14 Септември, 2017 09:57 4 300 42

Камионът на Tesla идва през октомври

  • tesla-
  • semi-truck-
  • електрически камион

Електрическият безпилотен влекач на Tesla Motors ще бъде представен официално на 26 октомври в Хоторн, Калифорния, обяви Илон Мъск в профила си в Twitter. Предприемачът не съобщава никакви подробности, но не пропуска да нагнети напрежението със суперлативи за машината.

"Струва си да видите този звяр лично. Нереален е", пише Мъск, който неотдавна се похвали, че камионът се карал като спортна кола. Шефът на Tesla смята, че Semi-Truck превъзхожда всички съществуващи влекачи с дизелови двигатели не само по въртящ момент, а и по пробег с едно зареждане.

По непотвърдена информация от източници в Tesla новият електрически камион може да измине между 320 и 480 км с един заряд на батериите, което е доста по-малко от влекачите на традиционни горива. От компанията отказаха да коментират слуховете.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    8 8 Отговор
    Ахахаха 300 км и то хартиени за влекач - евала бе илончо, а в листа с опциите коплект педали има ли ;)

    Коментиран от #2, #7

  • 2 гост

    10 4 Отговор

    До коментар #1 от "Един":

    Ами хората са написали "БЕЗПИЛОТЕН" , та скоро не само педалите , а направо кабината ще е ненужно оскъпяване и излишно тегло , за ужас на родните "шЕфьори" !

    Коментиран от #3

  • 3 Къртев

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Кой ти каза?
  • 4 гост

    2 4 Отговор
    Губернаторът на Невада стига ли ти или чакаш президента , не че той ще се забави много ?
    „Това е официално! Губернаторът на Невада издаде първия лиценз за автономния камион Freightliner за използване по автомагистралите в САЩ“, съобщи немската компания Daimler. Това стана на специално събитие на Даймлер около Лас Вегас – Las Vegas Motor Speedway, където беше представен камионът робот Freightliner Inspiration и с прожекция върху язовирната стена Hoover Dam – в долното течение на Колорадо (на границата между Невада и Аризона), която беше използвана за гигантски екран с височина от 221 м.
    http://www.uab.org/%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B0%D1%85%D0%B0-%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE-%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA/
  • 5 Бай Тошо

    7 5 Отговор
    Интересно е за колко време ще му ревизират товара, като му сложат една греда на пътя и той от благоприличие ще си спре. Докато дойде някой да я махне, товара заминал

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    12 2 Отговор

    До коментар #5 от "Бай Тошо":

    Ама естествено , те в Америка нито са чували за видеонаблюдение , нито по магистралите има патрули през няколко километра , а пък и си умират да се занимават със селски простотии като някои бивши "шумкари"

    Коментиран от #13

  • 7 Хахах

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Един":

    Хахахах
    Ама тоя мъск пропуска да каже че това е пробега без товара на ремаркето.
    Хахахахаа
    Аз камионите не ги разбирам, ама ми се струва че 300 км на ден за един тираджия е загуба на време:

    Коментиран от #9

  • 8 Един

    4 7 Отговор
    Да видим... на Тесла Ес и трябват 100 кВ батерия за 500 км пробег реален около 300 и малко. Тесла Ес тежи около 1.7 тона батериите още около половин тон, т.е. може да кажем, че за придвижването на айде ще съм щедър1.5 тона на 300 км се нуждаем от 100 кВ енергия...

    Средно статистическа композиция тежи 40-45 тона натоварен.
    Следователно 45 : 1.5 излиза че ни трябват 30 100 кВ батерии за една натоварена композиция... по 500 кг всяка демек само батериите са около 15 тона добавяме ги към тегото на влекач и полуремарке... и то остана товароносимост колкото за 2 куфара... или вариант Б минаваме на свръхгабаритен товар за 60 тона си трябват и спец разрешителни и лицензирани шофьори и т.н. и т.н.
    Идиотщините на Свети Мъск къртят :)
    Ама още по-голям къртач са последователите на светията :)

    Коментиран от #11, #15, #21

  • 9 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #7 от "Хахах":

    Верно не ги разбираш камионите , ше знаиш ! Загубата на време е "тираджията", щото заради него камиона се движи максимум 9 ЧАСА на денонощие !!! А без него с едни 15-20 минути на всеки 300-400 км , ще се движи поне 21-22 часа ! Как мислиш кога ще измине повече ! А за разходите за "тираджия" пък да не отваряме дума , че става страшно !

    Коментиран от #12, #14

  • 10 123

    1 1 Отговор
    Четете между редовете. Човекът си е направил спортен камион. На кого му пука дали е функционален. Той е "звяр", "нереален", кара се като спортна кола.
    И от къде решихте, че е безпилотен - човекът кани на тестово каране.
    Това, че Мерцедес са направили безпилотен камион е друго нещо, ама какво да сравняваме тях с теслите без дръжки.
  • 11 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #8 от "Един":

    То по твоята трябва да умножиш и конете на електродвигателя и излиза, че един тир трябва да е хиляди конски сили. Двигателите на тесла, който са монтирани в електроколата са достатъчни като крайни данни, основно въртящ момент, за да придвижват тир. Само че ще харчи не 15квч на 100, както е седана, а 45квч на 100. Споменава се батерия с капацитет от 250-300кв.
    Човекът организира 3 огромни компании, които бележат успехи в своите области и закопават конкуренцията само с няколко години присъствие на пазара. Вероятно може да ги прави нещата, не му давай акъл.
  • 12 Един

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Нещо си се объркал пич, ако заредиш камион за 15 минути ела ми се обади! На 100 кВ Тесла Ес и трябва минимум 30 минути за 80%от батерията тоест всеки следващ пробег след първия щр бъде около 250км и то ако имаш топки да я изцедиш до края.

    И за това ти трябва 7.6 кВ зарядна станция
    Айде сега умножи Х10 защото ще ти трябват не по-малко от 1000 кВ - отидохме на 5 часа и то при бърза зарядна станция на всеки 200 тина км за 24 часа ще мине в пъти по-малко от който и да е шофьор!

    А това, че е автономен не значи че няма да има човек в него!
    Фантасмагориите наСвети Мъск много ви палят ама нема файда ;)

    Коментиран от #16

  • 13 Бай Тошо

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Те апашите трева пасат, с камери ще ги уплашат. Гледам всички престъпления са спрели по света, от многото камери които има вече на всякъде
  • 14 До гост

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    ша знаиш как за 15 -20 мин се зареждат батериите за още 300-400 км на влеккачу
    ша знаиш че бая време още ще мине га оня де върти гевреку ше дреме в кабината а камиона трупа км след км
    и ша знаеш как знаш че си поуст камонджия
  • 15 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Един":

    Разходът на дизелова композиция 40 т е средно 30л/100км срещу разход 6-7 л/100 за среден автомобил , при КПД не повече от 35% . При КПД над 90% и два ПЪТИ по-голям въртящ момент колко по-голям ще е разхода на камиона Тесла ? Аз залагам на не повече от 60 квч / 100км . Как ти се струва ? Демек с 250-300 квч батерия спокойно ще мине 400 , а ако е равно и 500 км . Това значи тегло на батерията под 1,5 т , тоест точно колкото двигателя и трансмисията които ще замени !

    Коментиран от #17, #31

  • 16 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Един":

    Не , ти си се "объркал" пич . Вече има стандарт и се строят зарядни станции 350 квт !!! А се планират такива за до 700 квт , дали ще са достатъчни , а ? А тия 7,6 можеш да си ги държиш за в къщи , макар че Рено Зое има 22 квт зарядно още преди пет години
    http://www.ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/1500-350-kw-zarezhdane-usa-obama-programa-zarezhdane-elektromobili

    Коментиран от #20

  • 17 Един

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Говориш глупости, все едно електичарката няма двигател бил той и електрически :) С пасатор няма да стане да го придвижиш това нещо напред :)

    КПД на дизелите от много отдавна е 45% даже вече клонят към 50% така че тия 1.5 тона няма да ти се получат :) нито 500те км :)
    Опел е-Волт с 60 кв батерия минава 320 реални км което е почти 20кв /100 ти искаш 40 тона да ги придвижваш с 60... ми мисля че ще трябват педали и то дано да са големи :)
  • 18 гост

    4 1 Отговор
    Друго си е българския маркетингов анализатор да се изкаже какво би се купувало и какво не.
  • 19 Да, ама не!

    2 4 Отговор
    А кой ви каза, че батерията ще се зарежда в камиона? Батериите на камионите ще се сменят със заредени.

    Явно са сметнали, че двигателите на модел S са прекалено мощни за камион, защото ще използват двигатели от модел 3.

    Вероятно ще използват повече от два двигателя?!

    Относно автономното придвижване, Тесла са много на по напред от Daimler.
    За обирите си има застраховки. Дали с шофьора или без шофьор, ако решат да оберат камиона, няма спасение. Така поне няма да плащат на шофьора или роднините му, за наранявания или смърт.
  • 20 Един

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    ЩЕ бате ЩЕ :) в момента 50кв станции са рядкост в германия примерно, доколкото знам има само 1 50кв... даже 7.6 не са кой знае колко много масовите са 3.6 май беше и домашните от 2.1 или нещо такова

    Коментиран от #22

  • 21 Браво!

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Един":

    "Средно статистическа композиция тежи 40-45 тона натоварен.
    Следователно 45 : 1.5 излиза че ни трябват 30 100 кВ батерии за една натоварена композиция"

    Страшна логика брат! Еваларка!

    По същата логика, ако дизелов автомобил тон и половина гори 10 на Сто, 45 тонен камион ще гори 300 на Сто. Страшна логика брат! Страааашна! Викаш с един тон нафта се минава с 300 километра. Той Илон Мъск шъ вземе да излезе прав, че с пробег от 500 километра ще изминава повече отколкото един дизелов ТИР.

    Още веднъж Поклон пред гения ти!
  • 22 Браво

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Един":

    Ама ти наистина си бил гений! Всяка Тесла пристига с фабрично вградено зарядно 11 киловата, С опция срещу доплащане да стане 22 киловата . Зарежда се само с кабел, включен в трифазен контакт.

    Supercharger на Тесла е с мощност 145 киловата и не е като да са рядкост.

    Коментиран от #23

  • 23 Един

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Браво":

    Да баце, да... Тесла ОБЯВЯВА 145 кв за суперчардърите... ама има няколко проблема...
    1во кво обявява Свети илончо малко ме грее ако каже добър ден виж де е слънцето те обявяват много неща тесляците :)
    2ро тоя суперчардъж в спецификацията му пише че е ДО 145 споделени между 2 автомобила...
    3то я сега зарежи кво ти говори Свети мъск и се замисли що аджеба 100 кв батерия е пълниш на 80% за половин час след като зарядното ти е над 100Кв :) Къ стаат тия работи :)
    От тва кво пише в медийната пропаганда на Свети илон, за да прибара още някоя субсидийка до това какво е наистина има бая разлика :)

    Коментиран от #24, #25

  • 24 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Един":

    BMW, Ford, Audi, Porsche и Daimler обявиха, че от 2017 г. започват изграждането на мрежа от супер бързи зарядни станции за електромобили с цел да покрият цяла Европа...
    Компаниите планират да започнат с 400 станции през 2017-та, като броят им се очаква да достигне хиляди до 2020-та
    Ще , баце , ще !!!
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1683-400-ultrafast-charger-grid-europe

    Коментиран от #27

  • 25 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Един":

    Понеже си голям "разбирач" , явно трябва да ти се обяснява по-простичко ! Дават до 145 квт , защото зареждането започва на максималната мощност и колкото повече се запълва батерията , мощността намалява , тъй като батерията поема по-малко ! А оставащата мощност от станцията може да се подаде на втори автомобил . Влезе ли нещо в междуушието ти . И всички това се контролира от компютъра до милисекунди !

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Тук Един е частично прав. Ако има втори автомобил на колонката, тока се разделя между двамата.

    Ако обаче е само един, заряда започва със 145 кв. А после леко намаля докато стигне 80%заряд.

    За който е учил математика, ще сметне че 80% се зареждат за 40 минути със средно около 120 киловата.

    От тази седмица, Тесла пусна градски зареждачки 72 киловата, който не се делят с никого и се зарежда с пълна мощност. Вече монтираха няколко десетки в подземните паркинги в големи градове. Отиваш на Мол , автомобила се зарежда докато обикаляш, вместо да си губиш времето по бензиностанции.
  • 27 Един

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    "Сега повечето DC зарядни станции са с мощност 50 кВт (реална 43-44 кВт) и зареждат батерията на първото поколение Nissan LEAF от 0 до 80% за около 30 минути."

    А на Нисан батерията е 40 кВ :)

    и "Сега остава да започнат да правят електромобили, чиито батерии могат да се зареждат с до 350 кВт мощност."

    Докато нвлезе електрическото бъдеще и ще му мине модата щото водород за говивната клетка можеш да заредиш за 3 мин и по-важното той е с наистина нулеви емисии докато целта на Парижкото споразумение например е до 2030 да се достигнат 30% дял на възобновяемите източници в общия микс - демек зареждането на електричарката замърсява поне колкото всеки конвенционален двигател ако не и повече...
  • 28 А сега де?

    2 1 Отговор
    А как се произвежда водород? А сега де?

    С какво КПД е процесът производство водород, производство на ток от него, а след това задвижване на електромобил? А сега де?

    Ако утре ти подарят един електромобил на водород, къде ще го зареждаш? А сега де?

    Колко струва и Колко място заема станция за зареждане с водород? Колко е безопасна и къде може да се изгради? А сега де?

    Как мислиш, не станаха ли много, а сега де, на които никой не може да отговори смислено.

    Коментиран от #30

  • 29 А сега де?

    1 2 Отговор
    В предишното мнения Забравих да спомена, че не знам дали водородните автомобили са бъдеще, но със сигурност електромобилите са настояще.
  • 30 Lele

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "А сега де?":

    Колко хора имат гаражи , където нощем да си зареждат ел.колите. А сега де
    Ако в един блок всички собственици си закачат ел колите в ел.мрежата, инсталацията ще издържи ли. А сега де
    А кварталния трафопост ще издържи ли. А сега де
    Само в софия казват колите са 1-2 млн. Ел. Мощности откъде.а сега де
    Ами бройката в софия обаче в комбинация с тази за цяла България, балкански полуостров, европа и т.н. А сега де
    А материал като никел, литий и друго такива елементи за масова продукция на батерии откъде ? А сега де?
    А колко ток ше ти е нужен. А сега де
    А масово изграждаане на зарядни станции и пускане нови на киловолтови линиииз цялаъадържава, щото сегашната сисъема няма как да издържи на такава консумация. Това не е катожда закопаееш 50 тонен резервоар в земята А сега де
    А какво ще стане с цената на тока като масово се вдигне консумацията а сега де

    Докога да продължавам ?

    Коментиран от #32

  • 31 Язе

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Тя батерията на леката кола е един тон а ти ма камиона я изкара само с 500кг.отгоре.Малко нереално,както и:
    Шефът на Tesla смята, че Semi-Truck превъзхожда всички съществуващи влекачи с дизелови двигатели не само по въртящ момент, а и по пробег с едно зареждане.
    Мечти на този етап.Как с колата не минават 500км пък с камиона вече ги задминаха?

    Коментиран от #33

  • 32 А сега де?

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Lele":

    Задал си много конкретни и логични въпроси, благодаря ти!
    Надявам се и отговорите ми и те да са конкретни и логични.

    Към момента производството на електроенергия е разпределено така:


    21:18:51


    MW
    АЕЦ 1861
    Кондензационни ТЕЦ 2617
    Топлофикационни ТЕЦ 149
    Заводски ТЕЦ 154
    ВЕЦ 633
    Малки ВЕЦ 58
    ВяЕЦ 79
    ФЕЦ 0
    Био ТЕЦ 27
    Товар РБ 4604

    Значи електромобилите ще замърсяват и това било проблем, но не е проблем като в този момент работят тецове на въглища с мощност на един атомен реактор 1000 мегавата, само за да изнасяме ток, който според някои другари нямало да ни стига.

    Само с тази мощност която изнасяме в момента, за един час могат да се заредят 100 000 електромобила за пробег 50 километра. Тоест за 10 часа ще се заредят само с тази мощност, всичките електромобили които се движат по целия свят за дневният си пробег. Е, колко да замърсяват електромобилите? Ние в момента замърсваме два пъти повече, отколкото всички електромобили по света, без дори лично да ни трябва този ток!

    Дали ще ни стигне мощността и ще издържи системата? През зимата консумацията беше над 7000 мегавата и нито имаше недостиг нито сривове в системата. Все пак през деня и когато духа вятър, се произвеждат допълнителни 1000 мегавата мощност от фотоволтаици и вятърни генератори.

    Коментиран от #34

  • 33 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Язе":

    Батерията на "леката" кола е под 500 кг за твое съжаление и то тази от 100 квт , не се увличай прекалено !
  • 34 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "А сега де?":

    В България в момента има инсталирана мощност над 12 000 Мвт , а далекопроводи има за над 15 000 Мвт , щото си стоят тези на затворените блокове в АЕЦ , ТЕЦ Варна и други по-малки ТЕЦ-ове , така че мрежа имаме предостатъчно , де да имаше и с какво да я натоварим

    Коментиран от #41

  • 35 Прогрес

    1 1 Отговор
    На много от коментиращите тук не им се иска никаква промяна, но тя се случва пред очите ни. След време дори такива хора няма да карат "мръсните" си настоящи автомобили.
    Просто ще бъде по-изгодно с електромобили. Това е същото, като началото на миналият век и появата на ДВГ - всички са казвали, че няма бъдеще и конския впряг е без алтернатива(харчи по-малко,по-бърз е,минава навсякаде и т.н.)Да ви е познато?

    Коментиран от #36

  • 36 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Прогрес":

    Абе вие защо не се осведомявате преди да пишете? Преди ДВГ е имало електрички, какви конски впрягове и отричане ма ДВГ сънуваш?
    Пълни измислици-премислици. Това ако е прогрес, аз съм космонавт!
  • 37 pdoynov81

    0 0 Отговор
    Та, да очаквам поне 1600 км с едно зареждане, значи? Последно като карах с полуремаркето ми даде среден разход 30-33/100 за 50% пълно бунгало като километри, което за 500 литра резервоар нейде толкова дава...
  • 38 не не

    0 0 Отговор
    Ами,понякога се пука гума.2понякога ел. инсталациата дава на късо. 3понякога стават др. аварии.Какво правим с /автономиата/, с/ шЕфьорите/ или нова професиа /придружител, кириз перде//?

    Коментиран от #40

  • 39 Гого

    0 1 Отговор
    Както изчезнаха мобифоните и тяхно място дойдоха смартфоните така ще изчезнат и двигателите с вътрешно горене. За такава малка страна като България 500 километра са си приличен пробег.
  • 40 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "не не":

    А понякога някои хора мислят преди да се излагат ! То щото нито по магистралите има аварийна лента , а по другите пътища банкет , нито Пътна помощ е открита още , а пък той шофьора е магьосник и даже и да стане нещо ще замени цял фирмен сервиз ! Ти явно живееш в 90-те години , та не си на ясно , че при камион в гаранция на шофьора му е ЗАБРАНЕНО да пипа каквото и да е при авария . Единственото което може да направи е да се обади по телефона и то ако няма сателитно проследяване , след което да чака влекач , дали робота няма да го няправи даже по-добре ??? Ей динозаври се извъдили да дават акъл за бъдещето .
  • 41 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Имаш далекопроводна мрежа.А сега си виж в апартаментното табло колко ти е гл.предпазител и тогава зареждай смело.В най-добрия случай 63А.Като пуснеш онова зарядно 70А смятай сам какво ще стане.
  • 42 Да бе

    1 0 Отговор
    И ти ли ще пускаш макарата от панелката за да си зареждаш тир-а? Аман от наивни коментари!
    Проблемът за който говориш не е проблем на преносната система, а твой личен проблем. Това си платил, това си получил.


    Като имаш предпазител 63 ампера на монофазен ток, ще си вземеш зарядно 40 ампера. С него за един час зареждаш 60км . На нощна тарифа за осем часа може да заредиш 480 км. Така или иначе засега по-голяма батерия няма.

    Като искаш по-бързо, плащаш си трифазна партида. Никой няма да ти откаже. До 50 киловата мощност, партидата е 1800 лв. Най-голямата батерия на Тесла се зарежда за два часа.

    Следващата тарифа е до 100 киловата. Щом си плащаш и нея няма да ти откажат. И така нататък има тарифи до 400 киловата. Ако ще зареждаш С по-голяма мощност, могат да те накарат да си купиш собствен трансформатор и да те свържат на средно напрежение.

    Така че проблемът е само в главата ти. Електроенергията е стока и никой няма да ти откаже да ти я продаде. Дори и в този момент в който сме сключили единия атомен реактор за ремонт, изнасяме електроенергия около 1000 мегавата мощност. Само 500 мегавата, осигуряват зареждане на всички електромобили които се движат в света към днешна дата.