5 476 20

Renault за водачи без книжка

Радослав Славчев

Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Французите от Renault се надяват да нанесат решителен удар по противниците на автономните коли, показвайки във Франкфурт една изключително интересна концепция. Прототипът се нарича Symbioz и има за цел да изкара взаимодействието между човека и автомобила на съвършено друго ниво.

Концепцията, която показаха французите представлява изцяло електрически автомобил, който разполага с автономна система, значително преминаваща границите на т.нар. четвърто ниво. Преди време от Renault казаха, че очакват техен автомобил с максималното пето ниво на автономност да се появи през 2030 година, но сега изненадаха всички, като решиха да ускорят процеса.Името на автономната кола произлиза от гръцки и се превежда като "Съвместен живот", а буквата Z в края причислява превозното средство към електрическата гама на марката. Още нещо любопитно, което специалистите от Renault показаха във Франкфурт, е, че колата може да се използва и като своеобразна модулна жилищна площ.

Дължината на концепта е 4.7 метра, но според хората от Режията в него има повече пространство, отколкото в стандартен миниван. Освен автомобилни дизайнери в проектирането на колата са взели участие и архитекти и поради тази причина горната част на автомобила е почти изцяло прозрачна.Стъклените панели се прикрепят към основата на каросерията посредством иновативни панти, като площта около тях е обработена по специален високотехнологичен процес на емайлиране. Вратите са без стойка между тях, като задните са от типа "самоубийствени" - тоест, отварящи се обратно на посоката на движение. Стъклената част от тях се отваря нагоре самостоятелно.

Салонът на Symbioz е съвсем отделна тема. Предните седалки могат да се въртят на 180 градуса, а в интериора са използвани елементи от фин мрамор и порцелан. Пред водача (когато той е обърнат по посока на движението) се открива огромен OLED приборен панел с покритие Gorilla-glass, а когато бъде включен изцяло автономен режим, екранът, заедно с волан и педали се отдръпва от водача.Към момента демонстрационният автомобил, който беше показан във Франкфурт, не беше снабден с всички тези екстри, като идеята е чрез него детайлно да бъдат изучени технологиите, които ще се появят на автомобилите с марка Renault през 2023 година. Symbioz трябва да се превърне не просто в автомобил, който ще ви закара сам от точка А до точка Б, а и да може да взаимодейства с пасажерите, давайки им възможност да избират различни варианти на придвижване.

Така например автомобилът може сам да контролира ускорението и спирачното усилие и да предостави възможност на водача да го управлява посредством прибиращият се волан. Концепцията, която от Renault показват във Франкфурт е оборудвана с два електромотора със системна мощност 670 конски сили. Според експертите от марката, акумулаторните батерии са разчетени за автономен пробег от 500 километра, а ускорението от 0 до 100 км/ч може да става за под 6 секунди.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • за самоубийци
    Отговор
    1 15:49  14.09.17
    670hp и без шофьор! Това е за самоубийци.

    Коментиран от #2

  • гост
    Отговор
    2 16:03  14.09.17

    До коментар #1 от "за самоубийци":

    Напротив , с шофьор е за убийци !
  • Колев
    Отговор
    3 22:38  14.09.17
    Този автомобил е СУПЕР... Супер СКУЧЕН!
  • Колев
    Отговор
    4 22:42  14.09.17
    И служи точно за да те закара от т.А до т.Б, същото можеш да направиш с тролея. Какво ще правя вътре ? Ще джиткам из ФБ и туитър, ще гледам клипчета ли? Безспорно доставя някакво удоволствие от комфорта, безгрижността. Но също толкова отнема, поради факта, че и да искаш да шофираш за удоволствие не може! Един геврек да въртиш не е шофиране, а камо ли и без него.

    Коментиран от #5, #12


  • гост
    Отговор
    5 23:13  14.09.17

    До коментар #4 от "Колев":

    Мераците ти за "удоволствие" нямат нищо общо с желанието на огромна част от хората за безопасно пътуване , така че по обществени пътища няма място за експерименти . Достатъчно е да погледнем катастрофите причинени от "професионални" шофьори , за да е ясно колко е годен човек за шофьор и колко може да се разчита на него за безопасност .

    Коментиран от #6

  • Колев
    Отговор
    6 23:28  14.09.17

    До коментар #5 от "гост":

    Всичко на този свят е опасно. Само да излезнеш навън и може по лош късмет да ри се случи нещо недай си Боже. Само да имаш свободата да станеш от леглото си и да идеш до банята, можеш да се подхлъзнеш и да паднеш и да си счупиш нещо. По твоята логика дай да си автонатизираме целия живот, да не работим и да не научаваме нищо, да не се образоваме, да нямаме хобита и интереси. Само да лежим в леглото и нищо да не правим по цял ден, да деградираме бавно, тъпчейки се с пържоли и бира, гледайки мачове (ама на роботи, че футболистите може да скъсат менискус и е опасно) !?!?!?
  • Колев
    Отговор
    7 23:32  14.09.17
    Няма да се качваме на велосипед - опасно е. Няма да ходим и на риба - може да ни се забоде кукичката в кожата, да паднем в язовира - опасно е. И секс няма да правим - може да хванем нещо... Няма да живеем свободно. Ще сме арестувани доживот, без хобита, без удоволствия, под зоркото око на безопасната роботизация в леглата си...

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    8 00:35  15.09.17

    До коментар #7 от "Колев":

    Можеш да си пишеш лирически отклонения до утре , но това което става по пътищата освен човешка трагедия е и огромна загуба за икономиката , ама наистина ОГРОМНА ! Както на материални , така и на човешки активи и държавата няма да го търпи . Можеш да се обзаложиш , че в момента в който технологията го позволи , а той е на прага , автономните автомобили ще станат ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ !

    Коментиран от #9

  • Колев
    Отговор
    9 00:49  15.09.17

    До коментар #8 от "гост":

    А какво ще кажеш за следните неща: 1. Да има автомобили с ръчно управление, но всички от тях да имат системи за аварийно спиране, заобикаляне на препятствия и т.н., както сега, само че много по-усъвършенствани. Така като си караш за удоволствие хем ще си беопасен колкото автономен автомобил (ще имаш същите системи за жезопасност), хем ще се наслаждаваш поне малко на шофирането (по-добре от хич). Така и вълка сит, и агнето цяло - всички доволни. 2. Да не може да се кара в сърцето на града където е пълно с хора и препятствия, а само по покрайнините и извън града, и то да си има лента за автономните автомобили, и лента за ръчно управляемите, и системите да не ти позволяват катастрофа. Ако се забранят ръчните коли, кономиката ще изгуби също толкова колкото сега - ще умрат застрахователите (кой си прави застраховка при 100% безопасност !?), ще умрат всички производители, сервизи и т.н. на спортни модели коли, ще изчезнат и автофеновете. Ти би ли бил фен на един кашон на 4 колела, който те кара от т.А до т.Б ? Да, би била полезна вещ ? Но би ли бил запален по тоьи кашон изгубил духа си ?
  • гост
    Отговор
    10 02:10  15.09.17
    Малко отзад напред . Застрахователите до един са частни дружества , които НЕ плащат ДДС (финансови сделки) , а също така практически не плащат и данък печалба , защото са достатъчно наясно със счетоводните хватки , демек държавата от тях файда много няма . Въпреки това може би за твое учудване , автомобилното застраховане е малка част от дейността им , не говорим за мутренските български такива . Относно "спортните" автомобили и свързаното с тях , не знам защо си решил , че ще изчезне , просто ще се премести там , където му е мястото , на места ИЗВЪН обществените пътища . За всичко останало не знам какво точно удоволствие ще изпиташ автопилота да ти отнема управлението на всеки 10-15 секунди , щото точно това ще става и то на безлюдни пътища , а на натоварени просто забрави , автономните автомобили ще общуват помежду си и ще координират действията си със всички околни !!! При мрежата от автономни автомобили дори няма нужда от светофари , маркировка и пътни знаци , това ЗАБАВЯ трафика ! А относно "фенщината" , ще се учудиш на какво могат да бъдат фенове хората , те и сега две трети си падат по определена кола , щото баща им е имал такава или са мечтали за такава като пубери , а пък да не ти разправям жените как си избират колите , дето вече са над 50 % от купувачите !
  • копеле
    Отговор
    11 12:03  15.09.17
    Пълна простотия, къде е V8-ка
  • Morgoth
    Отговор
    12 14:21  15.09.17

    До коментар #4 от "Колев":

    Точно за това служи - да те откара от А до Б, но е по-комфортно от тролея по ред причини. И да, вътре ще правиш точно това - ще джиткаш ФБ. А за феновете на шофьорлъка има писти. Предполагам ще станат още повече, защото на много хора ще им липсва геврека.
  • Ха ха ха
    Отговор
    13 16:59  15.09.17
    То това като асансьор бе!Качваш се натискаш копчето и дремеш вътре!Ако си взема такова искам да е със вана и помещение за тайландски масаж / естествено с 22 годишна масажистка с опит /.... иначе на го ща !

    Коментиран от #16

  • Колев
    Отговор
    14 18:48  15.09.17
    Никой няма да допусне забраната на шофирането. Ще се принудят да направят пътища и/или ленти за ръчно управление. Ако през 10-15 секунди ти се меси компютъра в управлението, очевидно не умееш да шофираш нормално. Ако беше така, щяхме да се удряме по няколко стотин оъти още сега, докато стигнем до там където сме тръгнали.

    Коментиран от #17, #18

  • Колев
    Отговор
    15 18:48  15.09.17
    За щастие поне няма как да елиминират мотоциклетите и АТВ-тата - те са създадени изцяло за удоволствие от шофирането и няма кой да изпусне тия допълнителни парички чрез забраняването им!
  • гост
    Отговор
    16 14:59  16.09.17

    До коментар #13 от "Ха ха ха":

    Ами всъщност нямаш никакъв проблем , освен цената естествено , ама нали кеф цена нямал , та както си решиш

  • гост
    Отговор
    17 15:19  16.09.17

    До коментар #14 от "Колев":

    Кой е тоя "никой" , бе уважаеми , себе си ли имаш в предвид? Или ще ме убеждаваш , че държавата ще се съобразява с "емоционалните" ти щения и комплекси ? И специално за твоя "кеф" ще прави "пътища или ленти" дето обезсмислят цялата система , щото "шофьора" е НЕПРЕДВИДИМ и НЕКОНТРОЛИРУЕМ !!!! А разбирането ти за "нормално" шофиране съществува само в собствената ти глава , защото това което компютъра ще постигне с лекота , ти можеш само да го сънуваш и то в най-добрите си сънища , сега трябва като на лапе да ти обяснявам колко по-бърз и по-точен е компютъра и от най-добрия пилот ли ??!! Да не говорим пък за концентрация при продължително шофиране (което значи повече от 10 минути , а не часове ) . За компютъра е грешка ако си позиционирал автомобила с повече от 4-5 см встрани от идеалната среда на лентата , това ясно ли ти е , да не говорим за ускорение , спиране и маневри , избий си от главата , че си някакъв авторитет , изчислителната ти "мощ" е колкото на Правец 8 , ама от най-първите , дето работеха с перфокарти !
  • гост
    Отговор
    18 19:09  16.09.17

    До коментар #14 от "Колев":

    Всъщност пропускаш една страна на въпроса , която за повечето хора е равна по значение на сигурността и удобството и са ти я написали в заглавието . При автономните автомобили няма да има нужда от СВИДЕТЕЛСТВО за ПРАВОУПРАВЛЕНИЕ (книжка) ! Съответно ще забравят завинаги какво е глоба , проби за алкохол и наркотици , наказателни точки и даже затвор по причини свързани със шофиране . Даже и за "спортистите" ще е така , защото на затворени писти също няма нужда от такава . Така , че ще е края на една от най-корумпираните системи поне у нас в момента
  • Колев
    Отговор
    19 05:20  17.09.17
    Вижте, не очаквам хората, като Гост да разбирате тези неща, тъй като очеизвадно не изпитвате любов към шофирането, а го имате за работа. Няма как да обясня на човек, който не обича шофирането, какво е удоволствието от него. Не е нужно да стават катастрофи с правилните системи за безопасност. Едно време е нямало компютърни асистенти, вярно, че и колите са били по-малко, но катастрофите са били ПРОЦЕНТНО по-малко, защото е имало някаква култура на шофирането, а не като сега - всеки хванал волана и вече се мисли за дрифтър/рейсър. Жалко, че се стига до там. Замислете се какво ще ви е на вас ако някой ви отнеме хобитата по насилствен начин, убеждавайки ви, че те са опасни за вас (без значение какви са ви хобитата). Просто казвам, че безопасността може да се постигне с други мерки - като възпитаване на водачите, с поставянето на много по-строги наказания при нарушения, и с мотивирането им да спазват правилата, и с комбинирането на човешки умения с компютърни корекции на управлението. Технологията трябва да допълва човека като продължение на тялото му, не да го ограничава и замества. Ако прави второто, ако една технология стигне до там, че да отнеме на човека не просто работата, но и удоволствието и хобитата му, това неминуемо води до деградирането на този човек и пълна липса на знания, умения и опит. И в крайна сметка какъв е смисъла на технологията - да усъвършенства човека, правейки го по-добър в каквото той иска, или да го замести ?
  • Колев
    Отговор
    20 05:26  17.09.17
    Защото с това мислене, след още няколко години ще лежите и ще плюскате бургери и шопска салата пред мачовете по цял ден, без професия, без хобита, без цели, без развитие. И няма да можете да отидете да пиете бира - защото алкохола е опасен, и робота няма да ви го позволи. Няма и да пушите, защото това е още по-опасно. И с жени няма да спите - защото това първо е опасно - СПИН, сифилис, трипер и т.н. и т.н. и т.н., нежелана бременност, и второ - е физически натоварващо. Роботите няма да ви позволят да вършите нещо опасно и физически труд. Такова бъдеще ли подкрепяте и в него ли се опитвате да ме убедите ? Или в това технологията да ПОДОБРИ човека, вместо да го ЗАМЕНИ ?

Напиши коментар:


Публикувай