в салона на автомобила и да предотвратява запотяване на стъклата. Инженерите на японския производител са добавили обезвлажнител към климатика и са ги програмирали да работят съвместно.

Системата функционира благодарение на сензори, които постоянно измерват външната и вътрешната температура. Те са свързани с електронен блок, който анализира постъпващите данни и настройва климатика така, че да осуетява конденза още преди появата му.

Допълнителна функция е синхронизирането с навигационната система, която може да управлява климатичната инсталация в зависимост от географските показания на GPS-а. От Toyota обаче предпочитат засега да не влизат в конкретика по въпроса за евентуалното вграждане в сериен модел.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Хлебич
    Отговор
    1 17:29  07.09.17
    22 годишната ми РАВ 4ка няма проблем със запотяване на прозорците. Досега не се е налагало и да включвам и климатика за такава глупост. Всичко е набиване на ненужни екстри от производителя с цел оскъпяване на автомобила

    Коментиран от #2, #3

  • Кобрата
    Отговор
    2 17:35  07.09.17

    До коментар #1 от "Хлебич":

    И с цел намаляване на експлоатационният му период... За да може по-бързо да отидеш и да хвърлиш една торба с пари за нова (Ако естествено имаш)...
  • Гост
    Отговор
    3 18:08  07.09.17

    До коментар #1 от "Хлебич":

    Ти сигурно караш само лятото, нали? По-голяма глупост, не можа ли да измислиш?
  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    4 18:27  07.09.17
    Тия пичове наместо да оправят стъклата да вземат малко двигателите си да оправят. Или да разработят нови или да внесат някой шестак от океана. Аман от асматици по 130-150 коня които като ги настъпи започват да вият и да харчат масло и гориво безобразно.

    Коментиран от #24


  • Васил
    Отговор
    5 19:23  07.09.17
    Да говорят против японките могат само хора, които не могат да си позволят да имат истинска кола. Моята Корола е на над 300000 км и двигателя тепърва се разработва. На фона на западноевропейските к.фи, които променят интериора и извеждат чисто нов модел, японките нямат равни в изработката. А и да кажа за 2 литра двигател харчи 4 дизел.

    Коментиран от #6, #21, #30

  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    6 19:56  07.09.17

    До коментар #5 от "Васил":

    Кой говори против японките колега? Просто аз искам да имат по мощни, или поне турбинирани двигатели. Или да си развият 2,4 литровия който се влага на Камрито. Говоря за бензиновите. При дизелите са ок, макар че не виждам Равката със 150 коня каква динамика може да извади, но за евридейка е ок. Не може да ми пробутват един вдигател от 20 години (1,6), и да казват че се развиват. Добре поне че сложиха на Ауриса някаква турбина, че хептен станаха за смях. Може и да са надежни, ама дотук, макар че не ми се навлиза в тази плоскост да дискутираме доколко тойота е надеждна. Относно твоя разход, супер е, това предполагам е 2,0 - 90 коня, нали? Хмммм, това ще да е по Витиня надолу. Или до Бургас на стъпка по Тракия, защото предполагам сам разбираш каква щуротия си написал. Ааааа, извинявай, аз сега видях че се разработваш. Ясно, след още 300 000 ще ти падне още разхода! Ужас, направо ще падна......
  • Истината боли..
    Отговор
    7 20:36  07.09.17
    Тея подръжниците на немските кошници малко да са осъзнаят какви глупости говорят и не споменават как мотора на Супрата масово се влага от ентусисти е бмв-тата си, щото шестаците на бмв просто нямат дълъг жувот особено малко като се надуят. Toyota e дала на света легендарни автомобили и технолохии. Да не говоря че оше от 90те с новоте юофели на Lexus връщат на чертожната дъска всички немски марки, защото нямат адекватен отговор на 6 и 8 цилидровите двигатели на Лексус. Те и сега бмв ближат задниците на Тойота, защото като забранят двигателите с вътрешно горене и бмв е много далече технологично от Тойота и ще търпят големи загуби. Да видим тогава селските бекове как ще карат бмв. Българска работа... все клони към цигания...

    Коментиран от #8, #10

  • Гост
    Отговор
    8 20:49  07.09.17

    До коментар #7 от "Истината боли..":

    Тойота била дала легендарни автомобили - хахахахахаах Кой легендарен автомобил са дали, твоята Корола ли - хахахахахаха Абе не пишете глупости, моля ви!
  • Итината боли
    Отговор
    9 21:04  07.09.17
    Toyota Ae86, Toyota Supra. Lexus ISF, Lexus LFA, Lexus LS и всички знаем какво направи Toyota във Wrc шампионата с Corola ;) След това немските марки бяха убити и от Субару и Mitshibishi..това ако не е постижение здраве му кажи.
  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    10 21:07  07.09.17

    До коментар #7 от "Истината боли..":

    Ох, и тази вечер ще си пия бирата на компа:) Хора, какво ви става? Каква история, кви пет лева. Ние живеем днес, това което е било преди 30 години няма никакво значение. Те и Ланчия бяха велики, ама докъде стигнаха...., за съжаление. А между БМВ и Тоуота не се знае кой е активния и кой пасивния:) Ако не знаеш, новите дизелови двигатели на Тоуота са на германците, така че по кротко. Обратното, Тоуота предполагам си връща със хибридни технологий. Във съвременното автомобилостроене няма първи и втори, а има глобализация и "яздене" на клиентите със различни емблеми на предния капак. По скоро такива като тебе трябва да си махнат розовите очила и да погледнат "самурайте" откровено. И да отидат в един шоурум и да пипнат японеца и след това да направят същото с германеца. И ще видят и усетят разликата между стомана и тенекия! Едните правят коли за клиенти + печалба, другите ги правят за печалбата само и гледат да пестят от всичко.Германските коли масово са плюти поради многото километри на които се вкарват у нас. Рядко японска кола идва до България в такова състояние, и ако да, то тя изглежда на дреп, ама буквално. Японците все още седят на старата си слава за надежност и въобще не се развиват, дакато европейците следват пазарните правила и прищевки на пазара и бълват. А тази история (сега дочетох статията напълно) с климатичната система е вече стара за VW. Техния климатроник от години, когато е на автоматичен двузонален режим си взима данни от датчик и сам си
  • Итината боли
    Отговор
    11 21:09  07.09.17
    Аууу пропуснах легендарната Celica... направо ги застреля във WRC шампионата. аре хора без повече глупости:)

    Коментиран от #12

  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    12 21:22  07.09.17

    До коментар #11 от "Итината боли":

    Аре ти вземи спри с глупостите! От както има статистика във WRC, а това е от 1973 година японски марка е била победител точно 7 пъти. Пак пиша, 7 (седем) пъти!!! Или казано математически: 7 от 44 прави 16 процента. Прословутата ви Тоуота е била първа три пъти. За справка, дори кекавите французи от PSA имат 4 (четири) пъти повече титли. То добре да пишеш, ама вземи се ограмоти малко преди това. Аман вече от японски инженери!
  • Някой
    Отговор
    13 22:14  07.09.17
    От японците само легенди са останали .... Хонда едно състезание не може да изкара в Ф1. Останалото е предрасъдъци и предпочитания на потребителите. Едни харесват това, друго онова. Едни държат на едно, други на друго. В повечето от съвременните автомобили запотяването на стъклата е в историята.

    Коментиран от #15

  • 14 22:36  07.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    15 22:45  07.09.17

    До коментар #13 от "Някой":

    За Хонда наистина е жалко. Голяма марка, но силата им е другаде. Лично за мен са по добри от Тойота. Всъщност, съм имал половината японски марки, май само без Сузуки, Дайхатсу и Тойота. Спомням си две неща: безупречния мотор на Маздата и масивната конструкция на Субаруто. И ръждата разбира се. Много ръжда. Но това беше преди доста години и нещата се промениха или пък си дойдоха на мястото. От 15 години карам немски автомобили и съм доволен. Всичките ми впечатления са базирани на лично ползване а не на ЕЖК. Бих карал пак японец, но искам технология, пърформанс, динамика, това което немеца ми дава в момента. И накрая, новите автомобили се запотяват много повече от старите поради конструкцията си. Много по херметически затворени са и най малката промяна на въздуха в купето прави конденз.

    Коментиран от #17

  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    16 22:49  07.09.17

    До коментар #14 от "Американеца":

    Тоя па! Ти с коя совалка кацна? Аре бегай в Уолмарт за желе и чакай колета от България с лютеница и туршия.
  • 1000 коня
    Отговор
    17 00:18  08.09.17

    До коментар #15 от "Гост 2 оригинала":

    Каква динамика,бе МЕН!Ей такива като теб ги има цял куп около мен.Данъка плащаш ли си го редовно,искате мощни коли,а им слагате газ,не плащате данъци,купувате части 7-ма употреба.И за какво за да караш мощна кола с 5км.и да се периш колко коня ти е колата,и колко малка ти е п...ката.И като решите да ги продавате тези мощни коли започвате да се чешите какво да правите защото дължите по 3-5бона данъци.Запомни!От цървул обувка не става.

    Коментиран от #19

  • Колев
    Отговор
    18 00:56  08.09.17
    Ако някои не се карат за марки и модели, ще се карат за страна производител. Като например Япония-Германия. Хубава работа, ама българска... Хайде колеги, гледайте по-ведро! Карайте колите си, обичайте ги! Стига с тия тъпи спорове кое е по-ненадеждно, кое динамично, кое скъпо, кое със/без екстри! Нито един от нас не е професионален пилот, не ни трябва чак такава динамика все едно ще обикаляте Нюрбургринг постоянно! Колата е техника, каквато и марка да е, все ще се счупи, ще се износи, ще ръждяса. Рано или късно. Целете се в удоволствието от шофирането! Приятна вечер :)
  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    19 07:24  08.09.17

    До коментар #17 от "1000 коня":

    Е тука се бъркаш много. Данъци плащам доволно, даже като гледам ситуацията в страната, прекалено много давам. Газ на колите нямам, защото основните са ми дизелови. Динамиката на колата ми е важна, особено когато правя хиляди километри по магистралите. Там със 1.6 бензин не става, мъчи се и не е комфортно. За поддръжка не ми говори щото и там харча едни безумни цифри, но така трябва, за да разчитам на автомобила. Пиш. .ка..а ми не знам как се класира, това други да казват:) Недей да правиш генерални изводи за хората по два реда в нета. А японците не са това което бяха. Вече и Шкода е по добра покупка от тях.Просно човек трябва да гледа трезво на нещата. Аре, че ме чака път с динамичния ми немски дзвер:)

    Коментиран от #20

  • Радко
    Отговор
    20 09:53  08.09.17

    До коментар #19 от "Гост 2 оригинала":

    Има нещо сбъркано в кьоравите фенчета на тойота и темподобните им японски братчета. Не им се обяснявай, нека си карат ръждивите варели, да се радват на нулева динамика, посредствена изработка, смехотворен дизайн, несъществуваща надеждност, дървено управление.. На мен ми е много мъка с немски премиум 2012 г производство :))

    Коментиран от #22, #25

  • x trail 2008
    Отговор
    21 10:11  08.09.17

    До коментар #5 от "Васил":

    аз съм с xtrail 2008 2.0 150 коня извън града е 8 в града е 10 на 100 на 250000 реални е преди тва бех с бора 1.9 90 коня гореше 8 9 в градът 7 8 извън незнам как ти гори 4 на 100 като хибридните горят толкова в градът. На бората прозорците са потяха яко на джипа е по добре но пак си трябва климатик зимата да оправя
  • иска ти се
    Отговор
    22 10:25  08.09.17

    До коментар #20 от "Радко":

    Ако мерцедес А класа е немски премиум ок, радвай си му се ама не ни го натрапвай или някое комби на 600 000км дето хасан ти го е върнал на125 и след месец като умре ще си продадеш бъбрека да го оправиш !

    Коментиран от #23

  • Радко
    Отговор
    23 10:48  08.09.17

    До коментар #22 от "иска ти се":

    Ганчо, само да те открехна, че има комбита по-скъпи от апартамента ти!! Или още живееш при мама?
  • gost
    Отговор
    24 11:37  08.09.17

    До коментар #4 от "Гост 2 оригинала":

    Тези лафове от селската кръчма вече не са модерни. Аман от голф, бмв и опел маниаци, дето не са се кавали в японска кола, ама им знаят всички проблеми - така де, японките нямат проблеми и селските тарикати нищо не знаят.

    Коментиран от #29

  • гост
    Отговор
    25 11:44  08.09.17

    До коментар #20 от "Радко":

    Пич, събуди се, във форума си!!! Не във формула. Ай чети малко световни новини и класации, а не само глупости да дрънкаш. Като не ти харесва не карай японски, ама се образовай малко. КОя немска кола е по-надеждна от някоя японска - ама факти не лафове от селски вечеринки.
  • Нико
    Отговор
    26 11:56  08.09.17
    Пичове, споровете са безсмислени! Няма лоша кола, има лош стопанин! Казвам го от 35 годишен опит зад волана, с руски, немски, френски и италиански коли! Формулата е, каране ама и стягане! Бъди щедър към колцата си, и тя ще ти се отблагодари :)
  • Мариян
    Отговор
    27 12:09  08.09.17
    Абе Василе,вземи се скрий с тези джапанки ,че стана за смях!

  • Марио
    Отговор
    28 14:15  08.09.17
    Те от VW отдавна измислиха система,която не позволява да се запотянат стъклата във phaeton
  • Гост 2 оригинала
    Отговор
    29 23:31  08.09.17

    До коментар #24 от "gost":

    Колега никой не казва че японците са боклуци. Това май е във вашите мозъци! Сигурно избиваш ти комплекси. Чул и недочул на маса кое е здраво и ко е не. Я проследи дискусията. Кога казвам, че са ненадежни? Казвам, че са маломощни. А колко са качествени, ми отиди в шоурума на Тойота и поискай тест драив на най високата версия на Корола, Аурис или Авенсис. След това отиди оттатък околовръстното и пробвай Голф, Джета или Пасат. И ще си отговориш сам на въпроса. Ако ли не, то тогава наистина си тотално заблуден кон с капаци.
  • Малознайко
    Отговор
    30 22:59  09.09.17

    До коментар #5 от "Васил":

    300000 км и викаш че разработваш, къде ве на пукт за вторични суровини ли. Ама чакай бе то от толкоз пластмаса то няма кво да вземат!!! Хах
  • Никойчо
    Отговор
    31 22:06  12.09.17
    Колеги, Колите затова са много модели,защото вкусовете,възможностите и потребностите ни са различни.Тази тема със споровете японско-немско е неизчерпаема.

Напиши коментар:


Публикувай